כדי לקנות גוגלס באתר או בארץ?

marceloros

New member
מנהל
קשה להשיב מה כדאי יותר

כי אי אפשר לדעת מה תמצא איפה ובאילו מחירים.
&nbsp
אני נוטה לכיוון שכדאי לרכוש בארץ בנחת, בשקט, בלי לחץ ובלי לבזבז זמן חופשה.
גם אין מה להפסיד - לא מצאת מה שאהבת ובמחיר סביר, תמיד ניתן לוותר ולנסות באתר.
&nbsp
הבעיה עם רכישה באתר בחו"ל זה שבד"כ מגיעים ולמחרת כבר גולשים.
אז צריך כבר ביום ההגעה להתארגן על זה.
עכשיו השאלה כמה מוקדם אתה מגיע לאתר? כמה חנויות יש וכמה קרובות הן? האם קורעים במחיר או לא?
יכול להיות שזה יסתדר מעולה, ויכול להיות שלא ותצטרך להתפשר.
 
זה גוגלס, לא נעליים

לוקח בדיוק 10 דקות לקנות. כמה אתרי/עיירות סקי אתה מכיר עם פחות מ 10 חנויות אחת ליד השנייה? אפילו בפויאנה בראשוב ברומניה שזה המקום הכי נידח שגלשתי בו ויש מבחר חנויות. ובכל חנות מצ'וקמת בצרפת או אוסטריה תמצא מבחר יותר גדול מכל החנויות בארץ ביחד. ואגב, גם אסור לקנות גוגלס בערב. רק ביום.
 

marceloros

New member
מנהל
לא חסר

אתה צודק שבאתרים היותר קטנים כמו פויאנה או בנסקו יש הרבה חנויות, ומשום מה גם מגיעים יחסית מוקדם.
&nbsp
השנה בבאד-גסטיין היינו אמורים להגיע מוקדם, עד שהגענו ומשכנו את הנעליים, כבר לא ניתן היה למצוא כלום.
בלזארק לפני שנה גם את הנעליים סרבו לתת - "סגרנו כבר" (חמישה לשעת הסגירה).
* דוקא שם לא חסר בלזארק 2000, וקרוב לקלאב, אבל צריך להגיע ביום.
בטין הממ ממש לא היה כלום, בטח לא בלילה ולמרות שהייתי בעיירה.
אווריאז הגענו ממש ממש מוקדם לקלאב, אז הלכנו לגלוש. חנויות ספורט אין לי מושג איפה יש שם, ירדנו לעיירה פעם אחת.
&nbsp
אני יכול גם להמשיך, רק שאלו מקרים פרטיים שלי, ולכן גיבשתי את דעתי האישית ככזאת.
 
לא ברור לי למה אתה מניח שזה צריך לקרות בערב ההגעה

הבחור כתב במפורש שהוא משדרג כך שגם אם מגיע מאוחר ואצה רצה לו הדרך למחרת לפתוח את המסלול ראשון, הוא יכול לעשות את זה עם הישנים ולקנות גוגל חדש בהפסקת הצהריים. שוב, למדוד ולקנות גוגלס זה סיפור של 10 דקות.

ושוב, בלי קשר, זאת טעות לקנות גוגלס בלילה. כלומר סליחה, תן לי לתקן את עצמי, אם אתה גולש בלילה, אז קנה בלילה. אם אתה גולש ביום, קנה ביום.
 

marceloros

New member
מנהל
כי את הדעה שלי ביססתי על שורה ללא תוכן

ולא על מה שעכשיו ראיתי, שמדובר בשידרוג.
התשובה שלי כללית לחלוטין.
 
חוזר וטוען פעם שלישית שאסור לקנות גוגלס בלילה

רק ביום ולצאת איתם מהחנות להתרשם מרמת הסינון ועיוות הצבעים. אם זאת עדשה מקטבת אז בכלל...
 
ודבר נוסף, באמת, אבל באמת שלא קורה שום אסון אם מחכים לבוקר

ב 9:00 נכנסים לחנות הקרובה וב 9:10 יוצאים לכיוון המעלית עם הגוגלס החדשים.
 

marceloros

New member
מנהל
פשוט לא כולם כ"כ מהירי החלטה

או כמו הבחורה ההיא בלזארק שקנתה מהר בהפסקת הצהריים, ואז לא ראתה כלום, והלכה להחליף באמצע הגלישה, ומזל שהחליפו לה. אולי היא לא הכי מבינה אבל ככה באותנ רמה הרוב מבין בזה גם, ואז יוצא 10 דקות ועוד רבע שעה להחליף.
אגב המדריך אמר משהו כמו "מתחת ל-125 יורו" הכל אותו זבל, רק שהוא מקצוען תכלס.
בקיצור מה שאני מתכוון זה לא לקנות בלחץ זמן, מי שמחליט מהר, מי שלא לחוץ לשיעור, מי שהלא בוער לו לגלוש עד בלי סוף, בבקשה - לא פוסל.
&nbsp
 
אני לא מסכים עם המדריך

אמנם אני גולש עם גוגלס איכותיים שעולים כמו המעיל שלי אבל ראיתי גוגלס מאד איכותיים בהרבה פחות מזה.

לגבי מהירות קבלת החלטה, אני רואה אנשים שחושבים שהם מקבלים החלטה מושכלת על סמך מבחנים, ביקורות, וכו' אבל לא בוחרים את המוצר שמתאים להם. וזה נכון אפילו לגבי דירות. כשקניתי את הגוגלס לפני שבועיים עשיתי מחקר הפוך, חיפשתי את הגוגלס שהכי אהבתי מכל הבחינות, יושבות לי טוב על הפרצוף, לא מתחככות בקסדה, הראות טובה. אחרי זה שלפתי את הטלפון ועשיתי מחקר גם מה המומחים אומרים עליהם. ושמחתי לראות שקיבלו ציונים טובים גם במבחנים השוואתיים. ואני מסכים עם הבוס דרך אגב שחשוב לצאת מהחנות ולבדוק את העדשה בתנאים שהיא מיועדת להם, עדשת שמש בתנאי שמש ועדשה מעוננת בתנאי מעונן.

בחנות שבה קניתי, חנות גדולה של אינטרספורט במרכז מסחרי בפאתי מץ, על הכביש שמגיע ממץ לננסי, היו בלי להגזים מאות דגמים לבחור מהם. איפה יש לך כזה מבחר בארץ? לא חבל להגביל את עצמך ל 3-4 דגמים שיש בחנות ממוצעת בארץ? ואני לא מדבר על אותה מסגרת בצבעים שונים או עם עדשות שונות. מה שווה כל המחקר אם אין מבחר?
 
אם תקרא בעיון תראה שזה דומה למה שאני כתבתי

1. שצריך מבחר. לא מכיר חנויות בוורמונט אבל בחנויות באירופה יש מבחר יפה. בטח בצרפת. בכל הרשתות סקימיום, סקיסט, אינטרספורט, פרסיז'ן ושות' מחזיקים מבחר שעולה על החנויות בארץ. באוסטריה זה קצת יותר מורכב אבל גם שם בכל אתר בינוני ומעלה תמצא.
2. שצריך לבדוק את המשקפת בתנאי אמת. לכן אני ממשיך לטעון שזאת טעות לקנות בלילה או לקנות משקפת למז"א מעונן ביום בהיר או לשמש ביום מעונן. זאת דעתי וכל מי שהקשיב לי הודה לי.
3. הדוגמה שנתת עם הבחורה שהחליפו לה דווקא מחזקת לדעתי שיותר כדאי לקנות באתר ולא בארץ אלא אם לא הבנתי אותך בכלל. אם תבוא מהארץ עם משקפת לא מתאימה אז אתה בבעייה יותר גדולה.
 

marceloros

New member
מנהל
אולי חוץ מעניין אחד עקרוני

Shop before you get to the mountain

לגבי הבחורה - זכור לי שהיא קנתה משהו יפה עם משקף מראה כזה, אבל לא ראתה כלום כי זה היה יום ערפל וזה כנראה התאים רק לימי שמש. פאשלה של המוכרת בחנות? חנות שהמדריך המליץ? לא יודע אני מכיר רק את התוצאה.

מעבר לכך אני בטוח שלומפר ולא מצוייד כהלכה, ואולי לא מודע להבדלים מתוך ניסיון עצמי כי אין לי כל מיני גוגלס, אבל המשקף הבודד שלי אני משתמש בו ורואה איתו בשמש ובסערה והכל טוב לי.
עם זאת אני חייב לציין שוב את ההרצאה וההדגמה המקצועית של רובי במפגש סקי שהיה לא מזמן, בה הוכח ידע ומקצוענות, וציוד איכותי כולל משקפות (לצד ציוד פחות איכותי למי שרוצה), כולל ציון ההבדל במחירים ואני יכול לסמוך על חנויות פה בארץ שלא ישלחו אותך לשטח בלי ההסברים - אגב המשקפת שעליה שמתי עין כללה החלפת משקף בהתאם למז"א.
לכל חופשת סקי יש 52 שבועות שאחרי הסקי פה בארץ, ככה שאם חזרת לא מרוצה ממה שמכרו לך, אתה תדע לאן לפנות. לא שווה לדחוף לך סתם כדי למכור.
 
תשובות

הבחורה מהמאמר שהבאת מדברת על חנות שבה היו לה 3 דגמים לבחור מהם. אני לא ראיתי דברים כאלה בחו"ל, רק בארץ. הדגש צריך להיות על המבחר ולא על האיפה. הניסיון שלי הוא ששם יש הרבה יותר מבחר. לא קצת יותר, הרבה יותר.

לגבי גוגלס מותאמים לתנאי התאורה, זה ויכוח ישן ויש דיעות לכאן או לכאן. יש גם אנשים יותר רגישים לאור שלמשל לא יכולים לצאת מהבית ביום שמש בלי משקפי שמש. יש כאלה שמחזיקים שני זוגות או עדשות מתחלפות או עדשות פוטוכרומטיות. בשורה התחתונה מה שהיא קנתה לא התאים לאותו בוקר. ואם אחרי הצהריים יוצאת השמש? זה מחזיר למה שכתבתי קודם שצריך לבחור באור יום ולא בערב ולצאת מהחנות. ואגב לרובם עשו אופטימיזציה לרקע לבן כך שהתוצאה מרגישה שונה בשלג מאשר בקיץ תל אביבי. גם הרכב הקרינה שונה בגלל הגובה ויש יותר UV ולשלג יש השתקפויות והאפקט על שלג שונה מהאפקט על אספלט או דשא. אני רואה רק יתרונות לבחור באתר אבל איש בדעתו יחיה.

לגבי החנויות בארץ, לא נכנס לאף אחד לשיקולים המסחריים. קניתי פה ושם כמה פריטים בארץ, עשיתי אפילו קניות טובות בכל קנה מידה, לא רק יחסית למחירים בארץ. אני מסתובב בחנויות ובאופן כללי לא התרשמתי לטובה מרמת הידע של המוכרים. סיפרתי את הסיפור של זוגתי כשבאה לקנות גוגלס בארץ שמשלב בתוכו גם את חוסר המבחר, גם המחירים המופקעים וגם חוסר המקצועיות של המוכר - לא רוצה להאשים אותו בחוסר תום לב.
 

alien life form

New member
תלוי מה ואיפה

בחו"ל אתה תמצא גוגלס טובים גם ב €30 ומצויינים עד €100, סביר בסביבות €80. המבחר ענק והאיכות באמת מפתיעה לטובה גם בזולים ביותר. בניגוד למה שסוחרים יגידו לך, גם בזולים אין שום בעייה של אדים, שדה ראייה, קונטרסט צבעים ושאר סיפורים שנועדו רק לגרום לך לקנות מוצר יקר.

אם אתה מכוון יותר גבוה מזה ומחפש את אלה עם החלפת עדשה מהירה, מגנטית או קליפים, ושאר צעצועים לילדים גדולים אז תתכונן להיפרד בארץ מ 1000₪ ומעלה כי גם בחו"ל לא יהיה יותר זול.

לי יש נטיה לשרוט אותם די מהר ולכן מסתפק בכל עת בשני זוגות יחסית זולים, אחד ליום מעונן/ערפל ואחד לשמש. בגלל שאני רואה את עצמי מאבד בקלות עדשה, וויתרתי על אלה עם עדשות מתחלפות לטובת שני זוגות גוגלס. אבל זה כבר קטע אישי, אתה מכיר עצמך הכי טוב.
 

air junkie

New member
למען הדיוק

כתבו קודם שגוגלס מצויינים יגיעו ל100 יורו. אז"ש.. הם יכולים גם בכיף להגיע ל 170 יורו ואפילו יותר. וזה גם באתר דיוטי פרי.
ואגב דיוטי פרי.. כל מה שהוא דיוטי פרי במקומות הללו כמו ליוויניו ואנדורה זה הסיגריות, בשמים ואלכוהול. כל שאר מוצרי הגלישה נמכרים בדיוק באותם המחירים שהם נמכרים בכל אירופה ואני מתייחס למחיר המוצהר למוצרים של העונה הנוכחית ולא לאאוטלטים או למוצרים מעונות קודמות או להנחות רגעיות כי באת טוב למוכר באותו הרגע.
 

alien life form

New member
אתה מתכוון להודעה שלי?

לא אמרתי שאין יותר יקרים. רק אמרתי שכבר ב €100 יורו תוכל לקבל גוגלס מצויינים. וזאת דרך אגב לא תגלית שלי. תוכל למצוא לא מעט מבחנים השוואתיים באתרים הכי נחשבים בתחום שבהם זוג זול קיבל כמעט אותו ציון כמו זוג יקר ממנו והבוחנים מודים שלא הרגישו כמעט בשום הבדל בין הזול ליקר. לכן חשוב לבדוק מה בדיוק קונים כי המחיר לבדו איננו אינדיקטור לאיכות.
 

air junkie

New member
כתבת שמצויינים יעלו "עד" 100 יורו ולזה התייחסתי

עד וכבר הן שתי מילים שונות עם משמעות שונה :)
בכל מקרה, אנחנו באותו הכיוון.
אגב, ההבדלים במשקפות לא נעצרים רק באיכות העדשה. גם החומרים שמהם עשויה המסגרת, כמות ואיכות הספוגים, איוורור ועוד.. גם אפשרות ההחלפה המהירה משנה מחיר ולפעמים עדשות פוטוכרומטיות מונעות בכלל את נחיצות ההחלפה וגם לזה יש מחיר.
 

nattyk121

New member
תודה רבה לכולם על התגובות עוד שאלה קטנה

אתם יכולים בבקשה להמליץ לי על גוגלס טובות ליום של שמש וגם ליום של ערפל או מה אני צריך לבדוק בישביל לקחת משהו טוב
אין בעיה גדולה של תקציב רוצה לקנות משהו טוב שיחזיק איתי הרבה שנים
לא גולש מתחיל עד עכשיו היה לי פשוט גוגל זבל והיום יש תקציב להתדרג
והשנה נוסע לוואל טורנס אם זה משנה?
 
למעלה