שבוע למתחילים ב2019

foofam

New member
שבוע למתחילים ב2019

היי,

אני גולש מנוסה יחסית, ומתכוון להדביק בהתמכרות שלושה חדשים (ביניהם אשתי, הרבה לא מבינים למה אני עושה את זה לעצמי).

מתלבט בין קלאב מד לבין הרכבה בעצמי.
אם קלאב מד - כדאי להחליט ב24 שעות הקרובות ואז אשמח להמלצה קונקרטית לאתר. אחרת יש עוד זמן.

אני מכיר את עצמי, והרבה יותר קל לי לתכנן חופשה שתהיה כיפית בשבילי, אבל אני רק 25% מהלקוחות במקרה הזה, אז יש לי כמה התלבטויות.
הציפיות/דרישות/מחשבות/תהיות:
1. אני אוהב את צרפת.
2. שלושה מתחילים לגמרי, יקחו הדרכה של שבוע מלא.
3. אחת המשתתפות היא דיילת, כך שיש אופציה לחיסכון לפחות חלקי בטיסות (ואז האם כדאי לקחת קלאב מד בלי טיסות ולהסתדר עם ההסעה? יש בכלל אפשרות לעלות על ההסעה אפילו בתשלום אם לא מזמינים טיסה?)
4. אנחנו צעירים, ויש ציפיה משמעותית גם לאפרה סקי. כשהייתי מתחיל הייתי קטן מדי בשביל זה, ואף פעם לא ניסיתי לבדוק מה רמת הסקי המינימלית שדרושה כדי לגלוש אל ומ- מקומות על ההר כמו פולי דוס על סניפיו השונים... זה מתאפשר בצרפת או שכדאי לחשוב על אוסטריה בשביל זה? זה מתאפשר בשעות ההדרכה של קלאב מד? לגולשים בשבוע הראשון יש בכלל כוח לדברים האלה?
5. כשנוסעים רביעייה בלי ציוד, אפשר לשכור רכב מתאים בלי לקרוע את הכיס על SUV?

אולי אני מחפש משהו שלא קיים ובגלל המתחילים צריך להתפשר על משהו פשוט כמו אנדורה? ואז אני מפחד שההנאה שלי תיפגע...

תודה!
שלא תיפול לכם הכפפה מהרכבל לעולם.
 
למה לך להתפשר?

1. אני אוהב את צרפת - מעולה! סע לצרפת!
2. שלושה מתחילים לגמרי, יקחו הדרכה של שבוע מלא - לקלאב מד יש הדרכות קבוצתיות. לי הן לא עזרו כל כך. נטשתי את הקבוצות ולקחתי הדרכה פרטית. כל אחד וההעדפות שלו.

3. אחת המשתתפות היא דיילת, כך שיש אופציה לחיסכון לפחות חלקי בטיסות (ואז האם כדאי לקחת קלאב מד בלי טיסות ולהסתדר עם ההסעה? אין בעיה להזמין קלאב בלי טיסה, אבל יש בעיה עם ההעברות. לדעתי לא כולם יסכימו לך להוריד טיסה, או יורידו לך סכום מצחיק של 40 יורו לאדם...

4. אנחנו צעירים, ויש ציפיה משמעותית גם לאפרה סקי. יש אפר'ה סקי גם בצרפת, בוואל טורנס, בטין, ואתה בטח מתכוון לחיי לילה? הייתי עכשיו באוסטריה ונכון שיש מסיבות, ובארים, וריקודים, אבל כאלה גם ראיתי בצרפת. השוני הוא בספא... (בלגן שקבוצת זוגות שמכירים זה את זה נכנסים לספא כולם בעירום... יש לזה השלכות להמשך היחסים בארץ...
)

5. כשנוסעים רביעייה בלי ציוד, אפשר לשכור רכב מתאים בלי לקרוע את הכיס על SUV? יש המון מבצעים לרכבים בחורף, אם תחפור תוכל למצוא שדרוגים בזול.

בקיצור - לדעתי צרפת מתאימה לך. אתרים למתחילים זה מורזין, לה ז'ה אבוריאז, יש את טין מעולה למתחילים, ואלפ דואז. גם פליין טוב למתחילים.

איטליה, יש מספיק אתרים טובים למתחילים.

אם נדבר על מאיירהופן, אז האתר הוכצילרטל ממש מעולה למתחילים עם מסלולים קלים קלים.
 

I Gabe

New member
תוסיף את סר שבלייה בצד הצרפתי של שביל החלב

עוד לא ראיתי אתר עם כאלה מסלולים ירוכים ארוכים של קילומטרים. אמנם הם מסומנים ככחולים אבל הם ירוקים ואפשר להשלים בפיצה עד למטה (אם כי לא מומלץ).
 

foofam

New member
תודה!

באמת גם מאיירהופן יכול להיות כיוון מבחינת הגיוון וחיי הלילה...
 

I Gabe

New member
אין לי הרבה מה להוסיף על המבקר

ההדרכה בקלאב מד על הפנים. אם הם באמת ירצו ללמוד לגלוש יצטרכו לקחת הדרכה פרטית ולא להסתמך על ההדרכה של הקלאב. לדעתי אם שלושה יתחלקו במדריך פרטי העלות לא נורא. חיי לילה בקלאב זה בעיקר א-גא-דו-דו-דו ומופעים היתוליים מביכים. שורה תחתונה, לא חושב שקלאב הכי מתאים לכם. לדעתי הכי כדאי לכם לקחת דירת שני חדרי שינה. אני מאמין שזה יתן לכם את התנאים האופטימליים. על חיי לילה לא הייתי בונה יותר מדי כי המתחילים יהיו מפורקים מעייפות אחרי הלימוד.

לגבי רכב, מניח שתהיו עם 3-4 מזוודות אז אני ממליץ על סטיישן. משהו כמו 200 יורו לשבוע. לא לשכוח שבחלק מהאתרים בצרפת אם לא ברובם תצטרכו לשלם על חנייה, כ 100 יורו לשבוע.

אחת דיילת זה יפה מאד, הבעייה ששלושה ישלמו מחיר יקר בשביל לטוס ביחד (אני מניח שהיא דיילת באל על) אז יכול להיות שבסה"כ הטיסות יעלו לשלושה יותר מאשר ארבעה בלואו קוסט. בשביל צרפת בדרך כלל טסים לג'נבה ובד"כ הכי משתלם באיזיג'ט ויש גם אופציה של טראנסאוויה לליון.

אתרים המבקר מנה.
 

foofam

New member
ההדרכה כזו גרועה?

אני למדתי ככה. דברים השתנו ב15 שנה האחרונות? זה גורף לכל האתרים?
 

I Gabe

New member
ייתכן שדברים השתנו למרות שיש כאלה שמרוצים מההדרכה גם היום

התחלתי רק בשנים האחרונות. לא יודע איך היה אז. כמו כן אם למדת כילד, זה שונה.

הבעייה ממה שאני נתקלתי זה קבוצות ענקיות של למעלה מעשרים גולשים. קודם כל חצי מהזמן הולך רק לכנס את כולם, תמיד יש אחד שמאחר לשיעור, שניים שמשתרכים מאחור, לאחת יש בעייה במגלש, שלושה שטעו בפנייה והמדריך צריך לחלץ אותם ממסלול שחור, ההיא שחייבת לעצור לסלפי עם הנוף וההוא שהתעייף ועוצר את כל הקבוצה לנוח. תכפיל את זה ב 22, 23 איש בקבוצה ותראה שנשאר מעט זמן אפקטיבי. המדריכים גם הבינו את זה אז מראש באים להדרכה עם ציפיות בגובה הדשא. אין אפילו מה לדבר על זה שמדריך יבוא ויתקן לך שגיאות בזמן אמת. גם כש"מלמדים", הוא מדגים פעם אחת ואז מצפה מכולם לעשות מה שהוא הראה. יש קצת לימוד, בעיקר בבוקר, אבל לא מספיק. לימוד זה משעמם לגולשים ותובעני למדריך. אז אחרי נניח שעה ברוטו של "לימוד" בבוקר, שזה כלום, הולכים לגלוש. לגלוש זה כיף וכולם חוזרים מה זה מרוצים אבל ככה לא לומדים כלום. היו בקבוצה שלי כאלה בשבוע רביעי או חמישי שעדיין גולשים את כל הדרך עם פיצה. כל עוד הם מדביקים את הקצב של הקבוצה, למדריך זה לא מפריע. אמנם רובם מרוצים שגלשו כל היום אבל ככה משתרשות טעויות גלישה שאחר כך מאד קשה לתקן. ואת זה אני אומר מניסיון אישי. עכשיו אני משתדל לתקן כל מיני טעויות שהלוואי שמישהו היה מעיר לי בתחילת הדרך. כשקבוצות כל כך גדולות, אין שום סיכוי שהרמה תהיה אחידה. אז מיישרים קו לפיהרבעון התחתון. אם יש מישהו ממש גרוע, מורידים אותו קבוצה אבל הקצב מוכתב על ידי היותר חלשים.

כשהייתי פעם הראשונה בקלאב מד לפני 4 או 5 שנים באלפ דואז המצב היה יותר טוב. אבל ייתכן פשוט שבמקרה. שנה אחרי זה בלז ארק כמעט שברתי רגל בגלל ה"הדרכה". עוד שנה אחרי זה, גם בלז ארק, היה פעם הראשונה כשעברנו את ה 20 איש בקבוצה. אבל לפחות היו 2 מדריכים. אבל הקבוצה הייתה מאד הטרוגנית וכל הזמן העבירו אנשים מקבוצה לקבוצה. לא הבינו מה נפל עליהם. כסאות מוזיקליים. השנה בסר שבלייה היה כבר ממש צחוק מהעבודה. תראה תמונה של גודל הקבוצה. והיו אנשים גם מאחוריי שלא נכנסים לתמונה.

אז בגלל זה רואים אחר הצהריים תור של עשרות אנשים ליד המשרד של בית הספר לסקי בלובי, נרשמים לשיעורים פרטיים. כי זאת הדרך היחידה באמת ללמוד ולהתקדם. כמתחיל או אפילו בינוני, אם אתה באמת רוצה ללמוד, תוסיף למחיר החופשה עוד €500 הדרכה פרטית. לפחות עד שמגיעים לרמה של הקבוצות הגבוהות כשממילא אין יותר מדי מה ללמוד ורק יוצאים לגלישה בקבוצה. אז הקלאב זה הכי מדהים שבעולם.

 
מסכים איתך לגמרי

רק שאני לא השתרכתי בתור של עשרות אנשים בצהריים לשיעורים פרטיים. אני הזמנתי אותם עוד מהבוקר
 
גם בקבוצות קטנות הדרכה קבוצתית הרבה פחות יעילה משיעור פרטי

לא מבין אנשים שיש להם רק שבוע אחד של חופש בשנה על השלג ומבזבזים 75% ממנו על סרק בהדרכה קבוצתית. אין שום היגיון, לא כלכלי ולא של הנאה.
 
יש אנשים שאוהבים מסגרת ושיגידו להם כל רגע מה לעשות

התחושה שהם במסגרת עם מדריך מעניקה להם ביטחון. הם לא צריכים לקחת החלטות כי יש מדריך שמחליט בשבילם כל רגע לאן לגלוש. בנוסף, הם מקבלים חברה, כי נוצרות לפעמים חברויות לייט בקבוצה.
&nbsp
לכן הקטע של ההדרכה שולי לגמרי. התואר הנכון למדריך הוא: "מדריך טיול קבוצתי מאורגן באתר".
 
לא הבהרתי את עצמי טוב, התכוונתי שכדאי לקחת הדרכה פרטית

ולא קבוצתית. ללמוד לגלוש כדאי עם מדריך פרטי ולא בקבוצה. הרבה יותר אפקטיבי. שמעתי ממדריך כלל אצבע שאני מאמין שהוא נכון, ששעת הדרכה פרטית שווה ליום שלם של הדרכה קבוצתית. מבחינת כמה זה מקדם. אז אני ממליץ על הדרכה פרטית לפחות עד שלומדים לגלוש ברמה שאפשר להסתדר בכל מסלול. אחרי זה, כל אחד שיבחר מה שמתאים לו. אני למשל לא אוהב שמחליטים בשבילי אבל מבין גם את אלה שאתה מתאר. מכיר גם את אלה שמתכננים בבוקר את כל היום לפרטי פרטים. אני לא ככה. אני יוצא בבוקר עם מטרה כללית למדי ואז רואה מסלול שנראה מעניין ועולה עליו. אל תשאל כמה פעמים זה הביא אותי לכל מיני חורים שלך תמצא איך לחזור משם לציוויליזציה. אבל נעזוב...
 
כמוני כמוך

הבנתי בדיוק על מה אתה מדבר, ורק הוספתי שלדעתי הדרכה קבוצתית אכן יעילותה נמוכה, והיא בכלל לא מיועדת ללימוד אמיתי של גלישה, אלא רק למדריך טיולים.
&nbsp
גם אני אוהב לקחת כיוון כללי, ולהחליט על הרגע. בדרך כלל גם בלי מפות. ההנחה היא שתמיד תהיה מעלית בסוף כל מדרון
 
כמתחיל אני לא גולש לבד כדי שלא להגיע למסלולים שקשים לי מדי

אני מאמין שלעוד אנשים גם זה שיקול.
 
באופן עקרוני כל גולש מסוגל להתמודד עם מסלול יותר קשה

פשוט תרד אותו יותר בזהירות. בכל האתרים שהייתי בהם, אפילו ברומניה, יש שילוט ברור מאד עם מספר המסלול על רק הצבע שלו. כך שאם אתה רואה נניח 22 על רקע עיגול כחול אז זה מסלול כחול. אנשים לא גולשים על המסלול הכי קשה שהם יכולים (כי זה פחות מהנה) אבל יכולים להתמודד איתו. כך שגם אם בטעות, איכשהו נקלעת למסלול אדום, don't panic. קח אוויר, תגיד לעצמך שאתה יכול, תכנן את המסלול בראש ורד בזהירות ויהיה בסדר.
 

I Gabe

New member
אני רק רוצה להדגיש שאני בכלל לא נגד קלאב מד, להיפך

רק נקודתית שההדרכה שלהם היא לא משהו ששווה להסתמך עליו. אם המטרה של הנסיעה שלכם היא ללמוד לגלוש אז תצטרכו להשקיע בהדרכה פרטית. הייתי בקלאב מד לא מעט פעמים בעבר וכנראה שאהיה עוד בעתיד מפני שהחבילה שלהם מספיק אטרקטיבית גם בלי ההדרכה. או לפחות הייתה אטרקטיבית עד כה. השנה הם העלו דרסטית מחירים כך שבינתיים עוד לא הזמנתי לעונה הבאה. אני עוד צריך לחשוב על זה.
 
למעלה