אתגר לפורום - רשימת כל המזונות ותוספים שמורידים רמות סוכר

EB10000

New member
אתגר לפורום - רשימת כל המזונות ותוספים שמורידים רמות סוכר

בכל פעם שאני מחפש הורדת רמות גלוקוז ברשת אני מופתע לגלות מזון או תוסף נוסף שלא ידעתי עליו. לדוגמה: חילבה, עשת חיטה, קינמון, כרום, ג'ימנמה, מלון מר, צמח פסצ'וקה,עשב לימון, סטיביה, תה ירוק, אקליפטוס ועוד...

מה שאני מציע זה שניצור רשימה גדולה ככל שניתן. תתעלמו מכל מה שהזכרתי למעלה לשם הדוגמה. מציע שכל אחד יגיב להודעה ללא מלל, אלא רק יציין פרט אחד בכל תגובה בכותרת ההודעה בלבד (רצוי שם בעברית ושם החומר המקורי בלועזית), כולל מאלו שהזכרתי למעלה. לאחר שהרשימה תגיעה לרוויה ולא יהיה יותר מה להוסיף, אני אצור ממנה קובץ אקסל עם כל החומרים כולל פירוט שמנות חלופיין וכיצד ניתן לצרוך אותם ובאילו תוספי מזון מסחריים הם קיימים ובאיזו כמות.

אשמח אם יהיה לכל מענה. יכול להיות מעניין אחר כך לבדוק אם יש לכך בכלל השפעה משמעותית.

חג שמח
 

mrkorr

New member
אינסולין

אם כבר יש סוכר גבוה בנוקדת זמן מסוימת, נניח הגעת ל-300.
אתה יכול לשתות מה שתרצה ולשפוך על עצמך קינמון מעורבב עם כורכום, זרעי חצילים ורוטב כנפי עטלפים... לא יירד לך הסוכר.
אפשר להזריק אינסולין או לקחת תרופות שמועדדות ייצור אינסולין ואז יירד הסוכר.
אם אתה מחפש מזונות שאין בהם פחמימות וגורמים לתחושת שובע אז אולי כדאי לנסות את מה שכתבת.
אם אתה מחפש שיקויי צמחים שיחליפו את פעולת האינסולין אז: "אשרי המאמין".
בהצלחה!
 
קיימת בעיה נוספת ביחס לכל התוספי מזון מורידי סוכר אלו.

לדוגמא, קראתי על הקינמון. עשו ניסוי על 58 איש למשך חודשיים חלק קיבלו קינמון וחלק קבלו משהו דמוי קינמון. ולטענת החוקרים נמצא שיפור. כמה שיפור? מה קרה עם אלו שבהם "לא" היה שיפור? לא מספרים. מעבר לכך מה קרה בהמשך? לא ידוע. והכי מגוחך הוא שאלו שידעו שהם במחקר הפסיקו לאכול מזון הכולל פחמימות וסוכרים - כך שמה הפלא שמצבם השתפר?
הפתרון הוא בדיוק מה שאמרת, להפסיק באופן קיצוני אכילות מזון הכולל פחמימות וסוכרים, וכמובן הורדת משקל משמעותית. נכון, זו מלחמה קשה ויום יומית, אבל החיים טובים.
&nbsp
 

EB10000

New member
מחקרים מראים אחרת

בזמן שאנסולין מפרק את הסוכר שכבר הופרש לדם, חומרים רבים שהזכרתי פועלים בצורות שונות כמו חיזוק פעולת האינסולין, דיכוי יצירת הסוכר בלבלב, הגדלת הספיגה של הסוכר באיברי הגוף השונים, בעיקר השרירים. סתם לדוגמה, נזה לחפש על השפעת כרומיום פיקולט על ספיגת אינסולין...

רופאים לא ימליצו על תוספים כי זה נוגד את האינטרס שלהם להמשיך לממן את חברות התרופות...
 
אל תבין אותי שלא כהלכה, אבל נראה לי שאתה נגרר אחרי

כותרות שאומרות "מחקר מראה כי ......".
&nbsp
כדי להבין מסקנות של מחקר, יש לקרוא את המחקר ולהבין אותו. וכמו שאמרתי לעיל, משפט קצר שאומר שמחקר נשערך על 58 איש, הוא לא מחקר. כל מחקר צריך לעבור אישור של הרשויות האמריקאיות. אם המחקר לא אושר אז זה בגדר אמונה תפלה.
&nbsp
תאכל מה שאתה רוצה, אבל הדבר היחידי שיעזור לך זה לרדת במשקל, ספורט יום יומי, והפסקת אכיעלה של פחמימות ומאכלים כוללי סוכר.
 

אבו זקן

New member
אני מקווה שיש לך הרבה סבלנות

האוסף הכי מקיף של תוספים שחשודים בהשפעה על רמות הסוכר שאני מכיר נמצא כאן.

מיד בפתיחה תוכל ללמוד שמדובר על כ 1200 סוגי תוספים ועל כ-500 מחקרים. מאחר והמאמר ההוא הוא מלפני כשלוש שנים, אפשר להניח שמאז נוספו עוד כמה מאות.

בהצלחה.

.
 

תומרונתם

New member
מנהל
כמו שכבר ענו לפניי...

אין בסכרת שום קסמים. כל תוספי התזונה שאתה מתכוון אליהם יכולים אולי לשנות באחוז מסויים את רמות הסוכר, אבל כדי לשמור על איזון בריא לאורך זמן, הכללים מאוד פשוטים: להמעיט בפחמימות (לא אומרת לא לאכול פחמימות! אבל להמעיט), להוריד סוכרים מתוקים, ולעשות פעילות גופנית. במידת הצורך ולפי מרשם מרופא, יהיו אלו שגם צריכים להוסיף תרופה או אינסולין.
&nbsp
(כמובן שלטייפ 1 הצמחים האלו הם כוסות רוח למת, כך שבכלל לא מתייחסת לטייפ 1)
 

tulkin

New member
אתגר ממש קל. אין.

הסוד הוא להסתכל על תווית הערכים התזונתיים (או באינטרנט) ולבדוק את כמות הפחמימות. ככל שיותר נמוך יותר טוב. הגוף מסתדר מצויין גם בלי פחמימות, וכל פחמימה מעלה את הסוכר בדם. הבעיה היא כמובן הנפש, שאוהבת ורגילה לאכול מאכלים פחמימתיים. ואפילו כאן מציגים הימנעות מפחמימות כאילו היא הימנעות ממנעמי החיים. ובכן, הרגלים אפשר לשנות. ומנעמי החיים זה לא איזו רשימה שמופלת עלינו משמיים. פעם חשבתי שלנגב חומוס בפיתה זה שיא הכיף. כבר שנתיים וחצי שלא נגעתי בלחם ובצק על נגזרותיו. חסר לי משהו? לא ממש. אני פחות נהנה? לא ממש, אני דווקא נהנה מאד, רק מדברים אחרים. הכל בראש.
&nbsp
 

אבו זקן

New member
ויתור על חומוס בפיתה

עדיין מופיע אצלי ברשימה בתור אחד הדברים הכי גרועים שהסוכרת עשתה לי (יחד עם ספגטי). אני עדיין נוטה להאמין שדיאליזה היתה יכולה להיות גרועה יותר, אבל לא פעם אני מפקפק בכך
.
&nbsp
אגב, הבעיה העיקרית שלי עם דיאטה מעוטת פחמימות היא לא חסרונן של הפחמימות אלא הקושי למצוא תחליפים פשוטים להכנה. דרוש לנו אב מזון חדש, ויפה שעה אחת קודם!
 

tulkin

New member
נדמה לי שקוראים לזה שומן


גבינות שמנות, בשרים לסוגיהם, דגים, ביצים, אבוקדו, ירקות ירוקים (ומדי פעם אחרים), אגוזים ושקדים במידה, זיתים, חמאה...
 

seeyou

New member
הצלחתי,נכון להיום,להורדת רמות גלוקוז עם שינוי המזונות

התחלתי לפני כחודש דיאטה קטוגנית
ישנם פורומים רבים ברשת

יוסי
 

tulkin

New member
תמיד מדהים אותי היאוש.

והמוכנות להיאחז בכל שביב של קרש הצלה רעוע שאולי יציל אותנו מהמחלה הנוראה.
מצטער. אין פתרונות פשוטים, ואין מאכלי קסם. אין תבלין שמוריד רמות סוכר, או תוסף שמייצר מחדש תאי בטא, וכו'. מותר להאמין, לנסות, לבדוק, זה בסדר. כאמור, אשרי המאמין. אבל זה בעיקר פתי מאמין.
במקום לקחת תוספים הזויים ויקרים, תזונה פשוטה ודלת פחמימות ופעילות גופנית, לצד הבנה מעמיקה יותר של המנגנונים, כל אלה יעזרו הרבה יותר. במקום להאמין בצד ג' שיעזור לך, תאמין בעצמך ותעשה מה שצריך.
זה מצחיק, בכתבה שם מהללים ומשפחים מאכלים שהאינדקס הגליקמי שלהם נע סביב ה20-30, הם רק שוכחים לציין שגבינות, בשר, ביצים ושאר מאכלים דלי פחמימות (או נטולי פחמימות) - האינדקס הגליקמי שלהם קרוב לאפס. נסה ותהנה.
 

EB10000

New member
אני רץ 10 ק"מ ביום וחי רק על ירקות

אני לא אוכל אפילו תפוחי אדמה או תחליפים לגלוטן שגם ממנו אני נמנע. פעמיים בשבוע אוכל אורז מלא עם רוטב טחינה גולמית מסמסום מלא. אז מבחינת פעילות גופנית ודיאטה נראה לי שאני ממצא את זה מעל ומעבר. ומכל זאת לא מצליח להוריד את רמות הסוכר בצום מתחת ל 110 בממוצע. שמתי לב כי ההשפעה היחידה של כל תוספי המזון שאני לוקח היא על ערכי הסוכר לאחר האוכל שנשארים בסביבות ה 130. בלי התוספים מגיעים ל 140 בממוצע.

לפחות ה A1C תקין בנתיים.
 

tulkin

New member
באמת תהיתי לגבי הדיאטה שלך.

למה אתה אוכל אורז בעצם? זה מלא פחמימות. כמה עוד פחמימות מסתתרות בתזונה שלך?
 

EB10000

New member
אורז מלא?

הוא בעל ערך גליקמי נמוך, בעיקר בלסאמי מלא. דווקא שעתיים אכילת כוס אורז מלא רמת הסוכר שלי לא עוברת את ה 135. אורז מלא מכיל מגנזיום וסיבים שעוזרים מאד בספיגת הסוכר ברקמות, כך שהפחמימות המסתתרות באורז הלבן שבתוכו נספגות היטב ולא מעלות הרבה את הסוכר בדם. זה צטוט של הדיאטנית שלי... היא דר למשהו...
 

tulkin

New member
ערך גליקמי זה שטויות במיץ

אם יש במנת המזון שלך 70 גרם פחמימות, אז יגיע לדם שלך 70 גרם גלוקוז בסופו של דבר. הערך הגליקמי יגיד רק על פני כמה זמן התהליך הזה יתפרס.
מצד אחד - אם זה מתפרס על יותר זמן, זה אומר שבכל רגע נתון יש פחות גלוקוז בדם שצריך "להתמודד איתו", וזה הרציונל שעומד מאחורי ההתייחסות לערך הגליקמי, בתקווה שהורדת "פיקים" של גלוקוז תקל על הגוף להתמודד עם עומס הסוכר.
מצד שני - זה אומר שלאורך יותר זמן הגוף שלך יצטרך להפריש אינסולין כדי לספוג את אותה כמות של סוכר, והיום יותר ויותר מבינים שדווקא רמות גבוהות של אינסולין מזיקות ומפריעות לתהליכי גוף תקינים. הגוף צריך "חופש" מאינסולין בין הארוחות, וארוחה עתירת פחמימות מחד, אך בעלת אינדקס גליקמי נמוך מאידך, לא נותנת לו את החופש הזה. למשל, עבור אותם אלה שרוצים לרזות, הימצאות אינסולין ברמות גבוהות יחסית מעכבות ואפילו מונעות שריפת שומנים תקינה.
&nbsp
כשמסתכלים על העדויות המדעיות לגישת האינדקס הגליקמי הנמוך, מגלים שזו אולי תאוריה יפה, אבל היא לא עוזרת להרזיה ולא עוזרת לסוכרתיים.
&nbsp
למשל אין טעם לבדוק סוכר אחרי שעתיים בארוחה עם ערך גליקמי נמוך, כי לסוכר לוקח להיספג יותר משעתיים, והעיכול מסתיים מאוחר יותר. לעומת זאת באכילת גלוקוז טהור באותה כמות - ספיגתו תסתיים הרבה יותר מהר. כך שאפילו להשוות תפוחים לתפוחים אינך יכול.
&nbsp
ומילה אחרונה על אינדקס גליקמי. האינדקס הגליקמי של אורז מלא הוא נמוך לא בגלל הפחמימות המיוחדות אלא בגלל התוספות של המינרלים והסיבים שמאטים את העיכול והספיגה. קח אורז לבן רגיל, הוסף לו 2-3כפות שמן זית, פזר עליו מלח אטלנטי עשיר במינרלים ואכול אותו לצד מנת ירקת עתירת סיבים, תקבל את אותו אפקט בדיוק מבחינת הערך הגליקמי. כל הפחמימות הן אותו דבר. כולן, כמעט ללא יוצא מהכלל, נספגות בגוף והופכות לגלוקוז טהור ונקי בשלב כזה אואחר של חייהן. שום אינדקס גליקמי לא יעצור את זה.
&nbsp
רוצה באמת להקל על הגוף שלך? פשוט וותר על הפחמימות.
 

tulkin

New member
ומילה באמת אחרונה על אינדקס גליקמי

כמה נמוך שלא יהיה האינדקס הגליקמי של מנת אורז מלא, האינדקס הגליקמי של סלט ירקות יהיה נמוך בהרבה. כך גם האינדק הגליקמי של מנת סטייק או שלוש פרוסות גבינה צהובה. אפילו קצפת עדיפה אם לא מוסיפים לה סוכר בהכנתה. כן כן אני מדבר על קצפת אמיתית משמנת מתוקה. היא באמת מתוקה ולא צריך להוסיף לה כלום, והאינדקס הגליקמי שלה, אתה יכול לנחש אותו? מאד קרוב לאפס.
&nbsp
 

EB10000

New member
דיאטה ללא פחמימות רק גורמת נזק

בדומה לדיאטה ללא שומנים. הגוף זקוק לפחמימות לייצור אנרגיה והורדת רמת הסרטונין בדם. הרעיון הוא לוותר על פחמימות קלות מצד אחד אבל גם להמנע מדגנים שמכילים גלוטן מצד שני. זה משאיר רק אורז מלא, קינוא, כוסמת ושומשום מלא כמקורות בריאים לפחמימות וסיבים. המנעות מפחמימות, בעיקר לאדם כמוני שהוא גם טבעוני, תגרום במקרה הטוב למחסור בויטמין B12. אני אוכל אורז מלא פעמיים בשבוע, בשאר אני אוכל קינוא או כוסמת. אתמול קבלתי עוד משלוח מ iherb הפעם הזמנתי גם קינמון ציילוני שאני הולך להוסיף לשייק ירקות של הבוקר. נראה איך הוא ישפיע על רמות הסוכר יחד עם כל שאר התוספים. המטרה שלי היא לרדת מתחת ל 100 בצום 12 שעות.
 
למעלה