ה - A-10 מסרב לרדת מסדר היום ומסדר הכוחות

ה - A-10 מסרב לרדת מסדר היום ומסדר הכוחות

יש לי הרגשה כי לפנתיאון של המטוסים הקלאסיים: פייפר קאב, דקוטה וסטירמן, עומד להצטרף גם ה- A-10 ש"מסרב למות".
כנראה שהמטוס ימשיך לשרת עוד לפחות עשר שנים - ולא בכדי...
מצורף לינק למאמר בו אומר טייס של המטוס כי "זהו המטוס המוקשח ביותר שטס עליו". מטוס, שפשוט קשה להפיל אותו.
http://nationalinterest.org/blog/th...laims-the-10-warthog-the-most-rugged-he-17991
היש מישהו בחיל האוויר הישראלי, שמסוגל לצאת ממעגל "המטוסים שטסים הכי גבוה, הכי מהר והכי יקר"?
מענין....
אריאל אריאלי
 
והוויכוח סביב ה- F35 נמשך........

בזמנו, משרד ההגנה האמריקאי, ביקש הצעות משתי יצרנית המטוסים הגדולות למטוס הקרב מהדור החמישי.
לוקהיד ובואינג הגישו הצעות. הראשונה את הקונספט של ה- F-35 והשניה את ה- F-32.
כידוע, מטוס בפיתוח, בטרם כניסה לייצור סדרתי מקבל את האותיות "X' או "Y" לפני שמו.
לוקהיד עבדה על שני מטוסים מסדרת ה- 35 ובואינג על ה- 32.
הנה הלינק למאמר על תהליך קבלת ההחלטה:
http://nationalinterest.org/blog/th...ne-could-have-replaced-the-f-35-stealth-18049
כותב המאמר מעלה שאלה מסקרנת, האם לכיעורו של ה- X-32 לא היה חלק בשיקולים שלא לבחור בו אלא ב- X-35.....
שאלה מעניינת...
אגב, אם בעניני אותיות מדובר, הנה כמה דוגמות:
A - מטוס תקיפה (A6, A7, A10)
C - מטוס מטען (C135)
F - מטוס קרב (F4, F16, F15)
H - הליקופטר (H1)
X - מטוס ניסיוני (X1, X15)
חג שמח
אריאל אריאלי
 
למעלה