מדינת חלם!

מדינת חלם!

ביום שלישי בבוקר יצאנו לאי השכן ב"טיסה פרטית" (שוב עשיתי שטות, הייתי צריך לטוס לרודוס) בכל אופן, לא זו הסיבה שאני כותב.
עלינו על המטוס בהרצליה וטסנו לביקורת דרכונים בשדה דב, שם יצאנו מהשטח הסטרילי (שגם האילוץ הזה שעושים לנו שם גובל בטימטום, לפחות לדעתי ואני לא הטייס היחידי שעבר את התהליך באותו מעמד מביש) כשהיגענו לצד הכניסה, התביישתי לומר "צוות אוויר" ולדלג על כל הנוסעים, היו שם כמעט מיליון נוסעים שמעוניינים לברוח מהמרכז, עמדנו כ-20 דקות כמו ילדים טובים בתור (אף שצריך להבין שזה לא ממש תורם לבטיחות הטיסה). כשהגענו לראש התור, התחיל הטמטום העיקרי, בודקי הבטחון שואלים/שואלות, היכן המזוודות שלכם? במטוס כמובן, זה מה שענינו. לכו חזרה למטוס ותגיעו עם החבילות לבדיקה! לא עזר לנו שום שיכנוע! והודיעו לנו, שרק כך יעבירו אותנו!!! לא עזר כלום, ועשינו את התהליך, נתנו לנו להכנס למטוס (לשטח הסטרילי) ואז להגיע עם החבילות לתוך ולחצות את אולם הנוסעים, רק בכדי שיעברו שיקוף.
מקווה שאתם מבינים את הטימטום. אם אנחנו אנשים ישרים, ואפשר לסמוך עלינו, לא היה צריך לעשות את התהליך, אבל, אם אנחנו נחשדים כקרימינלים או מחבלים או אני לא יודע איזה עוד טיפוס להביא כדוגמה, היו צריכים לבדוק לא רק את התיקים, אלא גם את תיק העזרה ראשונה במטוס, או את החבילה עם סירת ההצלה או חגורות ההצלה, או אולי את דפנות המטוס.
אנשים מטמטמים יושבים אצלינו במערכת!!!!!
תסלחו לי, מטומטמים מטומטמים מטומטמים ועוד פעם מטומטמים...
אם רציתי להבריח אמל"ח או סתם אקדח, ממש דבילים!!!
אודה לכם אם תמצאו עבורי תאור גרוע יותר לאנשים חסרי שכל שכאלו.
 

סבאסולו

New member
אז תצאו דרך חיפה !

נכון, בחיפה צריכים לתאם ביקורת גבולות מראש (רצוי 24 שעות), אבל הביטחון הגיוני, אפשר לגשת למטוס לפני ואחרי ביקורת גבולות, והאווירה נעימה
 
אני חושב שעל אגודת התעופה

להתערב בעניין באופן מיידי לפני שהנושא יהפוך עובדה מוגמרת.
צריך להפגש עם מנהל השדה ולקבוע נוהל שמקובל על הצדדים.
 
האגודה תכנס לתמונה

יאיר היי
אם יש לך פרטים מעבר למה שנכתב למעלה תשלח לי למייל
[email protected]
מנהל שדה דב משתף פעולה עם אגודת התעופה.
נבדוק את האירוע יחד איתו.

חג שמח לחברי הפורום
נתן שרון
יו"ר אגודת התעופה הכללית
 
אני בטוח שלמנהל הפורום

דוד איזנברג יהיה מה לתרום. גם הוא וגם אילן מיטל אכלו אותה כמוני.
חושב שפירטתי הכל.
 

טל ר

New member
לאגודת התעופה

מובן שאינני מעורב אישית בנושא, אולם תודה לך שהרמת את הכפפה הזו, נתן.
 

ANX

New member
מצטרף! מדובר במטומטמים!

אין לי מילים לטמטום, גם אני עברתי חוויה דומה, לפרוק את כל המזוודות, לעבור בביטחון ולחזור למטוס.
&nbsp
פשוט ילדים שלא מפעילים את המוח שלהם ורוצים להוכיח ש"הם הקובעים"...
&nbsp
פשוט טמטום מוחלט!!!
&nbsp
כל נושא הביטחון: יושבים אנשים וחושבים איך להציק בעוד משהוא ללא קשר אם זה מאפשר טיסה בטוחה יותר או לא...
 
להתנתק

לדעתי האישית (בינתיים)
צריך סידור, שיאפשר לנו יציאה ישירה מהרצליה לחו"ל!
זה מצריך מחשב של משרד הפנים (אאל"ט) שזה בכלל לא בעיה מסובכת בעידן האינטרנט.
אולי לא כל יום, אולי לא כל שעה, אולי בתאום מראש אבל צריך להתחיל לדון בכך.
בעבר, גם בשדה דב לא הייתה ביקורת דרכונים. ערב קודם, היינו מביאים את הדרכונים למרינה של תל אביב ולמחרת בבוקר,או בזמן שנקבע, היה מגיע שוטר או שוטרת על קטנוע ומחזיר דרכונים חתומים ושלום על ישראל...
אם יופעל סידור כזה בהרצליה, נחסוך גם עומס תנועה "כבד" על הבקרים "העמוסים" בשדה דב, נוריד עומס פיזי מעצמנו הטייסים, לא נעשה להם פרצופים בטרמינל של שדה דב...
ואז, ואז, תהיה אפילו הצדקה כלכלית לטימטום של הצבת סלקטורים בכניסה להרצליה....
 
אאל"ט הרבה מאד טיסות של התעופה הכללית שהיום יוצאות משדה דב

לא יוכלו להתבצע מהרצליה באותה תצורה של נוסעים ,מטען ודלק.
ובטח שבקיץ התופעה רק תחמיר.
לעניין הבטיחות , דעתי האישית בלבד היא שגרף התאונות בהמראה של הת"כ
גם הוא ימריא בקצב מהיר מאדכשהטיסות לחול תתאפשרנה מהרצליה.להזכירך, הרבה טייסים של שבת וטייסים לא מנוסים, ממריאים היום משדה דב שהוא הרבה יותר "סלחן".
 

ANX

New member
הרצליה בעיתי ליציאה לחו"ל

צריך מסלול ארוך... ההמראה לחו"ל היא במשקל כמעט מירבי ובקיץ הישראלי לא ממש 15 מע"צ...
&nbsp
צריך שמישהוא יחזיר את האנשי הביטחון לשפיות, לא כל גחמה טיפשית שלהם משפרת את הביטחון...
&nbsp
הבעיה שיש להם "סיבות סודיות" וכמו במקרה של "המלך הוא עירום" הסיבות הן חוסר מחשבה, רצון לכח ועוד סיבות לא ממש חכמות....
&nbsp
ואולי זו ההזדמנות להציע להם לארגן עוד שער לפני היציאה מהשטח האוירי... לא מספיק שער נעול אחד שבכל פעם צריך להתקשר על מנת לצאת... 10 שערים יהיו הרבה יותר בטוחים....
&nbsp
 
אני לא מבין מהיכן אתה מביא את הסיפור

רוב גדול של המטוסים בהרצליה הם 172. מטוס כזה עמוס ל-MTW מרחק המראה בכל מזג אוויר נמצא בתחום האורך של השדה. רוב המטוסים שיוצאים לחו"ל משדה דב, ממריאים עם כל הציוד והנוסעים כבר מהרצליה. כך אני עושה עם ה- 172 וכך עשיתי עם הנבארו CCY כשעדיין היה. דרך אגב, מאז שאני זוכר עצמי טס על ה-172 הזה, אני לא לוקח יותר מעוד שניים בטיסה לחו"ל ולרוב כך גם בטיסה בארץ.
אם יש טייס שממריא מעל המשקל המותר, גם שדה באורך של ירושלים לא יספיק, ראה מקרה "עו"ד קצף".
 

ANX

New member
לצערי, אני לא טוב כמוך...

נכון שאין לי את הזכות לטוס כמוך, על ססנה 172, וטס על מטוסים שדורשים מסלול טיפה יותר ארוך.. ובשל כך, לעיתים, אני ממריא "ריק" מהרצליה ואוסף את הנוסעים משדה דב...
&nbsp
וזה עדיין לא מצדיק את נהלי הביטחון המטופשים בשדה דב...
 
אני יודע למה

נסה http://www.malyshevadiet.com/ ואני מבטיח לך שאם אורך המסלול תואם את נתוני המטוס כמפורסם בספר המטוס לא תהיה לך בעיה.
עד שתגיע לתוצאות טובות מהנ"ל, כמובן, המשך למען הבטיחות להמריא משדה דב, לא התכוונתי אחרת. בכל אופן, דאג שלא להמריא במשקל ייתר גם משדה דב.
דרך אגב, אתה כנראה לא מתכוון לקופסאת הפח שאתה טס עליה, כי ראיתי, שאם צריך לקחת איזו פצצה, אתה ממריא במשקל מלא גם מהרצליה.
 
אם תביט מקרוב

אני משוכנע שתבחין בשיער הלבן שלי.
ב-41 שנותי בטייס, ו-54 שנותי בצד הטכני של התעופה, ראיתי כבר הרבה חוכמולוגים.
 

WarDog

New member
גם ההסבר של "צוות אויר" לא עזר?

אם זה אכן המצב אז המצב באמת בת*ת.
 
זה גרוע יותר

קבט שדה דב הוריד הנחיה שכל טייס פרטי או מסחרי חייב לעבור שיקוף לפני הטיסה וכך גם ציודו.
ההגיון לא קיים כמובן וסביר להניח שהוא קיבל כמו גולם הנחיה מלמעלה מגורם חסר הבנה לחלוטין בעולם התעופה הכללית.
מעבר לעובדה שההחלטה מהווה סיכון בטיחותי משמעותי לפעילות המסחרית, ועלולה אף לגרום לתקרית חמורה או חלילה תאונה (הבטחון במקרה הזה מהווה מפגע בטיחותי משמעותי), ההחלטה חסרת כל משמעות בטחונית באשר הקבט יכול לחייב שיקוף, אבל אם קברניט המטוס מעונין לקחת סכין אולר גז מדמיע ואף נשק (ברשיון) לטיסה ליעד אחר.. אין לקבט ולאנשיו אפשרות חוקית למנוע את זה. הם יבצעו את השיקוף, ימצאו את החפץ, ילווו את הטייס והחפץ למטוס, וישיבו את החפץ.
אני חייב להסכים עם יאיר. טימטום.. רק שבמקרה של פעילויות טייסים מסחריים, טמטום שמעכב טיסות ומסוכן לבטיחות. אולי הם מחכים שאיזה טייס יקצר פינות בגלל הטמטום שלהם ויתנגש באמברייר.... ואז ינסו להבין משהו בתחום שהם אמורים להכיר.
 
לא רק זאת - גם זאת!


אני מצטרף לכל מילה שנכתבה כאן בשירשור.
חוויתי עם יאיר את החוויה המטומטמת הזו.
התירוץ? "זו טיסה לחו"ל ולכן חייבת בדיקה בטחונית". מה, אם אני סיכון בטחוני לחו"ל האם אינני סיכון בטחוני גם בתוך הארץ?, אולי שיתחילו לבדוק גם כל תיק שעולה למטוס בש"ת הרצליה בטיסה פנים ארצית?
וגם זאת - בחזרה ארצה עושים ביקורת דרכונים בטרמינל 2 בשדה דב. בגמר הבדיקה אי אפשר לשוב לשטח האוירי כדי לחזור למטוס ע"מ להעבירו חזרה להרצליה. הרי כרגע היינו שם, לא? ובכן - לא! צריך לצאת וללכת סביב חזרה לטרמינל הראשי ולעבור שוב בדיקה בטחונית כדי לצאת לשטח האוירי. אבל בשישי אחה"צ הטרמינל כבר סגור, אז צריך להזעיק איש בטחון שיבוא במיוחד לפתוח את הטרמינל ולהעבירנו לשטח האוירי. טרטור, טמטום או כל מה שתרצו.
מה שבטוח - גולם הבטחון קם על יוצרו. פשוט לא יאומן.
כחבר ועד האגודה, וכפי שכתב נתן שרון, אני דואג אישית שהנושא יטופל ושלא ירד מסדר היום.
סוף שבוע נעים וחג שמח לכולם.

דוד.
 

talben

New member
דוד

רק הבהרה קצרה - זו לא רק טיסה לחו"ל. בכל טיסה היוצאת מש"ד נדרש הטייס לעבור שיקוף. לפני מספר ימים טסתי טיסה בינ"ל מש"ד להרצליה. נדרשתי להעביר את התיקים דרך השיקוף ולעבור דרך המגנומטר.
 
למעלה