שאלה על נעלי סקי מקרבון

Cמן רשום

New member
לא יודע, אני לא גר בארץ, אפילו לא יודע איפה החנות

ואפילו לא בדקתי את הקטלוג שלו. אבל אני נתקל מפעם לפעם בפרסומים לנעלי סיבי פחם.
 

Seth666

New member
שאלה על נעלי סקי מקרבון

ראיתי שהיצרנים התחילו לייצר נעלי סקי מקרבון פייבר, משום מה רוב הדגמים ככולם - עבור סקי טורינג.
יש גם נעלי סקי רגילים (בקשיחות של מעל 100)? של איזו חברה?
מישהו התנסה?
מלבד למשקל שיורד בכמעט חצי לכל נעל, יש עוד יתרונות?
איך הקרבון לתווח הארוך? מחזיק? או יש כל מיני דברים שצריך לדעת על הנעליים האלה (מלבד המחיר)
 

נפתלי99

New member
קרבון

קרבון הוא כמו חומר קסם להמון שימושים, כי הוא קל וקשיח, ובונים איתו המון דברים, כולל אופני מרוץ ואפילו f16 ובואינג 787.
אבל - אופני הרים שעשויים מקרבון קלים מאוד אבל השילדה נוטה להישבר, ובמטוסים עושים חלקים שצריכים גמישות מטיטניום או לפחות מאלומיניום.
סקי טורינג דומה קצת לאופני כביש, עם מעט מאוד קפיצות, והרבה פחות עומסים פיזיקליים מנעלים של down hill ski .
כשהגעתי לחנות סקי מסויימת ובד"כ מאוד טובה, ניסו למכור לי נעלים כאלו בתור קלות ומתאימות לכל סוגי הגלישה, אבל זהו.
שלא.
&nbsp
תבדוק טוב את הדגמים המוצעים ולמה הם מתאימים.
&nbsp
גולשים תחרותיים כן קונים או יותר נכון מקבלים נעלי קרבון לשימוש בתירויות בלבד.
אהל קרבון הוא חומר גמיש בכיוונים מסויימים ושביר בכיוונים אחרים ומכל המגזינים שאני קורא, זה עדיין לא מתאים או בשל לשימוש לכ תחרותי.
 

Seth666

New member
אני מבין נכון שאין עדיין יותר מדי חברות ודגמים בשוק?

וכל הנושא לשוק שלא עבור תחרות מקצועית - רק מתחיל?
מקלות מקרבון וסקי מקרבון כבר ניסיתי, קלים בטירוף, מאוד קלים לשימוש (וסחיבה).
 
זה לא רק המשקל, גם ההתנהגות של המגלשיים שעשויים מ CF שונה

בגלל תכונות החומר, החוזק שלו, אפשר לתכנן מגלשיים שמתנהגים שונה ממגלשיים רגילות. מצד אחד רחבים בעיקר מקדימה ולא מתחפרים בפאודר ומצד שני נקודות מגע בשוליים רחוקות שמאפשרות קארבינג חזק על המסלול. אם אין לך תכניות להוציא מעל $1,000 על מגלשיים, אז אל תנסה את אלה של DPS. כי אחרי שתנסה, לא תוכל לגלוש על שום דבר אחר. ואני אומר לך מניסיון, נפלתי במלכודת דבש הזאת.
 

eran_le

New member
"השלדה נוטה להישבר"? כמה אופני הרים שזה קרה להם ראית?

אני רוכב המון באופני הרים וזה ממש נדיר ששילדה תישבר.
אבל בכל מקרה הבעיה בקרבון היא באמת בחוסר גמישות. אם חלקים גדולים מהנעל עשויים מזה, אז זה נראה לי מוזר שנעל תהיה כל כך קשיחה, אישית לא הייתי רוצה דבר כזה. אולי סוליה וכאלה.
 

YoniS007

New member
מדדתי נעליים כאלה בארץ דווקא

לי לא התאימו לצורת הרגל אז לא קניתי.

אתה לא מרגיש אותן יותר נוקשות מנעל רגילה, אני מנחש שיש חיבורים שנותנים גמישות מסויימת. אבל מודה שלא חשבתי על זה ולא הסתכלתי איך הנעל בנויה. לפי מה שהבנתי סיבי הפחמן גם חומר מבודד טוב כך שהנעל יותר חמה לרגל מנעליים רגילות.
 

נפתלי99

New member
מכיר כמה אנשים ששילדת הקרבון-שטח נשברה להם

הדורות הראשונים של הקרבון, מלפני עשור ויותר, נשברו בתדירות מאוד גבוהה, לפעמים אפילו סתם מהעמסה לא נכונה על ה- Thule בגג האוטו.
&nbsp
היום השלדות האלו בשלות יותר, ועדיין רבים נזהרים בהעמסה על התולה, ומפרקים גלגלים, מה שאני עם אופני האלומיניום שלי בכלל לא חושב עליו.
&nbsp
טכנולוגיות מבשילות עם הזמן, וזה יקרה גם לנעלי הסקי - עוד חמש שנים זה בטח יהיה נפוץ בטירוף !
 

eran_le

New member
יש לי מנשא Thule ואני מעמיס בלי בעיה

את אופני השטח שלי עם שלדת הקרבון, כבר כמה שנים, בלי שום זהירות יתרה. אין מצב שאפשר לשבור את השלדה מהעמסה למתקן או מהדרך, סלח לי אבל זה מגוחך, אם השילדה תישבר מדבר כזה אז באמת כבר עדיף שתישבר לך בזמן העמסה כי בשטח תהיה לך בעיה קשה. הרבה חנויות נותנות אחריות לכל החיים נגד שבר.
אבל אני מתכוון לאופני שטח, עם אופני כביש בעלי שילדות קרבון דקיקות שמעתי על מקרים של שבר, אם כי גם לא בשנים האחרונות, הטכנולוגיה כבר בשלה יותר.
 

xantos

New member
תרנים של מפרשים בגלישת רוח

עושים כבר 20 שנה מקרבון בהרכב קרבון באחוזים שונים 55-100
אני גולש רוח ומחזיק תורן 100 אחוז קרבון
ראה בתמונה (לא שלי) איך התורן שהמצב הרגיל שלו הינו ישר מתעגל כשמותחים את המפרש, לכן קרבון חומר חזק מאוד ,
נושא המשקל הינו הדבר שהכי חשוב לי בציוד ספורט בכל ענף שאני עוסק בו
אגב גם גלשנים עצמם עושים מקרבון
וגם משוטים של סאפ

 
בטורינג המשקל ממש קריטי

במה שאתה מכנה "סקי רגיל", החסכון במשקל יותר בקטע של nice to have. מכאן עניין של ביקוש והיצע כי CF לא חומר זול. יש לי מגלשיים מ CF והם ממש שינו לי את החיים. טוב, אולי לא את החיים אבל את הגלישה בטוח.

בניגוד למה שאמרו לפניי, למיטב ידיעתי ה CF בכמה דרגות יותר עמיד מהפלסטיק הרגיל. המגרעה היחידה שאני יכול לחשוב עליה, חוץ מהמחיר כמובן, זה שב CF לא ניתן למיטב ידיעתי לבצע קאסטומיסציה אחרי שיצא מהמפעל.

יש בטוח גם מגפיים לסקי אלפיני מ CF, לפישר בטוח יש כאלה.
 

skiforce

New member
אני דווקא מעדיף מגלשיים שמרגישות "כבדות" על השלג

לא ניסיתי DPS אבל יצא לי לקבל בהשכרה מגלשיים שאמורות להיות "קלות", כיתרון, וזה דווקא נתן לי תחושה של חוסר ביטחון בגלישה. בטח שנחמד יותר לסחוב אותן אבל בגלישה עצמה ההרגשה הייתה להחליק על שקית ניילון. ככל שהשיפועים תלולים יותר והמהירות גבוהה יותר, אני מחפש שהקצה לא "ישתולל" ויקפץ, ושהסכינים יתחפרו טוב טוב. אני לא גולש אוף פיסט אבל גם במסלול יש לא מעט גבשושיות, גושי שלג קצת קשים לפעמים, וכו'. מגלש כבד נותן תחושה שהוא יכול להתגבר על הדברים הללו ולהשיט אותך בבטחה. זאת לפחות ההרגשה שלי, אני לא מומחה. אני גם חושב שמגלש כבד מסייע להיגמל מטכניקת הביניים של "הרמת רגל" ולעבור לפניות זורמות יותר. כמו מכונית שנוסעת צמוד לכביש בפורמולה 1. היא מנסה להיצמד כמה שיותר ולא לקפץ מצד לצד.
אחד המגלשיים האהובים עלי ביותר, שבלטו לטובה גם בעניין הזה של מתן תחושת כבדות ו"היצמדות" לקרקע, הוא הרוסינול הירו, שעדיין אפשר לראות לא מעט מתחרים באליפות העולם משתמשים בו.

 

Cמן רשום

New member
Back to the basics

כנראה לא הקשבת בשיעור כשהמדריך לימד להישען קדימה. אם הקצה "משתולל" זה בגלל שאין עליו משקל של הגולש, משקל המגלש בטל בששים לעומת משקל הגולש. ולפני שדיברנו על טריגונומטריה ועקרון המנוף.
 
נכון, כל השבוע המדריך חפר לי שאני לא נשענת מספיק קדימה

ועד שלא אעשה את זה לא אוכל להתקדם.
 
זאת יכולה להיות בעייה של נעליים

כל הזמן העירו לי על זה מדריכים שונים. ואז קניתי נעליים משלי והבעייה נפתרה תוך כמה ימים. לא יודע לומר בדיוק מה ההבדל אבל יש נעליים שמפריעות לזה.
 
למעלה