Depotting של צלליות MAC

tokit

New member
../images/Emo41.gifDepotting של צלליות MAC ../images/Emo41.gif

Deppoting זה בעצם הוצאת הצללית מתוך כלי הפלסטיק בו היא נמצאת (Pot באנגלית) והתאמתה לפלטה. בעקרון, את רוב הצלליות ניתן כבר לקנות בצורה מתאימה לפלטה, אבל זה לא חל על צלליות מסדרות מוגבלות. בכלל, לפעמים קונים צלליות בודדות ופתאום רוצים להכניס אותן לפלטה. למאק יש פלטות של 4 צלליות, 15 צלליות ו-6 סמקים. אגב, השיטה שלי עובדת גם על סמקים, למי שמעוניינת. לא המצאתי את הגלגל ולקחתי דברים שקראתי פה ושם. אבל לדעתי מצאתי את השיטה הכי נוחה, מהירה ובטוחה. צילמתי, והנה התוצאות - שלב 1 - הוצאת הצללית מתוך הכלי שלה. משתמשים בצללית יפנית. היא חדה מספיק והיא נכנסת בדיוק אל "בין החיבורים". לדעתי היא יותר טובה מפינצטה כי פינצטה יכולה לפגוע בצללית וגם חבל עליה.. הצללית מורכבת מ-3 חלקים - הצללית עצמה, בתוך כלי כסוף קטנטן, פיסת פלסטיק שמחזיקה את החלק הכסוף והקופסא עצמה. את הסכין מחדירים את בין 2 הפלסטיקים, ממש לתוך החיבור הקדמי. מעבירים אותה קצת ימינה ושמאלה ופשוט דוחפים עם קצת כוח. ככה זה נראה -
 

tokit

New member
שלב 2

פה רואים את הצללית (עדין בתוך הפלסטיק) משתחררת מהקופסא החיצונית.אגב, בהודעה הקודמת התכוונתי כמובן לסכין יפנית ולא לצללית יפנית.
 

tokit

New member
שלב 3 - חימום

לפחות היתה לי סיבה להדליק את הגז.. ופה אני מודה למתן על הטיפ עם המחבת. לחלופין, אפשר להשתמש במגהץ ונייר פרגמנט או אפילו על "מגהץ שיער" (שוב, עם נייר פרגמנט). ובכן - מניחים מחבת על הגז ובתוכו נייר כסף. מדליקים את הגז ומניחים את הצללית על נייר הכסף. שימו לב לכך שהגז לא גבוה מדי, כי אז הפלסטיק נמס יותר מהר מהדבק. הצללית עצמה מודבקת לתוך הפלסטיק עם דבק והמטרה היא להמיס את הדבק, לא את הפלסטיק. ייתכן ותריחו ריח מוזר של פלסטיק נשרף. זה בסדר.
 

tokit

New member
שלב 4 - סיום החימום

מחממים בערך 2 דקות (אני מניחה שזה תלוי בגז ובכמה הוא חם). שימו לב לכך, שאתם לא אמורים להמיס את הפלסטיק. אם הפלסטיק נמס, כנראה שיכולתם להפסיק כבר קודם. כדי לדעת מתי מספיק מכניסים את הסכין היפנית בין הצללית לפלסטיק. הצללית אמורה להשתחרר בקלות מהפלסטיק. אפשר לגעת בפלסטיק עם הידיים, הוא לא חם. ממש מרגישים שהצללית משתחררת מהפלסטיק, שיש שם תזוזה.
 

tokit

New member
שלב 5 - הסרה מהאש ושחרור הצללית

אני פשוט לקחתי את נייר הכסף ושמתי על מגש מעץ. אפשר גם לקח את הצללית כולה, היא לא אמורה להיות חמה. כאמור, מכניסים את הסכין בין הצללית לפלסטיק ומשחררים את הצללית בקלות. זהירות! הצללית עצמה חמה, אז או להחליק אותה או להשתמש במזלג או משהו.
 

tokit

New member
עכשיו אנחנו רוצים לשחרר את התוית

שנמצאת מאחורי הקופסא המקורית (זו ממנה נפטרנו על ההתחלה). כן, אני יודעת, הצללית הזו ישנה, אבל לא רציתי לעשות ניסויים על צללית חדשה..
 

tokit

New member
שלב 6

שוב מבשלים, והפעם את הקופסא עצמה, כדי להסיר את התוית. שוב, המטרה היא להמיס את הדבק ולא שום דבר אחר. פה זה קורה ממש מהר, משהו כמו חצי דקה גג. מניחים את הקופסית עם נייר הכסף בחזרה בתוך המחבת, עם התוית כלפי מטה.
 

tokit

New member
שלב 7 - שחרור התוית

עם הסכין, פשוט משחררים בעדינות את התוית. זה יורד בקלות. אם אתם לא יודעים כמה זמן לבשל בשלב 6, פשוט תנסו כל כמה שניות לראות אם התוית משתחררת בקלות. כשזה הולך - זה הרגע המתאים. אפשר כמובן לבשל את הצללית ואת הקופסא במקביל, כמובן.. כאמור, שחרור התוית מהקופסא דורש הרבה פחות זמן מאשר שחרור הצללית.
 

tokit

New member
שלב 8

הדבקת התוית על המגנט. בחוניות יצירה ניתן לקנות רצועות מגנטים. הרצועה שלי מכילה צד אחד נדבק מעצמו וצד שני רגיל. כמובן שאם שני הצדדים אינם דביקים, אפשר להיעזר בדבק. אחרי שמפרידים את התוית מהקופסא, עדיין יש עליה מעט דבק. אם מזדרזים ומדביקים את התוית מהר על המגנט, לא צריך אפילו להוסיף דבק. אם מרגישים שחסר דבק, פשוט מדביקים את התוית למגנט עם דבק נוזלי.
 

tokit

New member
שלב 9 - גזירת המגנט

עם מספריים פשוט גוזרים את המגנט, עם התוית עליו. הגודל של התוית זהה לגודל הצללית. לכן, כדי שהתוית לא תבלוט מהצללית, בהחלט אפשר לגזור מעט בתוך העיגול. וככה נראה כל העסק אחרי שגזרתי אותו.
 

tokit

New member
שלב 10 - הדבקת המגנט

מדביקים את המגנט לגב הצללית. לא קשה.
 

tokit

New member
שלב 11 - הכנסת הצללית לפלטה

לא קשה. המגנט דואג לכך שהצללית תישאר במקומה.
 

tokit

New member
מהדקים היטב

והולכים עם 6 צלליות ריקות חזרה ל-MAC. על כל 6 אריזות ריקות, מקבלים שפתון מתנה. יש!! עד עכשיו עשיתי את התהליך עם 4 צלליות והכל עבר בהצלחה מלאה. אף צללית לא נשברה, לא התפוררה ולא נסדקה. לא נשרפו לי הידיים וגם הדירה עדיין שלמה. לא נמס לי כלום ולא נדבק לי שום דבר. אחלה! מחר אני הולכת לקנות עוד פלטות והולכת להעביר את כל הצלליות והסמקים שלי לפלטות.. תהנו!!
 
יפה שקיבלת אומץ!

וקבלי חח על התמונות וההסבר המפורט! אני עשיתי את זה עם המגהץ שיער, ואכן זה לא מסובך כמו שזה נשמע
 

tokit

New member
האמת היא,

שאני כבר מזמן רוצה לעשות את זה, אבל לא אהבתי את השיטה עם הנר וההמסה של הפלסטיק. כשמתן העלה את הרעיון עם המחבת, החלטתי ללכת על זה אבל אז חיפשתי פתרון לבעיית שחרור הצללית עם הפינצטה. לא נראה לי להרוס פינצטה בשביל זה, מה גם שהיא יכולה להרוס את הצללית. אז היום במקרה סידרתי את המגירה עם הסכין היפנית, וכך עליתי על הרעיון הזה. הבעיה הכי גדולה היתה למצוא את המגנטים. וזה באמת לא מסובך כמו שזה נשמע, זה לוקח בדיוק 3 דקות. עדיין, עדיף לקנות אותן מראש בגרסת הפלטה.
 
למעלה