העונה הזאת פשוט לא נגמרת

Cמן רשום

New member
העונה הזאת פשוט לא נגמרת


בסוף השבוע גלשנו בקיצשטיינהורן-קפרון. היום הבאתי את הסקי לטיפול. שאל אותי אם להכין לי אותם לאיחסון או שאני עוד גולש. לא ידעתי מה לענות.
 

I Gabe

New member
זהו? בלי סקירת האתר? בלי תיאור השלג? מזג אוויר?

והכי חשוב, מה נסגר עם הסקי? לאיחסון?
 

Cמן רשום

New member
סליחה, לא חשבתי שזה מעניין מישהו

גלשתי בערך כל סופ"ש שני כך ששום דבר יוצא דופן הפעם. אני אתחיל מהסוף, המגלשים הלכו לאיחסון. התכנית לחודשים הקרובים די מלאה כבר הדברים אחרים.

האתר קטן באזור צל אם זה, זלצבורגלנד וקרוב מאד למינכן. מתאים בעיקר למתחילים ובינוניים. סופ"ש אחד גג. בעונה הזאת אפשר להשיג דירות בכלום כסף. אפשר לגור גם בחווה בסביבה וזה יעלה עוד פחות. אנחנו העדפנו משהו מרכזי.

השלג כבר לא מהנה כמו בשיא העונה. תפסנו יומיים מעוננים ודי קרים כך שלא היה סלאש אבל זה שלג שהפשיר וקפא הרבה פעמים. המעטה התחתון הוא כמו בטון ומעליו מין גריסים גסים שהחתולים יצרו. יותר השתעשענו על המסלול ממה שגלשנו על באמת. בערב החזרה לא שתינו את בקבוק השמפניה המסורתי עם פונדו לסיום עונה ותפילה לעונה הבאה עוד יותר טובה (מסורת קטנה שעשינו לנו) אבל די ברור לנו שזאת הגלישה האחרונה לעונה. מקווה שאורל לא יעניש אותנו בעונה הבאה על שדילגנו על הפולחן.

להתראות בדצמבר 2017
 

I Gabe

New member
יפה


ואל תשכח שסקי זה כמו סקס. עדיף סקי גרוע על בלי סקי בכלל.
 
תודה על המידע, לא ידעתי שיש אתרים שעוד פתוחים בעונה הזאת

ולגבי שנה הבאה, האם היית ממליץ על האתר הזה למשפחה של מתחילים (ניסיון של כשבועיים)?
איך רמת ההדרכה? איך העיירה? התמונות שעולות בחיפוש בגוגל נראות מקסימות.
אני שואל מכיוון שכתבת שזה קרוב מאד למינכן. תכננתי לנפוש בשנה הבאה בצרפת אבל הבנתי מאנשים שבצרפת עדיף לקחת לקחת חבילה ואני לא כל כך אוהב חבילות.
 

natyh

New member
וגם בחודש הבא יהיו אתרים פתוחים כאלו שפתוחים כל השנה .

 
בוא נשים דברים בפרופורציה

הטיסות לג'נווה בד"כ ובהכללה, קצת יותר זולות ממינכן. רכב שכור עולה בערך אותו דבר, המרחקים לאתרים הרלוונטיים דומים, שעתיים-שלוש נסיעה. העניין היחיד ששונה הוא שבחלק מהאתרים בצרפת, לא כולם, צריך לשלם על חנייה. סדר גודל של 100 יורו לשבוע. לפני שיקפצו עליי, גם באוסטריה לפעמים משלמים על חנייה אבל זה נדיר מאד. אם אתם נניח ארבעה, זה מייקר את הנסיעה בכ 25 יורו לאדם. לא בדיוק דיל ברייקר. מבחינת בתי מלון ומסעדות, בצרפת בדיוק כמו באוסטריה יש אתרים יותר יקרים ואתרים יותר זולים כך שלא ניתן לערוך השוואה ברמת מדינה וצריך לרדת לרזולוציה של אתר ולפעמים תת אתר (באתרים כמו לז ארק, לה פלאן אין וכיו"ב יש הבדלי מחירים גם בין כפרים בתוך האתר). ההבדל המובהק היחיד הוא במחיר ההדרכה. בצרפת שיעור פרטי עולה כ 45 יורו לשעה ובאוסטריה כ 75. אם אתם מתחילים וצריכים הרבה הדרכה, צרפת תצא זולה בהרבה. הנוסף בצרפת בחלק גדול מהאתרים יש סקי מדלת המלון כי המלון על ההר בקצה המסלולים ולא למטה בעמק כנהוג באוסטריה. המחיר שמשלמים על הסקי אין/אאוט הוא באוטנטיות כי אתה נמצא במתחם תיירותי "סטרילי".

מקווה שזה שם לך את הדברים בפרופורציה.
 

Cמן רשום

New member
לא הייתי ממליץ

סנט אנטון או קיצביהל יהיו בחירה יותר טובה. אני גר לא רחוק ויכול להרשות לעצמי לקפוץ לסופ"ש גם ל"חורים" יותר נידחים. אם זאת הייתה חופשה אחת בשנה, הייתי בוחר ביעד אחר.

העיירה חמודה אבל יש גם טובות יותר. ההדרכה מצוינת אבל כפי שכתבו לפני, יקרה. בכל אוסטריה. אפילו אנחנו יורדים לפחות פעם אחת בשנה לאיטליה כדי לקחת שיעורים אינטנסיביים ברמה לא פחות טובה אבל במחירים שפויים.
 

skiforce

New member
האם צ'רביניה גם זולה? או יקרה יחסית לשאר איטליה?


אני לא מומחה גדול אבל ההתרשמות הכללית שלי היא שמכלל האתרים האיטלקיים, צ'רביניה מובילה בהפרש ניכר הן במרחב הגלישה, הן בגובה, והן בחיבור לצרמט השוויצרית והמצוינת. גם ממה שקראתי על סלה רונדה (ה"ענקית"), לא קיבלתי איזה רושם מדהים או משהו. כך ברמת ההתרשמות. אני לא טוען לכאן או לכאן כי כאמור לא מכיר אישית.

כאמור, השאלה היא גם על המחיר. איך זה בצ'רביניה יחסית לאיטליה, או יותר מעניין - יחסית לוואלטורנס למשל, או טין. לאו דווקא מחיר ההדרכה אלא מחיר דיור, סקי פס, ציוד וכו'.

וגם: האם אפשר להסתדר שם עם אנגלית או שצריך קצת איטלקית. במילים אחרות: האם אפשרי לארגן לבד ולהתעסק עם נותני השרותים באנגלית, או שאם נוסעים עדיף בחבילה.

ככה, שאלות של טירון, אין מה לעשות...
 

Cמן רשום

New member
אני לא יכול להשוות לך לצרפת כי הייתי שם רק פעם אחת

וזה היה בשאמוני שלא אופייני לרוב האתרים בצרפת.

יחסית לאתרים הגדולים באוסטריה הכל יותר זול ואני לא מדבר על אתרי יוקרה כמו לך.

לדעתי זאת אשלייה שצ'רוויניה יותר גדולה מדולומיטי סופרסקי (מה שהישראלים מכנים סלה רונדה). וזה בגלל שבצ'רוויניה הכל מרוכז במקום אחד ולא מפוזר על פני ארבעה עמקים. אבל לחתוך לתכלס, מדובר באתר מעולה. נופים מהממים, מגוון מסלולים מכל הסוגים ולכל הרמות, תחזוקת שלג ברמה יותר גבוהה מהמקובל באיטליה, מערכת מעליות סבירה לגמרי. מגוון מסעדות וחנויות אוכל במחירים סבירים.

כולם אבל כולם מדברים אנגלית. קל מאד לארגן נסיעות לבד דרך מילאנו. גם הדרך יפה.
 

I Gabe

New member
עוד לא הייתי בצ'רוויניה אבל במונטהרוסה הסמוכה הכל יותר זול

מלון שלושה כוכבים צנוע אבל נקי, בחדר סינגל עלה לי 40€ ללילה עם ארוחת בוקר, סקיפס לכל אתר בנפרד ב 19€ ליום. יש סקיפס לכל המרחב שעולה 45€ אבל ממש לא משתלם. האוכל בחנויות מכולת מה שיותר חשוב לך ממסעדות, המחירים פשוט מצחיקים. חצי ממה שתשלם בארץ בחנות הכי זולה. ב 9€ קניתי אוכל שהספיק לי ליום וחצי. נופים משגעים, אנשים נחמדים מאד. האתרים בעלי אופי משפחתי. אין חיי לילה ורוב האנשים זה משפחות עם ילדים. לא יודע כמה זה חשוב לך.
 

skiforce

New member
נשמע טוב. לי חשוב מגוון מסלולים כחולים ואדומים

הבנתי שמונטרוסה קצת קטנה. מהסיכום שלך זה נשמע שזה היה מצוין לך כדי ללמוד. אני חושש שאמצה מהר מדי את האתר. אבל צריך לבדוק.
אופי משפחתי זה אחלה. אני לא בעניין של בילויים ושיגועים.
 

I Gabe

New member
הבעייה זה לא הגודל, זה הקישורים

האתר או המרחב יותר נכון מתפרש על פני שלושה עמקים ואיזה 12 אתרים קטנים. אם תהיה בעמק האמצעי לא תהיה לך שום בעייה. יש לך שם גישה לארבעה או חמישה אתרים בינוניים שחלקם מחוברים בינהם. יש שם מסלול מפורסם שמסתיים בראש מצוק. ההתחושה שאם אתה לא בולם, אתה צונח 300 מטר.

אני הייתי בעמק המערבי. שלושה אתרים, אנטאנוד, שאמפולוק וסנט ז'ק. אנטאנוד ימלא לך את היום הראשון כי הוא גם הכי קל ומתאים לחימום. בשאמפולוק הכל אדום וחלקם אדום כהה לכיוון שחור. שאמפולוק וסנט ז'אק ימלאו בקלות יומיים כל אחד. יש שאטל בתוך העמק אבל צריך אוטו או תחבורה ציבורית לעבור לעמקים האחרים.

זה לא אתר באמה של לז ארק בלשון המעטה אבל מתאים לחופשה קצרה על תקציב.
 
קצת יותר זול מהאתרים הגדולים בצרפת לרבות וואלטורנס

אבל הבדלים לא גדולים, לא הפרשים של שמים וארץ. מבחינת אפשרויות גלישה לא מתקרב למגוון והמבחר של שלושת העמיקים, גם קצת יותר נמוכה אבל עדיין גבוהה מאד מה שמבטיח עונה ארוכה ובטוחה.

כמו בכל האתרים הגדולים, אין בעיה להסתדר עם אנגלית.

מבחינת גודל:
דולומיטי סופרסקי 1,200 ק"מ מתוכם כ-500 מחוברים במעליות סביב הסלה רונדה עם גישה ישירה.
שביל החלב סביב ססטרייר בערך 400 ק"מ שחלקם בצד הצרפתי.
צ'רוויניה בערך 200 ק"מ בצד האיטלקי ועוד 150 בצד השוויצרי, כשהמעבר פתוח שזה לא תמיד.
 

marceloros

New member
מנהל
גם אני מבקש סקירה מה עוד פתוח

מצב שלג. טמפרטורות, לו ידעתי הייתי בא !
 
למעלה