טיול טיסה מראשון לבריטניה בטקסן

rafibo

New member
טיול טיסה מראשון לבריטניה בטקסן

בשבוע שעבר טסנו שוב עם הטקסן שלנו לאירופה, הפעם ל- Air Show של War birds ב- Duxford שבבריטניה. כמובן שה- Airshow היה רק תירוץ לטוס למקום רחוק כלשהו. מכיוון שבשנה שעברה טסנו לספרד, חשבנו שהפעם יהיה זה מתאים לטוס לבריטניה, אם מזג האוויר יאפשר. למרבה השמחה מזג האוויר אכן היה לטובתנו.
יצאנו ממנחת ראשון וטסנו ארבעה ימים עד ל- Duxford שליד קיימברידג' בבריטניה. ביקרנו יום אחד בתערוכה, ואז המשכנו בטיול יום נוסף עד לעיירה Whitby המרוחקת כ- 330 קילומטר צפונית ללונדון, על קו החוף המזרחי של אנגליה.
סה"כ, מראשון עד הנקודה הצפונית ביותר, טסנו כ- 2,300 מייל. הנקודה הצפונית ביותר שנחתנו בה היתה בוורלי, הנמצאת כ- 250 קילומטר צפונית ללונדון.
המסלול שעשינו עבר דרך שדות התעופה והמנחתים הבאים:
ראשון לציון - ישראל.
חיפה - ישראל.
פאפוס - קפריסין
רודוס - יוון
מגרה - יוון
קורפו - יוון
פסקרה - איטליה
וילנובה - איטליה
מונטסו - צרפת
קליי – צרפת
פולמר (ליד Duxford) - בריטניה
בוורלי - בריטניה.

מצורף מסלול הטיסה:

 
Duxford by Texan

כל הכבוד על הטיסה. CVFR?
פרטים נוספים יתקבלו בברכה.
שלושה חברים ואני יצאנו בטיסה מסחרית לאותו היעד ממש. היה מוצלח מאוד.

אבי





 

rafibo

New member
תודה


הטיסה היתה כמובן CVFR.
תגיד אילו פרטים מעניינים אותך ואענה בשמחה.

רפי
 
Duxford by Texan

מההתחלה

ידעו לי שכמה מחברי הפורום ביצעו ומבצעים טיסות לחו"ל. כרגע אין בתכנון שלי לבצע משימה מסוג זה אולם מעניין אותי לדעת:
1- מדוע דווקא Duxford?
2- איך מתחילים להתארגן לפרוייקט כזה?
3- מה ומתי מכינים במטוס\בראש\ בגוף\בכיס?
4- איך הבקרה בדרך מתייחסת ל"זאב בודד"?
5- אנקדוטות\פרטים מעניינים מהדרך.
תודה,
אבי
 

ZeevRozenek1

New member
DUXFORD

כל שנה בחודש יולי נערך שם כנס של WAR BIRDS (בעיקר מטוסים ממלחה"ע ה-2)וכן מטסים של מטוסים אלה - חוויה למי שנהנה מלראות מטוסים כאלה טסים . ועוד יותר למי שמשתתף במטסים .
את כל זה אפשר לראות ביו-טיוב .

ולאחר הטיסה הזאת, שמישהוא יקום ויספר על מותר הת"כ מן האז"מ .
 

rafibo

New member
כמה תשובות:

הי אבי,
הנה כמה תשובות:
  1. למה דווקא Duxford? - סתם ניצול הזדמנות. רצינו לטוס השנה לבריטניה (כי זו נקודה רחוקה בצפון אירופה) ובמקרה נודע לנו על האירוע ב- Duxford וכך החלטנו לשלב בין הדברים.
  2. איך מתחילים להתארגן לפרויקט כזה? – זה לא ביום אחד. מדובר בתהליך אבולוציוני של כמה שנים. בהתחלה עשינו כמה הקפות בראשון. אחר כך טסנו לשדה תימן. אחר כך לראש פינה ואז לאילת. בשלב הזה החלטנו לנסות לקפוץ לקפריסין. ראינו כי טוב ובהזדמנות הבאה טסנו לכמה איים יוניים. השלב הבא היה טיסה לאיטליה. אחר כך הגדלנו עוד קצת את הטווח וטסנו לשווייץ. בשנה שעברה כבר הגענו לספרד והשנה אנגליה
  3. ההכנות למסע כזה הן רבות, אבל ככל שטסים יותר למרחקים ארוכים לחו"ל נכנסים למין רוטינה שבה חלק מההכנות חוזרות על עצמן וההכנה לקראת כל טיסה ספציפית הופכת לפשוטה יותר. ככלל צריך להכין את הדברים הבאים:
  • הכנת המטוס והמכשור (אופק מלאכותי, מכשירי ניווט וכ"ו).
  • הכנת ציוד חירום לטיסה מעל ים (סירת הצלה, חגורות הצלה, תיק חירום אטום למים).
  • תכנון והכנת מסלולי הטיסה.
  • הכנת דף תדרים הכולל את כל התדרים של כל שדות התעופה, המנחתים ויחידות הבקרה והפיקוח שעוברים בדרך.
  • השגת אינפורמציה על כל שדות הנחיתה המתוכננים ושדות החירום (דפיות, מפות מסלולים וכ"ו).
  • תאום מראש עם כל שדות התעופה והמנחתים המתוכננים.
  • הכנת תוכיות טיסה.
  1. הבקרות באירופה מתייחסות לטייסים פרטיים במטוסים קלים בכבוד, במקצועיות, בסבר פנים טובות, בנחמדות ותמיד מוכנים לעזור. לא מצאנו שום חריג לכך. כמובן שזה מותנה בכך שגם הטייס ממושמע, מוכן מראש ויודע מה הוא עושה. ההטסה עצמה היא לא בעיה גדולה. ההתמצאות במרחבים אוויריים ובשדות תעופה לא מוכרים היא אחד האתגרים בטיסה כזו. כדי לצלוח זאת בשלום צריך להיות מוכן, מרוכז וממושמע ולא לחפף. אתגר משמעותי נוסף הוא מזג האוויר. באירופה מזג האוויר הרבה יותר פעיל ומגוון מאשר בארץ, גם בקיץ. יש לא מעט מקרים בהם במהלך המסע מתפתח מזג אוויר (עננים נמוכים, גשם, ערפילים רוח חזקה וכ"ו). לכן יש להיות תמיד מודעים למזג האוויר, להבין אותו (גם במקרו וגם במיקרו), לבדוק אותו קדימה ולהיות מוכנים לבצע שינויים בתכנון בהתאם לצורך (שינויי נתיב או המתנות לצורך מעבר של מזג אוויר גרוע). במקרה של מזג אוויר גבולי יש להיות מוכנים עם מנחתי חירום, שניתן לנחות בהם ולהמתין עד יעבור זעם.
  2. אנקדוטות – בטיסות מן הסוג הזה נתקלים בהרבה רגעים מיוחדים. אחד הדברים שתמיד מדהימים אותנו בתור ישראלים היא האופן שבו מאפשרים לנו להשתלב בנחיתות בשדות בינלאומיים גדולים יחד עם מטוסי נוסעים. ברודוס למשל, שילבו אותנו הפעם בנחיתה כמספר שניים, כאשר מספר אחד ומספר שלוש היו מטוסי נוסעים גדולים! זו היתה אנקדוטה בהחלט מיוחדת מבחינתנו, למרות שזו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בכך. חציית הרים מספקת גם היא רגעים מיוחדים. במסע הזה חצינו הרים בדרך בין מגרה לקורפו ושוב בחציית רכס האפנינים במרכז המגף האיטלקי. בשני המקרים נתקלנו בעננים, שאמנם לא היוו בעיה אבל דרשו מעט מעקפים ושינויי גובה. השילוב בין הרים גבוהים לעננים מפותחים תמיד מספק מחזות מרהיבים ומיוחדים. בבוורלי נחתנו במנחת דשא ברוח צולבת של כ-15 קשר – חוויה מעניינת לכשעצמה. את הטיסה לאורך החוף המזרחי של אנגליה ביצענו בזמן השפל (כך הסתבר) וממעוף הציפור ראינו מעגן, שכל הסירות בו היו קשורות היטב לרציף אבל מונחות על החול, מחזה שמעולם לא נתקלנו בו בארץ. ועוד ועוד...

רפי
 

שאולי46

New member
כל הכבוד !

נשמע כמו טיול מדהים, והדובדבן שבקצפת - מפגן ה- WAR BIRDS...
אין לי ספק שנדרשת רמת תכנון וביצוע גבוהה
 
כל הכבוד רפי, מעורר השראה...

קראתי גם את ההסבר שלך לאבי, על האבולוציה ופתיחת המעטפת מטיסה לטיסה. כל הכבוד על המקצועיות והחלוציות.
 

alichtman

New member
כמה תמונות מההגעה ליעד

כמה מה-REWARDS שציפו לנו אחרי הדרך הארוכה לאנגליה, בערב היום הרביעי למסע:

צוקי דובר

הדשא האנגלי הירוק המשובח ששימש כמשטח הנחיתה

ה-FISH & CHIPS בפאב האנגלי שלוש שעות אחרי הנחיתה





 
למעלה