סקר התייעצות - מה אתם אורזים לאפרה סקי

kubeb2112

New member
סקר התייעצות - מה אתם אורזים לאפרה סקי

בעקבות הצלחת השרשור "ציוד למתחילים - האם חובה למתחילים", אני מעלה שאלה חדשה להתייעצות.
מה וכמה אתם אורזים לאפרה סקי?
סוגי נעליים, כמות בגדים, סוגי בגדים?
תמיד מתלבט ונראה שאורז יותר ממה שאני צריך.
איזה וכמה נעליים לקחת? אני אטוס השנה עם נעלי הרים. אבל יש גם ספא ובריכה במלון אז האם לארוז גם כפכפים, אולי נעלי ספורט. מה עם נעלי בית כדי להסתובב בלובי של המלון?
כמות בגדים וסוגם? בפאבים חם מאוד אבל ההליכה לשם קרה מאוד. האם ללכת עם בגדים דקים ומעיל, האם עם סווטשרט/פוטר?
וגם כמה להביא? האם מספיק שלושה סטים ולמחזר אותם פעמיים במהלך החופשה?
מקווה לדיון פורה ומפרה.
תודה
 

skiforce

New member
רק על עצמי לספר ידעתי: זה מה שאני לוקח איתי

אצלי, אפרה סקי זה בעיקר סיבוב בעיירה, בעיקר לצורך קניית כל מיני מזכרות - מאוד אוהב את זה, מה לעשות.תמיד נחמד גם להתרשם ממבחר הציוד בחנויות השונות. בפאבים אני לא מבין כלום, ולא משתמש בהמצאה הזאת.

נעליים: כפי שאמרת, נעלי הרים. כפכפים למקלחת זה חובה. אני משתמש בהם גם כדי לרדת לסקי רום, ושם נועל את המגפיים. נעלי הרים תופסים מקום בלוקר, וכשחולקים אותו עם עוד חבר'ה וגם ככה צפוף - זה מה שעושים. חוצמזה שלמי יש כוח לנעול נעליים רק בשביל הדרך לסקי רום. שמים כפכפים והופלה, למעלית. רק צריך להיזהר בדרך, ובעיקר בסקי רום, שמישהו לא ידרוך עליך עם מגף סקי, או יניח עליך את המגלשיים שלו והופ הלכה החופשה.

לא ברור לי בשביל מה נעלי ספורט. אם אתה מתכוון להתאמן בחדר כושר, לעשות ריצות וכו' - סבבה. אם לא אז אין ממש סיבה. אישית נשמע לי קצת מופרך לעשות כושר בחופשת סקי. גם ככה אתה כל היום מתאמץ הרבה יותר מחדר כושר, אז בשביל מה? בריכה, לעומת זאת, נשמע לי אחלה. אבל אני תמיד חושש שיפרצו לי ללוקר וישדדו אותי ללא בושה, אז עוד לא ניסיתי בריכה. וגם התעצלתי, מה תעשו לי?

נעלי בית: אני מסתובב בחדר עם גרביים בד"כ. אין המון קילומטרז' ברוב החדרים שאני הייתי בהם. חושב שחבל לסחוב נעלי בית רק בשביל זה. בדירה בד"כ חמים ונעים ואפשר להשתמש גם בכפכפים. לגבי להסתובב בלובי: באמת אין לי מושג, לא ממש יצא לי.

מה ללבוש ליציאה: אני לובש לגלישה מעיל פוך, ולמעשה הוא עלי כל החופשה: מנתב"ג, במטוס, וכו'. לעתים פתוח לעתים סגור. אבל אני חריג ורוב הגולשים לא מצטיידים במעיל כזה, אז קשה לי להמליץ. מה שכן, לדעתי קל מאוד לחטוף "מכת קור" (כלומר צינון וכו') ממעבר בין דירה/פאב חמימים לבין כפור וחוזר חלילה. יכול להיות שפליס דק כלשהו יעשה את העבודה, פלוס כובע פליס רציני וכפפות. אגזים ואציין גם שמי שקר לו והוא מאוד ממהר להגיע ליעד בהליכה, עלול גם להחליק וליפול, מה שיכול להיות לא רק לא נעים בכלל לגוף ולגלישה שבהמשך, אלא גם מאוד מטומטם...

לדעתי עיקר המשחק הוא בסוג וכמות החולצות. מכנסיים אין לדעתי סיבה להביא יותר משני זוגות בסה"כ (כלומר 1 במזוודה).

סחתן על היוזמה!
 

kubeb2112

New member
אחלה פירוט

אני גולש כבר 16 שנה אבל תמיד אוהב לשאול איך אחרים מתארגנים/מתאמנים/מצטיידים.
מכל מלמדי השכלתי
 

marceloros

New member
מנהל
אני לא אוהב לסחוב

כל היום במשך השבוע אני בחליפת סקי?
אז מכנסיים נקיות שאני טס איתן מספקות אותי, אני שלומפר לא מעניין אותי להחליף, ואני לובש אותן רק על נקי ומצוחצח.
כנ"ל נעליים, אצלי נעלי ספורט זה מה שנוח לי.
קרוקס זה לסקי רום, בריכה, ספא - פעם זה היה נעלי אצבע עד שבעטתי במיטה בבנסקו...
כן לוקח משהו חם לשים מעל החולצה ומתחת למעיל שהטא מעיל הסקי - אחד עלי, אחד במזוודה, סוודר/סווצר משהו. כן לוקח איזה גטקס מתחת לג'ינס לערב גם.
 

z x 7 r

New member
הממ - אלו דברים שאני לוקח

טישרטים 2-3
פליס שבימים הקרים אני גם גולש איתו, לקחתי פליס שלא לגלישה - לא השתמשתי בו בסוף.
ג'ינס נוסף אחד מלבד זה שאני נוסע איתו, ומכנס מכותנה למלון.
נעלי הרים שהן מעולות נגד החלקה בשלג ואטומות למים, מלבד הנעליים שאני נוסע איתן. נעלי בית להליכה מהמייבש נעליים לחדר - אין כמו לשים נעלי בית רכות אחרי יום גלישה, ממש אורגזמה :)
לפאב או בר בד"כ אני הולך עם טישרט או חולצה עם שרוול ארוך דקה, ופליס. מעיל מעל - תמיד. כובע ביני דק, כפפות שלא לגלישה, משתמש בכפפות פנימיות של כפפות נורתפ'ייס שהלכו לעולמם.
3 סטים? בשביל מה? מכנס אני מחליף פעם ביומיים שלושה, טישרטים פעם ביום-יומיים, כי לא נמצא בבגדים האלה הרבה זמן - מה, שעתיים-ארבע ביום?
 
עם הגיל האפרה סקי שלי נהיה בולידי למדי

לוקח סט שאפשר להרגיש בו בנוח במסעדה, זוגתי מגדירה אותו כ smart casual. ג'ינס, חולצה יפה ובלייזר. 2 או 3 חולצות לגוון ועם אחת אני גם טס. מעיל זה אותו מעיל של הגלישה. נעליים תמיד מתלבט אם לקחת זוג יפה. הפתרון תלוי בחופשה. אם יוצא עם המשפחה אז נעלי ההליכה של קולומביה, טימברלנד ושות' ישמשו גם לאפרה סקי. אם זאת חופשה רומנטית שלי וזוגתי בלבד אז אני מביא גם זוג נעליים יפות כי הגברת הולכת להרביץ הופעה ואני לא יכול להיראות כמו חוטב עצים.
 

kubeb2112

New member
מצבך טוב שאשתך באה איתך ועוד רוצה "לדפוק" הופעה

וכל הכבוד שאתה זורם איתה ומשווה איתה את הסטנדרט לבוש.
אצלי האישה עדיין לא מוכנה להצטרף. אז זאת חופשת גברים.
נחכה שהילדים יגדלו עוד שנה-שנתיים ונהפוך את המסורת למשפחתית יותר
 
בת זוג, לא אשתי

לשנינו זה פרק ב', והדבר האחרון שהייתי רוצה (גם היא) זה לדרוך שוב ברבנות.

גם גרושתי אגב הייתה גולשת. וגולשת טוב.

אולי עניין של מזל אבל יותר סביר שתכונות אופי. לא רואה את עצמי חי עם מישהי עם תחומי עניין מאד רחוקים משלי.

לגבי הופעה, אמנם אני מהנדס בהכשרה אבל כבר הרבה שנים שאני עובד במכירות ופיתוח עסקי כך שנאלץ להתלבש לפי סטנדרטים מסויימים לעבודה וזה הופך להרגל.
 

kubeb2112

New member
בת זוג טוב יותר מאישה. רק אל תספר לאישתי


 

eitaniz

New member
אם השנים, כמות הביגוד במזוודה שלי יורדת

פליז למשל, זה משהו שאני בכלל לא לוקח וגם כשגלשתי במינוס 27 מעלות לבשתי חולצה טרמית ומעיל - וזהו.
מאחר ויש לי מעיל מחמם, בערב אני לובש טי שירט עם חולצה דקה מעליו + מעיל וכובע דו שיכבתי, שעוזר לי מאוד.
ג'ינס - כמו מרסלו: רק זה שעלי בטיסה
נעלי הרים עלי + קרוקס למלון \ ספא \ סקי רום וכו'.
מכנס טרמי אחד, רק למקרה שממש קר בלילה, ללבוש מתחת לג'ינס (זה לא תופס כמעט מקום ושוקל גרמים בודדים)
יש נקודה אחת שכדאי לקחת בחשבון: (אני מתייחס לאוסטריה מאחר ולשם אני נוסע בדרך כלל, אבל אני מניח שזה תופס לעוד מדינות) יש מקומות שמתירים עישון כשיוצאים לבלות בערב ואז הריח נדבק לבגדים. אני באופן אישי לא מעשן והריח מפריע לי ומאחר ואני יוצא עם מעיל אחד בלבד, במידה ואין רדיאטור בחדר, קשה להוציא את ריח הסיגריות מהמעיל. הפתרון שלי הוא מרסס קטן בריח של כביסה וזה עוזר לי מאוד (וגם יעיל מידי פעם לשירותים, במידה וחולקים חדר או דירה
)
 

kubeb2112

New member
שתי נקודות שלקחתי ממך

אני צריך לקנות קרוקס (מעולם לא חשבתי שאקנה כאלה)
אני צריך למצוא את המרסס ריח שאמרת.
תודה
 

skiforce

New member
בעניין קרוקס ומרסס

1. קרוקס תופס לי מלא מקום במזוודה בהשוואה לכפכפי אצבע, אחרת בכיף הייתי לוקח. גם כשהיה לי תיק לבריכה ויתרתי על קרוקס לטובת הכפכפים.

1. יש מרססים עבור נעליים. יש של "שול", למשל, וגם של עוד חברות פשוטות יותר. אפשר למצוא ברשתות הפארם. מניעת פטריות, ריח טוב, וכו'. מי ששוכר נעלי סקי יכול להשתמש בהם.

אחלה שרשור, תודה לכולם.
 

alien life form

New member
לגבי המרססים

יש כאלה שהם רק ספריי ריח שלא מספיק. צריך לחפש את אלה שהם עם חומר חיטוי כמו זה


https://www.amazon.com/10-Seconds-Shoe-Deodorizer-Disinfectant-EPA-Approved/dp/B000QCOF1M

מביני עניין אומרים שצריך לרסס כמות גדולה של חומר כדי שיהיה אפקיבי. אמנם מחטא ב 10 שניות אבל לוקח לו כמה שעות להתייבש. אי לכך, עדיף לקחת את הנעליים בערב לפני מההשכרה, לרסס ולתת להתייבש ללילה.

דבר אחד שאני תוהה, אם אפשר במקום להיסחב עם החומר, לקנות בבית מרקחת מקומי בקבוק מי חמצן ולרסס פנימה. אפשר לאלתר בקלות בקבוק ריסוס.
 

eitaniz

New member
הקוקרס אכן תופסות מקום אבל אני דוחף אותן לתיק עם הבורד

 

marceloros

New member
מנהל
נעליים אורזים מהר

אבל קרוקס יותר לאט, אפשר לשים בנפרד בפינות/קצוות של המזוודה ואם מתעקשים לדחוף משהו בפנים ולנצל את המקום (שלא ימעך החלר העליון)
 
לא הרבה

יש לי זוג מכנסיים סגנון דגמ"ח של The North Face מאד חמים שאני לובש גם בטיסה וגם בערב. יש לי תמיד סוודר אחד יפה למטרה הזאת שאני לא גולש איתו וכמעט לא לובש בארץ. שנה שעברה קניתי אחד של גם של The North Face שישרת אותי גם השנה. נראה כמו סריג אפור בהיר, כמעט לבן, אבל הוא מסיבים טכניים כך שלא חם מדי בסביבה חמה אבל כן מבודד טוב איפה שקר. מספיק לי ללבוש אותו מעל גופיית כותנה ומעליו מעיל. אותו מעיל של גלישה. נעלי הליכה על הרגליים. אוהב את המוצרים של ניו בלאנס גם בנעלי ספורט וגם בנעלי הליכה. אבל אני לא הולך למועדוני ריקודים לתפוס בחורות. רק הולך לאכול ולשתות משהו אז מחפש ביגוד מכובד ונוח. באתרי הסקי שהייתי בהם לא מקפידים יותר מדי על ההופעה, גם במסעדות הטובות ראיתי שרוב האנשים בג'ינס וסוודר או פליס. הגברים לפחות.
 
למעלה