תוכנת ניווט EasyVFR מבית POCKET FMS חינם לתקופת ניסיון

תוכנת ניווט EasyVFR מבית POCKET FMS חינם לתקופת ניסיון


שלום לכולם,
רצ"ב מסמך בנדון.
כל אחד מוזמן לפנות אלי לפי הכתובת שרשומה במסמך.
בהמשך, מי שחבר באגודת התעופה או באגודת האז"מים, יוכל לרכוש מנוי שנתי במחיר אטרקטיבי.
בינתיים הורידו והתנסו. שווה!
בהצלחה,

דוד.
 

ariave

New member
Air Nav Pro

היי דוד,

אני מניח שאתה מכיר את תוכנת Air Nav Pro (ואולי אפילו משתמש בה) שמאוד נפוצה בקרב הטייסים בארץ.
הייתי שמח לשמוע השוואה שלך בין המערכות.
האם לתוכנת Pocket FMS יש יתרונות על תוכנה זו?
לדעתי השוואה כזו תעזור מאוד להחלטה אם לעבור תוכנה.
 

rafibo

New member
Air Nav Pro לעומת Sky Demon

הי אריאב,
אני מכיר לא רע את Air Nav Pro וטס איתה די הרבה. אני לא מכיר את התוכנה של Pocket FMS, אבל לאחרונה יצא לי לבדוק בעקבות המלצה של טייסים איטלקים תוכנה אחרת, שמאד נפוצה באירופה ונקראת Sky Demon. למרבה הצער Sky Demon לא מכסה בינתיים את ישראל ולכן רלוונטית רק לטסים באירופה. אבל ההשוואה של Air Nav Pro אל התוכנה הזו יכולה לתת פרספקטיבה מסוימת גם לגבי תוכנות אחרות. יש כמובן הרבה הבדלים קטנים בין התוכנות, אבל אני אתרכז באילו שנראים לי הכי משמעותיים:
  1. ה- Air Nav Pro סובלת באופן כרוני מבעיות יציבות. מדי פעם היא נתקעת, או "עפה" (כלומר נסגרת) ללא שום סיבה. נראה שעל מכשירים מסוימים זה קורה יותר מאשר עם אחרים, אבל לא הצלחנו לאפיין מה בדיוק גורם לכך (האם זו גרסה מסוימת של ה- iPad, גרסה מסוימת של מערכת ההפעלה או משהו אחר). ה- Sky Demon נראית הרבה יותר יציבה.
  2. ה- Data Base ואיכות המפות של ה- Sky Demon טובים מאלו של ה- Air Nav Pro. ב- Air Nav Pro יש לכל מדינה כמה גרסאות של מפות להורדה, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום ולא תמיד ברור באיזה מפה הכי כדאי להשתמש. ב- Sky Demon המפות נראות הרבה יותר אחידות. כל שנדרש הוא להוריד את המפה של המדינה בה אתה רוצה לטוס (יש רק מפה אחת כך שאין צורך להסתבך) והמפה בדרך כלל מאד ברורה. כל שדות התעופה, נקודות הדיווח, VORים, הנתיבים (VFR ו- IFR), ה- CTRים, ה- TMAים מופיעים באופן ברור, מה שמאד מקל על ההתמצאות. לחלק מהשדות יש גם דפיות מסלול.
  3. ה- Sky Demon מציגה בזמן תכנון הנתיב נתונים מטאורולוגים, NOTAMs וכ"ו. הרוח למשל, מוצגת על גבי המפה לאורך הנתיב. בנוסף, התוכנה מציגה באופן אוטומטי דף עם סיכום כל התדרים והשמות של כל יחידות הבקרה ושדות התעופה שהמטוס יעבור בסביבתם לאורך המסלול המתוכנן, ושיתכן שיצטרך ליצור איתם קשר.
  4. ל- Sky Demon יש גרסה ל- PC, שמאפשרת תכנון נוח של הטיסה על מסך גדול, והעברה מידית ופשוטה למכשיר הנייד שלוקחים לטיסה.

בקיצור, ה- Sky Demon נראית תוכנה יותר בוגרת, יותר יציבה ויותר עשירה מה- Air Nav Pro. החשיבות של היתרונות הללו היא בעיקר לטיסה במקומות לא מוכרים (בחו"ל). בארץ, אם התמזל מזלך ועל ה- IPad שלך ה- Air Nav Pro לא נתקעת לעיתים תכופות, היא בהחלט עושה את העבודה.

רפי
 
אינני מכיר את ה-Air Nav Pro

ולכן אינני יכול לענות על השאלה.
סליחה על המענה המאוחר.

דוד.
 
למעלה