סוכרת הריון

shushulamit

New member
סוכרת הריון

שלום לכולם, אני בהריון שני, ,שבוע 29, כשבקודם לא הייתה בעיה של סוכרת הריון. לא הצלחתי לעשות בדיקת העמסת סוכר בגלל שאני סובלת מהקאות לאורך כל ההריון. במקום העמסת סוכר, רופאת המעקב שלי נתנה לי לעשות מדידות סוכר לפני ארוחה ושעה מתחילת ארוחה, כשאורך ארוחה צריך להיות 20 דקות. עשיתי משהו כמו 10 מדידות כאלה. בצום, בד"כ הערכים היו סביב 60-80. אבל היו לי 3 תוצאות סביב 140 שעה אחרי ארוחה. הרופאה הסבירה לי שבהריון רוצים לראות עד 90 בצום ועד 120 שעה לאחר ארוחה ולכן 3 התוצאות הבעייתיות מעידות שיש סוג של סוכרת הריון גבולית. היא הנחתה אותי לשינוי תזונתי שאני אמורה לעקוב אחריו במדידות. הבעיה המרכזית שלי היא שבגלל ההקאות החזקות, אני מסוגלת לאכול די מעט דברים. לאורך רוב ההריון חייתי על לחם לבן קלוי עם גבינות שמנות כמו קשקבל, חלומי. בהמשך הייתי מסוגלת להוסיף גם מלפפון וחסה. אבל מעבר לזה כמעט כל דבר אחר אני מקיאה, למרות שפה ושם יש ימים שאני מצליחה לאכול עוד דברים. ועכשיו כשניסיתי לחם שיפון שהמליצה לי, חזרו הקאות מאוד חזקות. וגם בלחם מלא זה קרה. והבעיה היא שכשאני עושה מדידות, אני רואה שהלחם הלבן הוא הבעיה המרכזית ומקפיץ לי מאוד את הערכים לכיוון 140 ויותר. ובמיוחד בבוקר. רציתי לשאול מה עוד אני יכולה לנסות שיהיה קצת יותר טוב מלחם לבן. יש טעם לנסות פסטה ללא רוטב או תפוח אדמה? או שזה גם מקפיץ את הסוכר באותה רמה? אני שונאת פריכיות אורז ופתית, למרות שאכלתי את זה בתחילת ההריון כי זה לא הוקא. בנוסף, אם יש ספר מומלץ להבין יותר במה מדובר, ובעיקר לגבי סוכרת הריון, אשמח. תודה!
 

shronyor35

New member
קרקרים גורמים לפחות הקאות מאשר לחם ,

כדאי שתתיעצי עם דיאטנית ,לאיזה סוג קרקרים הכי יתאים במצבך.
 

תומרונתם

New member
מנהל
שלום לך


קודם כל, אחרי שעה צריך להיות עד 130, לא עד 120.
מעבר לזה, בגלל ההקאות והיכולת שלך לאכול רק דברים מסויימים - אם אין לך עודף משקל בעייתי אני ממליצה לך לנסות לאכול את פרוסת הלחם הלבן עם חמאה/גבינה שמנה/אבוקדו/טחינה שהם בעלי תכולת שומן גבוהה ויכולים להאט במידה מסויימת את ספיגת הפחמימות של הלחם הלבן. תנסי כמה פעמים ותמדדי שעה אחרי, אולי זה יעזור.
אפשרות נוספת, זה לאכול חצי מהכמות של הלחם שמקפיצה את הערכים, ואחרי שעה-שעתיים את החצי השני. שוב, כל זה כדי לנסות להוריד את הקפיצה בערכים, כי נראה שלאורך זמן אין לך בעיה (ערכי צום תקינים).
 

shronyor35

New member
כתבת פעמיים לחם לבן אולי התכוונת לחם שיפון ?

לחם השיפון נספג לדם לאט מאשר הלחם הלבן, כך רשמה לי הדייאטנית בתפריט.
 

shushulamit

New member
תודה עצומה לעונות!

לגבי קרקרים, אני אבדוק אם הם עושים לי באמת פחות רצון להקיא. בגדול, ההקאות אצלי לפעמים מגיעות מבחילה ולפעמים מצרבות, וזה לאו דווקא קשור לריחות אלא יותר למעברים בין חום לקור או שעות מסוימות עם יותר רגישות - בעיקר על הבוקר ולאורך כל הערב והלילה (לפעמים קמה להקיא). ודברים שעוזרים להרבה נשים, לי גורמים להקאה - כמו שקדים וטאמס שאני מקיאה מיד. אבל זה באמת שווה בדיקה. לגבי הוספה של חמאה או שמנת - ממש הארת את עיניי! הרופאה לא הייתה בטוחה אם הגבינות השמנות שאני כה נהנית לאכול הן בסדר או לא, המליצה לי לעבור לגבינות עד 5% אבל לעומת זאת אמרה שכדאי שאוכל אגוזים ואבוקדו שלם כל יום. אני לא מאוד רזה אבל אין לי עודף משקל וגם בהריון ירדתי בהתחלה המון, כרגע לפעמים כעבור חודש בלי שינוי ולפעמים יש עליה או ירידה של חצי קילו. והרופאה לא מוטרדת מזה שירדתי במשקל אבל אמרה שטוב יהיה שאעלה קצת יותר. ושבשום אופן היא לא רוצה שארד במשקל בגלל ענייני הסוכרת גבולית הזו. אז אם זה נחשב למשהו שעוזר דווקא, אני בטוח אשמח כי גם בהרגשה הגופנית יש לי תחושה שזה נותן לי סוג של כוח ואני די חלשה רוב הזמן. (מקבלת גם עירויי ברזל בגלל ההקאות, יש בעיה של המוגלובין ברזל ובי 12). בקיצור המון תודה, אני אנסה מה שכתבתם פה.
 

תומרונתם

New member
מנהל
בהצלחה


רק לידיעה - בגבינות עד 5% יש יותר סוכר בפועל מאשר גבינות שמנות, אז לא רק שאת מרוויחה את התכולה השומנית, את גם מרוויחה פחות פחמימות
 

shushulamit

New member
עוד שאלה

אני ממש אשמח אם יש לכם הפניות לאתר שעזר לכם, או ספר טוב וקריא, או אפילו טיפים מהניסיון שלכם על מה עוזר להגיע לאיזון. ממש חידשתם לי פה עם העניין של אחוזי שומן בגבינות, ואני מודדת לעצמי ורואה שזה עובד. ובנוסף מישהו אמר לי שכדאי לאכול בשעות קבועות פחות או יותר כי אז הגוף יודע למה לצפות. ושהבוקר רגיש במיוחד אחרי צום הלילה אז לקחת את זה בחשבון. אני מרגישה שמעט הטיפים האלה כבר עזרו לי מאוד, ושאשמח ממש לקרוא ולהבין יותר את הדינמיקה הזו. הרופאה הזהירה אותי שככל שההריון מתקדם כך ההורמונים מתגברים ואיתם האתגר להגיע לאיזון. וגם קראתי איפשהוא שהרבה פעמים סוכרת הריון היא פרומו לסוכרת בחיים בהמשך. לאמא שלי יש סוכרת (אצלה התחיל מעל גיל 60 והתזונה שלה לא משהו בכלל) אז אני משערת שגם הגנטיקה לא פועלת לטובתי. תודה!
 
למעלה