סתם משהו שחשבתי עליו

yoad123

New member
סתם משהו שחשבתי עליו

אולי יתפתח איזה דיון... חשבתי על זה שאף פעם בסדרה לא הראו שום רגשות מצד האחיות לגבי הכנעת שדים ומכשפים ושאר היצורים. אני מתכוון, לדעתי זה היה יותר אמין אם לפחות בהתחלה האחיות היו מרגישות רע לגבי דברים כאלו, אחרי הכל זה עדיין סוג של רצח. אבל מתחילת הסדרה האחיות פשוט הורגות שדים וזה לא מזיז לאף אחד בכלל. אז נכון ששדים הם רעים, ושלפעמים זה הגנה עצמית (רק לפעמים, כל כך הרבה פעמים בסדרה פרו או פייפר יצאו ל-demon hunt) אבל בכל זאת, לדעתי זה מוזר שאף פעם לא הראו אותן חושבות על זה שבעצם הן רוצחות מישהו... מה דעתכם?
 

baroosh2

New member
זה לא נכון!!

אני זוכר שבעיקר פייפר בעונה הראשונה הייתה נורא רגישה לגבי זה...כמו למשל שהיא אמרה שאחד הפרקים שהיא אף פעם לא ראתה מישהו מת, והיה פרק נוסף שהיא ממש בכתה שלא לדבר על הפרק עם הרופא שם הרגו! וזה היה בעיקר כשקונסטנס הייתה הכותבת, כשהיא עזבה אז בראד קרן התחיל להרוג את הסדרה לאט לאט ומה שיצא מזה היה הפרק האחרון של העונה השמינית! בושה ממש!
 

flying eagle

New member
../images/Emo45.gif

ב-1.04 והרופא זה ב-2.20 אבל יש לציין שבשני המקרים מדובר היה על בני אדם רעים, ולא על שדים. וזה הבדל די גדול. ובאמת, מי שבעיקר הזיז לו הדברים האלה (למרות שבאמת לא הרבה) זה היה פייפר ופיבי (כשהיה מדובר בקול בעיקר). אבל אצל פרו זה מובן - כי היא פרו
. ופייג' בטח נסחפה עם האחיות החדשות שלה, אימצה את הקודים המוסריים שלהן. כמו כל בנאדם שמנסה להתקבל לחברה חדשה...
אבל, למעשה חוץ מבמקרים שבהם היה מדובר בבני אדם (ובהם, כאמור, כן הראו רגשות וקשיים) - אני לא חושבת שאפשר להגדיר את זה כבאמת רצח. שדים/וורלוקים/ודומיהם, לפי ההגדרה הם בעצם סוג של רשע טהור. רצח זה לקיחת חייו של אדם אחר. השדים הם לא בני אדם. הם מזיקים שמטרתם וייעודם היחידם הם לפגוע בתמימים ולהשליט את הטרור שלהם על העולם. לפי ההגדרות בתוכנית תפקיד המכשפות הוא להגן על התמימים ועל העולם מפגעי אותו רוע. וחוץ מזה, השדים שהן הורגות למעשה לא מתים. למדנו (בעיקר מקול) שהם נשלחים לאיזה מקום שברח לי השם שלו כרגע, ושם הם סובלים לנצח ויש את היצור הזה ששואב להם את הכוחות. (בארבס הצליח לחמוק משם איזה פעמיים אם אני לא טועה..) אז מנקודת מבט כזאת לא מדובר כאן ברצח. ואם תתעקשו ותגידו שכן - זאת מלחמה. במלחמה המוסר מטשט ומאתים את עצמו למציאות שנוצרת. לחיילים שנמצאים בחזית יומיומית (תנסו לדמיין את האחיות ככאלה..) אין את הפריווילגיה לעצור ולהיכנס להרהורים מוסריים כלשהם, כי אז הם לא יוכלו לבצע את ה"עבודה" שלהם, והצד השני (שאין לו שום גבול מוסרי במקרה הזה) לא יהסס לנצל את היסח הדעת הקצר כדי לתקוף ולנצח.
 

yoad123

New member
את צודקת, אבל

זה לא נראה לך הגיוני שבכל מקרה, גם אם זה שדים והם רשע טהור, בפעמים הראשונות שהן רואות בעצם אנשים (שדים, אבל בצורה של בני אדם) מתפוצצים להם מול העיינים זה אמור להשפיע עליהן קצת? קצת להרתיע אותן? כלומר, אפילו בפרק הראשון שזה היה החבר של פייפר הן פוצצו אותו ובבוקר אחרי הן כבר קצת גיחחו על העניין... לדעתי זה היה יותר אמין אם היו מכניסים לפחות בתחילת הסדרה (וגם בתחילת העונה הרביעית עם פייג') קצת רגשות ודילמות לגבי ההכנעות של השדים.
 

flying eagle

New member
תפוז מחק לי את התגובה... פעמיים!

הקיצר, מה שרציתי להגיד זה שבמיוחד בעונה הראשונה השדים דווקא לא נראו כמו בני אדם. בהתחלה - בשלב שהם פיתו קורבנות - הם כן נראו רגילים לחלוטין, אבל ברגע של ה"קרב" הם השתנו למשהו מחריד ובוודאי לא אנושי (ג'רמי, ג'וואנה, הקטה, וכו' וכו'). התחפושת האנושית שלהם נועדה לשרת את הרוע - לפתות אליהם קורבנות ולמעשה "לעבוד" על בני אדם תמימים ועל האחיות עצמן, כדי להפוך אותם לטרף קל יותר. המחשבה על השימוש לרעה שהם עושים במראה אנושי, לפחות אצלי, רק גורמת לרצות יותר להכניע אותם. ונראה לי שזה בערך מה שהיה בהודעות שנמחקו...
אה ולגבי רגשות ודילמות - יש את הקטע בפרק השני לפי דעתי שפייפר מפחדת להיכנס לכנסייה כי היא חושבת שאולי היא "רעה" בגלל שהיא הורגת אחרים (שדים). אז הם הכניסו את זה בקטנה - ונפטרו מזה מיד...
 

CharmedRulez

New member
לאו דווקא נכון

דבר ראשון, רואים את המאבק שפייפר עוברת בעיקר בתחילת הסדרה. היא אף פעם לא רוצה במיוחד לבוא, היא מאוד כזה "אוקיי אתם תנסו לטפל ואם ממשממש צריך אותי אני אבוא, אבל תסדרו!". היא מפחדת שהיא הרעה (1.02) כי היא מפחדת שמכשפה שהורגת שדים (במקרה שלה אותו השד [מכשף ><] היה גם מישהו שהיא אהבה אז זה נראה לה מוזר, לא הגיוני כמעט) הוא לא הצד הנכון להיות פה. גם חשוב לזכור שהציגו להן את הנושא בצורה מאוד מוקפת הילה. ממש יכולתי לשמוע את הפעמונים של גן העדן מצלצלים. פיבי מספרת לאחיות שלה על שלוש אחיות, המכושפות, שנועדו להציל את העולם מפני כוחות הרשע שיכולים להגיע בכל מיני צורות (ככה פיבי מספרת לפרו) - זה יכול להיות כל אחד. מה שאני רוצה להגיד, זה שכשמציגים לך דבר בצורה כל כך פיוטית ויפה וייעודית (בעיקר לפיבי למשל שככה חיפשה את עצמה והכי התלהבה מהעניין בהתחלה), אתה רוצה להאמין. ובסופו של דבר- אתה גם מאמין כשאתה רואה שיש איזה חף מפשע שבזכותך הוא חי עכשיו. חוץ מזה, כל רוע שיצא להן להרוג (בין אם זה ג'וונה, קול, המקור, שאקס או זאנקו) הוא כזה שניסה להרוג אותן. כזה שפשוטו כמשמעו ניסה לשרוף אותן עם איזה כדור אש. לא יודע מה איתך, אני לא הייתי מהסס לירות חזרה כדי לשרוד. לגבי פייג' - מסכים עם נופך. רצון עז להשתלב בחברה עשה את הטריק.
 

yoad123

New member
מסכים עם הכל חוץ מדבר אחד

לא כל רוע שיצא להן להרוג הוא כזה שניסה להרוג אותן... חלק מהפעמים הן רדפו אחרי שדים שרדפו אחרי תמימים מסויימים (שזה עדיין בסדר גמור) אבל אפילו חלק מהפעמים הם סתם רדפו אחרי שדים מסיבות שונות כמו למצוא מידע מסויים, חקירה של שדים, או סתם כאלו שקצת עיצבנו אותם.
 

CharmedRulez

New member
כל מטרה של שד או מכשף בסדרה הזאת,

היה בסופו של דבר להרוג את האחיות ו/או לגנוב את הספר. לא היה אף פעם קטע שרק החפים מפשע היו על הכוונת. מהשנייה שהן השתלבו בעניין - הן היו על הכוונת. לגבי מה שרוני (רוני נכון? IMMORTAL ME משהו כזה) אמרה - בעיקר בפרקים הראשונים ובעונה הראשונה, הן נראו ממש מפוחדות, מתות מפחד כמעט ולא מאמינות. אמנם קשה המחשבה להרוג מישהו, אבל זה בכל זאת מישהו שנראה מפחיד ומוזר והן ממש פחדו. אני הייתי מעדיף להרוג מאשר להמשיך לרוץ. ושוב, הייעוד שלהן בסופו של דבר לפי מה שכתוב בתחילת הBOS הוא למגר את הרשע מן העולם. והן עשו את זה. וזה למה הן תמיד יהיו המכושפות ולא בילי וכריסטי למשל. כי לבילי וכריסטי למשל (וזה מהרגע שכריסטי נכנסה לתמונה), לא היה איכפת מהרוע שמסתובב בעולם או מהחפים מפשע שנפגעים (ע"ע מיקל בפרק 8.19) - היה להן יותר חשוב להרוג את המכושפות שאולי קצת פחות עוזרות כי הן רוצות גם קצת חופש מדי פעם (חופש זה כיף מה), לא אנשים שעשו רע, זה לא, הן רצו את המכושפות. האחיות שלנו, קצת יותר התמקדו במטרה העיקרית שלהן ועובדה שהן עכשיו FOREVER CHARMED ואיפה בילי וכריסטי הא??!!! בילי היא הבייביסיטר של הילדים של פיבי וכריסטי נשרפת בגיהנום! מוהאהאהאהא!
 

CheN323

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif ../images/Emo45.gif

בייביסיטרית של הילדים של פיבי XDXD חופש לשלטון, כריסטי לגיהנום...
 

CheN323

New member
עכשיו כשאני חושבת על זה אתה צודק

בסך הכל צריך להיות בן אדם מאוד חזק נפשית להרוג בן אדם אחר (לא משנה מה מוצאו או אם הוא שד או לא), ולאחיות זה היה נראה חלק ברור מאליו שלא תמיד התיחסו אליו. היו באמת כמה מקרים כמו שנופך ציינה פה שראינו שהיה בעייתי, אבל חוץ מזה כל העלילות-שדים נהיו מכנים יותר ויותר עם השנים, כמו ההתיחסות של הבנות לחיסול כל השדים האלה. קצת קשה לצפות שהם אשכרה ייקשרו לשד שבא להם עם כדור אש מול העיניים (פיבי היתה, אמממ, מיוחדת
), אבל כן היה קצת חסר את הקטע האנושי הזה של ההתרגלות. בסך הכל מהפרק השלישי זה נראה כאילו הם הרגו אחרים כל ימי חייהם...
 

The Immortal Me

New member
מסכימה עם כולם.../images/Emo210.gif

והייתי רוצה להדגיש יותר את העניין של ג'רמי - לא נראה כאילו לפייפר היו יותר מדי דילמות as to מה לעשות כשחבר שלך מגדל קוצים על גופו ושולף עלייך אנת'מה.
 
למעלה