מבט על והפעם סובב ירושלים פרק שני קסטל

avihart

New member
מבט על והפעם סובב ירושלים פרק שני קסטל

ב-29 בנובמבר 1947 התקבלה בעצרת האו"ם החלטה חשובה שתשפיע עמוקות על גורל העם היהודי, על הערבים בארץ ישראל, ועל המזרח בתיכון בכלל: ההחלטה על סיום המנדט הבריטי והקמת שתי מדינות עצמאיות בארץ ישראל – מדינה יהודית ומדינה ערבית. עוד נקבע בהחלטה כי ירושלים וסביבתה יוכרזו כשטח תחת פיקוח בינלאומי.
נציגי הסוכנות, הם הממשלה הזמנית, הודיעו כי הם רואים בצער את התוכנית לחלוקת הארץ, אך נענים לה למען השכנת שלום. לעומת זאת, הצהירו נציגי הערבים על התנגדותם להחלטה, ואף הזהירו כי התנגדות זו עלולה להיות אלימה.
החלטה זו טמנה בחובה הבטחה למדינה עצמאית לעם היהודי, אך בה בעת היא היתה האות לתחילת הקרבות על הארץ. היה ברור לכל המעורבים כי מה שיקבע את גבולות השטח שבו ישלוט כל צד אינם הגבולות שיקבעו בהחלטת האו"ם, כי אם תוצאות הקרבות והשטחים שיוחזקו על ידי הצדדים בסיומם.
הפרק השני יעסוק בקרב הקסטל וקרב דיר יאסין המהווים דוגמאות לרמת הסיכון ומידת ההקרבה של הצדדים בחודשים הראשונים שלאחר ההחלטה. קרבות אלו היו צומת שבעקבותיו נקטו הערבים בפעולות דרמטיות שתוצאותיהן ניכרות עד היום. השם "דיר יאסין" מעורר עד היום מחלוקות ויצרים, והדעות בנוגע להשתלשלות האירועים במקום עדיין חלוקות. מאמר זה יוקדש לקרבות אלו.
תודות :
לאורי הרטמן על העריכה.
ליאנה מרקשייד הטייסת .
עד הפעם הבאה- נתראה!!!
אבי הרטמן

 

עמוס 2cv

New member
אני מבין שאתה מצלם ממ"ג ,אז לא יותר בטוח לצלם

בימנו מרחפן ?
( גם אני טס על ממ"ג )
 

עמוס 2cv

New member
על זה אין מה להתווכח אך האזור והגובה שהם טסים לא משאיר שום

מקום לנחיתת חרום חס וחלילה
 

avihart

New member
אני מצלם גם ממ"ג וגם ממטוס הסיבה שאיני משתמש ברחפן היא


שהם סובלים (מנקודת המבט שלי ) ממספר בעיות
1. חיי סוללה בערך כ 20 דקות
2. כולם באם עם מצלחה עם עדשה רחבה שזה ממש לא מתאים לצילום מהאוויר

וכן אני נהנה לטוס :)
אבי
 
למעלה