כאבי רגליים בסקי

כאבי רגליים בסקי

אהלן,
התחלתי עם סקי לפני כמה שנים. שמתי לב שנורא כואבות לי הרגליים, בעיקר הארבע-ראשי. בעבר עסקתי בספורט תחרותי, וגם היום מתאמן 5 פעמים בשבוע, רץ 10 ק"מ כמה פעמים בשבוע ושוחה למרחקים ארוכים. ועדיין בסקי כואבות לי מאד הרגליים. יש תרגילים ספציפיים לסקי לעשות?
 

Cמן רשום

New member
עמידה לא נכונה בתוך הנעל יכולה לגרום לזה

כי השריר מחזיק את משקל הגוף במקום להשעין אותו על הנעל. זה גם מגביל את קצב ההתקדמות. בהדרכה פרטית מעירים לך על דברים כאלה. בהדרכה קבוצתית לא.

יש תרגילים ספציפיים לחיזוק הארבע ראשי. כמו עליה על מדרגה גבוהה (או על כסא), סקוואטים, וכיו"ב. אתה גם צריך לעבוד על אורך השריר כי אתה רוצה שהשריר יחזיק אותך כל היום. אתה לא גולש מקצועי שצריך לתת פיק במקצה אחד של דקה וחצי.

אבל בהחלט תבדוק את התנוחה, שאתה משתמש נכון בנעל.
 

איל שחר

New member
LIKE


 

marceloros

New member
מנהל
נשמע מוזר

כי כן, הייתי סובל מכאבים כאלה כאשר הייתי מגיע לסקי לא מוכן.
ואז התחלתי לרוץ, ולהתאמן בחדר כושר, וממש מרגיש את השינוי בחופשת סקי הן ביכולת הפיזית (כושר) והן בשרירים.
מהתיאור שלך אתה מגיע מוכן, אז אולי סימן רשום צודק וזה קשור בטכניקה.
או שחסר לך לחזק שרירים בהרמת משקולות.
 
אנסה לברר לגבי הטכניקה בנסיעה הבאה

אני עובד על כל השרירים כי אני מאמין באיזון אבל יש מקום לעבוד יותר על הארבע ראשי. חשבתי שאולי יש תרגילים ייעודיים לסקי. אם מדובר בתרגילים סטנדרטיים שהוזכרו פה, אוסיף מהם לתכנית האימונים.
 
יותר מתיחות מחימום

הירידה הראשונה כל יום אני עושה מאד לאט שחרור הרגליים, הרמת רגל לסירוגין.

אבל ההערה שלך מאד לעניין, ממש לא מובן מאליו. תודה.
 
אתה גולש משולש או מקבילי?

אני זוכר כאבי רגליים כמו שאתה מתאר כשגלשתי משולש (מפלסת שלג). כשלמדתי לגלוש "נכון", מגלשים מקביליים, כבר לא כאבו לי יותר הרגליים.
 

natyh

New member
היתה לי בעיה דומה.

במשך שנים ,
רק כאשר נפתרה הבנתי מה היתה הסיבה.
במידה והסיבה זהה.
מוזמן לשלוח מסר ,חבל להלאות את הפורום בבעיה
פרטית שלי שאולי לא תואמת כלל לבעיה שלך.
 

I Gabe

New member
אני סובל מאותה בעייה

בעיקר בעיית טכניקה שטרם פתרתי לחלוטין. התחלתי כבר להתאמן לקראת החורף אבל ברור לי שרק שרירים לא עוזרים בלי לתקן את הטכניקה. מתכוון לעבוד ספציפית על טכניקת רגליים בנסיעה הראשונה. מקווה ליפול על מדריך טוב.

התרגילים שאני עושה:
1. סקוואטים עם משקולת
2. סקוואטים עם כדור (מוחץ כדור בין הגב לקיר ועולה ויורד)
3. נשען עם הגב על הקיר כשהברך ב 90° ומחזיק כמה שאני יכול, לפחות דקה. נח וחוזר על התרגיל.
4. תרגילי רגליים במכשירים
מתחיל להוסיף מהאימון הבא תרגיל שנקרא "pistol squats" שהמליצו לי אתמול. ראה תמונה מצורפת. עוזר גם לשיווי משקל.

 

specto

New member
בחור שאני גולש איתו

שהוא גם מאמן אישי, אמר לי שכדאי במהלך השנה לחזק את שרירי הרגליים בסקוואטים עם משקולות ולאנצ'ים, לנסות ולהעלות משקלים בשביל להגדיל מסת שריר וכו'....אבל כחודש וחצי לפני הסקי - להוריד משקלים ולעבוד על מספר חזרות גבוה ככל שניתן ע"מ לדמות את המאמץ המתמשך שקיים בסקי.
מקווה שזה יוכיח את עצמו השנה.
 
הוא צודק. בערך...

יש שריר ארוך ושריר קצר. שריר קצר נותן כוח מתפרץ אבל לטווח קצר. מרים משקולות שמרים פי 3 ממשקל הגוף שלו, עושה את זה פעם אחת וחייב להתאושש. לעומתו נניח רוכב אופניים אופניים בטור דה פראנס שמגיעים לשש שעות רכיבה שזאת הפעלת שרירים מאאאאד ארוכה. אמרתי שהוא צודק בערך כי לדמות גלישה צריך להתאמן אימון דומה לסקי. צריך מחזורים של כמה דקות מאמץ וכמה דקות מנוחה על פני פרק זמן של שעות. מדריכי כושר שחיים בחדר כושר יכולים לדמות את זה. לרובנו אין אפשרות כזאת. מה לעשות שהגוף מסגל את עצמו בדיוק לסוג הפעילות שמאמנים אותו.

אני מתכתב עכשיו עם שני מדריכי סקי קנדים מאד מנוסים עם ניסיון תחרותי והם אומרים שזאת בעיית טכניקה. אז ביום הראשון החבר שאני אגלוש איתו יצלם אותי, נשלח להם סרטונים לניתוח.
 
תרגיל מעולה לסקי

מה הכוח שפועל עליך בגלישה? זהו כוח המשיכה שבגלישה מקבילית אתה מתנגד לו תוך גלישה הצידה. כלומר, הכוח פועל על כל הגוף, כולל הרגליים, תחת, שרירי הצד וקצת הבטן.
&nbsp
אחד התרגילים שאני עושה במכון כושר הוא במתקן משיכה כלשהו מלמטה. מחבר משקולות ועושה סקווטים ברגליים, תוך כדי שהמתקן מושך אותי הצידה. זה מדמה בדיוק את הכוח שמופעל עלי בסקי.
&nbsp
למתקדמים - אותו דבר רק לעמוד על חצי כדור שיווי משקל, ולעוד יותר מתקדמים, אותו דבר רק על רגל אחת, פעם החיצונית, פעם הפנימית. התרגיל הזה גומר אותך, אחרי דקה אתה צריך זמן התאוששות רב
 

YoniS007

New member
מה שאמר לי פעם מדריך סקי

שכאבי הרגליים נובעים מסגנון שגוי. שהשריר מתאמץ כדי לשמור ולהגן על הברך כשמרכז הכובד לא מעל הברך כי אחרת הברך תתפרק. הגוף עושה את זה בצורה לא מודעת. וזה מאד מסוכן לגלוש ככה כי השריר מתעייף ואם משחרר, הלכה הברך.

אני חושב שהוא צדק כי כשהתחלתי לעשות בדיוק, אבל בדיוק מה שהוא אמר לי, התעייפתי פחות ונהניתי יותר.
 
למעלה