קראו לי אז באתי - טיפים לצילום ביתי

קראו לי אז באתי - טיפים לצילום ביתי

הרבה פעמים השקעתן באיפור, ואז מגיע השלב המתסכל של - איך נצלם את זה - כך שהצילום ישקף את המציאות, ולא יעלים לנו צבעים,לא יבהיק מדי וכד'. רובכן חושבות שהמצלמה הדיגיטלית הביתית שלכן מתקשה להתמודד עם הבעיות בצילומי האיפור. לרוב הבעיה היא לא במצלמה.. אלה בצורת הצילום. אז בואו נלמד כיצד לסייע למצלמה, ולהפיק צילומים טובים יותר. כלל ראשון ,חשוב וקריטי שישפיע על איכות הצילום הוא - התאורה. הפלאש - הוא האוייב. חשוב להאיר את 2 צידי הפנים, מה שיגרום למלא את הצללים בתאורה. כיצד נעשה זאת בתנאים ביתיים? 2 מנורות שלחניות יעשו את העבודה, מומלץ מנורות של תאורה חמה ( אור צהוב ) לא פלואורוסנט. אם יש לידכן מישהו /מישהי או אפילו ראש של בובה.. כמו זו המשמשת להניח עליה פאה :) התאמנו על זה. וכוונו את הנורות כך עד שתראו בעין שכל שטח הפנים מואר כראוי ובצורה אחידה. כך שאין צל מתחת לעיניים, והאף לא מטיל אף הוא צל על צד של לחי מסויימת. פטנט נוסף הוא קרטון לבן, או עדיף לצפות קרטון בנייר כסף. להאיר עם הנורה על הקרטון, כך שיחזיר אור על הפנים ( רפלקטור ) יגרום לפיזור אור אחיד ומרוכך, עדיף מתאורה ישירה. קרטון כזה יכול לשמש לכם גם בצילומים בחוץ באור יום! מומלץ לא בשעות הצהריים בהם השמש חזקה, אלה בשעת אחה"צ בהן היא תאיר רך יותר את הפנים, והקרטון הלבן,או המצופה, ישמש לכן כרפלקטור שיאיר בצורה רכה ואחידה וימלא צללים. רקע. הרקע של התמונה חשוב אף הוא. אם את מצטלמת בבית, כדאי שתעשי זאת שמאחורייך קיר חלק ונקי מאובייקטים .. ככל שהרקע יהיה נקי יותר, תשומת הלב תהיה באיפור והעין לא תוסח למקומות אחרים. זום ממליץ להרחיק את המצלמה מהפנים, לא לצלם מקרוב. צילום מקרוב גורם לעיוותים. צלמי מרחוק, ועשי זום כך שהפנים ימלאו את הפריים. פלאש במידה ובכל זאת תצטרכי לצלם עם פלאש, בדקי במצלמה אופציה להחלשתו. ברוב המצלמות קיימת אופציה כזו, מה שיגרום להחלשת עוצמת ההבזק, ויוכל לסייע במילוי צללים. חצובה וטיימר. ברוב המקרים התאורה תדרוש חשיפה ארוכה מהרגיל ( במידה ולא נשתמש בפלאש כמומלץ) ואז התמונות יצאו מטושטשות ומרוחות. הפתרון: שימי את המצלמה על חצובה, או אם אין, אז מקמי אותה על משטח יציב . שימי על טיימר לצילום עצמי, השתדלי לא לזוז במהלך הצילום, ונפתרה בעיית הטישטוש.. צבעים נכונים ככל הניתן למקור. ברוב המצלמות יש מצב צילומי פורטרט,ספורט, וצילומי נוף. חשוב לוודא שהמצלמה על פורטרט. ניסויי ותעייה. אם בא לכן להשקיע מעט יותר, צלמו תמונת נסיון, תבחנו אותה במחשב, ושפרו במידת הצורך את כיווני התאורה וזוית הצילום. ואז צלמו שוב. בהצלחה!
 

muesli

New member
תודה לך!

באמת הסברת לי עכשיו למה אופציות הפורטריט והפורטרייט לילה שנראו מתאימות יותר לסיטואציה יצאו מטושטשות.
 

muesli

New member
../images/Emo124.gif מנהלות

כדאי לפתוח במאמרים קטגורית צילום ולהוסיף
 

lady mika

New member
תודה!

הסבר טוב ומובן. מוסיפה קישור מספקטרה שגם כן מסביר יפה (עם דוגמאות) את הנושא, למי שזה מעניין אותה.
 

tokit

New member
תודה גם לך!

קישור מעולה. לבחורה באמת יוצאות אחלה תמונות, אז כנראה שהיא יודעת על מה היא מדברת.
 

hilala20

New member
ברוך השב! ../images/Emo13.gif

שיחקת אותה! זוכר אולי ביאזה מילים השתמשת בהודעה הקודמת על טיפים לצילום ביתי שכתבת? נכניס גם את השרשור ההוא למקום בטוח....
 
תודה יקירה.

לא אין לי מושג באיזה מילים השתמשתי אז, אני לא זוכר מה אכלתי היום :) בכל מקרה בכל פעם שתצטרכו איזשהו סיוע בנושא צילום, הרגישו בכי נוח לפנות אליי תמיד אשמח לסייע.
 
למעלה