סיכום חופשה משפחתית בפאסו טונלה

סיכום חופשה משפחתית בפאסו טונלה

סיכום חופשה משפחתית בפאסו טונלה
החלטנו השנה להכניס את שאר חלקי השבט לשיגעון הסקי והפעם, שתי הצעירות, בנות 9 ו 12 שזו להן הפעם הראשונה ואשתי , עם ניסיון של 3 ימים ופציעה בחופשה קודמת. אשתי, שהיא גולשת מעולה, באינטרנט, מצאה טיסה בראינאיר לברגמו ב103 אירו לאדם כולל 2 מזוודות גדולות והושבה. החלטנו לסוע לפאסו טונלה בגלל המוניטין הטוב שלו כאתר למתחילים ולא התבדנו. התאריך, שבוע שלישי של פברואר בישר על תפוסות די מלאות באזור המלונות ולבסוף הזמנו 5 לילות בדירה בפונטו דה לינו בהסתמך על הרכבל המקשר לפאסו ועל הרכב הזמין שאפשר מגורים רחוק מהמעליות. לילה ראשון ואחרון בברגמו במלון ליד שדה התעופה. הדירה הייתה חדשה מאובזרת ונהנינו בה מאד, 5 דקות נסיעה מהמעליות ונסיעה של 15 דקות לפאסו אם מחליטים לעלות ברכב. ציוד דרך סקיסט בחנות סקי בפאסו. הציוד היה זול וסביר , אשתי לא קיבלה נעליים סבירות וזה די דפק לה את הגלישה אבל היא הייתה מושבתת ממילא בגלל התקררות כך שזאת הייתה הבעייה הקטנה. אני הבאתי נעליים מהבית והסקי ברמת האמצע היה סביר בהחלט. בגדול סקי סט במקרה שלנו לא יצאו משהו.
הדרכה: החלטנו על הדרכה עצמית שלי מה שהתברר כמוצלח מאד. ברור לי שזה תלוי מאד במי שמחליט להדריך, רמתו , סבלנותו, וגם ביכולת של החניכות. אבל בתכלס, ללמד פיצה זה לא ממש מסובך ובסוף, תמיד אפשר ללכת לבית ספר קרוב ולקחת כמה שיעורים פרטיים אם לא מסתדר. צריך גם לציין שגלשתי מעט מאד לבד ברמה שלי , למזלי זו החופשה השנייה השנה ולא הייתי לחוץ מדי על מסלולים אמתיים.
ביום הראשון בילינו על מסלול ירוק ליד הגונדולה שעולה מפונטו די לינו לפאסו. מסלול קצר ומתאים בדיוק למתחילים גמורים ביומם הראשון. המסלול היה כמעט ריק לגמרי והבונוס האמיתי, ללא תשלום. חסכנו סקי פס ל4 אנשים ליום שלם. בהמשך קנינו סקי פס בהתאם לצרכים המשתנים וחסכנו עוד סכום נכבד לעומת קניית סקי פס למספר ימים כבר ביום הראשון. ביומיים הבאים גלשתי עם הבנות בלבד בפאסו כאשר אנחנו מתקדמים בכל פעם למסלול מעט יותר קשה. פה מתגלה היתרון האמיתי של האתר הזה למתחילים. המעברים בין מסלול עם דרגת קושי אחת לשנייה עדינים מאד ומאפשרים בחירה כמעט מושלמת במסלול עם הרמה הנכונה לרמה שאליה הגיע החניך. זה מפחית מאד את הפחד של מתחילים שמגיעים בכל פעם למסלול שהוא רמה מעל למה שהם מכירים ומאפשר להם להתרכז בסקי ולא ב "להתגבר על הפחד". המסלולים צמודים זה לזה כך שלא צריך להתאמץ במעבר בינהם. באמצע היום השלישי ירדנו מסלול "אדום בהיר" בשליטה כמעט מלאה וסיבובים יפים מאד של שתי הבנות. ביום הרביעי מז"א השתפר והתחמם וגלשנו כולנו ביום מקסים כאשר הבנות גולשות באופן עצמאי ועולות בטי-בר שוב ושוב ואני יכול לתפוס "קצת מהירות" במסלולים הארוכים שמסביב. ביום האחרון הגיע גל הקור שהציף את אירופה ומז"א לא אפשר גלישה סבירה כך שנאלצנו לוותר וירדנו מהאתר בשעות הצהריים לטובת קניות במקומות מחוממים היטב.
לסיכום, המטרה הושגה, הבנות לגמרי בעניין וכבר ביום השני עלתה השאלה" מתי נסע לחופשה הבאה"..... גם אישתי חזרה לגלוש (סקי) ומסתבר שהיא המשיכה מאותה נקודה שבה הפסיקה לפני 4 שנים, וגם הפציעה לא הגבילה אותה. נהנינו מאד בדירה ששכרנו, אכלנו בה את עיקר הארוחות, (למעט באמצע היום הפסקות שוקו לחימום ופיצות על ההר), הצטיידנו בסופר גדול בברגמו, האוכל באיטליה זול , טעים ואיכותי וניתן להכין בקלות רבה ארוחות טעימות מאד בדירה מצוידת במטבח.
והחשבון בסוף …… באירו , 412 הטיסה, 280 הרכב(סטישן עם צמיגי שלג+ דלק), 210 המלונות בברגמו, 650 הדירה בפאסו, 200 כל האוכל שקנינו(כולל הכל), 164 הציוד, ו340 הסקיפסים .
סה"כ2100 אירו לארבע אנשים .
במידה והיינו גולשים את כל 6 הימים (היה ניתן בשינויים קטנים של לוחות הזמנים) היו מתווספים לחשבון זה כ240 אירו. זו החופשה הראשונה שלי שמאורגנת עצמאית . מסתבר שכאשר מוצאים טיסה זולה במיוחד, כאשר ישנם מספר אנשים בקבוצה ומוותרים על מלון לטובת דירה.ניתן לחסוך סכומים ניכרים, גם השכרת הציוד באיטליה זולה, בייחוד למתחילים ורכישת סקי פס רק לפי הצרכים משאירים הרבה עודפים בכיס. הסיבוב הבא כבר בתכנון…….

 
תודה רבה על הסיכום

מקווה שאישתך בסדר, נראה שהיא נחושה למרות התלאות שהיא עוברת.
אני מכיר טוב את פאסו טונלה, הייתי שם כמה פעמים ואני מאוד אוהב אותו. מתאים מאוד למתחילים, והאווירה ממש כיפית, במיוחד בפונטה די לניו עם האדומים האדירים שמעליה.
האם הטיסה לברגמו היתה קונקשן?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

I Gabe

New member
איזה כיף, מקנא בכם


אצלי כל הניסיונות להוציא את כל המשפחה לסקי כשלו עד כה. נשמע שקיבלתם חופשה מדהימה במחיר נמוך במיוחד.

לגבי סקיסט, אני לא מתקרב אליהם יותר. נפלתי איתם בעבר בצרפת.
 

anchu

New member
המלצות סים או ווי פיי? בילוי מומלץ עם ילדים?

אנחנו שם בשבוע הבא :)
 
עוד קצת אינפורמציה מפאסו

טיסה בראינאיר, ישירה לברגמו, סביר מאד ביחס למחיר, מרווח סביר לרגליים אבל אין אפשרות להטות את הכסא לאחור, קצת אוירה של שוק , לפחות בטיסה הלוך כאשר ההודעות בכריזה הן בעיקר על מכירת דבר זה או אחר ע"י הדיילים. בשדה התעופה בברגמו היה תור אימתני כאשר הגענו אבל בהמשך הגיעו עוד שוטרים וזה הפך לסביר יותר(22:00 ) . לינה ליד השדה היא אפשרות מצויינת בכדי להתגבר על שעת ההגעה המאוחרת , מלונות מצויינים ב 100 אירו לארבעה כולל ארוחת בוקר. השכרת רכב דרך winrent (אופרן) בעייה רק בהחזרה , אין להם נציג במגרש החנייה, לא היה מקום להחנות את הרכב המוחזר והייתי אמור להבין שצריך לחנות חנייה כפולה מול רכב אחר שלהם( או לברר את זה בטלפון מול המשרד) חניתי במקום מרוחק ונדרשתי להחזיר את האוטו למגרש העמוס כשיש לנו טיסה על הראש... לדעתי , מי שמשכיר דירה בפונטו דה לינו, צריך לקחת בחשבון שבתנאי חורף קשים התנועה אפילו בעיירה או העלייה לפאסו( 10 ק"מ עליה בכביש נוח ) מצריכים צמיגי חורף ובמקרה שלנו הגישה לבית מהרחוב הייתה בעלייה תלולה ובזיגזג רציני וגרמה לי דאגות לא מעטות , בסוף הכל הסתדר כי לא ירדה כמות גדולה מדי של שלג. למי שבונה על עלייה בגונדולה לפאסו, צריך לדעת שהגונדולה ממוקמת בקצה אזור הסקי העיקרי של פאסו. הגישה מתחנת הגונדולה להמשך המסלולים היא בגלישה ולא מתאימה למתחילים גמורים אלא למי שגולש כבר מספר ימים ומסתדר עם מסלול כחל, אפשר ללכת ברגל אבל לא נוח.
גלשתי מעט במסלולים המתקדמים יותר , נראים חביבים מאד ובהחלט יכולים לספק גם גולשים ברמה גבוהה. ביחוד השחור שיורד מהקרחון.
לגבי ווי-פי, בדירה ששכרנו לא היה , אבל אשתי הצטיידה בחבילה רצינית מהבית וכולנו נעזרנו בשלה. לגבי סים איטלקי ראיתי פה מספר המלצות אבל נראה לי שעדיף לקנות בדרך בעיר גדולה או שדה תעופה ולא בעיירה.
תהנו בשבוע הבא מאמין שיש כמות שלג יפה לעוד כמה שבועות.
 

marceloros

New member
מנהל
סיכום מעולה

מחיר נמוךךךךך וכן סקיסט לא משהו בשום מקום כנראה.
 

Arnon Ayal

New member


מסכים שפאסו אתר מעולה למתחילים, חושב על האופרציה שלך אולי לשנה הבאה .
 
למעלה