פורום - דרכנו לאן?

ronif10

New member
הי , יש לי שאלה קצת מטומטמת..איך מתחברים

לקבוצה בפייס?
 
תשובה

1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור?
אני נכנסת בין פעם ביום לפעם בשלושה ימים- אם היו יותר שעות ביממה והיה לי יותר זמן פנוי הייתי נכנסת יותר.... וכאן גם המקום לומר שאני מאד מאד אוהבת את הפורום, אוהבת לעבור פה על השאלות, על ההמלצות וההשמצות, לקרוא את הבלוגים, ולעזור במידת האפשר!

2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק?
האמת שאני אעדיף לשאול בפייסבוק, כי הפורמט של הפייסבוק הרבה יותר דינאמי, מקבלים יותר תשובות ויותר מהר. אני גם אוהבת לראות מול מי אני מדברת, ופה זה כמעט אנונימי לחלוטין.

3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק?
לדעתי יש שני יתרונות בולטים: הראשון- יש פה סדר, מאד קל להבין על מה מדברים ואיפה, השרשורים מאד נוחים, וקל להתמצא. השני הוא בשביל הבחורות האנונימיות שרוצות לשאול שאלות ולא מעוניינות שכל העולם יראה את השאלה שלהן.

4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום?
ללא ספק- פייסבוק! עם קבוצת הפייסבוק של הפורום שהיא מאד פעילה, ועוד איזה עשר קבוצות אחרות שקמו בעקבותיה, כבר לא נשאר זמן לקפוץ ולבדוק מה קורה בפורום... ואצלי בכל אופן יש תחושה כזו שהכל קורה שם, ובגלל שהכל דינאמי שם ומתחלף כל כך מהר אז צריך להספיק- בעוד שפה הכל זורם על מי מנוחות, יש תחושה רגועה כזו של "זה יכול לחכות לאחר כך"... זה בכל אופן איך שאני מרגישה לגבי העניין הזה.

5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים?
אממממ.... מאד אהבתי את שרשורי ההיכרויות, ואני מאד אוהבת כשבנות חולקות את איפור היום שלהן- אז אולי שרשורים כאלה בתכיפות יותר גבוהה. הטיזרים שאתן מעלות לפייסבוק בעיני חשובים ומעולים, אז תמשיכו גם עם זה- וגם בתכיפות גבוהה יותר, ותשתדלו לשנות את הטיזר מדי יום כדי שיראו שאשכרה קורים דברים בפורום.
עוד רעיונות...
* אולי שרשור של אתגר איפור משוגע- יותר אמנותי ופחות ביוטי, שיגרום לבנות לרצות להשתתף ויפיח קצת חיים וצבע.

* שרשור בלוגים הפוך- שבנות יעלו קישורים לכתבות/ פוסטים/ סרטוני יוטיוב על איפור שהן ראו ואהבו השבוע- ולא רק ישראליים, אלא אפילו להיפך- לפתוח את הראש של הבנות לעולם העצום שנמצא שם בחוץ :)

* שרשור המלצות למוצרים שאין בארץ/ קניות בחו"ל (מפתיע שאני מציעה את זה, נכון?
)

* שחרור קיטור שבועי על הפארמים ובכלל על דברים שקשורים באיפור


* שרשור איפור בעיניים עצומות- נכון שכל התהליך המשעשע יפוספס כי אפשר להעלות רק תמונות, אבל להעלות תמונות מצחיקות שלנו עשוי להוסיף קצת פלפל ולגבש :)

נראה לי שזהו בינתיים.. בכל אופן, שיהיה לכן המון בהצלחה ושתצאו מהשרשור הזה עם תובנות שיפיחו חיים בפורום!

סיון
 

iefrat

New member
קשה...

1. בממוצע אחת ליום, אלא אם כן אני מחפשת, מתעניינת במשהו ספציפי

2. בפורום. פה הרבה יותר אישי וברור שכל מי שנמצאת פה היא לעניין האיפור עצמו, יש גם תשובות יותר מדוקדקות וסיעור מוחין.
אם זו שאלה כללית אשאל גם בפייס.

3. ראה 2

4. הממשק די מעצבן - לא תלוי בנו. הפפיסבוק נוגס נתח.

5. אני חדשה יחסית בפורום - בשנתיים האחרונות מלבד, אין לי הרבה למה להשוות.
 

אורזיגל

New member
אני לא אענה על הכל, מצריך יותר מידי השקעה


רק אכתוב בקיצור, הפלטפורמה של תפוז מאוד מיושנת, מאוד מאוד.

מצטייר מההודעה הראשית כאילו רק כאן יש ירידה בכמות ההודעות. בפועל, יש ירידה חדה בכמות ההודעות ברוב הפורומים בתפוז.
אם תפוז לא יטפל בנושא בהקדם, הוא יישאר עם קילוח דק של גולשים, שילך ויתמעט.

הפייסבוק הרבה יותר נוח, זורם, מהיר, הרבה תנועה של אנשים. רוב האנשים העתיקו את הפעילות שלהם לפייסבוק.
 
תשובות

בזמנו טרום האייפון הייתי נכנסת לכאן כל יום. אולם עכשיו כשאני גולשת מהאייפון מאד לא נוח לקרוא את הפורמט של תפוז וע"כ אני עוקבת באדיקות רבה אחרי הפרסומים בפייסבוק. (מנצלת את העובדה שהבן שלי במסע בפולין להשתלטות עוינת על המחשב הנייח שנמצא אצלו בחדר)...
 

ליאתו2

New member
והנה העמדה שלי

אני נכנסת לפורום לפחות פעם ביום. אחד הדברים שמכניסים אותי שוב לפורם הוא דף הקישורים לאתרי קוסמטיקה ששולחים לארץ (שלא עודכן הרבה זמן וחבל...).כשיש לי שאלה על איפור בלי ספק אעדיף להעלות אותה כאן בפורום.
אני חושבת שהארוח של נטע סקאלי היה "פוש" טוב לפורום וכדאי לארח עוד אישיות דומות שתייעצנה.
חשבתי על הקדשת שבוע בכל פעם למוצרים המותאמים לסוג עור או גוון עור אחר למשל:
צלליות עיניים שמתאימות לגוון עור מדיום ועיניים חומות, מייק אפ שמתאים לעור שמן, ליפסטיקים לשפתיים של נשים מבוגרות וכו'.
או לבחור חברה מסויימת (נגיד מאק שהיא הכי פופולארית) ולהקדיש שבוע לכל המוצרים המומלצים שלה ואולי להוסיף קישורים ביוטיוב על המוצרים האלה.
אפשר שבנות שלומדות איפור יספרו בכל פעם מה למדו השבוע בקורס.
לעשות פינה שבועית למאפרת מקצועית (בכל פעם מישהי אחרת)שתוכל להעלות תמונות של ארגז המוצרים שלה, האני מאמין שלה, תמונות של עבודות שלה ותענה על שאלות בתחום האיפור.
אלה המחשבות והרעיונות שלי.
אני מאוד אוהבת את הפורום ואמשיך לבקר בו באופן קבוע.
 

lilo4

New member
איזה רעיונות מגניבים!

ממש אהבתי את הרעיון לעשות שרשורים בנושאים שונים למשל עור שמן וכו'...
ולעשות שרשורים לפי חברות, ואז כל אחת תוכל לשתף בהמלצות ובסווטצ'ים שלה.
 
נושא כאוב...


חברותי ואני דיברנו על זה לא מזמן... זה נושא שכן מעסיק אותי ואותן, ורק כדי לסבר את האוזן, החברות הכי טובות שלי בשנים האחרונות, אלה בנות שהכרתי בפורום.

הירידה בהשתתפות בפורום התחילה, לדעתי, עוד לפני הקבוצה בפייסבוק. אני באופן אישי בכלל לא משתתפת שם, רק לאחרונה נשברתי ופתחתי פייסבוק, בעיקר כדי לקחת חלק בקבוצות ההחלפה שם.
אני חושבת שזה קשור לניהול לקוי שנמשך לאורך זמן, כאשר במשך תקופה ארוכה, היתה תחושה ש"אין אמא ואבא" לפורום. אני לא מפנה אצבע מאשימה, רק מדברת מהלב... תקופה ארוכה היו שירשורים שלמים, שבהם לא נראו ניקים כחולים בכלל, רק במקרה של "שיטור" או פרסומת עצמית כזו או אחרת.
דבר נוסף שגרם להרבה בנות טובות ללכת, זה הגידול המסיבי בכמות הבלוגריות שהחלו לצוץ כפטריות לאחר הגשם. כל מיני בנות שהתחילו להתאפר לפני 5 דקות, ובקושי מצליחות לכתוב משפט שלם וקוהרנטי בלי שגיאות כתיב, הפכו לאוטוריטות וליועצות לעת מצוא. על כל שאלה שעלתה בפורום, קפצה בלוגרית שהפנתה "בדיוק לפוסט שכתבתי בשבוע שעבר". גם הטפיחות ההדדיות על השכם בין בלוגרית לרעותה, הפכו לעניין מעצבן.
מרינה וטל, שתיכן בלוגריות ואני מבינה את הצורך בפירסום ובחשיפה (ואתן בוודאי מבינות שלא דיברתי עליכן באופן אישי), אבל זה שהפורום הפך לפלטפורמה פירסומית, כאשר בנות צצות רק בשירשור המקוון ולא בשום דיון אחר, וכאשר כל הבלוגריות סוקרות את אותם מוצרים, זה מוציא את החשק.

הפורום היה לי בית במשך כמה שנים, הכרתי פה בנות נפלאות וכאמור חברות בלב ובנפש, אבל כנראה שהזמנים השתנו, וזה כבר לא מתאים יותר. אני באופן אישי, מבוגרת בהרבה מרוב הבנות פה, ולפעמים מרגישה שאני מדברת בשפה אחרת בכלל.
בכל זאת, אני מקפידה להכנס ולראות מה קורה, כמעט בכל יום. אני משתדלת להשתתף באופן פעיל, כאשר יש לי מה להגיד, ללמד או להוסיף.
אני מאוד מעריכה את המאמץ שאתן עושות, להפיח חיים חדשים בפורום שבהחלט גווע בשנים האחרונות, ואני מקווה שזה יצליח.
 

scarlet moon

New member
תודה על הפידבק


אני לא חושבת שבאמת כדאי להפנות אצבעות מאשימות... ניהול לקוי זה דבר בעייתי לומר..אבל אם זו הרגשתך זה לגיטימי.
אני חושבת שכל מנהלת שהייתה פה בעבר עשתה עבודה טובה, "לקוי" זו מילה קשה...ואם היא הרגישה שהיא יכולה פחות לתת תשומת לב לפורום, היא פינתה את מקומה לאחרת. צריך לזכור שהכל בהתנדבות, וכל אחת יכולה לתת כמה שהיא יכולה, זה לפעמים גם בא בתקופות. אני חושבת שדווקא זה גם פחות הענות והשתתפות של חברות הפורום. אבל שוב, זה עניין של נקודת מבט.

לגבי עניין הבלוגים.. אני חושבת שאפשר לראות פחות הפניות לבלוגים כתשובה לשאלות, מאז שהעלנו את הנושא ואמרנו שזה לא לעניין. לגבי השרשור המקוון, זה שרשור שעולה פעם ב-3-4 ימים ובפני עצמו הוא נראה לי לגיטימי, כמובן שזה היה ממש נחמד מאד אם כל מי שמפרסמת בו הייתה גם נשארת לכתוב יותר בפורום...
 

דידו24

New member
לא יכולתי לנסח זאת בעצמי יותר טוב!

התלבטתי רבות עם לענות לשרשור הנל.
הרגשתי שבגלל שאני נכנסת ממש מידי פעם וגם זה אחרי תקופה של חצי שנה שפשוט לא הייתי פה, לא הייתי בטוחה שזה ״פייר״ מצידי לרשום.

אני גם לא נמצאת כמעט בפייסבוק. אני לא רואה אותו כתחליף לפורום.
כן חשוב לי לציין שפורום בעל שרשור יומי של 20 פלוס, לא נשמע לי בפורום ״גוסס״ או משהו כזה...

מעבר לנושא הבולגריות, שהכל כבר נאמר.
אני לא יודעת אם יש פיתרון לזה, אבל אפשר לראות שהשרשור במקוון מפלצתי בעוד שרשור השאלות הרבה פחות...
אישית אני מעדיפה קצת ואיכותי.
כרגע זה נראה לא ככה. המקום הפך להיות פלטפורמה שיווקית.
שרשורים קבועים שהיו פה בעבר דיי נעלמו.

לי אישית חסר רוח קצת יותר מקצועית, ממש לא ברמה של אירוחים דווקא (לא שהאירוח של נטע לא היה מקסים)
דיונים בנושאים מעבר ל״ מתי יוצאת הקולקציה הבאה של מאק״
הייתה תקופה שלא נתנו לדיונים לצאת מעבר
וזו דווקא דרך נהדרת להכיר ולהתחבר.

אני רואה שיש תחייה של שרשורים מגוונים וזה מבורך בעיניי.
 


תודה... אני קוראת את כל השרשור ומופתעת שאף אחת לא העלתה את עניין הבלוגים שבראייה שלי הוא מרכזי לנושא דילול הפורום.
אז תודה שהעלית בכנות וברגישות!
 

aimy42

New member
מוסיפה כמה מילים על אלה של נטע:

אני כמובן מסכימה עם מה שנטוש כתבה, אני עצמי יזמתי עם כניסתן של טל ומרינה לניהול קריאה נרגשת להחזיר עטרת פורום ליושנה, וכתבתי דברים דומים.
הזמן המאוד מאוד קצר שיש לי במהלך יום אינו מאפשר לי להכנס כל כך הרבה פעמים כמו פעם, ועדיין אני שומרת על מסורת ומקפידה להכנס לפחות פעם ביום. לצערי ממש אין לי זמן לענות לשאלות, למרות שנהגתי לענות (באריכות חופרת כמובן) ונהניתי מכך.

כניסתכן - מרינה וטל לניהול הפורום - הפיחה בי רוח ותקווה שהפורום יחזור ויתעורר, אני שמחה לראות שזה אכן קורה ביחס לתקופה שלפני הניהול הנוכחי. מבחינה זו אני רוצה להחמיא ולחזק אתכן!

אין לי שום ספק שהפייסבוק "מחבל" בתסיסה של הפורום, פעם, לפני עידן הפייסבוק, קצב התשובות היה מהיר לפחות כמו כיום בפייסבוק משום שלא היתה פלטפורמה אחרת. אני מבינה את "הלכות הזמן" ומקבלת "בעל כורחי" (לי אין פייסבוק - מבחירה), ולכן, הדבר הטוב ביותר שאני יכולה להציע, שמחזק גם בנות אחרות כאן שהציעו זאת - זה להפוך את הפורום למקום יותר "עמוק" מבחינת התכנים - החל בסקרים מגניבים או לימודיים, שכבר נעשים, דרך יוזמות שאתן כבר מעלות שקשורות לעולם האיפור, והיתרון שיש לשרשורים נעוצים לעומת הפייסבוק שהוא טוב יותר למסרים מיידיים ופחות לדברים שאפשר לקרוא ולהשתתף בהם במשך כמה ימים.
אני מוכנה לחזור ולקחת על עצמי את פינת "אהובי/מועדפי החודש" ואם נקבע תאריך קבוע לכך - אעמוד במשימה! זו אכן יכולה להיות פינה נחשקת ונחמדה כי לא תמיד אנחנו מספיקות ו/או חרוצות מספיק להעלות לשרשור המלצות/השמצות בימי שישי... ככה יש את הכל מרוכז וזה פותח אפשרויות לדיונים.

אבל - כל הדברים האלה תלויים רק בדבר אחד שנטע כתבה וגם אחרות חיזקו - וזה ההשתתפות הפעילה בתגובות / שיתופים שאינן קשורות לסקירה זו או אחרת בבלוג של מישהי, מבלי להפנות ל"בדיוק כתבתי על זה" וכמובן אני קוראת לבנות שהן סמויות / מתעצלות לכתוב / ותיקות שכבר פחות משתתפות להרים את המקלדת ולהגיב. אין כזה דבר "יודעת פחות" - יש אולי פחות מנוסה, אני כותבת זאת לכל מי שמתביישת להשתתף. איך תהפכו ל"יודעות ומנוסות" אם לא תגיבו, תשאלו ותשתתפו?

בנוסף, אני מודה, שכאחת שעברה את שנות ה-40, אני כבר פחות מוצאת כאן שיתופים/המלצות/תכנים שרלוונטים אלי, וקצת מבאס לקרוא בנות מגיבות שהן בגיל שאני כבר הספקתי לשכוח, ורוב המוצרים שמומלצים על ידיהן לא כל כך מתאימים לי, אבל בכל מקרה אני משתדלת לקחת את מה שיש
 

aimy42

New member
ועוד משהו שקשור לבלוגריות:

כתבתי זאת בעבר, נטע כתבה זאת ואני אכתוב שוב -
זה לא פייר, ולא אכפת לי איך תגיבו ומה תגידו לי בעקבות מילים אלה, שאתן רוצות ומצפות שיקראו את הבלוג שלכן, מבלי לענות ולהשתתף מדי פעם גם בשרשורים הקיימים. חלקכן, ואני לא אנקוב בשמות, היו פעם מ-א-ו-ד פעילות כאן, עניתן ושיתפתן והתייחסתן באופן אישי להודעות. כיום, קל לכן מאוד לשלוף את הלינק בשרשור המקוון, ולהזמין אותנו, כקהל יעד ברור, לקרוא ולהשתתף בתגובות של הפוסט...
לי זה מאוד צורם. אתן משתמשות בפלטפורמה של הפורום כבמת פרסום לבלוג שלכן, אבל לא תורמות מהידע/נסיון שלכן לחברות כאן.
שוב, אני מסייגת, אני לא מכלילה כאן את כל הבלוגריות, בוודאי שלא את מרינה וטל שתמיד השתתפו עוד לפני שהפכו למנהלות, יש בהחלט כאלה שמשתתפות וכותבות וזה כיף לראות זאת.
 

lilo4

New member
בשורה התחתונה- הפורום זה אנחנו

האופי של הפורום יקבע לפי האופי של הגולשות בו, ואם אנחנו נשתף ונתרום אז דברים יקרו. כי עלו כאן המון רעיונות ממש מגניבים בשרשור, אבל כל הדברים האלה דורשים השקעה. אם אנחנו רוצות שיהיו המלצות בנושא מסוים, מדריכים, מידע- אנחנו צריכים לעשות את הדברים האלה, כי זה לא יצנח פתאום מהשמים.
אני כותבת את זה בתגובה ישירה אלייך, אבל זה כמובן מכוון לכולן
כל דבר שרוצים שיהיה, אפשר לעשות ואם לא בטוחים איך ומה אז אפשר להתייעץ, אפשר לעודד אחרות להרים את הכפפה.
ספציפית לגבי מה שכתבת על עניין הגילאים- זה משהו שאני גם רואה, אין לי כ"כ מה לתרום לעניין מאחר ואני בת 25 ולא יכולה להמליץ על מוצרים שיהיו טובים לגילאים מבוגרים יותר. אבל אולי תרימי את הכפפה? הרבה דברים בפורום התחילו ממשהו קטן, שסחף אחריו הרבה גולשות


ולגבי עניין הבלוגים.. לא כ"כ התייחסתי לזה מאחר ואני לא רוצה להיכנס למריבות עם אף אחד. אבל אני מסכימה איתך שזה לא הוגן להיכנס לפורום רק כדי לפרסם את הבלוג... נכון שזה לא "אסור", אבל זה מעצבן
כי המטרה של הפורום קודם כל להיות מקום לקיים בו דיונים ולחלוק ידע, ולא רק לשמש כפלטפורמה מצוינת לפרסום וקידום עצמי. ואני חושבת שכל מי שכותבת בלוג יש לה יותר ידע מהבחורה הממוצעת, ולכן גם יכולה יותר לתרום... אפילו אם זה רק סקירה או המלצה.
אני מניחה שזה קטע של השקפה שונה, מבחינתי הפורום הוא הבית שלי, את הבלוג פתחתי בעקבות הפורום ככה שמבחינתי זה תמיד הבסיס
 

marina4o

New member
אשמח אם תפתחי את השרשור בתחילת כל חודש

בשבוע הראשון, עדיפות לתחילת השבוע
 

scarlet moon

New member
כיף לראות הענות לשרשור


ההצעות שלכן מעניינות ואני מקווה שנצליח (וב"נצליח" אני מתכוונת לכל הקהילה, לא רק אליי ואל מרינה
) להוציא אותם לפועל

נחמד לראות שחלקכן לא מרגישות שום ירידה ונהנות מהפורום כמו שהוא!
 
סקר מענין מאוד, עונה

1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור?
התדירות שלי ירדה משמעותית מאז שילדתי. פעם הייתי נכנסת כל יום כמה פעמים, עכשיו פעם בכמה ימים עד מפאת חוסר זמן/ עייפות
2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק?
פורום
3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק?
אין לי פייס, והפורום תמיד ענה לי על כל הצרכים, זהו פורום פעיל מאוד
4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום? אולי סדר עדיפויות? כי לי לדוגמא, אני מנסה לדחוס בשעתים בערב את כל מה שבא לי לעשות כל היום וזה לא יוצא
5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? ראשית אני אוהבת תפינה של איפור מהשטיח אדום, ואיפור של כל מיני "כוכביות" אז נא להמשיך! נחמד היה (אולי יש ופספסתי) מוצרים נבחרים לשנת 201x.. שכל אחת תעלה תמוצרים הנבחרים שלה, ואולי גם ברמה חצי שנתית או רבעונית כי הכל כל כך חי ונושם ובשנה עוברים מלא דברים. גם היה פעם שרשור של מוצרים נבחרים של כל חברה או לפי צורך (הכוונה מסקרה, שפתון, סומק, וכו'). אז גם נחמד לראות את זה פעם ב.. חוצמזה אני מאוד מרוצה ואוהבת לקרוא, יש פה אחלה בנות עם המון ידע ובכלל - תחביב.
 
למעלה