סוכרת סוג 1 סוג 2 וסוג 1

תומר

Member
סוכרת סוג 1 סוג 2 וסוג 1

וסוג 1.5 מישהו שמע על סוג זה רכשתי הערכה כי קיבלתי כ10 בונוסים
 

tschouki

New member
ישנם כינויים שונים לסכרת

מזה שנים שיש למגוון התבטאויות הדרכת שמות שונים כגון modi , Lada וכו'.
בשלב כול שהוא גם החליטו גם למספר.
השמות והמספרים הם נחמדים, אבל מיותרים לדעתי.
את הסכרת ניתן לחלק ל-2:
1. האם הלבלב הפסיק לייצר אינסולין _ ויש מספר סיבות לכך, כאשר שתי הסיבות הנפוצות לכך הן אוטואימיון (בילדים בעיקר, אולם גם במבוגרים - כמו במקרה שלי), ותשישות - מי שאוכל לא נכון לאורך שנים... אפרט בסעיף 2. אלו הן שתי הסיבות הנפוצות אולם לא היחידות. בכול מקרה של הפסקת ייצור האינסולין, חייבים (מן הסתם) לספק אותו מבחוץ (זריקה ו\או משאף - אינסולין חדש ומהיר במיוחד שבה בצורת אבקה ונשאף פנימה).
2. האם הגוף משנה לרעה את הרגישות שלו לאינסולין. גם במקרה זה יש מספר סיבות, כאשר הנפוצה ביותר היא אכילה לא נכונה לחוסר בפעילות גופנית. הלבלב ממשיך לייצר אינסולין, והוא אף עושה זאת בקצב מוגבר, אולם הגוף פחות מקבל את האינסולין. לאחר שנים במצב זה, הלבלב יפגע מתשישות עקב ייצור מוגבר ממושך.
כאמור יש מספר סיבות לכול אחת מהנ"ל , וחשוב יותר, הן צצות בגילאים שונים (פעם ייחסו את 1 לנעורים בלבד ו2 למבוגרים בלבד), ולכן המציא להם הממסד שמות ומספרים שונים.
ויש כאלה שמחלקים את הסכרת רק : תלויה באינסולין, ושאינה תלויה באינסולין (חלוקה פרגמטית לטיפול, שלא מסגירה את הסיבות לסוכרת).
לשאלתך, סכרת 1.5 היא lada : סכרת אוטואימיונית שמתפרצת אצל מבוגרים לאיטה. תכלס, זו סכרת מהקטגוריה הראשונה (מעלה) שמקורה באוטואימיון.
זה פחות או יותר המקרה שלי.
 

tschouki

New member
הדרכת=הסכרת (תיקון אוטומטי של עברית עיוות את השם)

 

תומר

Member
תגובה

לא ממש עובד ומתעניין מאוד בתחום הבריאות זה התחביב שלי חוץ מזה דוד נפטר אולי מסיבוכי הסוכרת לא ברור וגיסי קיבל סרטן בגלל הסוכרת וגם אחותי חולה בסוכרת זה ממש נס שאין לי סוכרת גם לוקח תרופה העלולה לגרום לסוכרת גם עודף משקל גם הפרעות שינה קשות בגדול כל אחד שיאכל הכי זוועתי סיכוי מאוד גבוה לפתח סוכרת ראו תוכניות של מאמנים שהפכו בכוונה לשמנים ונעשו חולים או אנשים ששינו התזונה למערבית ונהיו חולים
 
למעלה