שותף לטיסה

איתןש2

New member
שותף לטיסה

שלום,
אני מחפש בעלים של מטוס (עדיף ססנה 172) שמחפש שותף לטיסה
והשתתפות בהוצאות.
אפשר גם מישהו שרוצה להשכיר מטוס ורוצה להתחלק בהוצאות
- אם יש לכם רעיונות אחרים איך לטוס בשמי המדינה במחירים
מוזלים אנא שתפו :)
 
מה שאתה מבקש אינו חוקי

אתה מבקש ממישהו, שאינך מכיר, שיש לו מטוס פרטי, לקחת אותך לטיסה תמורת תשלום.
זו טיסה מסחרית, וככזו יכולה להתבצע רק באמצעות חברת תעופה ע"י טייס בעל רשיון טייס מסחרי.

דוד.
 

ethanr

New member
דוד, תרגיע..

מבלי לרדת לדקויות, לי זה לא נשמע מה שהוא מבקש. נשמע לי שהוא טייס בעל רישיון בעצמו.
יפגשו, יכירו, ואם בעלי המטוס ירצה, יטוסו יחד כאשר בעלי המטוס יטיס. ירצו להמשיך לטוס יחד, כאשר מתחלפים בהטסה - לבריאות. אני לא רואה מה הבעיה.
וכמובן למען הסר ספק, למרות השם הדומה, אין לי כל מושג מי הוא השואל.
 
אם נכון שהוא בעל רשיון טייס

אז התמונה באמת שונה.
חדלתי מעסוק בניחושים.
חג שמח,

דוד.
 

Oron E

New member
הנושא הזה נטחן עד דק פה

אם אני לא טועה דוד, גם אתה העברת בזמנו מסר מגיורא רום שאין בעיה לחלוק הוצאה עבור טיסה פרטית.
טיסה פרטית צריכה להיות הכרות מוקדמת בין הטייס לנוסע. אף אחד לא הגדיר מה טיב ההכרות וכמה זמן צרכיה להיות.

אורון.
 
שותף לטיסה

היי איתן. לונג טיים...
בעיה קרדינלית היא הביטוח. כל אלה שאני מכיר ויש להם מטוס מבטחים שמית את הטייס/ים. חברות הביטוח מזניקות פרמיות אם הטייסים לא מוכרים.
מכאן שטייס לא יכול לשבת בכסא שמאל אם הוא לא רשום בפוליסה.

מאידך, אם לא איכפת לו להטיס מכסא ימין, מי שואל?....
תאר לעצמך שיקרה משהו במקרה כזה. מיד ישאלו את הנהגים מי הטיס. אם תשקר ויתפסוך הלך עליך. אם תודה, גמרת עם הרשיון וגם הביטוח לא ישלם.
נראה לי לוז-לוז סיטואשיין.
תבוא לבקר
 

ethanr

New member
שלום טומי

באמת לונג טיים...
לגופו של ענין, מבלי לנסות להתחכם, כך אני רואה את הדברים:
בכל נושא שקשור בתעופה, ״מחנכים״ אותנו לחשוש ולהיות שמרנים יותר מבית שמאי, כאשר הנשק האחרון ששולפים כשאין סיבה טובה נראית לעין, היא הביטוח. ״אם יקרה משהו - הביטוח לא יכסה״ זה הטיעון האולטימטיבי. חשש כבד נופל על כל הסובבים, ובזה נגמר הדיון.
אז זהו - שלא. חברות ביטוח מטבען רוצות להמנע מתשלום, אך לא כל גחמה מאפשרת להן להתחמק, וגם לא תמיד יש להן ענין להתחמק, כי ביטוח זה עסק כלכלי, יש מתחרים, וחברות שלוקחות את כספך, ולא מספקות את הסחורה בעת מבחן, יאבדו המון לקוחות בעתיד.
מעבר לכל זאת, לי יש דאון פרטי, ואני קראתי כמה וכמה פוליסות ביטוח שונות. חלקן הקטן מגביל את המבוטחים לבעלים, אבל רובם מאפשרים טייסים נוספים, בתנאים מסוימים (חלקן שמית וחלקן לא), עם תוספת כספית קטנה או ללא תוספת כלל. לא מזניקות פרמיות ולא בטיח. ואם יזניקו, תעשה שופינג ותמצא חברת ביטוח שלא מזניקה.
אז לא צריך לשקר, ואפשר למצוא פתרון לביטוח, שיספק את כולם. אם רק רוצים...
דעתי הלא קובעת.
ואולי אבקר בסוף השנה. ביי
 
גם אם הוא לא טייס וייתחלק בהוצאות

האי חוקיות לא תעמוד במבחן בית משפט.
זה בדיוק אותו המצב, שאנחנו רוצים לנסוע לאילת ברכב שכור. לי אין רישיון נהיגה, ואתה מבצע את שכירת הרכב ואנחנו מתחלקים בהוצאות ההשכרה ועלויות הדלק.
בעבר, זה הוגדר בתקנות כמותר היה גם פירוט מה מותר ומה אסור לחלק. מישהו החליט להיות קדוש יותר מהאפיפיור ומחק את האפשרות הזו ואף הגדיל לעשות והגדיר שאין לחלק הוצאות.
לדעתי האישית, שאני מאמין תתמך גם באנשי מקצוע, זה לא יחזיק מים בבית משפט.
 
למעלה