המטוס של דונלד טראמפ

ZeevRozenek1

New member
הקברניט והטייסים עובדים קשה

ומרוויחים את לחמם בזיעת אפם ! אם הטייסים באל על היו מתבקשים לתכנן לבד את הנתיב, לנקות את המטוס מבפנים ולהסתפק במנוחה קצרה בתוך שדה התעופה בין שתי טיסות טרנס אטלנטיות , היתה פורצת שביתה כללית במשק .
 
שאלה מענינת...

איך איש עסקים משלם, (במקרה והוא הגון כמובן...) ידוע.
איך פוליטיקאי משלם (ללא קשר להגינות) גם כן ידוע,
איך מתנהג השילוב הלא קדוש הזה? לא ידוע, ובהחלט לא חד-משמעי.
 
בוודאי...

מצאתי במילון של נתיבה בן יהודה "תכמן". תואר מתאים במיוחד לטרמפ. השילוב הלא קדוש אליו התייחסתי קודם. הבעיה של הטייס היא שה"תכמן" הוא זה שמשלם...
השאלה היותר חשובה (והיא חשובה ביותר לעולם כולו) האם העם האמריקאי יגלה את את ה"תכמן" בזמן. בזמנו, בפלמ"ח הפקודה היתה: "לירות קודם, לשאול אחר-כך..." גם תאור מתאים.
באנגלית קיים מושג נהדר שהוא יותר ממקביל ל-"תכמן", FLIP"-FLOPPER" או אחד שיש לו כרטיס ביקור לכל הזדמנות. אני לא כל כך מודאג. הוא לא יהיה הנשיא הבא.
 
יש לי חדשות בשבילך: טראמפ יהיה הנשיא הבא

בארץ אתם רואים ושומעים בעיקר את הביטויים ה"פיקנטיים" שלו, מה שעושה את הרושם של אדם בעייתי, ויתכן ולא כל כך מודעים למצע שלו.
אבל, כאשר הילרי מסובכת עם רקורד בעייתי מאד, או סנדרס הזקן והסוציאליסט, ביום הבחירות בנובמבר יבחרו האמריקאים (שמאסו בפוליטיקאים) באדם שהוא איש עסקים מצליח ששוקל את צעדיו במונחים של רווח והפסד (פוליטית, מדינית, כלכלית).
כנראה שצריך לנהל מדינה כמו עסק מצליח שטובתו והצלחתו בראש מעיינו של העומד בראש, בניגוד לניהול של פוליטיקאים שדואגים לעצמם יותר מלמדינה שבראשה עומדים.
נדבר שוב בנובמבר
 

mike300L

New member
מצחיק שמי שקורא פה לטראמפ ״תכמן״ מתגורר במדינה

בדרום אמריקה, יבשת בה הקשר בין פוליטיקאים, מדינאים, חוק ויושר מיקרי בהחלט.
 
מענין. האם אתה יכול לבסס את דבריך?

צ'ילה לא זקוקה לסנגוריה. אבל שחיתות ו"תכמנות" אינן המצאות של היבשת הדרום אמריקאית ובוודאי לא של צ'ילה. ארה"ב לא בדיוק אהודה ב"יבשת" אליה אתה מתייחס. קרא קצת הסטוריה ותבין גם למה. אני מתייחס לאיש, ולא לאומה זו או אחרת. אני פשוט חושש מפוליטיקה של "זבנג וגמרנו". ושלא תבין לא נכון, לא בגלל שזה לא טוב, אלא פשוט בגלל שזה בלתי אפשרי. כל מי שהגיע למצב בו ההחלטות הן על בסיס דיקטטוריאלי סיים גרוע. גרוע לו ובעיקר למדינה שנסחפה אחריו. מה שמדאיג אותי לאחר המפשייר הוא זה שכפי הנראה כרגע, אולי נשיא הוא לא יהיה אבל את המנוי הרפובליקני הוא ישיג.
מה שלא הבנתי הוא מה הקשר בין דעותי הפוליטיות לבין הארץ בה אני מתגורר? ולמה זה מצחיק.
 

mike300L

New member
אין חדש תחת השמש, גם אצלכם כמו בהרבה מקומות בעולם

ארה״ב לא אהודה במיוחד, במקום תודה! אם לא ההתערבות האמריקאית בצ׳ילה, בוליביה וניקרגוואה היו אלה עוד מדינות גוש קומוניסטי דרום אמריקאי כדוגמת קובה...
אמנם ההפיכות הצבאיות והדיקטטורות שבאו אחריהן גבו לא מעט חיי אדם, אבל הרבה פחות מאשר אם היו פורצות מלחמות בעתיד מול גוש קומיניסטי.
ניתן בהחלט לזהות יהירות וזלזול בעם האמריקאי כשמישהו כותב בוא נראה אם יצליחו לעלות על ״התכמן״ ...
אני לא צריך לבסס את דברי על כלום, מספיקה העובדה שכמעט כל מדינה דרום אמריקאית עברה הפיכה כלשהיא, במאה ה20 כדי להסיק שיושר ושקיפות לא ממש היו מנת חלקם של השלטונות לפני ומיד אחרי כל הפיכה...כל וויכוח או התפלפלות לא ישנו את העובדות.

עכשיו אם אתה עדיין לא מבין למה זה מצחיק אזי I rest my case
 
לא ברור לי למה אתה חושב...

שאני מסנגר על צ'ילה או היבשת ו\או השחיתות הדרום אמרוקאית. לא היה ולא נברא.אני אזרח ישראלי וכזה אשאר וזו גם הסיבה לדאגה שלי.
מה גם שאתה לא מוכיח ידע מעמיק בנושא ההתערבות האמריקאית באזור. רק להזכירך, ב-1976 סנטור טד קנדי העביר החלטה שקיבלה את אישור הקונגרס ברוב קולות להטיל חרם על מכירות נשק לצ'ילה כל זמן ששלטון ה"חונטה" שהדירה בהפיכה צבאית את אותו שלטון קומוניסטי שאתה כל כך מודאג בגינו ותרם באופן מוחשי מאד להחלשת ההשפעה הרוסית במרחב... מה בקשר להתערבויות ה-CIA והתמיכה האמריקאית בממשלות מושחתות ועד לעלייתו של קסטרו בקובה שגרמו נזק רציני למדיניות החוץ של ארה"ב. וכ'ו וכ'ו... אבל כל זה דיון נפרד לחלוטין אם תרצה.
ומאין לקחת שאני מזלזל בעם האמריקאי? ואני חוזר (בפעם האחרונה) התייחסתי לאיש, דונלד טרמפ ולא לשום דבר אחר.אני עדיין חושב שאם יבחר, והסכוי לך עולה מדי יום, הוא יהיה אסון לעם האמריקאי ובהמשך גם למדינת ישראל. וזה מה שמדאיג אותי ולא שום דבר אחר. ואני מאד מקווה שזה לא יקרה.
 

mike300L

New member
מדאיג אותך שטראמפ ייבחר? אותנו מדאיג שסנדרס, מרקסיסט

עם אידיאולוגיה ומצע יותר סוציאליסטי מאובאמה ייבחר. חלק ניכר בציבור האמריקאי זה שמייצר, מעסיק, ומניב מיסים לכלכלה האמריקאית מאס בסוציאליזם של אובאמה שמכלכל את אוכלי החינם. ב 2014, עם המעבר של הקונגרס והסנאט לרוב רפובליקני בלם הציבור את פזרנות הממשל הנוכחי בכספי המיסים לצורכי רווחה, לאלה שלא מעוניינים אלא בהמשך לקיחה וקבלה.
גם בישראל צריכים לדאוג אם סנדרס או קלינטון ייבחרו, אלא אם אתה ערבי (בכוונה לא כותב פלסטינאי) שגר בגדה או בעזה.
כל עוד שאתה רק רוצה להתבטא, אין בעיה, רק תן קצת קרדיט שאנחנו יודעים מה טוב או רע לנו, ואם ייבחר טראמפ מה שלא נראה לי שיקרה, אנחנו נסתדר יופי.
מענין שמהמעט שכתבתי אתה מסיק על הידע שלי בתחום מדיניות החוץ של ארה״ב...עוד אחד שחושב שספרות ואינטרנט הם נחלתו הבלעדית...נימת זלזול בפוסטים שלך כבר כתבתי?
 
ראיתי והתעצבתי אל ליבי מאד

אני, בלתי עציב בעליל. אבל ההתנהלות סביב ההפעלה והתחזוקה שמדגים הסרטון הזה הצליחו להעציב ולעצבן אותי אל מול ההתנהלות ההפוכה ב 180 מעלות שאני חווה במהלך ששת החדשים האחרונים בארץ הקודש. המבין יבין.
 
למעלה