מדד גליקמי נמוך

תומר

Member
מדד גליקמי נמוך

האם לדעתכם מזון עם מדד גליקמי נמוך כמו תפוח ומטה מכך עוזרים לאיזון הסוכרת פחות שומן רווי פחות שומן טראנס להמנע פחמימות ריקות או מורכבות עם מדד גליקמי גבוה להמנע מעודף חלבון שמזיק לכליות מים בכמות סבירה לא להגזים הפרדה בין חלבון ופחמימה בארוחות כמות שומן סבירה
 

תומרונתם

New member
מנהל
מה אתה שואל?

האם לעשות את כל מה שכתבת זה טוב לסכרתיים?
התשובה היא בגדול כן, ותוסיף לזה פעילות גופנית.
 

zvika2017

New member
יש אסכולות שונות

אני דוגל באחת קצת שונה ממה שתיארת.
1. אין מה לפחד משומן רווי. הוא בריא ואף חיוני. שומן טראנס מסוכן לבריאות חד משמעית, ובמיוחד לסכרתיים.
2. חלבון הוא מרכז התזונה מבחינתי. חלבון לא מזיק לכליות, גם כשהוא נצרך בכמות קצת גבוהה מהמומלצת. גלוקוז גבוה לאורך זמן הוא זה שפוגע בכליות (רק כאשר יש פגיעה קיימת בכליה, שבדרך כלל מקורה כאמור בגלוקוז גבוה לאורך זמן, יש להגביל חלבון). המחקר שעליו מתבססת כול התורה של חלבון-מזיק-לכליות בעייתי מאוד.
3. אפרופו גלוקוז מסעיף 2, אני הייתי ממליץ להימנע מפחמימות שמקורן בדגנים, קטניות, פירות וירקות עמילניים (עם יוצאים מהכלל מעטים מאוד). כך תקטין את רכבת ההרים של הגלוקוז בדם, ותמנע מעצמך הרבה צרות.
4. פעילות גופנית צריכה להיות גם אירובית, אולם אף יותר חשוב, פיתוח שרירים. שרירים מפותחים\מתפתחים צורכים יותר אנרגיה ובכך עוזרים באיזון הסוכר בגוף. יתרה מזאת, פעילות אירובית שורפת אנרגיה ומורידה גלוקוז בדם רק בזמן הפעילות עצמה. לאחר הפעילות אין יותר צריכה של אנרגיה, נהפוך הוא, נהיים רעבים ואוכלים. לעומת זאת, שרירים שמתפתחים צורכים יותר אנרגיה גם בזמן שאתה במנוחה, ובכך עוזרים לך באיזון 24/7.
זה נושא רחב, שתיארתי אותו על קצה המזלג (תרתי משמע :)
 

תומר

Member
תגובה

שאלתי זאת לראות אם כולם באותו קוו חשיבה שלי ושמח שאני צודק
 
למעלה