יוזמה מעניינת של רת"א

רמי בר1

New member
אף אחד לא מדבר על טייס בוש.

קרא מה כתב מעליך שי פופר. מדובר בנחיתה במינחתים קימים,לא מפוקחים,חלקם אפילו מרובדים אספלט.היום אסור,ואולי זו הדרך ליצור מותר.
מטוס הקומפלקס גלגלים מתקפלים שלך,(כמו שכתבת)יכול לנחות בכל אחד מהמנחתים ברשימה של שי,שממנה תוריד את הרשימה שכתבתי בהתיחסות אליו.את המלחמה על בן-גוריון צרכים להוביל אלה
שטסים לחו'ל.
 

גד יצחק

New member
רמי שלום

מהתנסות אישית וקריאת תחקירים של רזציק וחא
על בוננזה מסתבר כי חצצונים שפוגעים בפחיות כוון של מיקרסוויץ כני נסע
ואו בפרופלור יצרו מצבים לא נעימים.
אז שדה אספלט מתוחזק ומטוטא סחתיין כל היתר לא בבית ספרי.
 

פופר שי

New member
נחיתה במנחתים - יוזמת רת"א

חברים
רמי צודק בהחלט, וגם אתה גד
עד היום כשאירגנתי מטס אפילו כמו שאני מארגן לערד, שם אתה יכול לנחות עם הבוננזה ואני עם הנבאחו, בלי בעיות, הייתי צריך לעשות עבודה גדולה מול רת"א, עם זיליון אישורים מכל העולם ואשתו. דרשנו מרת"א לשנות נוהל זה.
הכוונה שתהייה רשימה (דינאמית) של מנחתים שלגבי כל אחד מהם יהיו נתונים ברורים, שיפורסמו.
זה לא אומר שבכל אחד מהם אני אנחת עם הנבאחו ואתה עם הבוננזה.
האחריות על כל טייס לברר אם המנחת מתאים לו - עקרונית, ומעשית בזמן הנחיתה.
לגבי מנחתים נוספים, שאינם ברשימה, המגבלות תהיינה גדולות יותר. אבל גם השגת הישג זה ייתן הגדלה במאות אחוזים של מה שעומד לרשותנו כיום.
 

רמי בר1

New member
אין לי ויכוח על זה,אבל יש גם כמה מנחתי

אספלט שיתאימו למטוס שלך.
 
לשאלותיו של אופיר שנכון לעכשיו

לא נענו.

צמאון - אישית אני יכול לאמר שהייתי שמח לקבל אפשרות לנחות בכל מיני מקומות שלדעתי טובים לי ולמטוס.
מהאוויר - איתור מנחת לא מוכר מהאוויר ונחיתה בו as is גדולה עליי במטוס שבו אני כרגע טס.
דרישות סף - קורס שעתיים עיוניים עם רמי בר ותרגול בפועל עימו. יסלח יוסי כהן, שאיני מכירו, אני מעדיף הדרכה עם מישהו שטס בפועל במנחת ים לא נוחים.

גם באסטרליה וגם בניו זילנד כטייס מתחיל הודרכתי בכל סוגי מנחתים (דשא, שלג ועפר) והוסמכתי על ידיי מדריך ולא המדינה. אני חושב שצודק מי שמזכיר כאן קשיים של חברת הביטוח.

לך על זה, אילן
 
זה כמובן מצויין...

לדעתי יש לתת ציון משוקלל לכל מנחת. (מעין סטטוס "משתנה")
מ-1 עד 5.
כש-1 הכי בטוח - וחמש או 10 לצורך העיניין הכי מסוכן.
לדוגמא:
1 - בן גוריון
10- מנחת חולי בעיקול ושיפוע בתוך נחל ציחור... (רמי - מזכיר לך משהו?)
הייתי שמח לראות את כל מנחתי האז"מים מתוייגים גם כן. (אולי באותה רשימה..)
זה יאפשר כניסה לפרק נחיתות "בשטח" באופן מדורג. הן מבחינת ההדרכה. (טייס זה רשאי לנחות ממנחתי 3 ומעלה...) והן מבחינת לקיחת הסיכונים מצד הטייס./ מטוס.
עם מטוס כזה ביום כזה - לא אנסה לנחות במנחתים פחות מ-4 (לדוגמא).
מנחתים גם יכולים להתקדם -ולסגת בציון שלהם בהתאם לעונות השנה ותיחזוקם. - כשמדי חודש - אפשר לקבל סיכום התזוזה של המנחתים למעלה למטה - בהתאם לדיווחי הטייסים לרת"א. - או באופן מאורגן ע"י פורום זה. (יש מספיק חברים עם תחושת שליחות שאחד ייקח על עצמו
על עידכון סטטוס של המנחתים..)
זה כמו לפני סיבוב מסוכן בכביש - שאתה מקבל שילוט מקדים - סיבוב ברמה 5...

זוהי אמנם עבודת הכנה - ארוכה, להחליט על הקריטריונים,- אורך מסלול, רוחבו, סוגו המשטח, משטר רוחות הנהוג בו, מיקומו ומכשולים סביבו. - ואחרי זה לסווג כל משטח ומשטח... ולכתוב את הבעייתיות העיקרית של כל משטח ולכן הציון שקיבל - אבל לאחר עבודה זו - החיים יהיו קלים יותר - כשבאים לנחות בשטח, בלחיצה- airnav pro - מקבלים, חוץ מהתדר (אם יש), כיוונים וכו' , גם את ציונו!

מה דעת המלומדים בפורום על הצעה שכזו?
 
רמי יוכל מהניסיון שלו לתת ציונים לכל המנחתים

רמי - אולי תיקח את זה עליך ? לפחות עבור האזמ"ים.. ככה התורה שבעל פה שלך תשמר ותעבור מדור לדור....
 

רמי בר1

New member
זה לא הולך ככה.

מינחת שטח שאינו מסומן קשה לזיהוי מהאויר.אי אפשר לתת נ'צ ושכל אחד יחליט היכן המינחת.זה יגמר רע.
המינחת בציחור שאותו דירגת 10 הוא לאזמים בשטח מס' 1.הוא אמנם צר,דרך עפר,אבל מספיק ארוך.יש מקומות שטייס אז'מ מודרני עם נוסע יוכל לנחות,
אבל לא יוכל להמריא. אי אפשא לקחת אחריות למינחת שנוחת בו דריפטר ללא נוסע,ולספר עליו לטכסן עם נוסע.
צריך להתחיל עם המינחתים המסודרים,ואולי עוד שניים או שלושה שהם אמנם צרים,אבל ארוכים מספיק,ואם סוטים קצת הצידה זה לא טוטאל לוסט.
 

פופר שי

New member
מינחתים

דודו, זה לא שהרעיון שלך רע, אבל רמי בהחלט צודק
אגב גם מהדוגמא שנתת, לא בכדי בגפסן אין "דירוג" למנחתים אלא נתונים מקובלים, כמו אורך מסלול, רוחב, סוג משטח, מכשולים וכד'.

רמי, אני אתקשר אליך בימים הקרובים, הידע שלך בהחלט מעניין וחשוב.
 
רמי - אני הייתי שמח לקבל מידע כמו - מנחת זה

הוא 7 במדד רמי... (כש-10 הוא טייס בודד, בדריפטר עם מעט דלק...)
כל טייס אמור לדעת את מגבלתו ואת מגבלות מטוסו ביום נתון. - המדד+ בעיה אחת או שתיים עיקריות במשטח (שינתנו ע"י בעלי ניסיון בתחום) - יעזרו לטייס שבא לנחות פעם ראשונה במנחת זה.
שי - כמובן שרצוי לקבל את כל האינפורמציה - אבל לפעמים מרוב עצים לא רואים את היער..
במקרה של יצירת מדד שכזה - במבט אחד - ניתן יהיה לקבל תחושה על הבעייתיות העיקרית של המשטח.
גם בנחיתה בשטחים מוגבלים עם מסוקים אנחנו מלמדים את החניכים שלאחר הניתוח מדוקדק של המשטח שנבנה בעת המעברים שמבצעים מעליו, יש להגדיר את הבעייה העיקרית שלו, ואליה להתכונן. - אני לא רואה הבדל גדול בין זה לבין נחיתת אזמ"ים בשטח.
 

רמי בר1

New member
אני לא מבין במסוקים,אבל ממה שראיתי

מסוק לא מגיע לנחיתה ב60 מי'ש בפיינל ,והוא נוגע בדיוק היכן שצריך ולא 50-70 מ' אחרי.
יש כמה מנחתים שאני מוכן לארגן נ'צ של מרכז המסלול,אורכו,דגשים בטיחותיים,ואפילו צילומים מלמעלה.
אני מתכוון לארבעה -חמישה מינחתים שאני יודע שטכסן וסיירה ממריאים מהם ללא נוסע בלי בעיות.מי שירצה,יגיע לשם פעם ראשונה ללא נוסע,ויבדוק בעצמו.
בכל המקומות שאנחנו נוחתים ממריא ונוחת סיירה שבקבוצה שלנו.הוא לא מלא דלק,והטייס שוקל לדעתי פחות מ70 ק'ג.כל מטוסי הפ92 שלנו מצויידים בפרופלור שלושה להבים פסיעה עדינה,והסיירה בעץ מקורי,
הבדלי מרחקי ההמראה מדהימים.אני לא יודע כמה סיירה או טכסן צריך כדי להמריא בטוח עם שני אנשים.
אני לא רוצה שדפית המינחת שאכין תטיל עלי אחריות למי שנוחת שם.
 
תתפלא, ישנם טייסים שעושים אובר שוט גם עם מסוק

אשמח לרשימה שכזו.
אוקיי- לא ניקרא למדד, מדד רמי..
 
שני גרוש מניגריה

א. יוזמה מבורכת של אנשים נפלאים.
ב. באותו משפט חייב להוסיף כי כל עוד הרגולטור יחשוב שהוא צריך "לרגלטור" את הטייס ולהתערב בשיקוליו העסק לא יעבוד.
אם בגלל המכשולים שרגולציה כזו תערום מול הטייסים (אני כן ואתה לא, למרות שאתה טייס יותר טוב ממני פי עשר, אבל יש לך פחות שעות ממני), ואם בגלל חברות הביטוח שמתנות ביטוחים בשדות מוכרים וכו'.
ג. על רת"א להחליט אם הוא מעונין ברגולציה כזו או לא.
תארו לעצמכם מצב שפוחצבסקי עונה על כל הדרישות של רת"א אבל שובר מטוס /הורג מישהו בנחיתה לא מוצלחת. רת"א יצטרך להסביר לועדת חקירה ולתובעים בבית משפט מדוע הוא אישר לפוחצ'בסקי לטוס ולמאירוביץ לא.
רת"א צריך להתנער מכל אחריות ולהכריז קבל עולם שהכל באחריות הטייס. שברת? - שילמת.

ד. אני גם לא כל כך רואה חברות שישכירו מטוסים לנחיתות שטח.
ה. מדוע שמטוסים לא ינחתו היכן שבא להם באחריותם הם?
בא לי לחלץ דאון עם סופר-קאב משדה ישר ומתאים. למה שלא אעשה זאת על אחריותי אני?

בכל זאת זוהי חשיבה בכוון נכון.
 
הנושא עלה ברת''א עכב ''אישורים מיוחדים''...

שכבר ניתנו לפני מס' שנים לבעלי איירקמים וסופר קאבים לנחיתה והפעלה כאזמ''ים לכל ענין
אישורים אלו כיום הם ''איפה ואיפה'' וראוי שלכלל הטייסים תינתן אפשרות מסודרת להוכיח
שביכולתם לתפעל את מטוסם ממנחתים קצרים/לא מרובדים/בעייתים.

ולכל מציעי ההצעות באשר הם: רוצים לתת לכם בונוס, אל תדפקו אותו עם הצעות מטופשות.
רוב משתתפי השירשור מציעים שרת''א תכין רשימה מסודרת של מנחתים שבהם יוכלו לנחות, מחשש שטירונים יעשו שטויות
בזמן שברת''א שוקלים לתת לטיס הסמכה להחליט לבד איפה לנחות כמו באז''ם אחרי שיוכיח רמת טיסה המאפשרת
את הסמכתו, שזה אומר חופש מוחלט לטוס ולהינות כאוות נפשך עם מטוסים תעופתיים,ותנופה ענקית לת''כ הגוועת

אל פחד: אף טירון או טיס סופ''ש חסר נסיון לא יוסמך

נראה שחלום חיי עומד להתגשם ישר כח לעוסקים במלאכה
 
דרך אגב

רוב המטוסים יישברו על ידי טייסים "ותיקים" בעלי עודף ביטחון עצמי
ולא על ידי "טירונים"
 

רמי בר1

New member
האישורים לא ניתנו סתם.האירקאם והקאב

יודעים לעשות בשטח מה שהאזמים החדשים לא יודעים.טייסי המטוסים האלה(אירקאם) הוכיחו יכולות למי שצריך.
הקאב הוא בכלל LSA ,והוא לא בענין הזה.
 
האיירקם והסופר קאב הם מטוסי GA לכל דבר

לסופר קאב יש מדפים ומנוע ליקומינג 150/160 או אפי' 180 כ''ס
לפיפר קאב משנות ה 40 אין מדפים ומע' חשמל, ומונע במנועי קונטיננטל מ 65 עד 100 כ''ס

יכולות המטוס או הטיס אינם מעינינו של החוק, או שמותר לקטגורית הGA לפעול בצורה גורפת
ממנחתים חד פעמיים,או שיש ''איפה ואיפה''

אישורי הפעלת GA ממנחתים לא מבוקרים צריכים להינתן לטיס מפאת כישוריו,ויכולת קריאת השטח וסכנותיו
ולכן סוג המטוס אינו פקטור, כל טיס יחליט עפ''י הידע שיקנה במהלך ההסמכה, האם השדה אליו ניגש מתאים
ליכולותיו של מטוסו, המצב כעת בו ניתנים אישורים רק לבעלי מטוסי GA עם יכולות STOL הוא בפירוש
''איפה ואיפה''
 

eli eagle

New member
דבר ראשון הסתכלתי על התאריך

לראות שלא מדובר באחד באפריל או משהו כזה.


בכל מקרה, מבורך מבורך מבורך !!!
קשור או לא קשור ליוזמה הזאת, אני חושב שבשלב ראשון יבוטל האיסור על נחיתה במנחתים, כאשר לא נמצא במקום מפעיל המנחת.
אני חושב שזה כן נכנס לרעיון של "לנחות בכל מקום...".
שנית, רת"א צריך לסמן על המפות ו/או בפמ"ת, רשימת מנחתי דשא או מנחתים כבושים (מלשון מסלול כבוש ולא עזה ויו"ש, או מלפפונים כבושים
) לשימוש טייסי ה-GA

טוב נו, זה רק ההתחלה של הרעיונות.
נקווה שאנחנו לא מתלהבים יתר על המידה...
 
למעלה