טיסה של פעם בחיים

שאולי46

New member


יופי של טיסה, וסחתיין על ההטסה !
חוויתי טיסה דומה בעיט ב- 1990 בחיל האוויר הישראלי... (מינוס ההקאה
)
 

mike300L

New member
הקאות ...אחת הסיבות שגרמו לי להוציא את המושב הקידמי

ולהכניס שם עוד מיכל דלק

אין נוסע שיושב ב 30 מעלות ויכול להקיא לשקית בלי לטנף את רצועות החזה, או לפספס קצת את השקית וללכלך את המצנח או המושב..
לא ניתן ולבקש מנוסע לנקות ביחוד אם שילם על הטיסה, או שהוא ספונסר VIP אורח של מופע...
היו עוד סיבות יותר עקרוניות אבל זו אחת מהן.
 

עמוס 2cv

New member
למה , לאיזה מרחקים אתה טס ,בזמן הארובטיקה לא חשוב לך

להיות כמה שיותר קל ?
 

mike300L

New member
אני לא בטוח שאנחנו על אותו תדר...לא הבנתי את ההקשר

במופעים אם יש מושב שני, מצוותים אותך יום לפני המופע המרכזי לקחת ספונסרים או אורחי VIP לטיסת הכרות קצרה..בד״כ אלה לא טייסים, כתבי טלוויזיה, או אנשי עסקים שמממנים את המופע, או אורחי כבוד למיניהם...רובם לא מרגישים טוב בטיסה תוך כמה דקות, גם ללא אווירובטיקה וגם ללא הפעלת G כץ על הגוף.
ואז יש גם חברים, ואנשים ששילמו על טיסת אווירובטיקה...
אחותי הקיאה במטוס, והיא היתה האדם היחיד שאילצתי לנקות...כל השאר נפל עלי התפקיד המכובד...לא עוד
 

mike300L

New member
אה, עכשיו הבנתי...מיכל הדלק שהוספתי הוא לאוירובטיקה...

במקור הם מגיעים עם 12 גלון לאוירובטיקה...המנוע שלי שורף יותר מ 35 גלון לשעה בכוח מלא...כמה זמן טיסה אימון וחזרה לשדה יש לך עם 12 גלון? אז הוספתי מיכל עם עוד 15 גלון...טיסת אימון של 30 דקות ועוד 5-10 דקות הלוך ושוב הפכו אפשריים...ואין הקאות במטוס
 

שאולי46

New member
הי מייק

מה הסיבה שטייסים - בעיקר בדו- כנפיים מטיסים מהמושב האחורי ?
 

mike300L

New member
קודם כל המטוסים תוכננו שהטייס יושב מאחור, זו לא בחירה

מאחור כל המחוונים המיכשור וההגאים להטסה.
בעיקרון בגלל מרכז כובד. מטוס אוירובטי יותר ניתן לתמרון ככל שמרכז הכובד הולך אחורה. ככל שמרכז הכובד נע קדימה המטוס הופך יותר יציב ופחות maneuverable...במטוס שאינו אוירובטי יציבות מאוד חשובה...למטוס אוירובטי היציבות גורעת מיכולות התמרון.
 

שאולי46

New member
תודה מייק

לא ידעתי שהמטוסים מתוכננים כך. חשבתי שמדובר בעניין של נוחות כלשהי. אולי ראות טובה יותר בהסעה...
תודה.
 

עמוס 2cv

New member
דרך אגב אך בנוי המכל מבפנים ככה שהדלק לא הזרק מצד לצד

ושתמיד יגיע למנוע בזמן הארובטיקה ?
 

mike300L

New member
בד״כ ההזנה של הדלק מהמיכל למנוע עוברת דרך flop tube...

צינור גמיש, באורך של בין 10 ל 14 אינץ׳ תלוי בסוג וגודל המיכל ...מחובר למיכל מבפנים, מוביל לצינור שיוצא למנוע, ובקצה הרחוק מהדופן של המיכל, יש משקולת בקצה הצינור, בכל מצב שהמטוס נמצא המשקולת מביאה את הצינור לריצפת המיכל הקרובה לארץ...כך ששאיבת הדלק אף פעם לא נפסקת.
ראה קישור :

http://m.aircraftspruce.com/catalog/appages/flopetube.php?clickkey=3034938
 
יש כמה שיטות

האחת שהוזכרה ע"י מייק היא ה- FLOP TUBE צנור גמיש היוצא לכוון המנוע במחצית הגובה של טנק הדלק. ברגע שהמטוס טס הפוך, המשקולת בקצה הצנור צונחת לכוון שאליו צונח הדלק. (ראה תמונה מצורפת). יש מקרים בהם שיטת ה-FLOP TUBE אינה מספקת כמו (KNIFE EDGE FLIGHT) לדוגמא, (ראה תמונה) ואז מערכת הזנת הדלק מסתבכת קצת, אבל לא נורא. במטוס שלי יש HEADER TANK שהוא פשוט מיל דלק של בערך 10 ליטר שנמצא מתחת ללוח המכשירים. במשך הטיסה הוא תמיד מלא. ההזנה ממנו נעשית דרך יציאה במרכז האנכי של המיכל
(ראה שרטוט) כך שבטיסה הפוכה הוא יספק דלק עד כדי מחצית מקבולת המיכל, בערך 3 דקות טיסה הפוכה. האמן לי זה הרבה זמן!!!
לגבי "זריקת הדלק" מצד לצד, במטוסי אווירובטיקה שהם קטנים מטבעם, הבעיה היא לא חמורה. במטוסים גדולים מותקנים לעיתים "שוברי-גלים" בתוך מיבלי הדלק. אבל זה מסיבות אחרות לגמרי.
הבעיה היותר חמורה היא אספקת השמן בטיסה הפוכה. אם תרצה אסביר גם את זה.





 
מדוע התמונה של ה"פלופ טיוב" נראה לי מוכר????

התמונה נראית לי מאד מוכרת.
זהי, בדיוק הסידור במטוס שלי.
אריאל אריאלי
 
למעלה