רכישת מטוס -אולטרא לייט בחו״ל יד שנייה

בובי כץ

New member
רכישת מטוס -אולטרא לייט בחו״ל יד שנייה

שלום רב.
האם ניתן לייבא לארץ מטוס -אולטרא לייט יד שנייה מחו״ל , כזה שנבנה ע״י היצרן,, וירושיין כאן בארץ ?
אודה לתשובה.
 

wisniak

New member
רק אם יש לך את כל ספרי המטוס חתומים כדת וכדין

ספר המוכיח שכל הטיפולים בוצעו בידי מכון בדק מרושיין כדת וכדין, אישורים מלאים של היצרן לגבי המטוס שיותר ותכולתו והמיכשור שהותקן בידו, הוראות התפעול והתחזוקה של המטוס, כל תעודות המטוס כגון COA וכו', ואולי גם ידרשו את ספר המטוס (יומן הטיסות).
אני ביררתי זאת מול רתא לפני שנתיים וזו התשובה שקיבלתי.
כך שמעשית זה יהיה כמעט בלתי אפשרי.
להבנתי באירופה לא דורשים רישומי טיפולים כמו בארץ אבל אולי אני טועה.
אני מניח שיש כאן בפורום אנשים שבדקו יותר לעומק ואולי אף הצליחו להביא מטוס יד שנייה.
 

בובי כץ

New member
תודה על המידע אכן ברור

כי נידרש ספר מטוס כדין ואישור על כל התקן, מכמה בירורים שעשיתי בד״כ למטוס שנבנה ע״י היצרן , יש לרוב את האישורים, ישנם מטוסים כמעט חדשים במחירים טובים, כך שיש להם גם תיעוד.
אודה ואשמח באם מישהו יודע עוד ,או ביצע רכישה כזו.
 

ZeevRozenek1

New member
כנראה שלא הבנת הכל

רת"א דורשת ספר טיפולים שבו כל טיפול תקופתי או תיקון\החלפת חלק חתום ע"י מכון מאושר ע"י מינהל אווירי .
בת"כ זה מובן מאליו ולכן אפשר ליבא מטוסים ת"כ משומשים. באירופה, וביחוד באיטליה, היתרון של אז"ם הוא שהוא פטור מכל זה , לבעלים מותר לטפל במטוס, ואין לו ספר טיפולים רשמי .
לכן קיימת אפילו אפשרות שתרכוש אז"ם שנפל לאגם, נמשה מן המיים, יובש עם מייבש שערות - ונמכר, בלי שזה נרשם באיזה מסמך כל שהוא! (מקרה שקרה ! )

ה"גליק" היחידי שתוכל למצוא זה אז"ם בהנחה גדולה, ישר מהיצרן, לאחר שלא נמכר כי הלקוח המקורי התחרט, וויתר על דמי הקדימה .
כמובן, יש גם "קפה הפוך" , (מקרה הפוך) של אז"ם שנמכר בו זמנית לשני לקוחות שונים, (אחד שוויצרי, אחד ישראלי) שניהם שילמו דמי קדימה, ולא ראו לא כסף ולא מטוס שהועבר למלזיה ונמכר שם !
 
למעלה