לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2257522,575 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'קצת תמונות מהקרון החדש...'
קצת תמונות מהקרון החדש...
07/05/2006 | 23:22
60
9
היום נסעתי בו מת"א מרכז ללוד, כמה שיכולתי צילמתי, האנשים פשוט הסתלבתו על הקרון, יש בו פול מקום למטה, שירותים ענקיים חחח.. צולם מסמסונג 900
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' 1'
1
07/05/2006 | 23:23
4
לצפיה ב-' 2'
2
07/05/2006 | 23:23
1
6
לצפיה ב-'רואים שזה גרמני'
רואים שזה גרמני
08/05/2006 | 22:07
3
ראיתי קרונות דאבל דק בברלין שנראו בדיוק כמו אלו, גם מבחוץ וגם מבפנים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' 3'
3
07/05/2006 | 23:24
4
לצפיה ב-' 4'
4
07/05/2006 | 23:24
5
לצפיה ב-' 5'
5
<< ההודעה הנוכחית
07/05/2006 | 23:25
21
לצפיה ב-'רכבת ישראל גנבו לי את הרעיון'
רכבת ישראל גנבו לי את הרעיון
08/05/2006 | 00:32
4
4
סתם, סתם

הצעתי בידיוק את זה לפני יותר משנה. כנראה מישהו קיבל שם שכל:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp...
"רכבת ישראל אמורה לקבל עוד חמישים ומשהו קרונות DD. הקרונות מגיעים הרי מפורקים ובארץ מרכיבים אותם מבפנים בלוד, נכון? האם רכבת ישראל יכולה לשנות את המערך הפנימי של הקרונות הללו שאמורים להגיע ולהפוך את רכבות ה DD ליותר ידידותיות למשתמש? כלומר, במקום לשים את המערך הרגיל של הכיסאות, לקחת קרון ולהפוך אותו ליותר "אופן ספייס". לשים כיסאות מתקפלים שיהיו צמודים לקירות הקרון, ואילו בקרון עצמו לשים גם מקומות למזוודות ומקום למטען, כך גם יוכלו להסיע אופניים בתוך הרכבות, וגם יהיה הרבה יותר מקום לתיקים של חיילים ובכלל. ההסבה הזאת לא אמורה להיות יקרה מידי, ואני בטוח שאפשר לעשות אותה יחסית מהר. אם לדוגמא נצרף קרון כזה לכל מערך של DD נבטיח שיהיה הרבה יותר מקום ברכבת, ויהיה יותר נוח לכולם. גם לנוסעים שלא יצטרכו לקפץ מעל לתיקים של אנשים, וגם לא לאנשים עם התיקים שכל הזמן דורכים עליהם וכועסים עליהם בגלל חוסר המקום שהם יוצרים עם הפקלאות שלהם...

מה דעתכם?"

הודעה שלי מה 23.2.05.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבדלים בקרונות הקומתיים החדשים'
הבדלים בקרונות הקומתיים החדשים
08/05/2006 | 19:45
1
4
הרעיון שלך כמובן נהדר, לב, אולם כנראה שלא השפיע על רכבת ישראל, מהטעמים הבאים:

- ההזמנה נעשתה מראש עם התצורה הסופית של קרונות הנכים
- התצורה של קרונות הנכים כוללת שינויים של ממש בגוף, ולא רק שינוי אבזור (ביטול חלון, הוספת כבש ומתקני שירותים).
תחבורה ציבורית >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אני יודע, חן. הגבתי בצחוק.'
אני יודע, חן. הגבתי בצחוק.
08/05/2006 | 20:12
לא משנה של מי הרעיון העיקר שהדבר בוצע. אם תשים לב, הגבת גם בשרשור אז...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סקירת נושא הנגישות לנכים ברכבת.'
סקירת נושא הנגישות לנכים ברכבת.
10/05/2006 | 22:44
1
5
בנוסף לסקירת הנושא, מובאת שם תמונה מגרמניה שצולמה באוקטובר 2004
והועלתה אז לפורום הנכים.
הקרון שם נראה הרבה יותר פשוט מזה שבארץ ויש אליו גישה ישירה
(כלומר מתאים לכל הרציפים). אפשר לראות שם גם אופנים.
תחבורה ציבורית >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-' אופניים? לאאאא!!!!!!!!!'
אופניים? לאאאא!!!!!!!!!
11/05/2006 | 00:15
3
לצפיה ב-'תודה, איבגי.'
תודה, איבגי.
08/05/2006 | 00:55
1
2
עוד לא יצא לי לראות אותם.
אני מבין שיש פחות מקומות ישיבה... זה נכון? ועד כמה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפי איך שזה נראה'
לפי איך שזה נראה
08/05/2006 | 03:31
2
יש כ15-20 מקומות ישיבה, זאת לעומת 40 בקרון רגיל.

חבל שלא הוסיפו נקודות אחיזה לאנשים על מנת לאפשר להם לעמוד שם, כמו באוטובוסים העירוניים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נחמד...'
נחמד...
08/05/2006 | 20:43
46
1
אני לא יודע כמה זה טוב
לציבור הנכים זה בוודאי טוב (ואין לזלזל בכך)
אבל לשאר ציבור הנוסעים זה אומר כנראה פחות מקומות ישיבה וכיסאות הרבה פחות נוחים מכל מה שהיה ברכבת עד היום. (כך זה נראה)
נקווה שזה יהיה פתח לאופניים ברכבת כי זה נראה מתאים

ושאלה שלא ענו לי
יש שיפור באופן עליית הנכים לקרון עצמו? ראמפה מתקפלת או משהו? חן אמר פעם משהו די מזמן על קרונות שאמורים להגיע עם כזה דבר
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כרגע לא'
כרגע לא
08/05/2006 | 20:58
27
1
לצפיה ב-'נו...'
נו...
08/05/2006 | 21:13
26
1
אז מה כבר היתרון הגדול עבור אדם נכה? שירותי נכים? זה נחמד... אבל לא בשביל זה היה שווה לוותר על 20 מקומות ישיבה...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מכיר שני אנשים'
אני מכיר שני אנשים
08/05/2006 | 21:16
2
2
נכים היושבים על כסא גלגלים- ותאמין לי שבשבילם זו בשורה.
וזה לא רק השירותים כמו האפשרות לרדת למטה בכוחות עצמך ולא להתקע מול הדלת כל הנסיעה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ושכחתי לציין'
ושכחתי לציין
08/05/2006 | 21:16
1
ששניהם נוסעים כמעט יום יום ברכבת
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם בשבילי'
גם בשבילי
08/05/2006 | 23:03
1
ב"ה אדם הולך על שתי רגליים, לרדת למטה זה לא עניין שבשגרה... ולראות את הדלת בתוך הפרצוף שלי כל הנסיעה זה כבר נוף די רגיל
בוא נאמר שלרדת למטה זה באמת עניין סימבולי לכל היותר
אם היה ראמפה מתקפלת בקרונות האלה, שזה אומר תוך שנה-שנתיים ראמפה לנכים בכל רכבת פרברית זה היה אומר שנכים לא צריכים יותר להודיע מראש על מועד נסיעתם, וזה כבר באמת שיפור באיכות חיים ולא סתם גימיק סימבולי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לוותר? הייתי מוותר על אנשים כמוך !'
לוותר? הייתי מוותר על אנשים כמוך !
08/05/2006 | 21:36
22
1
אתה חי במובן מעליו אתה לא יודע שהמטלות הכי פשוטות שאתה מבצע במשך היום ואפילו לא חושב עלהם כמה קשות הם לאנשים נכים אז הייתי מוותר גם על 200 מקומות ישיבה כדי לתת עצמאות לאנשים מוגבלים שיוכלו להשתמש בתחבורה או בכל מקום בלי פחד ככל האדם זאת זכותם
אתה אומר שזה נחמד מה זאת בדיחה לגביך
תאמין לי חייך עוד לפניך אתה לא יודע לאן עוד תגיע
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מסכים- אבל קצת הגזמת...'
אני מסכים- אבל קצת הגזמת...
08/05/2006 | 21:40
9
לצפיה ב-'לא הגזמתי בכלל אדם שלא מקבל את'
לא הגזמתי בכלל אדם שלא מקבל את
08/05/2006 | 21:47
7
1
ציבור הנכים וכותב למה לוותר על 20 מקומות ישיבה בגלל שרותי נכים
ורמפה כדי לנסוע ברכבת ככל האנשים במקום להתקע במעברים ולהתאפק
כל הדרך בגלל חוסר הגישה לשרותים והכול כדי שהאדון יוכל להניח את
התחת שלו במושב נוח שכמובן קיים בקרון אחר הוא בשבילי לא אדם
אבל אי אפשר לשפוט אדם כזה
דברים שרואים מכאן לא רואים משם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהחלט אני מסכים איתך'
בהחלט אני מסכים איתך
08/05/2006 | 21:49
6
1
ושים לב גם מה כתבתי קודם.
אבל לא הייתי מוותר על urilei
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אדם צריך לחשוב לפני שהוא מעלה את'
אדם צריך לחשוב לפני שהוא מעלה את
08/05/2006 | 22:03
5
1
דעותיו ברשת ובכלל בנושא רגיש כזה
המגמה בכל מקום ציבורי היא לתת גישה לציבור הנכים
וכל הכבוד לרכבת ישראל שעושה כך
רק מה לא הבנתי ממך לוותר על urilei  את זה לא כתבתי
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כתבת את זה בכותרת...'
כתבת את זה בכותרת...
08/05/2006 | 22:07
4
בוא נסגור את הנושא-
שנינו מסכימים כי המהלך נכון וכי הגישה של הנכה חשובה מאין כמוה והחברה צריכה להכיר בזה ולפעמים אף לשלם חלק על מנת שלנכה יהיה קל יותר
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל השאלה מה זה נותן לנכה...'
אבל השאלה מה זה נותן לנכה...
08/05/2006 | 23:39
2
אם היית אומר לי שכל השינויים האלו נעשו בשביל להוסיף ראמפת עלייה לקרון הייתי אומר "וואלה", ובוודאי לא הייתי מעלה את הנקודה של ה-20 כיסאות שנעלמו.
אבל זה פשוט לא המצב וכולם פה תפסו נגדי חזית כאילו מה כבר אמרתי
כל השינויים האלו נעשו בשביל שירותי נכים? אז אני באמת חושב שזה מיותר, כי גם ככה אני בספק כמה נכים ירצו להשתמש בהם, במיוחד בנסיעות פרווריות

מה גם שאם היו מספיק רוצים אני מאמין שהיה אפשר לשלב שירותי נכים במפלס הכניסה ולא לוותר על כיסאות (אולי תוך הגדלה מינורית של שטח הכניסה). אז מה בעצם המטרה פה? לי זה יותר נראה כמו קרון אופניים לעתיד ופחות שיפור תנאים לנכים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קרון אופניים? '
קרון אופניים?
09/05/2006 | 06:44
2
לצפיה ב-'שירותי נכים אינם רק לעשיית הצרכים'
שירותי נכים אינם רק לעשיית הצרכים
09/05/2006 | 19:43
1
אלא לעיתים לשם מתן טיפול רפואי כזה או אחר .הנכה לא ימתין ובכלל למה שהוא ימתין עד לסוף הנסיעה לשם קבלת טיפול רפואי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עדיף לעשות רכבת עם הקרונות כאלה'
עדיף לעשות רכבת עם הקרונות כאלה
08/05/2006 | 21:53
שכל הרכבת תיהיה מורכבת מהקרונות של הנכים וייכנסו הרבה יותא אנשים חח
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דרור, אני מסכים לגמרי עם תוכן תגובתך.'
דרור, אני מסכים לגמרי עם תוכן תגובתך.
08/05/2006 | 21:55
11
אבל אני לא חושב שאורי באמת התכוון לזה. אני חושב שאם היית מסביר לו את זה באופן רגוע קצת יותר הוא היה מבין את זה גם כן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא מוכן לספוק מאף אחד זלזול'
לא מוכן לספוק מאף אחד זלזול
08/05/2006 | 22:11
10
1
בציבור הנכים הם אנשים נפלאים ומוכשרים שזכותם להיות שווים ככולם
ומגיע גם לנכים לנסוע ברכבת בכבוד גם על חוסר כמה מקומות ישיבה בקרון
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צודק בהחלט'
צודק בהחלט
08/05/2006 | 23:06
2
לצפיה ב-'אז לא הבנת אותי...'
אז לא הבנת אותי...
08/05/2006 | 23:10
7
1
וחבל שאתה סתם תוקף
מה שאמרתי זה שבתכלס, הקרונות החדשים לא מספקים בעצם שום דבר חדש לציבור הנכים וחבל שלא קראת קצת יותר טוב לפני שהתלהמת.
הנכה עדיין צריך להודיע מראש על נסיעתו ועדיין צריך את הראמפה הצהובה המסורבלת בשביל לעלות ובשביל לרדת. העובדה שהוא יכול להיות במפלס התחתון ולא במפלס הכניסה היא באמת זניחה ואם לא אז תסביר לי מה ההבדל הגדול (הרי יש גם מושבים רגילים במפלס הכניסה ואף אחד לא מרגיש עצמו נחות כשהוא יושב שם)
הדבר היחיד שהם כן מספקים חדש לציבור הנכים זה שירותים. וזה כן יתרון אבל ביננו הרי אנשים נוסעים 6 שעות לאילת בלי שירותים צמודים ואף אחד לא מת מזה, כך שהשאלה זה האם בשביל זה באמת מוצדק להוריד 20-30 כיסאות ולחסוך באיכותם של הנותרים, במיוחד כאשר הרכבות האלה מיועדות בארץ לשימוש פרוורי ולא לנסיעות מי יודע מה רחוקות

עכשיו, כשהבנת מה רציתי, אתה מוזמן להגיב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'או בוא נגיד את זה ככה'
או בוא נגיד את זה ככה
08/05/2006 | 23:26
6
1
אם היה אפשר לוותר גם על השירותים הקיימים בקרונות ה-DD ה"ישנים" תמורת 20 מקומות ישיבה נוספים בכל קרון, הייתי תומך בלעשות את זה. זה לא קשור לזלזול בציבור הנכים, חלילה. אני פשוט לא רואה את החשיבות הכ"כ גדולה של שירותים ברכבת, בוודאי לא רכבת פרוורית.

יהיה מועיל הרבה יותר לדאוג להנגיש את כל השירותים בתחנות הרכבת (דבר שהוא רחוק מלהיות מושלם, קיים למעשה בעיקר בתחנות החדשות). אני גם ככה בספק האם אדם נכה ירצה להשתמש בשירותים ברכבת נוסעת. גם לאדם בריא לחלוטין זו חוויה די מיותרת ואנשים מעדיפים להגיע לשירותים היציבים בתחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אורי בוא נגיד את זה ככה שלכל מקום'
אורי בוא נגיד את זה ככה שלכל מקום
09/05/2006 | 00:35
5
שאתה מגיע גם לנכה זכות להגיע
ולכל שרות שאתה מקבל גם נכה יוכל לקבל נראה לך כן או לא
יש לך בעיה חביבי
טוב שיש סוף סוף גופים שדואגים לנגישות לנכים
ולמניעי הגופים האלה אין לב ומחשבה כשלך
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כבר קרה כמה פעמים'
כבר קרה כמה פעמים
09/05/2006 | 00:44
4
שנכנסתי לרכבת (בעיקר זה קורה ב-IC3) ומתוך התא או שניים של השירותים שהיו בה אף אחד לא היה במצב שמיש (נעול או כל מיני תקלות אחרות)

אז מה? אז התלוננתי? צעקתי? מה זה צריך להיות שאין שירותים ברכבת? לא. כי אני פשוט חושב ששירותים ברכבת, במיוחד פרוורית, הם דבר לא נחוץ ולא חיוני במיוחד. זה הכל. בלי שום קשר אם אלו שירותי נכים או שירותי לא-נכים. אז אתה מוכן לענות על השאלה שלי מה האסון הגדול שנכה (או כל אדם אחר) יסע 30 דקות ברכבת בלי שירותים? נכון מאוד, האסון בכלל לא גדול, יש רק לדאוג לשירותי נכים זמינים בכל תחנה.

שים לב שגם שאלתי פעמיים האם יש שיפור באופן העלייה לרכבת. כי זה באמת דבר חשוב וזה באמת עניין של איכות חיים של הנכה, ושל האפשרות שלו (אם וכאשר יהיה קרון כזה בכל רכבת) לא להיות מחוייב לרכבת מסויימת ש"הזמין" מראש אלא להגיע באופן ספונטני לתחנה.

יש נושאים בוערים הרבה יותר בתחבורה הציבורית בכלל וברכבת בפרט שהם הרבה יותר חשובים משירותים לנכים בתוך הקרונות. כמו הראמפה שעליה דיברתי, כמו עוד משהו כמו 10 תחנות בארץ שכלל לא נגישות לנכים, ובעיקר אוטובוסים: אף חברה כיום לא מצויידת ברכבים בין עירוניים להסעת נכים, וגם השירותים עם מכונות עירוניות לא ממש עובדים כמו שצריך. אז לבוא ולהגיד ש"וואו יש שירותים לנכים ברכבת" ולהאשים אותי בזה שאני פשוט לא רואה בזה את הביג דיל ולעשות ממני בן-אדם חשוך ואפל שלא מכיר בזכויות הנכים, זה סתם קנטרני מצדך. ואתה זורק סיסמאות מאוד נכונות וכולם (בצדק) מצטרפים אליך כמו זה ש"לנכה מגיע לעלות על הרכבת גם על חשבון הנוחות של שאר האנשים". רק שאני לא אמרתי שלא... ואתה עושה ממני כאילו כן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אורי שלום ! עזוב בוא נמשיך הלאה'
אורי שלום ! עזוב בוא נמשיך הלאה
09/05/2006 | 01:02
2
בכל אופן שרותים אמורים להיות נגישים ואם יש בעיה כן צריך להתלונן
שרותים לנכה לא נועדו רק ל........ יש עוד הרבה צרכים פרטיים שנכים
זקוקים להם וכן יש מצבים שגם כמה דקות קובעות את מצבו של הנכה
שזקוק למקום סגור בפרטיות כמו שזה משתמע (כדי להזריק תרופה או טיפול מסויים לא לעיני כל)
ותאמיו לי שאני יודע על מה אני כותב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב, יפה'
טוב, יפה
09/05/2006 | 01:06
1
עכשיו באמת הסברת מה הצורך בזה...
אז בוא באמת נמשיך הלאה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אחלה '
אחלה
09/05/2006 | 01:11
3
לצפיה ב-'עקרונית אתה צודק'
עקרונית אתה צודק
09/05/2006 | 01:10
הרכבות הדו-קומתיות נועדו לשרת בקווים פרבריים, וכמו שאין שירותים באוטובוס פרברי או ברכבת תחתית, השירותים שם די מיותרים. אבל:
1. הרכבות האלה עושות היום את כל הקווים (חוץ מירושלים). בכלל, מצוקת הציוד ברכבת ישראל עדיין לא מאפשרת ציוד יעודי כזה (אני מקווה שגם זה יגיע מתישהו).
2. אם כבר יש שירותים בקרונות ה"רגילים" וגם קרונות עם מקום לנכים, מן הראוי שאלה האחרונים יהיו מצוידים גם בשירותים לנכים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
08/05/2006 | 23:17
1
לצפיה ב-'קראתי את השרשור. אני נכה בכיסא..'
קראתי את השרשור. אני נכה בכיסא..
09/05/2006 | 22:00
17
1
תודה שהבאתם את המידע
אני נכה בכיסא גלגלים ונוסע "כבד" ברכבת ישראל
קודם כל אגיד שאני מסכים לגמרי עם URILEI

קרונות האלה לא מחדשים שום דבר.
בעיה עיקרית זה אפשרות לכ\הכנס לרכבת ולצאת בתחנת היעד
הבעיות הן:
1) הודעה מראש
2) אין אפשרות לנסוע ברכבות מאוחרות (פשוט לא מאשרים את הנסיעות בערב ולפעמים אחרי הצהריים)
3) שוכחים להוריד את הבנאדם מהרכבת (קרה לי לא פעם שפספסתי תחנה)

דרך יחידה לפתור את הבעיות הללו זה אפשרות כניסה לקרון באופן עצמאי
אבל בשביל זה לא מספיק רק קרונות מיוחדים.
הרציפים בארץ יש בשני גבהים וכל עוד זה המצב שום קרון לא יעזור

קראתי לא פעם על הDD החדשים בעבר וגם את איך שרכבת ישראל התפארה בזה שרכשו קרונות נגישים. משמעות של מילה "ניגשות" זה אפשרות לעבור/להכנס באופן עצמאי וברכבת המכשול העיקרי זה כניסה ויציאה מקרון.

רכבת ישראל עושה משהו כדי להראות שהם עושים משהו ולא כדי לפתור את הבעיות באמת. בשביל שיוכלו להגיד "מה הנכים רוצים? תראו אנחנו מתאמצים".

יש לי חבילה של מקרים שתיעדתי שקרו לי ברכבת, שכללו פספוסי תחנות, אי אישור של הנסיעה כי "למנהל לא בא להתאמץ" או "אחרי 2 בצהריים לא מאשרים נסיעות להרצליה". או ביטוי כזה ממנהל של ת"א השלום "אתה לא בא יותר בשעה כזאת", ביטול של נסיעה (שתואמה איתם) שעה מראש והרשימה עוד ארוכה

גם הזלזול שלהם. לא שומעים מהם אפילו "סליחה" כשמפספסים תחנה
למכתבי תלונה אחרונים ששלחתי בינואר קיבלתי תשובה רק אתמול וגם זה בזכות פניה לגורמים מצתווחים וגלי צה"ל.

נמאס כבר מה"חפיפניקיות" של רכבת ישראל שכביכול עושה מאמץ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם אתה מסכים עם מה שאמרתי'
אם אתה מסכים עם מה שאמרתי
09/05/2006 | 22:51
15
אז הרי הוכחתי את טענתי מצויין...
אין שום חידוש של ממש לציבור הנכים בקרונות החדשים.
לגבי הקרונות אני מחכה לשמוע מחן אם הוא יודע משהו לגבי העניין, האם ומתי יהיו רמפות משולבות בקרון והאם יהיה ניתן להרכיב כאלה גם על קרונות קיימים כי הוא אמר על זה משהו בעבר
בעיית גובה הרציפים היא סביר מאוד להניח פתירה אם וכאשר יהיו קרונות מתאימים. ניתן לשנות את גובה הרציפים ללא השקעה רצינית (בסך הכל יציקת בטון) או אפילו זול יותר - ליצור ראמפת בטון על הרציף שתגיע לגובה הנכון ברוחב של כמה מטרים ולוודא שקרון הנכים יעצור בצמוד לראמפה - גם כן פתרון לא מסובך.
לגבי חוסר הנכונות של עובדי הרכבת לשתף פעולה אין לי הרבה מה להגיד חוץ מזה שזה מגעיל (במיוחד "אהבתי" את "אין נסיעות להרצליה אחרי 2", ממש נשמע כמו תקנה ברורה והגיונית...). אין לי עצה טובה יותר מלבד לפנות אישית לשר התחבורה (גבר גבר) ולמנכ"ל הרכבת בכל בעייה כזו ולדווח, בתקווה לאכיפה מוגברת יותר של זכויות הנכים ברכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עם הרצליה טיפה הגזמתי'
עם הרצליה טיפה הגזמתי
09/05/2006 | 23:00
6
במקרה ספציפי הזה אמרו "מנהל לא נמצא ולכן לא יכולים לאשר לך נסיעה משעה 2".

כשמתקשרים לקבוע נסיעה מדברים עם אחראיות משמרת שם ושלושתן דווקא אחלה.
וכאן הבעיה. כשמנהל תחנה מסרב לאשר נסיעה, אני יכול לדבר רק איתן והן מצד אחד לא יכולות לקרבוע שום דבר ומדצ שני זה גורם יחיד שאיתו ניתן לדבר.

אבל המקרה השני שציטטתי היה מילה במילה ובנימה מאוד עצבנית מצד מנהל התחנה (יש לי גם תיעוד מוקלט)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'את מי זה מעניין בכלל?'
את מי זה מעניין בכלל?
09/05/2006 | 23:16
3
צריך מנהל בשביל לפתוח ראמפה עם 4 גלגלי שיניים? אני בטוח שגם בלי תואר במנהל עסקים אפשר להתמודד עם המתקן הזה...
יש תחנות כמו גן החיות התנ"כי, כפר חב"ד ובאר יעקב למשל שאני ממש בספק אם יש להן בכל מנהל (השתיים האחרונות לא מתאימות כלל לנכים או רק אחד הרציפים בהן). אבל מה הקשר? אפשר לתדרך את מוכר הכרטיסים או אפילו את המאבטח לגבי תפעול של המתקן הזה וזהו. למה לכל הרוחות צריך מנהל בתחנה בשביל לפתוח את המתקן הזה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה לא מתאימות? בשניהן יש רציפים'
למה לא מתאימות? בשניהן יש רציפים
09/05/2006 | 23:25
2
בגובה הקרונות. אני לא יודע אם נשארו בארץ תחנות בהן הרציפים באמת נמוכים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא מתאימות'
לא מתאימות
09/05/2006 | 23:33
1
כי נדמה לי שאין אפשרות מעבר ללא מדרגות בין הרציפים (ולא בגלל גובה הרציפים עצמם) אולי התקינו מעלית שם אבל לא נראה לי. או שהתקינו איזה משהו שלא ממש עובד.
לגבי גובה הרציפים נדמה לי שחן אמר פעם שיש בארץ יותר מגובה אחד אבל נראה לי שזה באמת לא יהווה מכשול רציני לראמפות. מקסימום עוד יציקת בטון קטנה, לא יותר מזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אהה.. הנגישות בתחנה עצמה.'
אהה.. הנגישות בתחנה עצמה.
09/05/2006 | 23:35
לא מהרציף לרכבת. הבנתי אותך. צודק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם לא הייתה איזה הפגנה של ארגון'
האם לא הייתה איזה הפגנה של ארגון
09/05/2006 | 23:23
1
הנכים באחד תחנות הרכבת בתל-אביב על נושאים אלא לא מזמן?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היתה'
היתה
09/05/2006 | 23:39
ושם דובר הרכבת הבטיח לא לחייב את ההודעה מראש (לצערי לא הייתי שם כי לא ידעתי על ההפגנה)
ובאותו שבוע הוא הבטיח לי בגלי צה"ל את אותו הדבר כולל לעדכן את מנהלי התחנות
וכשדיברתי עם כמה מנהלים...כמה זה לא מפתיע...הם לא קיבלו שום עדכון בנושא
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין באמת בעיה רצינית של גובה הרציפים.'
אין באמת בעיה רצינית של גובה הרציפים.
09/05/2006 | 23:11
1
לא ממש משנה אם הרציף גבוה בכמה סנטימטרים יותר או פחות. שיעשו רמפה בידיוק כמו באוטובוסים וזהו. אני בטוח שזה לא כל כך קשה. נסעתי לפני שבוע במטרודן ביחד עם בחור על כסא גלגלים. האוטובוס היה מלא וכשהגענו לתחנה שהוא רצה לרדת בה (התחנה ליד קופת חולים לאומית. מי שבאר שבעי יודע שאי אפשר לזוז שם ושאין אפשרות לאוטובוס לעצור ליד התחנה בכלל!), פתחתי את הרמפה (פשוט ביותר) והורדתי אותו לכביש. סגרתי את הרמפה והאוטובוס המשיך לסוע. 15 שניות זה לקח. כל כך קשה לעשות משהו זהה ברכבת???
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במקרה הטוב והזול אפשר להתקין רמפה'
במקרה הטוב והזול אפשר להתקין רמפה
09/05/2006 | 23:34
ובעלות של 30.000-40.000 שח אפשר להתקין גם מעלון בקרון שמותאם לנכים
שזה מחיר זניח לעומת ההשקעה בכל הקרון עצמו וכאשר הדלת נפתחת גם המעלון יורד באופן אוטומטי  או בשליטה של פקח הרכבת כאשר המעלון סגור הוא לא מפריע לעליית נוסעים מעלונים כאלה מותקנים בוואנים של ציבור הנכים
כנראה שרכבת ישראל צריכה לבקש שרותי יעוץ לנושאים אלא ואז נצעד קדימה לקראת חופש התנועה לנכים ברכבת ישראל
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אורי אני כעסתי על זה שכתבת שהיית'
אורי אני כעסתי על זה שכתבת שהיית
09/05/2006 | 23:19
5
מוותר על שרותי הנכים מכוון שהם גוזלים כ 20 מקומות ישיבה לנוסעי הרכבת,
והמושבים יותר חשובים משרותי הנכים, ורק על זה בלבד אז אל תקפוץ .
בכלל המצב עגום כנראה ברכבת ישראל ( אני לא משתמש בשרותם לשמחתי )כפי שנכתב כאן וזה מצער מאוד וחבל.
אני חושב שמכתבים חריפים למשרד התחבורה על התנהגות ויחס עובדי רכבת ישראל מצד הנפגעים ישנו את המצב הנתון, כאן לא צריך להשקיע כספים
אלא לגבות כספים מכנסות מרכבת ישראל והעובדים הסוררים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוא נשלים את כל המשפט...'
בוא נשלים את כל המשפט...
09/05/2006 | 23:30
גוזלים 20 כיסאות ולפי דברי Gunslinger וכפי שטענתי לא נותנים ערך מוסף של ממש לציבור הנכים אלא בעיקר קרון שמצטלם טוב יותר בתחום הזה...
בוודאי שלא התכוונתי שלא צריך לוותר בשביל להטיב עם ציבור הנכים, אלא התכוונתי שלא באמת מטיבים פה מי-יודע-מה עם הציבור הזה.
בקיצור אני עדיין אומר שאת שירותי הנכים היה קרוב לוודאי אפשר לשלב גם עם שינויים קטנים הרבה יותר בקרונות והמטרה העיקרית של הסידור החדש הוא כנראה באמת יותר מקום למזוודות, עגלות ילדים, שטח עמידה ואולי בעתיד אופניים, ופחות משהו שנועד לשרת את ציבור הנכים.
לגבי טיפול רפואי קיבלתי את טענתכם אבל מצד שני לא ראיתי את Gunslinger מדבר על כך כך שכנראה מדובר בבעייה יותר שולית (שגם לה ראוי כמובן לתת פתרון)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המצב ברכבת ישראל בכלל לא עגום'
המצב ברכבת ישראל בכלל לא עגום
10/05/2006 | 00:46
3
ותעיד על כך העלייה החדה במספר הנוסעים ב-10 השנים האחרונות (פי 6!).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העליה במספר הנוסעים - גם בעייה.'
העליה במספר הנוסעים - גם בעייה.
10/05/2006 | 23:30
2
זה, כמובן, משמח מאד. הבעיה היא שרכבת ישראל לא ערוכה מבחינת
תשתית וכח-אדם לגידול המדהים הזה. יש צפיפות נוראית במיוחד בימי
ראשון וחמישי (לפי הלו"ז של החיילים). במקום להוסיף קרונות - דוחסים
את הנוסעים כסרדינים.

בשנה האחרונה גדלה התדירות של תאונות ו"כמעט תאונות" ויש גם תקלות
במערכת הניתוב שמשביתות את תנועת הרכבות בכל הארץ לשעות.

ברור שלהוספת קרונות יש עלות, אך זה יותר זול מתשתית כבישים, תאונות
פקקים וכו'. לכן צריך להשקיע יותר בקרונות, מסילות ובכח אדם,
כך שנגיע לרמה אירופאית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני רואה שאתה חדש כאן'
אני רואה שאתה חדש כאן
11/05/2006 | 00:32
1
נושא העומס ביום ראשון כבר נטחן עד דק בפורום. הוספת קרונות כבר מתרחשת בפועל, וגם העבודה על מסילות. בשביל זה הרכבת קיבלה מעל 20 מיליארד שקל. שים לב:
1. בחודשים האחרונים הגיעו/מגיעים לארץ 54 קרונות דו-קומתיים חדשים (ביניהם קרונות הנכים שמוזכרים כאן). זה יקל על העומס במידה מסוימת. בתקופה הקרובה אמורים להיכנס לשירות עוד כמה קטרים, כך שניתן להגדיל את כמות הרכבות הזמינה.
2. בשנתיים-שלוש הקרובות אמורים להגיע לארץ 86 קרונות חד-קומתיים, מה שיקל עוד יותר. אבל זה לטווח הארוך.
3. אבל קרונות זה לא הכול. יש בעיה קשה הרבה יותר, והיא קיבולת המסילות. מסילה בודדת, כפי שיש היום במקומות רבים (נהריה-קרית מוצקין, לוד-באר שבע, רמלה-ירושלים, ת"א-כפ"ס) מגבילה מאוד את התדירות, ובמידה מסוימת את המהירות, והופכת את לוח הזמנים לרגיש מאוד לעיכובים. מהסיבה הזאת אי אפשר להוסיף רכבות לבאר שבע ביום א' בבוקר. גם על זה עובדים, אבל זה ייקח זמן (הכפלת המסילה לבאר שבע תסתיים רק ב-2009). בינתיים גם הכפלת המסילה לכפר סבא מתקדמת לא רע, ואני מקווה שגם בקטע הצפוני יתחילו לזוז בקרוב.

יש לך סטטיסטיקה בנושא התאונות והתקלות?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צריך גם לזכור שקרונות אינם מוצר מדף'
צריך גם לזכור שקרונות אינם מוצר מדף
11/05/2006 | 01:02
לוקח כמה חודשים טובים לספק אותם, לאחר שההזמנה בוצעה. תריך להתאזר קצת בסבלנות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נגישות לקרונות נוסעים ברציף'
נגישות לקרונות נוסעים ברציף
11/05/2006 | 21:23
גם אני הופתעתי לרעה לשמוע שלא הותקנו בקרונות הקומתיים החדשים כבשים (רמפות) חיצוניים לכסאות גלגלים, אבל כמו שכבר ראיתם מעל גבי הפורום, קרונות הנוסעים החד-קומתיים החדשים שיוזמנו יכללו כבשים כאלו בקרונות המתאימים.
הכבשים האלו אמורים לאפשר גישה לקרון מכל גבהי הרציפים של רכבת ישראל.
תחבורה ציבורית >>
כתובות אינטרנט מצורפות:

הודעות אחרונות

13:19 | 30.05.20 bengb
10:18 | 30.05.20 האלמוני המאושר
18:36 | 29.05.20 yairp4
09:16 | 28.05.20 matrix200200
19:31 | 27.05.20 אלכס גרנשטיין
17:45 | 27.05.20 סקורפיון36
16:28 | 27.05.20 סקורפיון36
19:57 | 26.05.20 אלכס גרנשטיין
14:21 | 25.05.20 הרוכב לאוטובוסים1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ