מערכת לוויינית חדשה שתחולל מהפכה בניווט בישראל

האמת, יכול לחולל מהפכה

או לפחות להביא לארץ את המהפכה באיחור של כמה שנים.
גישת LPV, שלא מצריכה התקנה של ILS בשדה התעופה, מאפשרת לעשות גישה למינימה של 200 רגל, בדומה ל-ILS. כמובן צריך מכשיר GPS עם WAAS שמאושר ל-IFR (מותקן בפנל, לא נייד).
 

WarDog

New member
תבדוק מה פורסם בעדכון פמ"ת הבא בנושא "תמנע"

יש גישת RNP.
 
לא ממש עוזר לתעופה הקלה

אבל במקום שיהיה רק ILS אחד בארץ להתאמן עליו, למה שלא יהיה LPV (או LNAV/VNAV) למגידו, חיפה, פיק, מצדה?
מה שיפה בגישות כאלה (ובלתי אפשרי ב-ILS רגיל), שמסלול הגישה יכול להיות עם פניות בדרך אם אין מספיק מקום לגישה ישרה. כך זה בשדה הבית שלי (פאלו אלטו), אמנם פניה קלה, אבל נחמד לראות את הטייס האוטומטי מתלבש על הגליידסלופ, ובדרך למטה עוד עושה פניה קלה...
 

WarDog

New member
גם בגישות MLS אפשר להנמיך ולפנות בו זמינת.

אבל הדבר מצריך ציוד מתאים בשדה ולא רק במטוס.
 
MLS - טכנולוגיה שדעכה בטרם דרכה....

עקב המחיר הגבוה שנדרש מחברות התעופה ובעלי המטוסים,להחלפת מערכת ה- Localizer + GS פשוט סירבו להתקינה במטוסים (למרות שהותקנה במספר שדות תעופה) והשימוש בה חדל בטרם הוחל.
אריאל אריאלי
 
למעלה