היפו סמוי ?

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
היפו סמוי ?

אבי (בן 80) סוכרתי עם טיפול משולב של ויקטוזה, לנטוס ונובורפיד.
הקפדה של העובד הזר על מדידה והזרקה מסודרת הביאה לירידה
מערכים הזויים של A1C מ-10+ לקצת יותר מ-6, ומ-ערכי סוכר בצום של למעלה מ-200 לסדר גודל של 130.
בסה"כ מאוזן יחסית.

במצבי היפו קודמים (ערכים של 30-40) היה ניכר עליו שהוא מבולבל,
אתמול, אחרי צום של 12 שעות לצורך בדיקה התברר שהוא היה במרמת סוכר של 40
אלא שבניגוד לפעמים קודמות - לא היה ניתן להבחין בהתנהגות שונה או בילבול.

האם יש דבר כזה שמצב היפו ש"מתחבא" ?
 

tschouki

New member
עם ריבוי היפו'ס, לאט לאט יורד סף התחושות להיפו - מצב מסוכן !

יש בגדול 2 מצבים שבהם בסוכר 40 לא מרגישים היפו:
1. לאחר תקופה ארוכה של מקרי היפו חוזרים ונשנים, לאט לאט יורד הרף שבו מתחילים להרגיש היפו. אצל אנשים מסויימים התחושות יכולות כמעט להעלם, ואז הסוכר יכול לרדת ולרדת עד לרגע שבו הם כבר מתעלפים\מאבדים הכרה עקב סוכר נמוך מבלי שהיה להם סימני אזהרה מוקדמים (תחושות היפו) כדי לטפל בהיפו בזמן לפני אובדן שליטה.
(סוכרתי בתחילת דרכו מרגיש היפו כבר בסוכר של 65... ולאחר לא הרבה זמן הרף מתחיל לרדת).

2. מצב נדיר - אנשים שחיים בקטוזיס עמוק לתקופה ארוכה (גוף ניזון לגמרי משומן), מגיעים בשלב מסוים למצב שבו הגוף צריך מינימום גלוקוז כדי להתקיים. בניסוי שבוצע בשנות השמונים הביאו אנשים כנ"ל במעבדות לרמות סוכר של 40, מבלי שהייתה השפעה כלל על תפקודם, ומבלי להכניס אותם למצב מסוכן (בשנות התשעים יצאו חוקים באו"ם אשר אסרו יותר על ניסויים כנ"ל עקב חוסר הכרות עם נושא הקטוזיס, ולכן לא ניתן כיום לבצע ניסויים כאלה).

אביך (סביר מאוד להניח) נמצא בקבוצה הראשונה.
אביך זקוק למד-סוכר רציף, והוא אמור לקבל זאת מהקופה לאור מה שקרה.
במדי הסוכר הרציפים החדשים יש אפשרות שגם אתה תקבל את קריאות מד-הסוכר באופן רציף לנייד שלך (ניתן להגדיר יותר מאדם אחד שיקבל את קריאות מד הסוכר, ובדרך כלל רצוי שיהיו "נמענים" שנמצאים בקרבתו של אביך [עובד זר, שכן וכו'], אשר יוכלו להגיב בזמן אמת למצב מסוכן).

אני אמליץ לך להתחבר לנושא התזונה הקטוגנית למניעת קפיצות וצניחות סוכר. הספר הטוב ביותר לשליטה על ערכי הסוכר הוא (כמובן) ספרו של דר' ריצ'ארד ברנשטיין Diabetes Solution. מומלץ לקרוא אותו, ואם אביך יכול להתקרב לתזונה הזו, ערכי הסוכר שלו לבטח ייתמתנו.
 

תומרונתם

New member
מנהל
בנוסף למה שנכתב

(ואני לא מתייחסת לנושא הקטוגני), תחושה פיזית של היפו היא לאו דווקא הסוכר הנמוך, אלא הירידה עצמה. כרגע אביך יותר מאוזן ולכן גם אם יורד להיפו, הירידה מ-100 ל-60 היא קטנה יותר ופחות מורגשת מאשר ירידה מ-300 ל-60.
&nbsp
באופן כללי, כשמאוזנים יותר, מודדים יותר (וכשמודדים יותר, מאוזנים יותר). כמה פעמים ביום הוא מודד את רמת הסוכר? כיוון שהרגישות להיפו יורדת, ובעיקר כשמדובר באדם מבוגר שמטופל ע"י מישהו אחר (כל הכבוד למטפל!!), כדאי להגדיל את כמות הבדיקות ביום, ואף לשקול מעבר למד סוכר רציף.
 
למעלה