התעייצות לגבי בחירת שדה תעופה

tomerp20

New member
התעייצות לגבי בחירת שדה תעופה

אהלן
אני ועוד 4 חברים מתכננים לטוס לשבוע של גלישה ואינסוף לבן בתחילת ינואר. בגדול התכנית היא לטוס לז'נבה, לשכור רכב ולסוע איתו לואל טורנס. הבעיה היא שאנחנו חוששים ליפול על מזג אוויר בעייתי שיקלקל את החופשה, ולכן חשבנו להזמין את הטיסה עכשיו כדי לצמצם עלויות (אנחנו לא גמישים בתאריכים) ולבחור את האתר כמה שיותר קרוב לטיסה (הרי מחירי הסקיפס נשארים אותו דבר גם אם מזמינים מרראש למיטב ידיעתי) בהנחה שהלינה תהיה קצת יקרה אבל נרוויח מזג אוויר טוב.

אז שאלתי היא כזאת - לאיזה שדה תעופה לדעתכם כדאי לטוס כדי לפתוח כמה שיותר אופציות ברחבי האלפים? חשבתי על ז'נבה שהיא מקום מרכזי אבל נשמח להצעות מאנשים מנוסים.

תודה :)
 
לדעתי מינכן קצת עדיפה מבחינה זאת

כי האתרים בצרפת נוטים להתנהג בצורה די דומה. מינכן פותחת הזדמנויות גם לאוסטריה וגם לאיטליה ולפעמים יש הבדלים לא קטנים בשלג בין אוסטריה לאיטליה. אבל הטיסות למינכן יותר יקרות בד"כ (לא תמיד).

הייתי שומר מעכשיו גם מלון עם אפשרות ביטול. שלא תגלה לפני הטיסה שמחירי המלונות שערורייתיים.
 
בשום אתר לא תהיה לך בעיה למצוא מלון בתחילת ינואר

וגם במחיר סביר וברגע האחרון.
הבעיה היא שגם כשתבחר אתר, נניח יומיים לפני הטיסה, התחזית תהיה רק לגבי הימים הקרובים, כלומר - יש לך עדיין סיכוי לפספס. כלומר, השיטה שלך לא מבטחת אותך לגמרי, אלא רק באחוזים מעטים, כי מה יהיה אם התחזית תדבר על סופה בכל האתרים בטווח סביר משדה התעופה.
&nbsp
מבחינת שדה תעופה - ז'נבה כמובן ממנה אפשר לנסוע לצרפת וגם לאיטליה, או מינכן, או גם ונציה או ורונה. אם אתם בעניין של קונקשן, אתם יכולים לטוס לאינסברוק. ושם אתם באמת עם גישה לאתרים בשלושה כיוונים.
&nbsp
&nbsp
 

tomerp20

New member
יש לי קצת נסיון עם מזג האוויר באלפים

וממה שאני מכיר יש סופות שיכולות להשפיע כמעט רק על האלפיים הצפוניים, ולדלג על הדרומיים ולהיפך. יכולים להית הבדלים גדולים מאוד לדוגמא בין מזג האוויר באתרים השוויצרים (wengen לצורך העניין) לאתרים בצפון מזרח איטליה, ולכן גיבשנו את התכנית הזאת...
&nbsp
האמת באינסברוק זאת אופציה מעניינת, תודה :)
 
אשמח לשמוע איך אתה מוצא את המלונות האלה ברגע אחרון

כי בארבעת השנים האחרונות יצאתי רק ברגע אחרון בשל אילוצי עבודה. למעט מקרה אחד לפני שנתיים כשתפסתי ביטול בבקתה יוקרתית באייר בי נ' בי, תמיד שילמתי לפחות 50% יותר מהמחירים שראיתי בקיץ על אותם בתי מלון באותם תאריכים. השנה נמאס לי להיות פרה חולבת ושמתי הזמנה עם אפשרות ביטול על 2 בתי מלון ב 4 תאריכים שונים בתקווה ששניים יסתדרו לי.
 
תלוי באיזו תקופה

הוא מדבר על תחילת ינואר. מנסיוני עד ה-10 בינואר ולפעמים גם עד ה-15, האתרים לפחות בצרפת ממש לא מלאים, ולכן אפשר למצוא לינה במחיר לא מופקע ברגע האחרון, ולא זו בלבד, אלא גם יש הרבה אופציות לימים שהם לא שבת-שבת.
&nbsp
מה שאתה אומר נכון לגבי מאמצע סוף ינואר, עד סוף מרץ.
 
אני לא הצלחתי. אולי עם דירות זה אחרת.

שוב, מדובר על אותו מלון שביולי היה נמכר נניח ב €90 ללילה, ככל שהלך והתקרב החורף המחיר עלה ושבועיים לפני המועד כבר עלה €170-180 ללילה. ועשיתי את הניסוי הזה משך כמה שנים וכמה בתי מלון.

מצד שני אף פעם לא הייתה לי בעייה למצוא לתקופות שהן לא שבת עד שבת. למען האמת אין לי ממש מושג על מה אתם מדברים. שוב, אולי עם דירות זה אחרת אבל אני מעדיף באופן גורף בתי מלון. אני אוהב כשמישהו מבשל לי ארוחת בוקר ומסדר לי את החדר. בכל זאת חופשה...
 

tomerp20

New member
שלושה כיוונים?

חוץ מהאתרים באוסטריה (זולדן אישגל ושאר הקרובים) איזה עוד אתרים עם חיי לילה טובים יש במרחק סביר?
 
אפילו ארבעה כיוונים


הכוונה שיש אתרים ימינה, שמאלה וגם דרומה (וקצת למעלה). יש הרבה אתרים, חלקם מפורסמים, חלקם פחות. אני לא שולט כל כך טוב בחומר...
 

I Gabe

New member
פעם טסתי למינכן והייתה לי חופשה מוזמנת לסקיוולט באוסטריה

באותה שנה האביב הגיע לאוסטריה כבר בפברואר והיה 15 מעלות ושמש. אז ביטלתי את המלון באוסטריה (תודה ל free cancellation בבוקינג) ומצאתי ברגע האחרון משהו ליד בולזאנו באיטליה. סה"כ נסיעה קלה ומהנה בנופים משגעים. בערך 3-3.5 שעות נסיעה מנמה"ת.
 

tomerp20

New member
מגניב, הסתכלתי על המפה

וזה ממש במרחק סביר גם ממינכן ובטח מאינסברוק..
אתה יודע אם יש באיזור אתרים שיש בהם חיי לילה טובים כמו באתרים באוסטריה? (אישגל מאיירהופן וכו')
 

I Gabe

New member
נאדה, מת לגמרי

אפילו אוכל לא מצאנו בשמונה בערב, הכל נסגר. עיר רפאים בלילה. מהיום השני והלאה, הלכנו לאכול בלי שהתרחצנו אפילו. הורדנו את ציוד הסקי ורצנו למסעדה.
 
למעלה