פורום - דרכנו לאן?

scarlet moon

New member
פורום - דרכנו לאן?


אוקי, בנות, we need to have a talk...
אתן יודעות מה, בואו נוותר על הגישה הרשמית וניגש לתכלס. אני הצטרפתי לתפוז ב-2001, עכשיו 2013. לפני שנים, היו בפורום אלפים רבים של הודעות בחודש. כיום יש מאות בודדות, והמגמה היא של ירידה. נורא קשה להשיג שיפור ממשי במצב. זוכרות את הקסטות, את הוידיאו, את הפילמים? הטכנולוגיה מתפתחת, ובאופן טבעי דברים מסויימים מתפתחים ודברים אחרים דועכים, תקראו לזה ברירה טבעית.
אנחנו לא ממהרת להספיד את מדיית הפורומים. יש עדיין פורומים ברחבי האינטרנט שמשגשגים ופעילים עד מאד. ותכלס, גם הפורום שלנו פעיל באופן יחסי. אבל אנחנו רואות ירידה, וזה חבל. החלטנו להעלות סקר, כדי לקבל אולי מכן רעיונות למה זה {הפייסבוק?}, ואיך לשפר את המצב.

1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור?
2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק?
3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק?
4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום?
5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים? זו השאלה הכי חשובה


תודה רבה!

טל ומרינה
 

snowqueen

New member
מנסה לענות :)

1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור?

לפני שהייתה הקבוצה בפייסבוק הייתי נכנסת מספר פעמים ביום, עכשיו הכי הרבה פעם ביום ויותר סביר שפעם ביומיים שלושה כשאני משתעממת ותוהה אם אולי יש משהו מעניין בפורום שלא הגיעו לדבר עליו בבלוגים או בקבוצות בפייסבוק. זה גם אולי קצת לא הוגן לפורום כי בפייסבוק הנוטיפיקיישן די מכריח אותך להסתכל סתם מתו סקרנות כי זה כל הזמן מראה בריל טיים שהתעדכנו דברים אז זה מושך תשומת לב.

2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק?

אני תמיד אעדיף לשאול בפייסבוק מהסיבה הפשוטה שזה מרגיש יותר מהיר ומיידי, ישר מקבלים תגובות, בדרך כלל הרבה יותר מהר מבפורום, וגם הצורה של הנוטיפיקיישן בפייסבוק נוחה יותר בקטע הזה. זה פשוט קל ומהיר.

3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק?

ייתרון שאני יכולה לחשוב עליו הוא שבגלל הפורמט של שרשורים נושאיים יותר קל להתמצא בכל מיני דיונים ושאלות, שלא כמו בפייסבוק שאין קטגוריות והכל מעורבב מה גם שבגלל קצב העידכונים, פוסטים שמועלים עפים מהר מאוד למטה וקשה יותר לאתר אותם אם מחפשים או בכלל להתקל בהם. חוץ מזה יותר קל להפריד בין החיים האישיים בעזרת הכינויים בפורום לחיים הפרטיים מה שאנחנו לא נוטות לעשות בפייסבוק (חוץ מחלק קטן מהמשתתפות) כנראה סתם מתוך עצלות של לפתוח עוד יוזר בפייסבוק, אבל זה גם סוג של ייתרון.

4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום?

בעיניי הפורמט של הפורומים בתפוז הוא מעצבן ומסורבל, ומצריך שהיה מיוחדת באתר של תפוז ולרפרש כל הזמן כדי לקבל הודעה במסרים האישיים כדי לראות אם ענו לך, לעומת הפייסבוק שהרבה פעמים את גם ככה שם ומשאירה את זה פתוח ברקע ועושה שם עוד מיליון דברים וכשעונים לך נורא קל לראות את זה במיידי בנוטיפיקיישן. אני חושבת שזה בעיקר מהסיבות הטכניות האלה. מה גם שהרבה פעמים יש כפילויות של שאלות ונושאי דיון ככה שזה מרגיש מיותר לבקר בשניהם יותר מדי.

5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים?

לצערי אין לי ממש מה לתרום בנושא, כי אני לא חושבת שהפורום עצמו הוא בעיה, אני חושבת שהוא מתנהל נהדר והוא סך הכל כיפי ומקבל אנשים חדשים בשמחה וסף הכל יש תחושה טובה של הפריה הדדית. הסיבה שאני לא כותבת בו (וגם לא ממש כתבתי גם לפני שהייתה הקבוצה) היא שאני באופן אישי לא אוהבת את הפורמט של תפוז או של רוב הפורומים למען האמת. מעדיפה הרבה יותר את הפייסבוק וזה בגלל האופי חסר הסבלנות שלי שמתפזר על מיליון דברים בת ורוצה הכל עכשיו ומהר. אם היה פורמט אחר, יש מצב טוב שהייתי כותבת יותר.
 
מסכימה עם הקטע של

הפורמט. יכול להיות שהפורום כבר מסוגל להעלות רמה לאתר משלו או לפחות לפורמט אחר. זה היה עושה שינוי ענקי !
 

Kani s

New member


1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור? לפעמים פעם - פעמיים ביום ולפעמים 4 ימים שלא.. תלוי בלחץ מסביב , מה שגורם לי להגיח ישר לקבוצה בפייסבוק שזמינה יותר מהפלאפון.

2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק? פייסבוק , תשובות מהירות יותר , וקהל רחב יותר.

3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק? מסודר כאן ( ויש פה הרבה פחות ערסיות ופרחות! )

4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום? אם להיות כנה - הקבוצה בפייסבוק. הנגישות , המהירות , האפשרות לשתף בדברים שהם מעבר לשאלות \ תשובות \ בלוגים.


5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים? אני חושבת שהפורום מתנהל בצורה טובה מאוד ,לא יודעת מה הייתי מוסיפה, אבל צריך לקבל את זה שהפייסבוק היום הפך אפילו למקום הפעולה העיקרי של אלפיי חברות מוכרות וגדולות יותר.. ככה שלנסות להשתוות לפייסבוק ניראה לי קצת בלתי אפשרי :\
 
בדיוק חשבתי על זה היום !

אז נכון שאני לא מהפעילים הכבדים...

1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור? - מאז הפייס הרבה פחות. פעם ביומיים בערך
2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק? בפייס.. תשובות מהירות יותר וגישה נוחה יותר מהנייד
3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק? אירוחים של אנשים מקצועיים
4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום? פייסבוק
5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים? זו השאלה הכי חשוב

הייתי שמחה לראות עוד אירוחים מקצועיים (כדוגמת האירוח של נטע סקלי). זה משהו שקשה לעשות בפייס, ולדעתי יתרום לשגשוג הפורום
 

Elle992

New member
עונה בשמחה!!


1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור?

בין פעמים לשלוש ביום, זה מאוד תלוי לפעמים אני לא מרגישה טוב ולא יכולה להכנס אפילו יום-יומיים, אבל ביום רגיל בממוצע פעמים-שלוש,

2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק?

בפייסבוק, מאז שנפתחה הקבוצה זה גרם לי גם לשהות יותר זמן בפייסבוק ואני מרגישה שיותר קל לי לכתוב שם, פשוט נכנסת כותבת את השאלה ובתוך דקות אחדות לרוב אני מקבלת תשובות/עצות וכו', לפעמים נוצרת שיחה או דיון וזה ממש נחמד ומיוחד, יש משהו מיוחד בקבוצה קשה לי לתאר את זה, אבל כמובן שזה לא תחליף לפורום עצמו....הפורום עצמו כבודו במקומו מונח!

3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק?

הנגישות, רובנו או חלק גדול מאיתנו נמצאות בפייסבוק, אנחנו נכנסות לבדוק הודעות וכו' ויכולות בקליק אחד לשאול ולהתייעץ וכו' מבלי לעבור לאתרים אחרים ברשת, זה בעיקר הקטע של הנגישות שזה קל לי, אני מאמינה שבאמת מאז שהקבוצה נפתחה קשה לי יותר לשאול כאן כי התשובות מגיעות מאוחר יחסית לקבוצה ששם זה במהירות שיא(דקות/גג שעה) אבל אני בעיקר חושבת שזה קשור לכך שפייסבוק תופס חלק נכבד מחיינו(לטוב ולרע) אז זה קשור,

4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום?

הקבוצה בפייסבוק, היא בהחלט גרמה לירידה כנראה בפעילות בפורום,

5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים? זו השאלה הכי חשובה

היו פינות שנדחקו הצידה, כמו הפינת איפור שבועי, שמעלים תמונות עם האיפור השבועי שלנו. אהבתי אותה מאוד אבל היא נדחקה, אישית אני מוכנה לעלות אותה קבוע בפורום רק תגידו לי,

פינת הטריינקס שלי, הייתה מצויינת ולדעתי צריכה לחזור לתפקד. בעיקרון להחיות פינות ישנות שנעלמו להם עם הזמן,

פינה שיכולה להיות טובה זה מוצר השבוע! מוצר שעשה לנו את השבוע בתחום האיפור, זה קליל ונחמד ומרענן.

זהו זה מה שעולה לי לראש ואני לא טיפוס ממש של רעיונות אבל מקווה שעזרתי אפילו מעט
 

Elle992

New member
שכחתי לציין-אני זו ספר מצונזר,

הניק הוחלף מטעמי בטיחות,
 

marina4o

New member
אשמח אם תעלי באופן קבוע את איפור השבועי

פתחתי את זה מדי פעם אבל בין כל הדברים על הראש...
 

Elle992

New member
תודה מרינה!!


אין מאושרת מימני! אני מבטיחה לרשום לעצמי ולעלות אותה כל יום חמישי, זה מתאים? ככה אפשר לאסוף כל השבוע איפור...זה יותר נוח
 
מה זה כל הפרצופים העצובים?


1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור? יותר מדי, במיוחד בתקופות מבחנים. לרוב כל יום אלא אם אני כמעט לא על המחשב.
2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק?אם זה לא משהו דחוף כמו דברים שקשורים לקנייה מיידית (ברשת או לא)- בפורום. אני לא אוהבת את זה שבגלל שהקבוצה פתוחה אז חברים שלי בפייסבוק רואים את זה...
3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק?האנונימיות (היחסית), היכולת לחפש בשרשורי עבר ממש בקלות, הסדר, השרשורים הקבועים, ההפרדה מה"חיים האמיתיים".
4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום?ברור לי שאם יש ירידה היא בגלל שיש עוד במות- פייסבוק למשל. אני לא רואה בזה בעיה. בהרבה מהפורומים דווקא יש חיים זורמים. זה לא שהפורום מת. תאמינו לי, חזיתי במותו של פורום (לא בתפוז) וזה בהחלט לא נעים.
5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים? זו השאלה הכי חשובה אני די אוהבת את איך שהפורום מתנהל אבל הדברים שנחמד שיש- אירוחים שקשורים לתחום הפורום, סקרים ודיונים.

אני חייבת להגיד- לא נראה לי שצריך להתבאס. יש מקום להכל
 
חשוב לי להוסיף משהו

אחרי שהרהרתי עוד קצת בדבר-
לא מזמן מישהו בפורום כלבים כתב לי שאם הוא רוצה ללמוד על נושא מסויים הוא נכנס לפורום המתאים בתפוז. ולכן אם אני רוצה ללמוד יותר על כלבים-הפורום הוא מקום מצויין.

אחרי כמה חודשים (טובים) כסמויה בפורום הזה ואחרי המון שנים בפורומים בכלל (משהו כמו עשור, נראה לי) אני די מסכימה איתו ומכאן יש לי עוד הצעות לשיפור.

בתור "מתאפרת מתחילה" יחסית אני מאוד שמחה להכי מוצרים מומלצים (מתייחסת פה למה ששחר גפני כתבה) ולכן טוב בעיני שיש בפורום המלצות והשמצות והתייחסות למוצרים ספציפיים. אבל, צריך לזכור שזה די מוטה. כמו בפורום חתונות שיש כמה ספקים שהשם שלהם מאוד נפוץ בפורום ואילו ישנם ספקים נהדרים אחרים שחבל לא להכיר אז חשוב בעיני לזכור את זה.
למשל, בהקשר של איפור- לצרכים שלי, המייקאפ של איל מקיאג' סבבה. למרות שהחברה לא אהובה פה בפורום (ועם כמה שאני מכירה אותה יותר אני משתדלת גם להימנע כי הם יכולים להיות נורא מתסכלים) צריך לזכור שמוצרים שונים וחברות שונות מתאימות לאנשים שונים ולכן צריך לזכור לא לפסול על הסף.

בנוסף לכך, בתור מתחילה חשוב לי ללמוד טכניקות. בסך הכל אני די מרוצה מאיך שאני מתאפרת אבל למשל לצלליות עוד לא הצלחתי "להתחבר". אני חובבת אייליינר (מה זה חובבת, חולה) ולכן זה הדבר הראשון שרציתי ללמוד ואחרי המון תרגול והפוסט המצויין של טל (והמברשת של רקאב+הפלואידליין של מאק) אני מציירת אייליינר מושלם.
אבל בגלל צבע העור שלי קשה לי למצוא טוטוריאלז של גוונים ושילובים שיתאימו לי בצללית ואני לרוב מרגישה כמו דראג קווין כשאני מנסה. לכן, הדגמות של טכניקות הנחת צלליות וטשטושים יכולות להיות תוספת מצויינת.

בנוסף, יש המון מושגים בפורום שהיה נחמד אם היה איזה לינק ל"מילון" שגם יסביר מה הם אומרים למתחילות.

סליחה אם חפרתי, באמת חשבתי על השאלה ובגלל אהבתי לפורומים אשמח לתרום "להישרדותו" =]
 

lilo4

New member
אני חושבת שהייחוד של הפורום

שכולן מתקבלות כאן בשמחה. זה פורום שמערב גם מאפרות מקצועיות, גם בחורות עם המון ניסיון וגם מתחילות.
ומעבר לזה גם מקובל מאוד שיש דעות שונות, לכן אם יש מוצרים שאת אוהבת- תמליצי עליהם בכיף! גם אם זה משהו שלא כ"כ מדברים עליו בפורום... ברור שיש טרנדים, ופתאום מישהי מגלה מוצר אחד ואחריה יש נהירה... זה קורה וזה מגניב, כי יש פתאום איזה מוצר שממש מפתיע.
אבל זה לא אומר שאין עוד מוצרים טובים. הרי הפורום מבוסס עלינו, הגולשות. אם אנחנו נכניס את התוכן הוא יהיה, ואני חושבת שכל אחת יכולה להרגיש הכי בנוח לכתוב ולשתף, מקסימום אם היא תטעה אז יעירו ויתקנו, או שיוסיפו עוד מידע. בסה"כ הדברים כאן נעשים ממש ברוח טובה, כמעט ולא זכורים לי מקרים שהתנשאו על מישהי בגלל שטעתה, או בגלל שהציגה דעה שונה. להיפך
 
אני לא משתתפת פעילה בפורום, ולא ידעתי

על הקבוצה בפייסבוק...
1. לפחות פעמיים בשבוע אני נכנסת להתעדכן.
2-3 כאמור, לא נכנסתי לעולם לקבוצה בפייסבוק.
4. תפוז מחבלים קשות בפורומים על ידי דחיפת פרסומות בכמויות מטורפות. לדוגמה, לאחרונה, כשאני נכנסת לבלוגים בשרשור המקוון, לפני ואחרי כל יציאה מתפוז אני צריכה לספוג פרסומת. זה לגמרי מוציא את החשק. בקצב הזה תפוז ישארו כאן לבד.
5. לדעתי אתן עושות את המקסימום להצלחת הפורום.כנראה שבאמת הפייסבוק משתלט על כל המדיומים האחרים, גם הבלוגים הולכים ונחלשים.
 
תספרי לי על זה...

יש איזה פרסומת מעצבנת של קרליין בצד שמאל של הדפדפן בתפוז שתקועה לי ובגללה אני לא יכולה לעדכן משהו בפרטים האישיים.
 

bananadana1

New member
אז ככה:

אני יודעת שאני לא הכי תורמת לדיונים בפורום, אבל כשסוף סוף יש לי הזדמנות, חבל לי לוותר

1. כמה פעמים ביום את נכנסת לבדוק עדכונים בפורום איפור? ***תלוי בעומס, אבל לפחות פעם ביום. ביום רגיל - 4-5 פעמים.
2. כשיש לך שאלה על איפור, איפה תעדיפי לשאול אותה, פה בפורום או בפייסבוק? ***אני לא פעילה בפייסבוק בגלל עניין החשיפה. לכן רק בפורום.
3. מה דעתך היתרון של הפורום על הפייסבוק? ***כמו שציינתי, עניין החשיפה.
4. מה לדעתך הסיבה לירידה בכתיבה ובהשתתפות בפורום? ***האמת שאני פשוט מרגישה שיש פה כ"כ הרבה מומחיות, שבד"כ אני פשוט מרגישה שמישהי אחרת יכולה לתת תשובה הרבה יותר טובה ומדויקת, לכן לרוב אני מוותרת על השתתפות פעילה.
5. האם יש לך הצעות לשיפור התנהלות הפורום? דברים שהיית רוצה לקרוא שיגרמו לך להשתתף יותר, רעיונות לשרשורים חדשים? ***האמת שאני לגמרי מבסוטה מהפורום. דווקא כיף פה, אינטימי יחסית.
מה שכן, בפורום השכן יופי וטיפוח, דווקא לא נבהלים משרשורים על כלום
וסתם שיחות על הא ודא. יכול להיות שהדבר יתרום לרצון להשתתפות בפורום..

אני אישית לא מרגישה בבעיה, הפורום עזר לי בטירוף כל השנים שאני כאן (משהו כמו 4 שנים..).
 

marina4o

New member
אל תוותרי על השתתפות! הרבה דיעות=תשובה יותר

טובה
 

lilo4

New member
אני כ"כ מבינה אותך...

היה שלב שפחדתי להשתתף בפורום כי פחדתי שאני לא יודעת מספיק כדי לענות. אבל זה דבילי, בסה"כ האווירה בפורום טובה וזה ממש בסדר שתעני גם אם את לא "מומחית", כי לכל אחת יש משהו לתרום

גם מה שיפה באיפור, ברוב המקרים אין דרך אחת נכונה. את עובדת בטכניקה כזו, היא עובדת בטכניקה אחרת. לכל אחת יש את הדברים הקטנים שעובדים בשבילה, ותמיד כיף לקרוא את הדברים האלה. אז באמת תרגישי בנוח לענות ולהשתתף, במקרה הכי הכי גרוע תטעי באיזה משהו, ומישהי אחרת תתקן אותך. זה לגמרי בסדר
 

RUTHIE1

New member
חשבתי על זה הרבה לאחרונה

אני אישית נכנסת לפורום כמה פעמים ביום.
היום התחלתי לעבוד אחרי תקופה ארוכה שלא עבדתי ומן הסתם התדירות תרד...גם בפייס.
לדעתי יש לפורום יתרונות וחסרונות.
מצד אחד הפייס עושה רושם נגיש יותר (לא ברור למה) והתשובות אכן מהירות יותר. מצד שני התחושה שלי משום מה היא שבפורום התשובות יותר רציניות ומקצועיות...גם, לא יודעת למה.
אני אוהבת בפורום את התחושה שיותר קטן פה...יותר מכירות אחת את השניה.
אם אני צריכה תשובה יחסית דחוף, אעדיף את הקבוצה בפייסבוק, אבל אם ארצה מידע יותר מעמיק, אעדיף דווקא פה.
שרשורים כמו הראיון עם נטע (שמקווה מאודדדד שיצליחו לשחזר) זה משהו שכיפי פה, ואותי מושך מאוד.

רעיונות לשרשורים חדשים:

זול מול יקר - תחליפים זולים ומוצלחים למוצרים יקרים
מי אני - מישהי פעם בשבוע ששואלים אותה שאלות על תחומי החיים השונים - לאו דווקא איפור
סכמ"ש - מאוד אוהבת את השרשור הזה
מוצרי החודש - אמירה היתה פותחת אחת לחודש, מאוד אהבתי.

לדעתי הדגש צריך להיות על מקצועיות יותר מהפייס, וגם על היכרות יותר עם הכותבים...בעיקר הוותיקים יותר, שלדעתי מאוד ישמחו לחזור לפעילות תדירה יותר.

מקווה שעזרתי
 
למעלה