מה יותר מתאים למתחילים, בנסקו או פויאנה בראשוב?

YoniS007

New member
מה יותר מתאים למתחילים, בנסקו או פויאנה בראשוב?

אנחנו עם ניסיון של שבוע גלישה בערך (סקי). מבוגרים, מחפשים בילוי סולידי. אבל זה שולי. העיקר הסקי. מה משני האתרים עדיף?
תודה
 
מה אורך החופשה המתוכננת, שבוע שלם?

הייתי בפויאנה בראשוב, יש בעיקר מסלול אחד שמתאים לכם עם כמה הסתעפויות. שבוע תשתגעו לחזור עליו שוב ושוב. אפשר לנסוע לעיירות קרובות אבל הנסיעה לא נוחה או נעימה במיוחד.

לא הייתי בבנסקו אבל ממה שאני זוכר מהמפה, גם לא שוס. מרסלו הוא המומחה לבנסקו ובטח יופיע בקרוב לתת תשובה יותר לעניין. כנראה שמבחינת בתי מלון, המצב בבנסקו הרבה יותר טוב, במיוחד אם אתם מכוונים לקצה העליון. בתי המלון בפויאנה בראשוב די מיושנים ולא ממש ברמה. מצד שני, בנסקו די אכזבה מבחינת שלג בשנים האחרונות כך שלא הייתי קונה חופשה מראש אלא רק ברגע האחרון ואחרי שבדקתי את מצב השלג באתרים כמו j2ski.

קשה לי להתאפק ולא לשאול למה דווקא שני אתרים אלה? האם זה המחיר? לפעמים אפשר להתארגן באיטליה או באנדורה (יעדים יחסית זולים) במחיר לא רחוק מבולגריה אבל באתרים יותר טובים מבחינת אפשרויות גלישה. לפעמים גם לצ'כיה יש דילים טובים. אם תציין תקציב, נוכל לומר לך מה מעשי ומה לא בתקציב שלך.
 

YoniS007

New member
חופשה של שבוע

שני האתרים האלה הם בחירה של החבר שאני רוצה לנסוע איתו. יש לו קיבעון כזה אחרי סיפורים ששמע. התקציב בערך 1,000€ לא כולל אוכל והדרכה.

לא מסוכן לחכות לרגע האחרון? לא נשאר רק עם שאריות? אם קונים לסוף ינואר יש מצב שלא יהיה שלג?

תודה וסליחה על החפירה.
 
תשובות

להערכתי ב €1,000 לא כולל אוכל והדרכה אפשר לבנות חופשה באנדורה ואולי גם באיטלה, באתרים שיתאימו לכם יותר. דבר עם מעוז, סוכן הנסיעות הבלתי רשמי של הפורום.

יש סכנה בהמתנה לרגע אחרון אבל אם יש לך גמישות מסויימת בתאריכים ו/או בבית מלון שאתה רוצה לשהות בו, אז הסיכון נמוך. אני מזה כמה שנים מזמין ברגע אחרון בגלל אילוצי עבודה ומסתדר לי. אותי אישית הסיכון להגיע ושלא יהיה שלג מפחיד הרבה יותר מהסיכון שאצטרך להיות במלון אחר ממה שרציתי.

יש מצב שלא יהיה שלג טבעי בבנסקו בסוף ינואר. במקרים כאלה מפעילים את תותחי השלג ומייצרים שלג על המסלולים. האתר יהיה פתוח אבל יש תחושה לא נעימה כשיש שלג על המסלול ומסביב בוץ ואבנים. בנוסף, אם חם, עד הצהריים השכבה העליונה של השלג נמסה והופכת לסלאש שלא נעים לגלישה ולמתחילים בכלל קשה להתמודד איתו.

בהצלחה.
 

marceloros

New member
מנהל
לא חפירה בכלל

שאלות ראויות למתחילים.
הבוס נתן עצות טובות - יש פה למעלה בפורום קישור לכלים ומידע, ואז מאמרים, ואז רשמי חופשות סקי - ושם ניתן למצוא את הסיכום שלי על בנסקו.
(אם לא הצליח לך תרשום)
בפויאנה לא הייתי, אבל את בנסקו מאוד אהבתי למרות שלא הייתי מתחיל בכלל.
אני מעריך ששניהם טובים למתחילים שמעוניינים בחופשה בתקציב נמוך, גם בפחות מאלף יורו. בנסקו בטוח, פויאנה אני מעריך מכל מי שהיה שם, למד ונהנה.
בבנסקו מאוד אהבתי את המסביב לסקי. העיירה, המסעדות, החנויות, המלונות, הספא - אפשר לארגן חופשה בתקציב נמוך במערב אירופה, אבל אז לא תקבלו את כל אלה.
להרחבה באמת ראו את המאמר.

לגבי שלג ורגע אחרון - אני לא מאמין שיש בעיית רגע אחרון לבנסקו.
לא שמעתי על מישהו שנתקע ולא היו לו מקומות בטיסה או משהו דומה, להיפך - כאשר ידידי בקש להצטרף אלינו כשבועיים לפני אמרתי, בטיפשות אני חייב לומר "הממ ממש מאוחר" אבל אני אשאל את אירן מ-BG-Tours (קח את זה כהמלצה עליה) והתשובה הייתה בטח שאפשר.
מבחינת שלג יש בעיה בבנסקו בערך מאז שהייתי, ועד שנה שעברה שבה היה יחסית סביר. לכן רגע אחרון אומר שכאשר רואים שלג טוב נוסעים, וכנראה לא תהיה בעיה של מקום, כמובן אני לא יכול להבטיח.
סוף ינואר אמור להיות בסדר, אם אין משקעים יש להם תותחי שלג. חברים מהעבודה שלי שנסעו אחריי לשם, ב-3 אולי 4 השנים האחרונות, ולא ברגע האחרון גלשו - אולי לא היה שלג טוב ולא עד העיירה למטה, אבל למעלה גלשו ונהנו.
ראה כאן היסטוריית שלג.
 

YoniS007

New member
שוב תודה

לגבי בדיקת שלג, אני רואה בדרך כלל שנותנים את עומק השלג בסנטימר. האם יש מינימום לגלישה? נניח אם אני רואה 2 ס"מ אז יש שלג אבל אני מאמין שזה לא מספיק לגלישה, נכון?
שאלה אחרונה, יש איזה ביטוח שאפשר לקנות שאם אין תנאי גלישה, אז מחזירים את הכסף?
 
בחרמון 2 ס"מ שלג זה נחשב תנאי גלישה בסדר גמור


אין הסכמה כללית מה המינימום. תלוי בסוג השטח, טמפרטורה ועוד. ככלל אצבע הייתי אומר בערך 50 ס"מ זה המינימום.

לגבי ביטוח שלג, שמעתי מדי פעם על ביטוח כזה אבל רק אם האתר סגור שזה קורה מעט מאד בעונה. לא התעמקתי בזה אבל כנראה שמבחינת הביטוח אם יש מסלול אחד פתוח אז אין החזר.
 

marceloros

New member
מנהל
בידיוק

אין ביטוח לרכישה, יש סוכנויות סקי שנותנים "הבטחת שלג" ואז זה בדרך כלל ואל-תורן או טין או צ'רויניה איפה שתמיד בגובה יהיה מסלול פתוח ומעלה (בטין יש קרחון לגלישת קיץ...גם בצרמט/צ'רויניה)
בקיצור לא ההבטחת שלג שאנחנו מחפשים.
הצד השני הוא שעם כל הקשיים שהיו בשנים האחרונות, יש מישהו שלא גלש? או לא נהנה?
אני גלשתי בארחנטינה למרות שזה היה אחרי סוף העונה המוכרז..אבל זה יבשת אחרת חצי כדור אחר.
 
אני מסכים עם הבוס

אם אתה מתעקש על האופציות שפירטת, בהתחשב בכך שיש לכם כבר ניסיון של שבוע, אין לכם מה לנסוע לפויאנה שהוא אתר פיצי. לפחות בבנסקו יש לכם כמה עשרות קילומטרים גלישה.

אבל אני לא מבין את השיקול. כתבת שהכי חשוב לכם זה הגלישה. נו... ? בתקציב של אלף יורו לא כולל אוכל, אפשר למצוא חופשה אפילו בצרפת, בטח באיטליה או אנדורה. עכשיו קיץ, אתה יכול למצוא עדיין טיסות סבירות + דירות זולות אם אתה מחפש לחסוך בלינה. אז אם הסקי חשוב לך, אין שום יתרונות לאתרים במזרח אירופה לעומת מערב אירופה. רק חסרונות.
 

marceloros

New member
מנהל
פספסתי את הפרטים הקטנים....

שווה לנסות לפחות להרים טלפון למעוז (חפשו מטה, צבע משתמש אדום שמסמן בעל עניין/עסק) ולברר למשל קלאב מד מה מציעים כיום. שם תקבלו גם אוכל, גם הדרכה קבוצתית במחיר ורק תוסיפו ציוד.
&nbsp
לא שמתי לב שההדרכה והאוכל מחוץ לתקציב, ולא שגלשתם כבר שבוע.
בכל מקרה בנסקו לשבוע שני זה בסדר, אני נהנתי שם הרבה אחרי.
 

YoniS007

New member
תודה רבה לכולכם, אתם מדהימים

קיבלתי הרבה מידע. להלן תשובות לכמה שאלות והצעות שעלו.

שני אתרים אלה היו בקשה ספציפית של החבר שאני טס איתו. כנראה שבאמת אמשוך לכיוון בנסקו מבין שני אלה, רק אלא אם אני אצליח לשכנע אותו לנסוע למערב אירופה.

מכל מיני סיבות שלא אפרט כאן, אני לא יכול להיות ספונטני עם החופשות. זה אילוץ שלי למרבה הצער.

קלאב מד, הלוואי. היינו בקלאב מד בשנת 2013. היה חלום. אבל עלה משהו כמו €1,600 ועוד €200 ציוד לאדם. אין סיכוי שהוא ישלם מחירים כאלה.

רמת גלישה: אני למדתי שבוע בקבוצה וזה היה לפני 5 שנים (יהיה 5 שנים בינואר 2018). החבר למד יום פה יום שם עם מדריכים פרטיים כשגנב יום גלישה בכל מיני טיולים. אני עיגלתי לשבוע למען הנוחות. כך שאנחנו די מתחילים.
 

I Gabe

New member
לגבי קלאב מד

יש קלאבים בכל מיני רמות מחיר. ממליץ לך לבדוק את זה שבלז ארק (לקלאב קוראים ארק אקסטרים). הוא זול בצורה משמעותית מקלאבים אחרים אבל עדיין די מוצלח מבחינת אוכל. באביב כשנפתחה ההרשמה לעונה הבאה, היה אפשר להשיג חופשה בכ 1,100 יורו לאדם בחדר זוגי וכ 1,200 יורו לאדם בחרדי סינגל. לא יודע כמה עולה עכשיו אבל כנראה שיותר. הייתי פעמיים בקלאב הזה ואני ממליץ עליו בהסתייגות אחת. נקודת התורפה שלו זאת ההדרכה. אין דרך עדינה לומר את זה, בקבוצות שאני הייתי בהן ההדרכה הייתה פשוט גרועה. למען האיזון אציין שבסנובורד שמעתי שיש מדריכים מצוינים וגם בקבוצות הגבוהות ביותר שעושים שחורים ואוף פיסט, גם כן הדרכה יותר טובה.

לגבי השכרת ציוד, זה נוח לשכור מהקלאב אבל יקר מאד. אם תלך לחנות הקרובה, 3 דקות הליכה, תגלה שציוד למתחילים יעלה לך כ 90- 80 יורו לשבוע בלבד.

דבר אחרון, מצטרף למרסלו ולבוס וממליץ על מעוז. עברתי לפני כמה שנים להזמין את חופשות הסקי ממנו והשירות שלו טוב.
 

YoniS007

New member
לפי האתר של קלאב מד

המחיר בקלאב הזה שהמלצת עליו (ושנראה מדהים בתמונות) מתחיל בינואר מ-1,451€ לאדם בחדר זוגי. וזה החל מ.... שאתה יודע מה זה אומר.

https://www.clubmed.co.il/r/Arcs-Extrême/y

אין סיכוי שהחבר שלי יסכים לזה.
 

I Gabe

New member
אם כך אז כבר הפסדת את חלון ההזדמנויות של המחירים הסופר-זולים

 

YoniS007

New member
תודה, כנראה לא רלוונטי

הוא נעול חזק על בנסקי כי חברים אמרו לו שזה בדיוק כמו באוסטריה אבל בחצי מחיר ורק פראיירים נוסעים לאוסטריה וצרפת.
 

marceloros

New member
מנהל
חח "רק פראיירים נוסעים לאוסטריה וצרפת"


אז מפוצץ פה פראיירים כנראה


לגבי הרמה שלכם יתכן שיש משהו במשפט הזה, לא בטוח, אולי משהו קטנטן.

לצעירים יותר קל לחזור אחרי 5 שנים, עשית שבוע בקלאב עם הדרכה, אתה תיזכר בתנועות תוך שעתיים כנראה. אגב אני לא חושב כמו גבי, ההדרכה בקלאב בסדר, זו בעצם ההדרכה היחידה שלקחתי אי פעם - כן אני לא אלוף למרות הוותק, פשוט חובה לקחת צעד אחד קדימה להשתדרג עם הדרכה פרטית או קבוצה קטנה, ולהשקיע יותר זמן גלישה בשנה. אחרת נשארים בבינוניות.
 

YoniS007

New member
תודה, חבל שאני לא כל כך צעיר


אני נוסע עם חבר ולא עם המשפחה בגלל כל מיני עניינים שלא אכנס אליהם פה.

דרך אגב, אני גם חושב שהוא לא צודק לגבי מזרח אירופה מול מערב אירופה במיוחד כשהוא מתבסס על דברים של אחרים. אבל זה מה שהוא רוצה. אולי נתחיל פה איזו מסורת והשנה ניסע לבנסק ובשנה הבאה לאיטליה או לאנדורה. הבנתי שגם בספרד יש אתרים מעולים והדרכה טובה ולא יקר.
 
למעלה