תמונה של דגם מודולרי + שאלה

עדי דבש

New member
תמונה של דגם מודולרי + שאלה

הנה תמונה של דגם מודולרי שהכנתי (למרות שהתמונה לא יצאה כל כך טובה, כי היא נראית מאוד דו מימדית.... אם יהיה לי כוח ובטריות אני אנסה לצלם שוב). וכמובן, שיש לי גם שאלה.... מישהו יודע מה משמעות החץ הלבן החלול שבמעבר בין שלב 38 ל-39 בקובץ הפגסוס המצורף? (כן אני יודעת שאני עובדת עליו כבר שנים... אני מקפלת בערך שלב בשבוע, ברגעים המעטים שיש לי פנאי להתעסק במה שאני אוהבת...)
 

עדי דבש

New member
אממ, טוב, אני לא מצליחה להעלות את

התמונה של הדגם כי היא גדולה מדי.... ניסיתי לכווץ אותה ע"י שמירה בתוכנה אחרת וזה לא ממש הצליח לי. מישהו רוצה לעזור לי?.................
 

Frutapao

New member
אפשר פשוט

לערוך טיפה את התמונה והגודל שלה פשוט יורד. אני תמיד מצלם במצלמה דיגיטלית ומבעביר למחשב, היא שוקלת באיזור ה-600 ק"ב, ואז אני נכנס לPAINT (כן כן, בלי שום תוכנות עריכה למיניהן), מצמצם את הגבול במאית המילימטר, שומר, והמשקל יורד לאיזור ה-150 ק"ב. זה פועל.
 

עדי דבש

New member
שמרתי

שמרתי את התמונה בכל פורמט אפשרי, אני חושבת. כן, גם ב-jpg. בחלק מהשמירות גודל הקובץ קטן, אולם עדיין לא מספיק כדי לחצות את גבול ה-500.....
 

amitzur66

New member
זאת התשובה לשאלה הראשונה

בלי קשר לתמונה שלך, פתאום הבנתי שזה לא כל כך ברור. משמעות החץ הלבן הוא שהתמונה הבאה מוגדלת, ואם יש עיגול מסביב לאיזשהו חלק מהדגם, כנראה שהתמונה המוגדלת תהיה רק של החלק הזה (מבלי לצייר את כל שאר הדגם). אבל זה לא המקרה פה.
 

עדי דבש

New member
הנה הצלחתי להקטין את התמונה!!! תודה רבה!

אבל אני חושבת שזווית הצילום לא טובה... הדגם נראה דו מימדי, במקום תלת. כלומר, הוא לא נראה כמו כדור בעל נפח, רק עיגול... טוב תדמיינו שככה הוא נראה מכל הצדדים... אגב, מישהו יודע איך קוראים לו? ועמיצור, אם כן, מה אומר החץ הלבן במקרה של הפגסוס שכאן?
 

gvish

New member
פאון משוכלל למחצה

השם של הפאון באנגלית: Rhombicosidodecahedron אני לא יודע איך לקרוא לו בעברית. מאוד יפה הפאון הזה.
 

ittaih

New member
סליחה, לדעתי

זה איקוסהדרון (כלומר, עשרימון) חלונות רגיל, ולא השם הארוך ההוא. נכון שהוא יפה מאוד, אבל הוא הרבה יותר פשוט מה-Rhombicosidodecahedron. צריך כאן את בועז שיסביר בדיוק מה ההבדל, אבל זה גוף מ-30 חוליות, בעוד שההוא עם השם הארוך צריך מאה ועשרים (כמספר הצלעות). אגב, ראיתי את השירשור שהיה כאן לפני כמה ימים לגבי הגופים האפלטוניים / ארכימדיים וכו' - מרשים מאוד! חבל שלא יכולתי להשתתף בו בזמן אמיתי. יש עוד הרבה שאלות פתוחות לגבי מה שהספקתי לראות, אבל בימים אלה היינו עסוקים בסגירה (כן כן... סגירה) של החנות. וזאת בעצם הודעה: אחרי 3 שנים של ניסיון מעניין ומעשיר, ירד הגולל על החנות כחנות. העסק ממשיך להתקיים כסטודיו אצלנו בבית. אני לא יודע אם זה כבר מופיע, אבל בחתימה כאן למטה תוכלו לראות שמספר הטלפון לא השתנה, אבל אנחנו כבר לא בסולומון סנטר. לתיאום וקישור אפשר להתקשר למספר הטלפון או להגיע דרך הפורום, ועובדים על זה שיהיה גם אתר, במהרה בימינו.
 

gvish

New member
צודק, אבל..

המקצועות כאן מספיק רחבים כך שהתייחסתי גם למקצועות כאל פאונים בפני עצמם. אם נלחץ על הדגם של עדי מכל הכיוונים, רוחב המקצועות "יעלם" ונקבל עשרימון חלונות. כל חנות יצירה שנסגרת מעידה על חסר יצירתיות בסביבה.
שיהיה בהצלחה עם הסטודיו הביתי.
 

bshuval

New member
אני מצטער לשמוע

שאתם סוגרים את החנות -- ואפילו לא יצא לי לבקר! אני מקווה שהעסק הביתי יצליח. לגבי הפאון: אני דווקא נוטה להסכים עם גדי לגבי שם הפאון. הפאון מכיל 12 פאות מחומשות, 30 פאות ריבועיות, ו-20 פאות משולשות (חורים). מבחינתי הפאון נוצר על ידי לקיחת תריסריון (12 פאות מחומשות) ו"ניפוחו" כך שכל זוג פאות מחומשות סמוכות נהיות מחוברות זו לזו על ידי פאה ריבועית. ה"חורים" הנוצרים הם הפאות המשולשות. ניתן באופן שקול להתייחס לפאון זה כאל עשרימון מנופח. בכל מקרה מספר החוליות אינו מלמד דבר על שם הפאון. אני יכול להכין עשרימון מ:2 חוליות (של שן), 6 חוליות (של פוסה ו/או מוזלי), 10 חוליות (של פוסה ו/או של ארנסטין ויש עוד אחד שאת שמו אינני זוכר), 30 חוליות (של לואיס סיימון/בוב ניל ועוד רבים אחרים), ואלה רק החוליות שאני כרגע זוכר. ומדובר בעשרימון "שטוחים"... מכוכבים יש עוד מספר רב של אפשרויות. אגב, העשרימון החביב עלי הוא דווקא זה מ-10 חוליות, מהן 5 ימניות ו-5 שמאליות (יש כמה סוגים כאלה).
 

amitzur66

New member
אבל לא הספקתי לבקר

איתי, צר לי לשמוע ואני מאחל לכם המון הצלחה בפורמט החדש. מצפים לאתר...
 

idoetl

New member
בקשר לשם בעברית של הפאון...

בספר חדוות אוריגאמי של קונהיקו קאסאהארה, קראו לרומביקוסידודקהדרון בשם תריסרון עשרימוני מעויין. אני לא יודע מה מעויין בפאון הזה, אבל רומבי בא מהמילה רומבוס, שזה מעויין ביוונית, (ס'תכלו במילון אבן שושן...) אז אולי זה תרגום נכון...
 

amitzur66

New member
הקידומת רומבי

לפי מה שאני הבנתי מכל מיני מקורות, "רומבי" בשם של צורה מציין שאחת הפיאות של הצורה הזאת היא מרובע. (שיהיה מעויין, ריבוע או מלבן...). למישהו יש משהו להוסיף?
 

amitzur66

New member
יופי של רומביקוסידודקהדרון! (אני עם גדי ../images/Emo13.gif )

תר.החץ הלבן במקרה שלנו אומר "הגדלנו את התמונה פי 1.00001, תתפנני לך בכיף שלך לשלב הבא תוך כדי לגימה מתה המרווה שעל השולחן והאזנה לספיישל פינק פלויד ב-88FM. לקבלת האפקט של ההגדלה ניתן לקרב הדגם לכיוון הפנים כ-2 סנטימטרים קרוב יו"
 

ittaih

New member
לכל מי שמצטער

שלא ביקר בחנות - תודה, באמת הייתה חנות יפה (לדעתי האובייקטיבית), אבל זה שהיא נסגרת א. לא מעיד על "חוסר יצירתיות בסביבה": מי שמכיר את נוף חנויות היצירה במודיעין יודע שיש כאן די הרבה, פשוט התחרות הופכת את העסק ללא כדאי. ב. במקרה שלנו המיקום היה בעייתי - עלויות מאוד גבוהות, המון עבודה (בעיקר של רעייתי, אורלי) ותמורה לא מספיקה. כרגע הסטודיו שיהיה בבית נראה לנו אפשרות טובה להתרכז בעיקר, שזה חרוזים ואוריגמי כמו שרצינו בהתחלה, בלי להתפרש על יותר מידי דברים (חומרי יצירה, בעיקר) שזה הרחיק אותנו מ"מה שאנחנו", כמו שאומרים. לגבי העשרימון / רומביקוסידודקהדרון : נכון ש"אפשר לראות כאן רומביקוסידודקהדרון", וכמובן שאני יודע שעשרימונים יכולים להיות מכל מני מספרים של חוליות, וגם עליי חביב העשרימון מ-10 חלקים, אבל אני עדיין בדעה שבהתייחס לחוליה הספציפית הזאת מספר החוליות = למספר הצלעות. מאחר שבסוג החוליה הזה 12 חוליות נותנות קוביה (או תמניון / אוקטהדרון), 24 נותנות קובאוקטהדרון, 48 נותנות רומביקובאוקטהדרון, 60 נותנות סנב-קיוב (אפשר לראות תמונות שלהם בספר של פוסה) - לכן הגוף שעשוי מ-30 הוא קודם-כל עשרימון! שאלה לעדי דבש: בספר של פוסה יש תמונה של עשרימון-חלונות (כלומר, גוף עשוי 30 חוליות) כזה, אבל שונה - שם המשולשים "שקועים", ואצלך המשולשים "בולטים" (יש היפוך של כיוון הקיפולים בשלבים 6-7-8). לדעתי התוצאה יפה יותר מאשר באותה תמונה. השאלה היא אם ראית את זה בספר / למדת ממישהו, או שעלית על זה לבד?
 

bshuval

New member
זה לא עשרימון

אני מצטער, אבל אני פשוט לא רואה איפה כאן העשרימון. עשרימון, בראש ובראשונה, הוא בעל 20 פאות משולשות. הצורה הזאת לא! אגב, אני את החוליה הזו לא מכיר. (או לפחות מעולם לא קיפלתי)
 

ittaih

New member
תפתח את הספר

Unit Origami של טומוקו פוסה בעמוד 62, יש שם חוליה שנקראת open frame 1 - bow-tie motif. זאת חוליה מאוד מוכרת וקלה. אני בטוח שאת הקובייה ממנה (מ-12 חוליות) ראית בהמון מקומות, ומאוד יפליא אותי אם לא קיפלת אותה כבר מזמן. בעמוד הבא יש תמונה של העשרימון (כן, לא יעזור בית-דין, זה עשרימון), אמנם בגרסה שונה קצת מזו של עדי, אבל זה הדבר הזה, ובעמוד הבא יש רומביקובאוקטהדרון וסנב-קיוב, כולם עם חלונות, ובכולם מספר החוליות=למספר הצלעות.
 

עדי דבש

New member
אז יש החלטה איך קוראים לזה?

איתי, לא, לצערי אין לי את הספר של פוסה, וגם לא זכיתי לעיין בו.... (איפה אפשר להשיג? אתם מוכרים גם ספרים בסטודיו שלכם?) את הדגם למדתי מאחותי החמודה. היא עצמה למדה אותו ממורה בשם איתי (ייתכן שזה אתה?) שלימד אותה במרכז רבדים למחוננים בשהם. כשהייתי צעירה יותר גם אני עצמי למדתי שם ויש לי חיבה עזה וסנטימנטים עמוקים למקום.... וכשגיליתי שלומדים שם אוריגמי, לא יכולי להחמיץ את ההזדמנות, וביקשתי ממנה ללמד אותי מספר מן הדגמים שהם קיפלו שם. ***שאלה לא קשורה: היכן נמצא המרכז הישראלי לאוריגמי? האם יש שם ספריית ספרי אוריגמי? והאם ניתן לבקר שם בופשיות? סוף שאלה לא קשורה***
 
למעלה