רשלנות רפואית בבית חולים

jonas2

New member
רשלנות רפואית בבית חולים

חברה טובה הגיעה לבית חולים בשל דימום בלתי פוסק מפי הטבעת. בשל גילה הצעיר יחסית (27), הרופאים סרבו להתייחס למקרה זה בדחיפות, נתנו לה אנטיביוטיקה ולא זרזו את בדיקת הקולונוסקופיה הנדרשת. בשל התורים הארוכים בקופת החולים, הבדיקה נקבעה רק לאחר חודש ממועד האישפוז. בבדיקה התגלה פוליפ שלא ניתן היה להסירו בעת הבדיקה. חברתי נאלצה לעבור ניתוח להסרתו, ובניתוח התגלה שהפוליפ סרטני. כעת היא עוברת טיפולי כימותרפיה.
מהרגע שאושפזה לראשונה, ואז לרגע בו התברר מצבה לאחר כל הבדיקות חלפו כמעט חודשיים. זהו זמן קריטי לחולה במצבה. אם בבית החולים היו מתייחסים לממצאים ברצינות, על אף שסרטן המעי הגס אינו נפוץ בגילה הצעיר, יתכן והיו מגלים את המחלה זמן רב קודם לכן. האם יש פה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית?
 
רשלנות באיבחון סרטן מעי הגס

שלום רב,
תביעות ברשלנות רפואית כתוצאה מכשל באיבחון סרטן מסוג המעי הגס אלו הן תביעות קשות מאוד שאחוזי ההצחלה בהם הם 50-50. ישנם כללים ברורים לרופאי הקופה/בתי החולים בכול הקשור לטיפול ואיבחון עם סימפטומים של סרטן המעי הגס. אמרת בצדק והזכרת את הגיל הקובע, 50, וזה אכן נדיר שבחורה תחלה במחלת סרטן המעי הגס בגיל 27. אבל, דימום רקטלאי הוא לא סביר לחלוטין וככול הנראה היו צריכים לבחון את מצבה יותר ממה שבוצע בפועל ולפחות לאשפזה.
שאלה נוספת שיש לבחון בתיקים כאלו היא השאלה הבאה: "האם האיחור גרם לנזק בלתי הפיך"? האם החודשיים הללו בהן יכולה הייתה לקבל טיפול רפואי היו יכולים לשנות את מצבה הרפואי לטובה? לאור גילה הצעיר, ככול הנראה התשובה לשאלה זו היא חיובית אולם צריך לבחון זאת לעומק.

אני מציע לחברתך, נכון לעכשיו, לבצע את כול הטיפולים ולהתמקד כרגע בהחלמתה. ככול ותרצו לבחון את שאלת הרשלנות אזי ניתן לפנות אלינו ואנו נבחן זאת מול הרופאים שלנו.

החלמה מהירה,
זיו
 

jonas2

New member
תודה רבה על המענה המפורט


 
למעלה