חדשה כמאפרת, מהזה פוטושופ?

jasgal

New member
חדשה כמאפרת, מהזה פוטושופ?

היי, אני חדשה כמאפרת וגם באתר, יש לי שאלה,מישהו מוכן להסביר לי בבקשה, מהזה פוטושופ? איך משיגים את זה? ואיך עובדים עם זה? בבקשה, דחוף!
 

mishmish25

New member
קודם כל ברוכה הבאה

מזל טוב להיותך מאפרת חדשה,אני מאחלת לך הצלחה. מזה פוטושופ? תוכנה לליטוש תמונות,איך משיגים ? קונים בהמון כסף או מורידים תוכנה לא חוקית או כמו כל דבר בחיים משיגים. איך עובדים עם זה? לא יודעת ולא רוצה לדעת. למה אבל למה כל המאפרות/ מאפרים בשנים האחרונות התחילו ללטש את העבודה שלהם בפוטושופ? מה יש להם להתבייש במה שיצרו? זאת אומנות אנשים אומנות! מחשב זה לא אומנות זה שקר בלוף! אם לא ידעתם לעשות את זה לבד למה לעשות בכלל!תתאמנו ותשיגו תוצאות טובות,לא הלך לא נורא,תנסו שוב ושוב. מצטערת אני פשוט לא סובלת את זה שאנשים מאפרים ואח"כ מתקנים את האיפור עם תוכנות ומספרים שהם לא נגעו בתמונה ושזה עבודה שלהם נטו עם איפור. ועוד יותר כואב לי שמאפרת מתחילה לא יודעת מזה פוטושופ בכלל אבל יודעת שהיא חייבת דחוף לחפש את זה! לא משהו אישי נגדך פשוט נושא שעולה כל פעם!
 

faceman

New member
מיקי אחלה תגובה ../images/Emo11.gif

כל המאפרים חייבים לקרוא את התגובה שלך, לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר! יש מאפרים שבנו קריירה שלמה בזכות הפוטושופ ומנצלים את התוכנה ניצול ציני להאדרת "כשרונם". הבעיה מחריפה כששואלים את המאפר באיזה מייק-אפ השתמש כדי להשיג את המראה החלק והמושלם, והוא מקשקש על איזה מייק אפ מעולה ויקר מבית היוצר של נסיכת ממלכת השמש העולה, המשולב בפודרה שנגרסה מקרנף אפריקאי לבן, כשבדיקה פשוטה של ה-Exif (נתונים טכניים של הצילום) מגלה שלא דובים ולא ספוגיות - כולה נעשה שימוש במכשיר הטשטוש של הפוטושופ, ואפילו לא שימוש מקצועי במיוחד. אני תמיד טוען שאין פסול בחיתוך שולי התמונה המיותרים, הקטנתה או הבהרתה קלות באמצעות המחשב (אלה דברים שאפשר לעשות גם לצילום בפילם מהסוג הישן) אבל מפה ועד לשפץ את הצללית, להחליק את העור ולהוסיף ריסים/נצנוצים/הברקות הדרך ארוכה. מחר אני אקח תמונה של המונה ליזה, "אדביק" אותה לגופה של דוגמנית ואטען ליצירת ציור הגוף הטוב בעולם. היא לא תצטרך אפילו להתפשט. מעצב גרפי שיעשה את זה - שיהיה לו לבריאות. מאפר שיעשה את זה - יכול לאחסן את מכחוליו בארון ולחפש קריירה אחרת כי מאפרים כאלה מקשים את חייהם של מאפרים אמיתיים שמשיגים תוצאות פחות מרשימות אבל אמיתיות לחלוטין. הכנסו לכל אתר של מאפר שמכבד את עצמו, הריצו בדיקה לתמונות ותגלו שלא נעשה כל שימוש בפוטושופ. בתמונה: תרגיל החילוץ הזה היה יכול להסתיים באסון נוראי או לפחות בטראומה איומה אלמלא היתה בסך הכל שעשוע בפוטושופ. להראות לכם מה ניתן לעשות עם טיפה מקצועיות.
 

mishmish25

New member
תודה דובי ../images/Emo13.gif

אני עוד יותר גאה ומחוזקת כשאתה מגיב ככה להודעה שלי.
 

mishmish25

New member
תודה ../images/Emo140.gif

בגלל זה אני גם לא אוהבת שמבקשים פה לעשות עיבוד פוטושופ על תמונות של גולשים,זה נראה לי מיותר. אני מקווה שאנשים יפנימו.
 

sivanos2

New member
אני אכן מסכימה םע כל מילה ומילה

אך לצערי, כל מאפר- וגם הטובים ביות רלפחות בארץ משתמשים בפוטשופ אז איפה זה משאיר אותנו- המאפרים המתחילים, או אלו שבמקצוע מספר שנים. הכוונה שהיא שברגע שלקוחה מסתכלת באתרים שונים וראוה אתה של מאפר + פוטשופ לעומת אתר של מאפר ללא... היא ישר רוצה את המאפר עם הפוטשום. לשמחתי אני גיליתי את הפוטשום רק בשנה האחרונה...( איזה פדיחה) ואפילו אני שאי מאפרת מזה 3 שנים לא הבנתי כיצד מאפרים גדולים עושים כזאת עבודה מאלפת... ואכן שגילתי התאכזבתי אך לצערי עידן הפוטשום לא משאיר לפנינו הרבה ברוות... ולכן הפתרון שאני מצאתי הוא בתיק עבודות לשים תמונות גם עם וגם בלי... וכמובן חשוב לציין שזה באמ תבושה שעושה הברקות, נצנצם ונגיעה בצלליות או שפתיים עם פוטשום ניתן להבין... עשית פוטשום במקרה של פצעים וכ'ו... הלוואי שענין הפוטשופ יעלם לגמרי, מעני כמה מאפרים יעלו וכמה פשוט יעלמו... חחח
 

tokit

New member
לתוכנה קוראים פוטושופ

לא פוטשופ ולא פוטשום..
 

tofit

New member
צודקת לחלוטין אבל...

פוטושופ זו גם אומנות. אמנם אומנות מסוג אחר, ולדעתי אין לזלזל בתוכנות גרפיות כאלה ואחרות. בעידן שלנו הכל "פלסטיק" שום דבר כבר לא אמיתי. אז זה נכון גם לגבי האיפור , וגם לגבי בחירת נשיא ארה"ב (אתם חושבים שהיום יבחר נשיא מכוער??)
 

vikale

New member
דעה

קודם כל אני ממש לא מבינה את פשר הנזיפה והכעס על הבחורה המסכנה שבסך הכל שאלה שאלה תמימה "מה זה פוטושופ?". דרך בטוחה להבריח אותה מהפורום. עכשיו לעיניין עצמו. אני חושבת שכל העיניין הוצא כאן מכלל פרופורציה. אני חושבת שזה קצת מוגזם לעשות כזאת הכללה גורפת, שכל מאפר שמעבד את התמונות שלו בפוטושופ הוא בעצם סוג של רמאי או זייפן. אני לא מסכימה עם זה לחלוטין. ריטוש תמונות היה קיים מאז ומתמיד, מהרגע שהמציאו את המצלמה. רק שאז היו מרטשים את התמונה עצמה, אחרי שהודפסה. זאת לא המצאה חדשה. ואם תסתכלו על צילומי אופנה משנות ה-60 - גם שם זה לא נראה בדיוק כמו במציאות. ומה לעשות, צילום זה מדיום שלפעמים מתיימר להפוך את המציאות למשהו אחר. אני מכירה המון מאפרים ורובם המכריע מעבדים את התמונות של ההפקות שלהם בפוטושופ. וגם אני. לא מדובר כאן בהוספה של הבקרות/נצנצים/ריסים/צלליות וכו'. מדובר בשימשו סלקטיבי , העלמה של פצעונים, פלומת שיער וכדומה. יחד עם זאת אני בחיים לא מעבדת את התמונות של הכלות שלי, למשל. נכתב כאן, שאם רק חותכים את השוליים או משנים גוונים אז זה בסדר, וזה לא נורא. למה? באותה מידה אפשר לבוא להגיד שהצלם היה צריך לחשוב מראש על הקומפוזיציה, או על התאורה הנכונה. לכן הכל תלוי לאן לוקחים את הדברים ואיזה פירוש נותנים להם. אני לא רואה בזה פסול ולא רואה בזה בושה. לכל לקוחה שלי אני אומרת איזה תמונות עברו פוטושופ. היום כולם יודעים שזה קיים. אני חושבת שמי שכל כך מתעב פוטושופ - זכותו המלאה לא לעשות בו שימוש. אבל זאת לא סיבה להפוך את מי שכן משתמש בפוטושופ לסוג של קרימינל, פושע נגד האנושות, רמאי ובטח לגרוע מערך שלו כמאפר.
 

mishmish25

New member
קודם כל אף אחד לא קיבל נזיפה

ואף אחד לא ברח! למה אני מאפרת למעלה מ 5 שנים ואפילו בתמונה אחת שלי לא רואים פלומת שיער? אני מצטערת מעולם לא תיקנתי עם פוטושופ ואני לא מתכוונת להתחיל! לא קראנו רמאים לכל מי שמשתמש בתוכנות מסוג זה,רק למי שמתקן איתן וטוען שהוא לא נגע בתמונה. ולצערי יש המון מאפרים שעושים את זה! בקשר למאפרת המתחילה,לא צורם לך שלפני שהיא סיימה את הקורס היא שואלת מזה פוטושופ והיא יודעת שהיא צריכה את זה דחוף??!! לי זה מאוד מציק והתגובה שלי לא הייתה נגדה אישית וזה כתוב שם אלא כלפי מי שלימד אותה איפור וסיפר לה שהיא חייבת אבל חייבת פוטושופ!
 

faceman

New member
יש דברים שהם מובנים מאליהם

אבל כנראה שלא לכולם אז קצת הבהרות: קיים הבדל עצום בין ליטוש התמונה עצמה כיחידה אחת, לבין שיפוץ האיפור בלבד. מי שמשפץ רק את האיפור הוא סוג של רמאי, כן, מכיוון שהוא אומר "איפרתי" בזמן שהוא לא באמת. לגבי התכנון מראש של הצלם - את צודקת, אבל זה באחריות הצלם, לא המאפר. וגם הצלם הכי מקצועי לא יכול לחזות במאה אחוזים מראש איך תראה התאורה בתמונה. קל וחומר אם מדובר במאפר שמצלם בעצמו את עבודותיו ולא תמיד יש לו את הידע או התנאים להפקת צילומים ברמה גבוהה. (אגב, צילומי אופנה בשנות ה-60 לא נראים כמו במציאות מכיוון שלא היה להם פילם צבעוני, לא בגלל שעיבדו את התמונות כדי שתראנה ככה.) תראי, פצעון יכול באמת להרוס תמונה אבל תפקידך כמאפרת להעלים אותו באמצעות איפור, לא פוטושופ. כנ"ל לגבי פלומת שיער. כאן נכנסים הכישורים שמבדילים מאפרים מבני אדם נורמלים. כבר ראינו פה הרבה אנשים שמסוגלים לעשות 'איפור' מושלם לתמונה באמצעות פוטושופ בלבד אז מה זה אומר? שהם מאפרים טובים? לא, הם מקסימום הם גרפיקאים מוכשרים אבל זו אומנות מסוג אחר ואין לערבב בין הדברים. זה בערך כמו ההבדל בין לבנות בניין לבין לצייר בניין בתוכנת מחשב. אני תחת הרושם שאת מחפשת אישור לשימוש בפוטושופ. אמנם זה עולם חופשי ואת רשאית לעשות מה שאת רוצה עם התמונות שלך אבל זה שכולם עושים את זה לא אומר שזה בסדר (באילו חוגי מאפרים את מסתובבת?)
 

mishmish25

New member
לא יכלתי לנסח את זה טוב יותר!

אני לא מזלזלת באנשים שיודעים לעבוד עם תוכנות כאלו,אני לא אוהבת שאנשים מוכרים שקרים! דבר ראשון שלומדים באיפור זה שאת מה שחייבים להסתיר חייבים להסתיר טוב! אם מאפר לא יודע איך לאפר מישהי בלי שיראו פלומות שיער ופצעונים בשביל מה הוא שם?
 

vikale

New member
מסכימה ולא מסכימה

1. נכון שאם כולם עושים - זה לא הופך את זה ל"בסדר" , אבל זה בהחלט לגיטימי. 2. מה זה משנה באילו חוגי מאפרים אני מסתובבת? חלקם מוכשרים יותר וחלקם פחות, חלקם יצירתיים יותר וחלקם פחות, כולם אוהבים את המקצוע, ורובם הגדול מצליחים ומתקדמים בזכות העבודה הקשה, נוכחות על סט צילום במשך 14 שעות רצופות, השתלמויות חוזרות ונשנות, אימון מתמיד ולא בזכות העלמת פצעונים באמצעות פוטושופ. 3. כפי שאמרת, תפקידינו כמאפרים להעלים את הפצעונים או פלומת שיער. יפה מאוד, לא תמיד עובד במציאות ולא תשכנעו אותי בחיים באפשר באמצעות איפור להעלים פצעון בולט, כאשר הפנים מצולמים בקלוזאפ עם תאורה קטלנית. אפילו אם פנים מול פנים הוא לא יראה, אחרי שרואים את התמונה - סופרייז-סופרייז - הוא שם. 4. גם אני נגד מאפרים ש"מאפרים בעזרת פוטושופ". ברור. אבל חוסר מיומנות שלהם מתגלה בהפקה הראשונה ולא נראה לי שהם מצליחים לשרוד הרבה זמן בתעשייה. אני בחיים לא עשיתי את זה ואין לי מושג אפילו איך עושים את זה. 5. אני ממש לא מחפשת אישור לשימוש בפוטושופ , כי אני לא רואה בזה כל פסול. לי באופן אישי אין כל בעיה להגיד לכלה / צלם/ מפיק - התמונה הזאת והזאת עברה עיבוד בפוטושופ. 6. אני מאוד נגד הכללות ואמירות גורפות. זה הכל. 7. צורם לי לראות מישהי שעוד לא סיימה קורס איפור וכבר רוצה פוטושופ דחוף.אבל זאת לא אשמתה - זה קורה משום שהיא יושבת בכיתה באי אלו בתי ספר מוקפת תמונות מרוטשות למוות , ואז יום אחד היא משומעת את מילת הקסם "פוטושופ". תפקידינו כמאפרים ותיקים יותר, לשים לה את הדברים בפרופורציה ולא מעבר לזה.
 

hilala20

New member
בואי אני אספר לך משהו...

כשהתחלתי ללמוד לאפר, כולם בכיתה התלהבו מהעובדה שאבא שלי גרפיקאי, ואיזה יופי - כמה כסף זה יחסוך לי ובלה בלה בלה. ודווקא אני, כאחת (כנראה תמימה מידי) שמכירה את יכולות הפוטושופ ומשחקת עם זה לא מעט (כי אבא תמיד אומר שזה טוב לדעת), דווקא אני לא הבנתי למה אני כזו ברת מזל. היום, אחרי שירשורים רבים שקראתי כאן בפורום ואחרי שעשיתי את תיק העבודות שלי (וקיבלתי תגובות שלא ציפיתי להן מחברי הפורום ומסביבתי הקרובה), הבנתי למה אני כ"כ ברת מזל שאני מכירה את יכולות הפוטושופ אבל ממש לא נזדקקתי ל"שירותיו" של אבי. הצלחתי (ובתור מתחילה) לעשות לבד עבודה נקייה נטו שעוררה תגובות נלהבות. תאמיני לי - זו היתה ההרגשה הכי כיפית בעולם - שיש לי את הכלי (וגם יש לי את האומן המנוסה) ואני לא רוצה להשתמש בו (למרות שהעבודות לא מושלמות). ומי כמוני יודעת שפוטושופ זו אומנות! ממש אומנות! אבל גם העבודות שלנו הן אומנותיות, ומי מאיתנו שממש צריך את התוכנה כדי להפוך את האומנות שלו למשהו שהיא לא, כנראה מצא את הצד האומנותי שלו בפוטושופ ולא באיפור (ואני לא מדברת על תיקוני תאורה קטנטנים שלא היו בשליטתנו, אני מדברת על האומנות שלאנחנו עשינו ולא היתה תלויה באף אחד אחר). ועוד נק' למחשבה - אם כל ההפקות שלנו יהיו מרוטשות בפוטושופ, ותבוא אליך לקוחה, תתלהב ואח"כ תצא כמו שההפקות שלנו יוצאו לפני העיבוד, מה יקרה? את חושבת למי שמפיק לכלות את אלבומי החתונה יושב ומרטש כל תמונה בפוטושופ????
 

mishmish25

New member
../images/Emo45.gifכל הכבוד!

ככה זה צריך להיות,למכור את האמת שלך ולא מה שהמחשב יכול לעשות! צודקת ב 100%.
 

mishmish25

New member
אני לא מזלזלת בפוטושופ ואכן

זאת אומנות,אבל איפור זה אומנות ממש כמו ציור. ואם כל צייר היה לוקח את הציורים שלו ומשפר אותם עם תוכנות האומנות הייתה מתה! איפור זה להתאמן ולהתאמן עד שזה מושלם,מה הטעם שמאפרת מתחילה לפני שיודעת איך לעשות את הטכניקה נכון יודעת איך לתקן את העבדוה שלה בפוטושופ (פוטושום בשביל דובי)ואח"כ לספר לאנשים שזה היא איפרה כלכך מושלם?! איפור זה לגעת בפנים של המאופר,זה לצייר עליו ליצור מראה אחר,התיקונים עם הפוטושופ זה למכור שקר לאנשים שכמו שאת קראת להם, הכל אצלהם זה פלסטיק. אני נגד איפור עם פוטושופ! בחיי עוד נעשה אמנת המאפרים נגד פוטושום
 

jasgal

New member
תגובה מזו ששאלה בהתחלה

טוב, אז ככה אני זו ששאלתי מה זה פוטושופ... קוראים לי יסמין, ודוגרי, שימו דברים בפרופורציות כולה שמעתי עלזהורציתי לשאול מה זה... תודה על ההסברים.. תודה לכל מי שהגיב... ועכשיו שאלה אחרת יש לי מבחן סיום השבוע תנו לי רעיונות לאיפור בבקשה...
 
למעלה