שאלות על טרום סוכרת

שאלות על טרום סוכרת

לפני כמה חודשים בדיקת ההמוגלובין המסוכרר שלי יצאה 5.9 והסוכר לאחר הצום יצא 90. (בבדיקת דם שגרתית). מאז בדקתי את רמת הסוכר רק פעם אחת, לפני מספר ימים (בביקור אצל חבר עם מד סוכר), ויצא שלאחר כשעה כשעה וחצי מזמן של ארוחה (של מג'דרה וסלט), רמת הסוכר היתה 150. אני מבינה שזה לא תקין, אבל אודה לכם אם תחוו דעה על המדדים האלה. אני מודה שלא קל לי להמנע לגמרי מפחמימות פשוטות וסוכרים, למרות שאני לא צורכת אותם באופן מוגזם לאדם בריא. אני במשקל תקין לגמרי ועושה ספורט (רק פעמיים בשבוע). לאבי היתה סכרת לא קשה בגיל מבוגר אז אולי זה גנטי. דיאטנית של קופת חולים נתנה לי דיאטה מאוד נוקשה ומפורטת שלא תואמת את סדר היום שלי ובכלל לא נראתה לי מותאמת אישית. האם כדאי להתחיל לבדוק את רמות הסוכר באופן יום יומי לפני ואחרי ארוחות כדי להבין מה גורם אצלי לעליה? האם כדאי לפנות לאנדוקרינולוגית או/ו לדיאטנית אחרת? אני לא בטוחה מה לעשות בשלב הזה. אני חוששת לבדוק את ההמוגלובין המסוכרר בשלב הזה כי בטח לא השתפר.
שאלה נוספת היא האם ניתן להבריא לגמרי ממצב של טרום סכרת, במצב שתיארתי, או שסביר להניח שניתן רק לדחות את ההחמרה?
 
משקל תקין ותזונה סבירה כבר יש לך

גם אם לא מושלמת. מה שחסר זה יותר פעילות אירובית:
4 פעמים בשבוע ללכת 45 דקות ואת תראי שיפור משמעותי ברמות הסוכר
ממש לא צריך לרוץ מרתון
&nbsp
לשאלתך השניה עם פעילות גופנית, משקל תקין, ואכילה סבירה תוכלי לדחות בשנים ארוכות את ההחמרה, ואז תצטרכי תזונה יותר הדוקה וטיפול תרופתי מתאים כדי לאזן את הסוכר.
&nbsp
 

תומרונתם

New member
מנהל
מה שענה לך אב הגוזל נכון, ורק אוסיף

שאין לך מה לפחד לעשות בדיקה. הבדיקה רק תוכל לעזור לך להיות יותר מפוקסת במטרה ולא לברוח ממנה.
ידע זה כוח, וגם מוטיבציה
 
קניתי מכשיר פריסטייל לבדיקה ו...

יוצאים לי ערכים מאןד נמוכים. מאז שלשום בערב בדקתי כמה פעמים אחרי ארוחות ובצום. יצאו לי ערכים בסביבות 80 שעתיים אחרי אכילה וכ60 בבוקר בצום. זה אחרי שלפני כמה חודשים ההמגלובין המסוכרר יצא 6 והסוכר בצום היה 90 ורק לפני כמה ימים, אחרי ארוחה היה לי ערך של 150 (כשבדקתי אצל חבר סוכרתי). יש למישהו הסבר על תופעה כזו? האם יש סיכוי שמכשיר הפריסטייל אינו תקין גם הוא חדש?
 
סליחה שאני שוב פונה בשאלה

שלשום קניתי את המכשיר ואני לא מכירה את הנושא. קרה לי משהו מוזר ומטריד. בערב, כשעה וחצי אחרי שאכלתי, פתאום יצאה לי תוצאה של 180, מייד מדדי שוב ויצא לי 124, ובמדידה נוספת, יצא לי 90 ומשהו. כל זה קרה תוך פחות מ5 דקות. איך זה יתכן ובאיזו תוצאה להתחשב? כפי שכתבתי קודם, ביומיים האחרונים כל הבדיקות הראו על רמת סוכר נמוכה. האם המכשיר "פריסטייל לייט" נחשב למדוייק?
 

אבו זקן

New member
משהו לא תקין

הסטיות שאת מתארת אינן סבירות. או שהמכשיר מקולקל או שהסטיקים לא טובים. הייתי מנסה גם להחליף סוללה.
 

mrkorr

New member
נכון מאד וכדאי להוסיף לא להשתמש באלכוהול לחיטוי לפני הבדיקה

מה שנאמר לגבי ניקיון האצבעות נכון מאד וכדאי להוסיף לא להשתמש באלכוהול לחיטוי האצבע לפני הבדיקה. האלכוהול משבש תוצאות הבדיקה.
 
למעלה