ומעתה ייקרא שמו בישראל.....

ומעתה ייקרא שמו בישראל.....

ידיד התעופה הכללית, טייס אלעל וההסטוריון אילן ורשאי, הכין תקציר מרתק על קורות חייו ונסיבות מותו של סא"ל מודי אלון ז"ל, שנספה בעת נסיון נחיתה בשדה התעופה בהרצליה באוקטובר 1948.
תשומת לב הקוראים מופנית לתאור הנצחת שמו של מודי אלון בבתי הספר לטיסה של ח"א בשנות החמישים.
יוזמתו של האלוף (מיל) הרצל בודינגר לתקן את העוול ההסטורי בהנצחת שמו של מודי אלון, בדרך של הסבת שמו של שדה התעופה הרצליה ל "שדה התעופה על שם סא"ל מודי אלון ז"ל" (או אולי בקיצור "שדה אלון") מקודמת בימים אלו דרך המועצה הארצית לשימור אתרי מורשת.
אין כמו שדה התעופה המרכזי של ענפי התעופה הכללית בישראל, המשמש גם כבית הספר לטיסה אזרחית של המדינה (80% מלימודי הטיסה האזרחיים מתקיימים בהרצליה) לשמש כזכרון חי ופעיל למורשתו של סא"ל מודי אלון ז"ל.
סימנו ביומננו את יום השנה ה 68 למותו של מודי אלון, ערב חג הסוכות 16.10.2016, כיום ההכרזה על שינוי שם השדה, בארוע תעופה פתוח לציבור הרחב, שיתקיים בשדה התעופה שלנו בהרצליה. אגודת התעופה הכללית יוזמת ומארגנת את הארוע הגדול הזה ויו"ר האגודה, נתן שרון, כבר עידכן בעניין זה את המנהלים ברש"ת.
תודה לכל העוסקים במלאכה החשובה הזו.

דוד.
 

davidnameri

New member
מודי אלון

רעיון מצויין, אבל אני מציע לקרוא לשדה שדה מודי, משום שאלון הוא שם נפוץ ומודי היה רק אחד.
כמו שדה דב שנקרא על שמו הפרטי של דב הוז

רק שישאירו לנו אותם כשדות פעילים ולא כהיסטוריים.

דוד נמרי
 
יאיר, למרות מה שאמרת זה רעיון מוצלח!

אם השדה יסגר או לא, תלוי אך ורק בכם. כל זמן שאתם מטילים רפש האחד בשני, קבוצות קטנות וחסרות כח ממשי מושכות כל אחד לכוונו בעיקר מתוך שיקולים לא רלבנטים, לעולם לא תשיגו את המטרה הסופית. קיום תעופה כללית בישראל שאין חרב תלויה מעליה ורבים "קמים עליה לכלותיה". שדה הרצליה, או עדיף בהרבה "שדה אלון" הוא רק חלק קטן וחשוב ממשימה לאומית (כן, לאומית). עד שלא תכוננו ועד-על, תשכחו מהיריבויות הקטנות, (ןתשיגו מימון נכבד) יהיה סוף השדה כפי שחוזה אותו נביא הזעם, יאיר.
השאור שבעיסה...http://ravdori.co.il/previewpage.aspx?str=2303
לכל אלה שלא ידעו את (מודי) יוסף
 

ZeevRozenek1

New member
מודי אלון-למה נזכרו רק עכשיו?

ואיך זה שעיזר וויצמן לא טרח לקרוא על שמו איזה שדה תעופה של חיל האוויר ?
 
עירא - אינך כלל בכיוון

ישנה עמותה של משתמשי ש"ת הרצליה, ישנה אגודת התעופה, ישנו מכון פישר, ישנן עיריית ת"א ועיריית אילת, ישנה הועדה לביקורת המדינה, ישנה ועדת הכלכלה של הכנסת ותת הועדה שלה לענייני תעופה וישנם רבים וטובים אחרים, שכולם רתומים ופועלים למען שימור התעופה הכללית והתעופה הפנים ארצית במדינת ישראל.
ש"ת הרצליה עדיין פתוח בזכות עמותת המשתמשים, שגייסה סכום כסף גדול כדי לממן מאבק ציבורי ומשפטי, שהגיע עד לבג"צ, אשר נתן צו ביניים, שמתוקפו פועל השדה והוא בדרך להסדרה לפי תוכנית מתאר ארצית, כרגע ל-3 שנים.
הפעילות האזרחית בשדה דב תימשך לפחות עד פינויו ע"י ח"א בסוף 2018, וכפי שכתבתי כאן לפני יום-יומיים, טרם נאמרה המילה האחרונה בנוגע אליו.
מריבות קטנות כאן בפורום אין בהן כדי להשפיע בכהוא זה על התהליך.

דוד.
 
דוד, זאת בדיוק הנקודה.

מנית לפחות 10 גופים שערים לחומרת המצב. בספרדית יש פתגם שכמוהו יש ברוב השפות בעולם..."רב-חובל יש רק אחד לכל אניה". אין זאת אומרת שאין לו עוזרים. כארגון גג כוחך עולה בטור גאומטרי. אבל אולי אתה צודק, בארה"ב יש שתי מפלגות. בישראל, 16 מלבד אלה שלא עברו את אחוז החסימה. איך תשכנע ואת מי תבחר ליצג את כל גופים הנ"ל?
אתה צודק אין סכוי. הלוואי ואתבדה.
שבת שלום
 
עירא קרטיס, לצערי אתה לא רק חסר חוש הומור

בהקשר של אמירתי בעניין מודי אלון, אתה גם מראה בורות בפעילות הגופים השונים בעניין שדה התעופה הרצליה. אתה חסר ידע והבנה בעניין.
יש הרבה גופים שפועלים בעניין שדה התעופה הרצליה, אבל אף גוף לא פועל כנגד השני, אין שום יריבויות (אפילו שפעילות הגוף הראשי "עמותת משתמשי..." עשתה כמה טעויות טקטיות בלענו בשקט) ואם הוועד הקודם של אגודת התעופה עשה שטויות, באופן מיידי, הוחלף באנשים רציונלים יותר.
אתה מוזמן, שבמקום לברבר ממקום גלותך, שלח לאגודת התעופה איזה צ'ק תרומה (אני מבטיח לך חברות כבוד באגודה על איזה צ'ק של כמה אלפי דולר).
 
למעלה