על איפור ושטחיות

yulka303

New member
יש בזה משהו לצערי, אבל כמו שכתבו פה, כמעט

כל תחביב כזה או אחר אפשר לראות כשטחי.. אז אני אוספת צלליות, למה שמי שאוסף בולים יחשב כאדם עמוק יותר ממני?
מבחינתי האיפור זה המנוחה שלי מהלחץ של היומיום והלימודים, ומשהו קליל יותר להתעסק בו לעומת כל הדברים שיש לי על הראש.
מה שכן, אני מודה לאלוהים שהמשפחה שלי לא מעקמת לי פרצופים כשאני רואה עוד סרטון של ביוטיוב. ואולי אפילו טיפה יותר חשוב מזה - שהחצי השני שלי לא עושה לי חיים קשים עם האיפור, ומבחינתי זה אישיו גדול, כי כבר יצאתי עם כאלה שהיו מתסכלים עליי לפני היציאה ואומרים "אוי נו, שוב פעם התאפרת?! למה?" ואין יותר מעצבן מזה!
 

PeachGirl

New member
אני מאוד אוהבת את הלהקה

והעיסוק של סימון באיפור גרם לי לאהוב את הבחורה עוד יותר...
הרבה אנשים חושבים שזה סוג של שטחיות (התעסקות במראה החיצוני וכל זה) אבל מפספסים שבכל איפור יש אומנות, שילוב צבעים ויצירה.
אין בעיסוק באיפור שום דבר שטחי.. אבל אנשים תמיד מוצאים סיבה לזלזל באחרים
 
קודם כל היא יפייפיה!

כנראה אלו אנשים בורים אם הם חושבים שאהבה לאסתטיקה ויופי הופכת אותך לרדוד וטיפש.

אפשר לשלב גם לימודים באוניברסיטה,גם להיות חברה בלהקה,גם להיות מנכ"לית בכירה בחברה גדולה ועדיין לאהוב איפור, זה רק מראה שאת בנאדם עם מודעות עצמית.

זה מזכיר לי ראיון עם גלית גוטמן שאמרה :"אני דוגמנית ואני לא מרגישה צורך להתנצל על זה!".

אני לא מתנצלת ולא מרגישה צורך להתנצל שזה תחביב שלי. זו אני וזה הכי טוב שיש.אם הייתי מקשיבה לאחרים לא הייתי מתקדמת בחיים.

מעבר לפן המקצועי חשוב להיות קודם כל בנאדם טוב! ובנאדם טוב זה לא אחד ששופט אחר רק על פי העיסוקים או התחביבים שלו.

אני גם עובדת לפרנסתי בחברה איכותית, וגם מאוד אוהבת את ההתעסקות ביופי וטיפוח. אני יכולה לדבר על זה שעות, ורוב הבזבוזים שלי הם על קוסמטיקה ואיפור. אז אני אדם שטחי? סבבה, מי שלא נאה לו שיבושם לו.

חוץ מזה אני גם מתנדבת למען ילדים חולי סרטן,ותורמת עבור אגודות וזה גורם לי את האושר הכי גדול שיש.אז אני שטחית אם אני גם אוהבת איפור? סבבה, אז אני שטחית עם לב גדול
 

scarlet moon

New member
דעתי


אני מסכימה עם התגובות שלכן... אני חושבת שברגע שמישהו מתעסק במשהו שעושה לו טוב, לא משנה אם כתחביב או כמקצוע - זכותו, וכל עוד הוא שלם עם זה, לא צריך להיות אכפת לו מה אחרים חושבים.
אצלי למשל, שזה אפילו יותר מתחביב, אני לפעמים שמה לב שיש פעמים שאני מרגישה צורך "להצדיק" את עצמי, להוכיח שאני לא שטחית. וזה מעצבן אותי! לא יודעת אם יותר מעצבן אותי שאנשים אחרים חושבים ככה, או שאני חושבת ככה. בגלל זה אני מנסה להוסיף לאיפור את הפן האמנותי, ההיסטורי... ועדיין, אני מוצאת את עצמי לפעמים שואלת את עצמי - כמה אפשר לחפור על שפתון או צללית או עוד מוצר איפור? התשובה היא- הרבה, ואם זה כיף ויש לזה קהל ועניין, אז למה לא.
אני עצובה פשוט שעדיין יש בישראל מין דעה מסוימת על מאפרות או מתאפרות כבדות (לא מבחינת כמות האיפור על הפנים אלא מבחינת עומק העיסוק בזה
) שהיא שלילית. לא יודעת למה, יש לי הרגשה שבחו"ל יש יותר כבוד כלפי מקצוע האיפור. אולי אני טועה. בכל אופן, אני גם מעצבת גרפית (אחרי 4 שנים של התמוטטות עצבים ממושכת
) ולפעמים אני מוצאת את עצמי מרגישה יותר גאה לומר שאני מעצבת מאשר מאפרת כששואלים אותי מה אני עושה. וזה מעצבן אותי ואני מנסה להלחם בזה. כי איפור זה דבר כ"כ יפה וכיפי ורחב...
 

Ultra marine

New member


נורא מעצבן כשאנחנו צריכות "להצדיק את עצמנו" בגלל שיש לנו תחביב שיש לו "שם" כזה או אחר.
דרדסית כתבה מעליך שקודם כל צריך להיות אנשים טובים וזה אומר לא לשפוט. ואני ממש מתחברת למשפט שלה. אנסה לזכור אותו גם בפעם הבאה שאני לא מבינה תחביב מאוד מוזר אצל מישהו אחר
(כדורגל מישהי?
)
 
אני חושבת שזה מתחיל ונגמר באיך אנחנו מרגישות

עם זה. ברגע שיהיה לנו הספק הקטן ביותר שזה מקצוע לא ראוי, התגובות שנקבל בחוץ יהיו בהתאם.
כששואלים אותי למקצועי אני עונה בגאווה ענקית שאני מאפרת כלות:)
 

scarlet moon

New member
אני הרבה זמן

העדפתי להגיד שאני מאפרת אפקטים, במיוחד אם גברים שאלו אותי (גם אם זה לא תמיד היה נכון, כי אני מאפרת יותר כלות מאשר אפקטים
לצערי עוד לא פגשתי בכלה שהסכימה שאעשה לה איפור זומבי אבל אני עוד מקווה...
) פשוט כי הרגשתי שאנשים תופסים את זה כיותר אמנותי. עכשיו אני ממש לא מרגישה צורך לעקם את האמת.
 
אני אישית חושבת שאין הבדל

כל בנאדם שלא משנה מה המקצוע שלו(במקרה הזה זמרת) יכול לעסוק במה שעושה לו טוב, אני בעד שאנשים יעשו דברים שגורמים להם להרגיש טוב עם עצמם.

אנשים סביבי די ..בסדר יחסית עם זה אבל כן מעירים לי שחבל שאני אולי לא לוקחת את זה למקום יותר מקצועי, ואולי לעסוק בזה

אני לא חושבת שזה מוריד מערכו של בנאדם אם הוא בחר להתעסק בתחום מסויים בנוסף לעיסוק העיקרי שלו, ובטח שלו לגרום לו להראות שטחי ורדוד. יש אנשים שבאמת הופכים את זה למשהו טראשי מדי ואז זה באמת יכול חלילה להפוך לשטחי ורדוד. אבל באופן כללי אני לא חושבת שזה אמור להוות מיתוג שלילי כל עוד עושים את זה להנאה ונהנים מכך ובעיקר מפיקים מזה דברים טובים,


אני לא עוסקת כל היום באיפור וטיפוח וכד', ואני כמובן גם לא מאפרת. אז אני לא מרגישה לא בנוח עם זה, איפור הוא כלי עבורי להראות קצת יותר טוב או שונה כשבא לי. או כשאני רוצה להרגיש יותר טוב עם עצמי, וזה עובד לי בצורה הזו ואני מרגישה די טוב עם זה.
 

lilo4

New member
אני נתקלת בתגובות כאלה כל הזמן

אנשים ששומעים שיש לי בלוג איפור ומעקמים את האף, או כל מיני תגובות אנונימיות בבלוג.. רק לא מזמן מישהי כתבה לי הודעה בסגנון של איך אני לא מתביישת לכתוב רק על איפור ואיזו דוגמא רעה אני נותנת לאחרים.
לאנשים קל מאוד לשפוט אדם רק על סמך מאפיין אחד שלו. הכי קל להסתכל על זה שיש לי בלוג איפור ולהחליט שאני יצור שטחי. חלילה מלהיכנס לבלוג ולראות שאני עוסקת גם בנושאים רחבים יותר, כמו למשל פרויקט לק עם אג'נדה או פוסטים שעוסקים בצרכנות ולא מעט גם בנושא של דימוי עצמי וביטחון עצמי.
ואני כבר בכלל לא מדברת על זה שאותם אנשים בכלל לא טורחים לבדוק מי אני ומה אני בחיים האמיתיים שלי. יוצא לי לא מעט לדבר עם בלוגריות אחרות או להיות בקשר עם גולשות שונות בפורום. אני חושבת שאם נעשה סקר, נגלה שיש פה כמות מטורפת של בחורות שאוהבות איפור, אבל בחיי היומיום עוסקות דווקא במקצועות מדעיים "כבדים". אני לא רוצה לחשוף אף אחת, אבל נתקלתי בסטודנטיות לרפואה, סטודנטיות להנדסה, ביולוגיה, מהנדסות בתחומים שונים וכו'. אני בעצמי סטודנטית לביולוגיה אם שאיפה לרפואה כלימודי המשך.
איפור ממלא אצלי שתי פונקציות. קודם כל אני משתמשת בו כדי להבליט את היתרונות שלי ולטשטש את החסרונות שלי, ואני ממש לא מתביישת בזה. המראה החיצוני כן משחק תפקיד בחיים שלנו, נרצה או לא. ואני לא חושבת שיש דבר רע בזה שאני רוצה להסתיר איזה פצעון ולהדגיש את העיניים הקטנות שלי.
איפור הוא הדרך שלי לבטא את עצמי בצורה קצת יותר אומנותית ויצירתית. אין לי כישרון ציור או פיסול מדהימים, אני זמרת קטנה מאוד ונגינה לא כ"כ עושה לי את זה. וזו הדרך שמצאתי לעצמי לשחק עם צבעים וטקסטורות. למעצב גרפי לא אומרים שהוא שטחי למרות שהוא מתעסק בדיוק באותו הדבר, אבל איכשהו למאפרים ומאפרות יש תדמית ירודה מאוד של פרחות טיפשות שלא מסוגלות לנסח משפט אחד שלם בלי שגיאות.
 

lilo4

New member
וכמובן ששכחתי להוסיף כמה דברים


שכחתי גם לכתוב שמבחינתי איפור זה גם סוג של תרפיה, זו הדרך שלי להתחיל את הבוקר בצורה רגועה יחסית. יש לי את הזמן שלי והשקט שלי מול המראה.
גם כתבתי כבר לא מעט, שזו הייתה הדרך שלי להתחבר לגוף שלי וללמוד להכיר את עצמי. לפני שהתחלתי להתאפר שנאתי להסתכל על עצמי במראה, אבל בזמן האיפור הייתי חייבת לעשות את זה. זה "הכריח" אותי להסתכל על עצמי ולהכיר את עצמי, ולאט לאט גם להפסיק לשנוא את המראה החיצוני שלי.

כשהתחלתי ללמוד ביולוגיה השנה הייתי בטוחה שאני אכנס לכיתה של חנונים קלאסיים. בפועל רוב הבחורות שלומדות איתי מטפחות את עצמן ברמה כזו או אחרת. יש מישהי שלומדת כרגע בניית ציפורניים כי זה משהו שכיף לה ומעניין אותה, לא מעט אחרות מתעניינות באופנה ואיפור.
בהתחלה הסתרתי את עניין הבלוג ופחדתי מאוד מהתגובות שלו. לאחרונה יותר ויותר אנשים מהסביבה הקרובה שומעים על הבלוג והתגובות חיוביות ומפרגנות מאוד.

בקיצור, שטחיות לא תלויה רק בתחום מסוים. כל דבר בחיים אפשר לעשות בצורה שטחית, וכל דבר אפשר לעשות בצורה מעמיקה. אני לא רואה אף אוהד כדורגל שסופג ביקורת על זה שהוא מכיר בע"פ תוצאות משחקים או שמות של שחקני עבר
 

Ultra marine

New member
אני חושבת שאנשים פשוט "נהנים" להעביר ביקו

ביקורת - פשוט כי הם יכולים.
כל תרבות הרשת מלאה ב"שונאים". כל הטוקבקים מראים בדיוק את זה.
 
ככה וככה

אין ספק שלפעמים אני תופסת את עצמי אחרי קניות מצטברות של איפור במאות שקלים, ושואלת את עצמי למה אני צריכה את כל זה? לא עדיף להקיע את הכסף בחופשה נחמדה, בגד חדש או סתם לחסוך לעתיד?
התשובה הסופית, כמו שניתן לראות בפירוט האשראי שלי, היא שלא. אומנם אני משתדלת מאוד לשמור את ההוצאות על טיפוח בשליטה (יותר חשוב לי לצאת עם חברים,למשל, וכרגע זה הרבה פעמים או זה או זה) אבל סה"כ אם אני יכולה להרשות לעצמי, וצ'אבי סטיק בגוון מגה מלון משמח אותי למלא זמן -ועוד קניתי במבצע!
- אז למה לא להנות? חוץ מזה, אני משתדלת לקחת לאט לאט את האיפור לכיוון מקצועי כדי להרגיש יותר טוב עם ההשקעה שלי בנושא.

אבל בשורה התחתונה, האישור הכי גדול שלי לכמה שהתחום הזה הוא לא שטחי בכלל, קרה כשחברה שלי עברה ניתוח אף. היא לא יצאה מהבית שבוע ומשהו כי הפנים שלה נראו זוועה- סימנים כחולים ואדומים, צהבהבות.. מה לא. אחרי שאיפרתי אותה היא יכלה לצאת עם אמא שלה לשתות קפה ואח"כ עם להסתובב עם החבר (שזו הייתה הפעם הראשונה שראה אותה אחרי הניתוח, אגב). כל מי שהיה רואה את השמחה שהייתה לה בעיניים (שאר הפנים כאבו עדיין מהניתוח
) לא היה מסוגל לטעון יותר שההתעסקות באיפור היא שטחית וחסרת משמעות.
 

TokisBride

New member
מגה מלון מהמם, זה בסדר


נהנתי לקרוא את התגובה שלך, אני מסכימה!
 

Ultra marine

New member
אני ממש אוהבת את הערוץ יו-טיוב והבלוג

של סימון, ואני לא חושבת שזה הופך אותה ליותר או פחות משהו. כלומר, אני לא חושבת שזה "משנה" אם היא חובבת איפור, או שאולי היתה חובבת רוגבי וכותבת על זה.

לכל אחד מאיתנו יש את ה passions שלו. ואני לא חושבת שאפשר לדבר על הדברים האלה במושגים של "שטחי".

אני כן חושבת שאם יש משהו אחד שמעסיק אותך ושכל העולם יתפוצץ סביבך ולא מעניין אותך - כן, זה יהפוך אותך לשיטחית.

לגבי סימון באופן אישי, חייבת לציין שאני קצת מאוכזבת מרמת האנגלית שלה. גם בכתיבה וגם בדיבור היא לא מספיק רהוטה. מצד שני, היא כזו מהממת, חמודה ולבבית (שלא לדבר על מוכשרת ברמות) שאני לא באמת יכולה לכעוס עליה בעניין הזה
 

Ultra marine

New member
ושכחתי להתייחס לעצמי


אני חושבת שמצד אחד יש משהו שיטחי בעיסוק הזה של האיפור. זה נורא מכונס בעצמך. וגם הקולקציות החדשות, והרכישות התכופות יש בזה משהו שהוא קצת מנותק מהמציאות היומיומית (AKA שבוע האופנה במהלך המצב המתוח שהיה בדרום..)

וכשאני חושבת על זה, אולי אני אוהבת את התחביב הזה כ"כ כי הוא מאפשר לי להתנתק מצד אחד (ולהיות עם עצמי ודברים שמתאימים לי) ומצד שני, מאפשר לי להתחבר (לאנשים שיש להם תחביב דומה לשלי).

רק אתמול היתה מלחמת עולם באיזו קבוצת פייסבוק סודית (שהייתי) חברה בה. סתם קבוצה של בנות (לא חובבות או קשורות לאיפור). ואז בצורה אקראית אני ועוד 2 בנות התחלנו לדבר על איפור כי קלטנו שאמנם המכנה המשותף של הקבוצה הוא שונה לחלוטין, אבל באותו רגע עניין אותנו לדבר על זה.
אחת מבנות הקבוצה התעצבנה ורצתה שנפסיק את הדיון כי הוא לא מעניין את רוב הקבוצה וכמובן שקראה לי שטחית (ואמרה שדי ברור "ממה אני עשויה" אם זה מה שמעסיק אותי..). הייתי מאוד משועשעת מהעניין הזה. כי אם היא לא מבינה על מה אני מדברת (וזה מה שמעצבן אותה) וזה נראה לה משעמם ובגלל זה היא רוצה שנסתום ת'פה - איך היא יכולה לדעת אם זה שטחי או לא? ובעצם האם זה לא הופך אותה לשטחית הרבה יותר?


רציתי לכתוב שבעניין של איפור יש כאילו יותר תחושה של שטחיות בגלל שזה עיסוק ביופי מושרה, במשהו לא אמיתי. ומתוך זה אני יכולה להבין למה אנשים חושבים שהוא שיטחי.
ואז חשבתי על הכלבנות הגזעית שאני גם חלק ממנה בשנים האחרונות. וזה לא הרבה יותר טוב... אני עסוקה בזיוותים האחוריים של הכלב שלי, עומק בית החזה שלו, האם השפתיים שלו משורבבות יותר מידי או פחות מידי. האם רוחב הגולגולת בהשוואה לרוחב הזרבובית הוא נכון או שאולי הוא יותר מידי. וכמובן שאני יכולה להמשיך...
אבל בסופו של דבר אריק יהיה אריק ואני מתה עליו. אבל זה לא משנה את העובדה שאני עסוקה ב"קקה" - סתם שטויות במיץ עגבניות, שטחיות וחסרות משמעות לחלוטין ביחס לחיי היום יום שלי שבהם אריק "מככב".
 
למעלה