על איפור ושטחיות

scarlet moon

New member
על איפור ושטחיות


רציתי לשתף אתכן במשהו שהפריע לי והייתי שמחה לשמוע את דעתכן.

יש זמרת שאני מאד אוהבת שקוראים לה סימון סימונס, היא סולנית של להקת מטאל שאני מאד אוהבת בשם EPICA. היא בגילי, ואני עוקבת אחרי הלהקה כבר עשור (והייתי בשתי הופעות
).

סימון היא זמרת מאד מוערכת, אין ספק שהיא מוכשרת ומהממת, והיא קיבלה המון הערצה לאורך השנים.
איך כל זה קשור לאיפור...? רוב השנים שהלהקה היתה פעילה סימון לא הראתה יותר מדי נוכחות ברשת חוץ מראיונות רשמיים וכו'. בשנים האחרונות, לעומת זאת, היא פתחה חשבון טוויטר, ואפילו פתחה בלוג וערוץ יוטיוב שעוסק באיפור ויופי! היה כיף לגלות שלי ולזמרת שאני כה אוהבת עוד תחומי עניין משותפים חוץ מהטעם המוסיקלי.
אבל מאז שסימון פתחה את הבלוג, נפתחו מלא קבוצות שנאה בפייסבוק שהטענה העיקרית שלהן שבעצם זה שהיא מתעסקת עם איפור זה אומר שהיא שטחית, והם מאוכזבים כי זו לא ה"סימון" שהם חשבו כל השנים שהיא. (יש להם דרכים שונות ומעליבות להגיד את זה
).

חוץ מזה שצרם לי מאד שמזלזלים במישהי כי היא חושפת תחביב כה כיפי שלה וכותבת על מה שהיא אוהבת (חוץ ממוסיקה), זה גרם לי לחשוב...
האם העובדה שמישהי מתעסקת באיפור הופך אותה לשטחית ורדודה? או יותר נכון, האם אתן חושבות שהסביבה תופסת את העיסוק הזה כשטחי?
איך אנשים סביבכם מקבלים את העובדה שאתן כל כך אוהבות איפור?
האם אתן לפעמים מרגישות ביניכן לבין עצמכן לא נוח עם העיסוק הלעיתים מוגזם בתחום?
 

השרדות10

New member
יותר מדי-כן,תכל'ס זה לא העיקר בחיים...

אני אישית קונה רק מה שצריכה,לא עושה כל פעם הזמנות יקרות (גם לא יכולה לעמוד בזה).יש הרבה שהן מאפרות מקצועיות,ואז זה ממילא משתלם להן.כשאני יותר מדי מתעסקת בזה אני מקבלת חררה חח
אמא שלי אחרי 2 דקות דיבור על איפור חוטפת קריזה.
 

ronbely

New member
לפעמים כן

בכמה שנים האחרונות יש לי עניין גובר והולך (בינתיים לא נרשמה עצירה
) בכל הקשור לאופנה/איפור/לקים וכל הנספחים של אלה, ויש פעמים שאני מרגישה כאילו 'מה? אין תחביב מתחום יותר עמוק שיכולתי להתאהב בו??
'

מצד שני (וזה מה שאני עונה לעצמי באותן פעמים), זה מה שאני אוהבת. ונגיד ויש פעמים שאני מרגישה שזה שיטחי או עיסוק יתר, אז מה? סה"כ אני לא חושבת שאני אדם שיטחי אלא שיש לי תחביב כזה, או יותר מדוייק אני אוהבת להסתכל על דברים יפים. זה מה שאני אוהבת
.

לגבי הסביבה- אני באופן כללי בסביבה, קרובה ורחוקה, נתפסת כחריגה ומוזרה בקטע הזה. למדתי מנסיון שאחרים לא באמת מתעניינים ב'מאיפה החולה הזאת?' או 'יצא קונסילר חדש לחברה ההיא וההיא' ולכן אני שומרת את הרעיונות והדעות לעצמי....

אה, ולגבי הזמרת- haters gonna hate
 

Mor Beauty

New member
במקרה שלי במשך תקופה ארוכה מאוד הרגשתי

צורך "להתנצל" בפני הסובבים אותי על העניין המוגבר שיש לי בתחום ועל הרכישות הבלתי פוסקות שאני מבצעת.

זה הגיע למצב שבמקום שאחיותיי וחברותיי (האהובות) יאמרו תודה כאשר העברתי אליהן מוצרים שמיציתי (אני מאמינה בלפנות מקום לפני שקונים חדש..), התגובה הפכה להיות אצל חלקן ל - "מה, עוד הפעם? כמה את קונה?"

באיזשהו שלב, אני חושבת שבערך כשהתחלתי ללמוד איפור, פתחתי את הבלוג והצטרפתי לפורום הזה, הבנתי שאני ממש לא צריכה להתנצל על העובדה שאני אוהבת כל כך את התחום, זה ממש לא עושה אותי שטחית אלא פשוט בנאדם שאוהב מאוד, לצד עיסוקים הנחשבים "עמוקים" יותר, גם את הצד האסתטי והיפה הזה של החיים.

ודרך אגב החלטתי שמי שלא יודעת לפרגן ולהגיד תודה לא תקבל ממני יותר מתנות איפוריות שוות :)
וסליחה אם חפרתי, אבל אין ספק שנגעת פה בנקודה רגישה..
 

Nightmare19

New member


בהתחלה העיסוק באיפור ובאופנה, במיוחד קניות "מוגזמות" (לדעתי לא... זה שיש לי יותר ממיקאפ אחד וצללית אחת לא אומר שכל דבר מעבר לזה זה הגזמה) הרימו הרבה גבות ו:"למה את צריכה את זה??"

באיזשהו שלב זה התאזן, ואחרי זה החלטתי ללמוד איפור במקביל לתואר כי בתכלס זה מה שאני רוצה, דווקא קיבלתי הרבה חיזוקים במיוחד מהקרובים לי (וגם הרבה תגובות די מעליבות ובורות שאיפור זה עיסוק של פרחות וחסרות השכלה ולמה שלא תלמדי גם בניית ציפורניים... בורים אמרתי?)

בשורה התחתונה, אני נהנת מזה וזה מה שחשוב


(יאאא יש אייקונים חדשים חחח
)
 
I'm shallow and I'm proud



אני גם אוהבת קרמבו ולא סושי, אוכלת שוקולד לבן ולא 70% מוצקי קקאו, קוראת קן ברואן ולא ט.ס אליוט, שומעת קווין ולא נאט קינג קול... אז מה? אני בד"כ משתלבת בכל שיחה, יש לי תואר אקדמי, אני תורמת ומתנדבת, יש לי 2 בנות לתפארת - נראה לי שאני לא צריכה להוכיח את עצמי, ושמותר לי להתעסק באיפור כמה שאני רוצה.
הדבר היחיד שמצער אותי ב"תחביב" הזה, זה שאין לי עם מי לחגוג את הכיף הזה בד"כ, כי רוב החברות שלי והגיסות שלי לא מתאפרות... לא סתם התחברתי כל-כך חזק לכמה בנות פה בפורום, שהפכו לחברות הכי טובות שלי.

הכי קל להגיד "איפור זה שטחי". וכדורגל, זה לא שיטחי? וצפיה בפורנו? וחשיבות עצמית?
 

scarlet moon

New member
גם אצלי

רוב החברות והמשפחה לא מתעניינות באיפור בכלל. חברות של אמא שלי אומרות לה איזה כיף שיש לך בת מאפרת... אבל היא בכלל לא מנצלת את זה אף פעם
היחידות שמרוויחות זה האחיות שלי בפורים
אבל באמת הפורום זה אחלה מקום לחפור על זה עם אנשים באותו ראש כמוך


קרמבו ולא סושי?
 

honey girl20

New member
חדשה ומשתתפת


קודם כל,אני קוראת את הפורום שלכן דיי הרבה זמן ונהנת ללמוד ולהחכים.

ההתעניינות שלי במוצרי איפור התחיל לפני חצי שנה בערך,והאמת שזה רק הולך ומחריף

זה העיסוק היחיד, בתחום התחביבים,שעוד לא מראה סימני התעייפות.אני נהנת ללמוד ולנסות.
לפעמים זה נראה לי טיפה מוגזם,אז אני מורידה הילוך ומשתדלת לקנות פחות...עד יעבור זעם.
סה"כ,זה תחביב כייפי :)
 
מי מחוג מכריי

שחושב שהתעסקות שלי עם איפור וטיפוח מראה על אופי שטחי שלי, כנראה לא ראוי להחשב בחוג מכרי.
 

aimy42

New member
2 הסנט שלי:

בתור מי שמצוייה בתוך העולם הפסיכולוגי הרבה שנים, אני לגמרי יודעת איך כל הנושא של איפור נתפס על ידי אנשים - גם כאלה שאוהבים את זה וגם כאלה שאכן תופסים זאת כשטחי, כמצועצע, כמשהו שהוא מסיכה וסממן חיצוני "פלסטי" במקום לתת ל"טבעי שלך" לצאת החוצה באופן "אמיתי".
שמתי את כל המילים הללו במרכאות, מפני ש.... כולם צודקים!
לכל אדם ואדם (או אשה ואשה) יש "אישיוס" שקשורים לגוף, דימוי גוף וזה כולל כמובן גם פנים. גם הבחירה באיפור כתחביב, היא לא מקרית. יש הבדל בין לשים את האיפור על פנייך לבין ליצור קערה מחימר או לרקוד בלט... האיפור - משנה לך פיזית את הפנים...

זמרים ושחקנים - בעצם היותם על הבמה כל הזמן, חלק גדול מכל הבחירה במקצוע / עיסוק / תחביב הזה הוא כדי לקבל אהבה, הכרה, הוכחה למשמעותם והרבה על מנת לקבל בטחון ואישור שלא תמיד הם מוצאים בעצמם, פנימית וחיצונית.
האם ניתן להשוות איפור ומראות שונים ביום יום לאיפור לתחפושת של דמות כלשהי שהשחקן מציג? האם כשאני לובשת מחוך וגרביוני רשת, זה משול מבחינת האפקט והדימוי שאני מייצגת - להנחת ליפסטיק אדום אדום ואייליינר חזק ועבה = מישהי זנותית או זולה? האם לעומת זאת כשאני לובשת חליפה מחויטת, זה משול לדמות שמאופרת איפור בגוונים טבעיים וניודים = מישהי עדינה ו/או מכובדת?

אנחנו הרבה מאוד עסוקים במראה ובדימוי שלנו, כי זאת המעטפת שלנו. המעטפת שלנו יכולה להיות שלמה עם עצמה, קשה עם עצמה, מסובכת עם עצמה ועוד הרבה דברים וסוגי רגשות אחרים.

לא חושבת שיש הרבה חברות בפורום, שמתאפרת בין השאר לא סתם כי היא חושבת שזה "סתם יפה", אלא כי זה מעצים ומוציא החוצה את החלקים היפים שבה, כי זה עוזר לדימוי העצמי שלה, וכי פשוט יפה לה כשהיא רואה עצמה ככה מול המראה.

ישנם מקרים שבו האיפור מכסה על הרבה דברים מורכבים באישיות, שזו הדרך שאותה מתאפרת מוצאת לעצמה כמפלט, כמקור עזרה, כאפשרות לצאת מהבית ולהרגיש טוב...

כל הנאום הזה (כרגיל אצלי) נכתב כדי לומר שתגובות האנשים לעניין הזה בעצם מביעות איזו שהיא פנטזיה של כולם לרצות להיראות כל הזמן טבעיים ויפים כמו שאנחנו, ומרגע שאנחנו "פועלים מלאכותית" ומתאפרים, זה כבר לא נחשב למשהו טבעי אלא למשהו מלאכותי ושטחי. למה אנשים חושבים ככה? כי הם מקשרים איפור לזיוף. כי "כשאני אקום בבוקר איתך, את לא תיראי ככה מאופרת, ואז אני אראה את מי שאת באמת".... ואז, אם זה "זיוף" אז זה שטחי, מלאכותי ושוב - לא אמיתי.

לא חושבת שנצליח לשנות דעות אלה של אנשים. אני רק יכולה לספר מנסיוני, שלבן זוגי, לא פשוט עם כל ההתאפרות היום יומית שלי, הוא רוצה כשאני מגיעה הביתה שאוריד את "כל המאק הזה מהפרצוף" (ולא מהפנים... זו מילה בוטה יותר), מצד שני, הוא מבין עד כמה זה חשוב לי, והוא רואה ולומד, עד כמה לתחום הזה יש בשר ותוכן, ועד כמה זה תחביב. מצד שלישי, אני לא יכולה לומר שהוא לא צודק, כשלוקח לי כל בוקר שעה להתאפר ולהתארגן - וזה בהחלט מוגזם.

גם חבריי לעבודה, כולם מהתחום הטיפולי, לא רואים את כל הנושא כמוני, ורק 2 נשים מבין לא מעט - מתאפרות... וגם ה-2 האלה, הרבה פחות מתעסקות בזה, ולפעמים אני רואה שזה די מטריד אותן שאני תמיד רוצה לדבר על האיפור.
כפי שנטע כתבה, מאז שנחשפתי לפורום ויצרתי חברויות חזקות כאן, אני מרגישה שיש לי עם מי לחלוק ומי לשתף בנושא. לרוב רובם של האנשים סביב חיי - זה ממש נראה שטויות ומוגזם.

אני פשוט לא יכולה שלא לכתוב מגילות כשזה מגיע להבעת דעות שקשורות לאספקטים פסיכולוגיים...
מצטערת...
 

marina4o

New member
מסכימה מאוד עם דברייך אמירה. לדעתי זאת הסיבה

שכולנו נמצאים פה, סוג של קבוצת תמיכה והבנה כי "בחוץ" לא ממש מבינים ולכן אנחנו רוצות להוכיח לעצמנו שאנחנו "נורמליות" (יחסית).
 

Ultra marine

New member
אהבתי את מה שכתבת

אני חושבת שכולנו לוקחים כל תחום שמעניין אותנו למקום שלנו.
איפשהו בשרשור הזה (בטח למטה
) הזכרתי את עולם הכלבים שהוא חלק (שטחי
) מחיי.
אז אני לדוג' הגעתי לעולם הזה בשביל להכיר אנשים שיש להם תחביב שדומה לי. יש אנשים שמגיעים לתחביב הזה כי הם רוצים לעשות "הבדל" או שיפור בגזע שבו הם מתעניינים. יש אנשים שמעניינת אותם רק התחרות (וזה לא משנה בכלל שזה כלב ולא כדורגל). וכל אחד מביא את הדבר הזה שלו פנימה.
בעיני זה הכל בסדר. הכל "מותר" (כל עוד אין נפגעים, כן?). אני לא חייבת להיות חברה של כולם, ולא כולם צריכים להיות חברים שלי, אפילו אם בעיקרון התחום משותף.

גם באיפור, יש כאלה שלוקחות את זה למקום אחד ואחרות למקום אחר. וגם בגלל שהסיבות להתאפרות הן שונות רואים הבדלים בצורת ההתנהלות (נקרא לזה..).

נכנסתי לעולם האיפור דרך חברה שרצתה לדעת על איפור ולא ידעה. יחד עשינו קורס "בשביל לא להיות בורות". כשאצלה היה חשוב לה מאוד להראות "מכובדת" במקום העבודה שלה (אותי זה פחות העסיק וגם היה פחות רלוונטי). מהר מאוד, מ"קצת עניין" שלי, זה הפך לתחביב עיקרי, כשאצלה, מה שהיא למדה באותו קורס זה מה שהיא היתה צריכה. לא שהיא לא קונה איפור ולא מתאפרת. אבל אצלה זה תופס מקום שונה לחלוטין ביום יום מאשר אצלי. גם אם לשתינו חשוב לצאת מוקפדות מהבית העניין סביב האיפור שונה בתכלית.

ואו, אני במצב רוח חפרני היום חחחח
 

MacabreDoll

New member
לא הייתי לוקחת את זה כל כך קשה!

בזרם החברתי המקובע של המטאל מקובל לחשוב שדברים שקשורים לטיפוח הם מיותרים כי זה לא קשואח ואפל, אם את חוטאת לאהוב איפור רצוי שזה יהיה קורפס פיינט
גם לדימו בורגיר עושים "חיים קשים" כי הוא משקיע בהופעה החיצונית שלו בעזרת מאפרות ומעצבות אופנה, שזה מוריד מהערך של המוזיקה כי זה שטחי.... לעומת בלאק מטאל "אמיתי" שבשביל לעצב את הבגדים שלך היית קוברת אותם באדמה לפני הופעות (מייהם) ואיפור זה סוג של גריז עם פיגמנט, בטח שלא משהו ייעודי.
אני חיה את הקונפליקט שטיפוח ויופי סותרים את המוזיקה, לפעמים אני מזכירה לעצמי שאני עושה משהו שאני אוהבת ועושה לי טוב.
 

Ultra marine

New member
קראתי את מה שכתבת בחיוך

אני שומעת מטאל כבר לא מעט שנים.
ואני, תמיד הייתי "מטאליסטית מוזרה". נראית כמו הבת של השכנים אבל שומעת מטאל. וזה חלק מהעניין, שלקחתי את מה שמתאים לי במוזיקה הזו ונשארתי איתו, ומה שלא מתאים לי לא לקחתי.
אני לא חושבת שזה הופך מישהו אחר לשיטחי יותר או פחות. זה פשוט עניין של "עניין". מה שרלוונטי אלי, מה שמדבר אלי. ומה שלא מדבר אלי? לא מדבר אלי.. לא הופך את אותם אנשים לשיטחיים או מזוייפים או ואטאבר.

ואגב, מודה שלא היה לי צל של מושג שיש משמעות בכלל לאיך מתלבשים ומתאפרים ביחס לסוג המטאל ששומעים. מעניין!
 

memee2

New member
חח גם אני


שומעת וזה העיקר שנשאר לי אחרי כול השנים של האביזרים והלבוש.
 

MacabreDoll

New member
בראה לי שיש קשר מובהק!


נגיד גלאם בא יד ביד עם טיפוח מאסיבי, איפור מוגזם שיער נפוח ומכנס סקיני
אפיקה לטעמי זו מוזיקה רכה לילדות אז נראה לי הגיוני שישימו דגש על הביוטי, זה זורם
בבלאק זה כבר סיפור קצת אחר ואם כבר הבאתי את דימו בתור דוגמה, אני חייבת להודות שהעיסוק בביוטי כן מוריד ממנו לדעתי, זה הופך אוטומטית את המוזיקה לפלאסטיקית ... כאן כבר מתחיל הקונפליקט האישי שלי
 
למעלה