ועדת חקירה משרד הבריאות

ועדת חקירה משרד הבריאות

רציתי לשתף אתכם במקרה של רשלנות רפואית שארע בבי"ח במרכז הארץ.
מדובר בגבר אשר התקבל לבית החולים לניתוח לכריתת גוש באגן. במהלך הניתוח נפגע כלי דם, דבר שהוביל בסופו של דבר לנמק ולכריתת רגל ימין. פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות אשר הקים וועדה שתחקור את התנהלות בית החולים במסגרת הטיפול בחולה.
משרד הבריאות הקים וועדה שכללה 3 רופאים, מומחים בכירורגית כלי דם, אשר ראיינו את החולה ואת צוות בית החולים המעורב באירוע, וכן עיינו בחומר הרפואי בתיק ביה"ח.
בסופו של דבר התקבלו מסקנות וועדת החקירה, אשר קבעו באופן חד משמעי, כי בית החולים התרשל בטיפול שניתן לחולה. בית החולים התעלם מממצאי בדיקת ה-CT שבוצעו טרם הניתוח, דבר שהיה מאפשר לתכנן את הניתוח בהתאם לגודל הגידול ומיקומו, היה מאפשר הכנת צוות מנתחים זמין מתחומי מומחיות שונים (אורטופדיה, כלי דם, אורולוגים) אשר נוכחותם בניתוח היתה הכרחית למניעת הנזקים שנגרמו וההידרדרות במצבו של החולה.
הוועדה נימקה את מסקנותיה ופרטה בהרחבה בדו"ח את רשלנות בית החולים בכל אחד משלבי הטיפול בתובע, מרגע זיהוי הגידול עד ליום שחרורו ממחלקת שיקום בבית החולים.

אתם מוזמנים לכתוב, להעלות שאלות ולשתף במחשבותיכם בעניין זה.
 
האם זה בשיגרה שמשרד הבריאות חוקר ולכאורה מגיע למסקנות לטובת

החולה?
אני שואלת משום שאמי נפטרה בבית חולים במרכז והיו כל מני בעיות שקשורות לנושא. אבל אף אחד לא רצה לדבר איתנו בנושא ממשרד הבריאות. איך מגיעים לכך שמשרד הבריאות חוקר?
 
משרד הבריאות ועדת בדיקה

בוקר טוב,
משרד הבריאות לא חוקר כל עניין, אולם ישנם מקרים המחייבים את הצוות הרפואי בדיווח למשרד הבריאות, כגון פטירה של יולדת,כריתת רחם כתוצאה מחיידק טורף וכו'.
כמו כן, ישנם מקרים שאינם מדווחים אולם חריגים או כאלה בהם הרשלנות כ"כ ברורה, כמו במקרה שלפנינו ועל כן יש לפנות בצורה מסודרת למשרד הבריאות בצירוף החומר הרפואי הרלבנטי תוך פירוט השתלשלות האירועים (לרוב באמצעות עו"ד) ואז משרד הבריאות מחוייב בהשבת תשובה, אף אם אין בכוונתו לפתוח בחקירת המקרה.
 
למעלה