האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ

מצב
הנושא נעול.

rocar

New member
האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ

האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ
וההסעות? שימו לב: (ואני מתייחס כרגע לחברות הפרטיות) יש לנו את חברת נצרת שמפעילה תח"צ בגליל ובנצרת עילית, והיא הבעלים של נתיב אקספרס ושותפה בקווים. יש לנו את הורן את ליבוביץ שהיא הבעלים של ביתר תור ושותפה בקווים. ויש גם אחד בשם יענקל'ה שחר שהוא: שותף בשחר-צח, תור-גל וקווים. האם מישהו יכול לזכות במיכרז תח"צ כולשהו או להציע מחיר תחרותי להסעות פרטיות או טיולים? אם כל החברות קשורות אחת לשניה, אין תחרות, יש תאום מחירים להסעות הפרטיות וכמובן שכל מיכרזי התח"צ מובטחים, הרי כל החברות שייכות לאותם בעלים... נכון שגם לאגד ולדן יש חברות פרטיות אך הקשר והזיקה בינהן הם ברורים וקל יותר לפקח ולבדוק מה קורה בחברות הללו! האם מישהו ידע למשל שיש קשר בין תור-גל להורן את ליבוביץ'? אף אחד....
 

אוהד11

New member
שים לב שלא פעם אחת טענתי שמחליפים

האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ
וההסעות? שימו לב: (ואני מתייחס כרגע לחברות הפרטיות) יש לנו את חברת נצרת שמפעילה תח"צ בגליל ובנצרת עילית, והיא הבעלים של נתיב אקספרס ושותפה בקווים. יש לנו את הורן את ליבוביץ שהיא הבעלים של ביתר תור ושותפה בקווים. ויש גם אחד בשם יענקל'ה שחר שהוא: שותף בשחר-צח, תור-גל וקווים. האם מישהו יכול לזכות במיכרז תח"צ כולשהו או להציע מחיר תחרותי להסעות פרטיות או טיולים? אם כל החברות קשורות אחת לשניה, אין תחרות, יש תאום מחירים להסעות הפרטיות וכמובן שכל מיכרזי התח"צ מובטחים, הרי כל החברות שייכות לאותם בעלים... נכון שגם לאגד ולדן יש חברות פרטיות אך הקשר והזיקה בינהן הם ברורים וקל יותר לפקח ולבדוק מה קורה בחברות הללו! האם מישהו ידע למשל שיש קשר בין תור-גל להורן את ליבוביץ'? אף אחד....
שים לב שלא פעם אחת טענתי שמחליפים
מונופול אחד במונופול אחר. לא ציינת גם את מטרופולין שהיא חברת בת גם של דן וגם של תור בוס
 
מטרופולין לא שייכת לדן

שים לב שלא פעם אחת טענתי שמחליפים
מונופול אחד במונופול אחר. לא ציינת גם את מטרופולין שהיא חברת בת גם של דן וגם של תור בוס
מטרופולין לא שייכת לדן
מטרופולין היא חברה-בת של תור-בוס, מכשירי תנועה ואתגל. נהור, חברה-בת של דן, היא השותפה של מטרופולין בחברת מטרודן.
 

אוהד11

New member
סליחה, התכוונתי שמטרודן היא חברת בת

מטרופולין לא שייכת לדן
מטרופולין היא חברה-בת של תור-בוס, מכשירי תנועה ואתגל. נהור, חברה-בת של דן, היא השותפה של מטרופולין בחברת מטרודן.
סליחה, התכוונתי שמטרודן היא חברת בת
של דן ושל מטרופולין, כשהאחרונה בעצמה היא חברת בת של תורבוס ושות'
 

urilei

New member
בכל ענף יש "קבוצות"

האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ
וההסעות? שימו לב: (ואני מתייחס כרגע לחברות הפרטיות) יש לנו את חברת נצרת שמפעילה תח"צ בגליל ובנצרת עילית, והיא הבעלים של נתיב אקספרס ושותפה בקווים. יש לנו את הורן את ליבוביץ שהיא הבעלים של ביתר תור ושותפה בקווים. ויש גם אחד בשם יענקל'ה שחר שהוא: שותף בשחר-צח, תור-גל וקווים. האם מישהו יכול לזכות במיכרז תח"צ כולשהו או להציע מחיר תחרותי להסעות פרטיות או טיולים? אם כל החברות קשורות אחת לשניה, אין תחרות, יש תאום מחירים להסעות הפרטיות וכמובן שכל מיכרזי התח"צ מובטחים, הרי כל החברות שייכות לאותם בעלים... נכון שגם לאגד ולדן יש חברות פרטיות אך הקשר והזיקה בינהן הם ברורים וקל יותר לפקח ולבדוק מה קורה בחברות הללו! האם מישהו ידע למשל שיש קשר בין תור-גל להורן את ליבוביץ'? אף אחד....
בכל ענף יש "קבוצות"
בענף הקמעונות יש אולי 20 רשתות שיווק כשבפועל כמעט כולן שייכות לאותן 3 קבוצות: ריבוע כחול, שופרסל וקלאבמרקט (שהאחרונה נדמה לי כבר מוזגה לאחת מהשתיים האחרות) לא נראה לי שיש בעייה שיהיה מצב דומה גם בשוק התח"צ. עדיין יש לפחות 3 או 4 קבוצות שלא קשורות זו לזו (אגד, דן, קונקס, והקבוצה שציינת)
 

raminec

New member
שים לב

האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ
וההסעות? שימו לב: (ואני מתייחס כרגע לחברות הפרטיות) יש לנו את חברת נצרת שמפעילה תח"צ בגליל ובנצרת עילית, והיא הבעלים של נתיב אקספרס ושותפה בקווים. יש לנו את הורן את ליבוביץ שהיא הבעלים של ביתר תור ושותפה בקווים. ויש גם אחד בשם יענקל'ה שחר שהוא: שותף בשחר-צח, תור-גל וקווים. האם מישהו יכול לזכות במיכרז תח"צ כולשהו או להציע מחיר תחרותי להסעות פרטיות או טיולים? אם כל החברות קשורות אחת לשניה, אין תחרות, יש תאום מחירים להסעות הפרטיות וכמובן שכל מיכרזי התח"צ מובטחים, הרי כל החברות שייכות לאותם בעלים... נכון שגם לאגד ולדן יש חברות פרטיות אך הקשר והזיקה בינהן הם ברורים וקל יותר לפקח ולבדוק מה קורה בחברות הללו! האם מישהו ידע למשל שיש קשר בין תור-גל להורן את ליבוביץ'? אף אחד....
שים לב
לא פעם אחת טענתי, אגד ודן הן חברות פרטיות. לכן גם זה לא נכון לקרוא לרפורמה בתחבורה הציבורית הפרטה. לאגד ולדן יש חברות בת במשך שנים רבות ולאף אחד אין שום אפשרות לעקוב אחרי העברות כספים/עובדים בין החברות.
 

אוהד11

New member
אמת, מלכתחילה זו היתה הטעיה של משרד

שים לב
לא פעם אחת טענתי, אגד ודן הן חברות פרטיות. לכן גם זה לא נכון לקרוא לרפורמה בתחבורה הציבורית הפרטה. לאגד ולדן יש חברות בת במשך שנים רבות ולאף אחד אין שום אפשרות לעקוב אחרי העברות כספים/עובדים בין החברות.
אמת, מלכתחילה זו היתה הטעיה של משרד
התחבורה לכנות את התהליך שמתקיים מזה עשור כהפרטה של התחב"צ. מאז ומתמיד אגד ודן היו חברות פרטיות שפעלו באישור ממשלתי להפעיל שרותי תחב"צ
 

raminec

New member
נכון, אבל

אמת, מלכתחילה זו היתה הטעיה של משרד
התחבורה לכנות את התהליך שמתקיים מזה עשור כהפרטה של התחב"צ. מאז ומתמיד אגד ודן היו חברות פרטיות שפעלו באישור ממשלתי להפעיל שרותי תחב"צ
נכון, אבל
זה לא מצב תקין שחברה פרטית מסויימת מקבלת אישור להפעיל תחבורה ציבורית ללא מכרז. בכל תחום אחר בארץ חברה שתקבל זכיון מהממשלה למשהו ללא מכרז תחטוף מליון וחצי בג"צים והזכיון שלה יבוטל חיש קל. בתח"צ משום מה נתקענו עם העוול ההיסטורי. אתם נגד מכרזים? אין בעיה. מדינת ישראל תקים חברה לאומית לתחבורה ציבורית שתרכוש אוטובוסים ותתפעל את הקווים. מתנות כמו אלו שדן ואגד קיבלו הן מנוגדות לכל מנהל תקין במדינה מערבית שהיא. הבעיה שנוצרה היא שקשה מאוד להציב לאגד/דן תנאים להפעלת האוטובוסים כאשר אין בכלל אלטרנטיבות. מה אפשר לעשות להם אם הם המפעילים היחידים של תח"צ בכל מקרה? אין למשרד התחבורה שום "שוט" עליהן למעט קנסות כספיים. ברגע שכל אשכול יוצא למכרז, ניתן להציב תנאים לקבלת האשכול. חברה שתכשל בהפעלת האשכול תפסל במכרז הבא על האשכול. יוצרים פה מציאות חדשה לחלוטין שמאפשרת למשרד התחבורה לבצע שינויים משמעותיים בהתנהלות כל התח"צ בארץ. אם הביצוע הוא טוב או רע, כל מקרה לגופו. חלק מהחברות עומדות בתנאי המכרז טוב יותר וחלק פחות. חלקן נותן שירות טוב יותר וחלקן פחות. מה שברור הוא שהרפורמה הייתה דרושה כבר מלפני זמן רב ואין שום ברירה אלא לבצע אותה כאן ועכשיו. מבחינתי אין פה שאלה של האם צריך להוציא את הקווים למכרז, אלא רק איך לבצע את זה תוך פגיעה מינימלית בנוסעים והפקת השיפורים הגדולים ביותר האפשריים לשירות הלקוחות. העובדה שמשרד התחבורה גובה כסף עבור הפעלת הזכיון במקומות מסויימים הוא תעודת עניות לאופן הלקוי בו מתבצעת הרפורמה. זו עדות חותכת לחוסר ההבנה של כל מה שעומד מאחורי תחבורה ציבורית בעולם. תחבורה ציבורית היא אמצעי תחבורה לחסרי יכולת, לא לשכבות החזקות. גבית תגמולים היא סוג של מס על עניים. בנוסף, הוזלת תח"צ עשויה לעודד נוסעים לעבור מרכבם הפרטי שורף הבנזין שמתייקר בקצב רצחני לתחבורה ציבורית שהיא ידידותית יותר לסביבה הרבה מעבר לאיכות האוויר.
 

levikon

New member
נכון בהחלט../images/Emo70.gif

נכון, אבל
זה לא מצב תקין שחברה פרטית מסויימת מקבלת אישור להפעיל תחבורה ציבורית ללא מכרז. בכל תחום אחר בארץ חברה שתקבל זכיון מהממשלה למשהו ללא מכרז תחטוף מליון וחצי בג"צים והזכיון שלה יבוטל חיש קל. בתח"צ משום מה נתקענו עם העוול ההיסטורי. אתם נגד מכרזים? אין בעיה. מדינת ישראל תקים חברה לאומית לתחבורה ציבורית שתרכוש אוטובוסים ותתפעל את הקווים. מתנות כמו אלו שדן ואגד קיבלו הן מנוגדות לכל מנהל תקין במדינה מערבית שהיא. הבעיה שנוצרה היא שקשה מאוד להציב לאגד/דן תנאים להפעלת האוטובוסים כאשר אין בכלל אלטרנטיבות. מה אפשר לעשות להם אם הם המפעילים היחידים של תח"צ בכל מקרה? אין למשרד התחבורה שום "שוט" עליהן למעט קנסות כספיים. ברגע שכל אשכול יוצא למכרז, ניתן להציב תנאים לקבלת האשכול. חברה שתכשל בהפעלת האשכול תפסל במכרז הבא על האשכול. יוצרים פה מציאות חדשה לחלוטין שמאפשרת למשרד התחבורה לבצע שינויים משמעותיים בהתנהלות כל התח"צ בארץ. אם הביצוע הוא טוב או רע, כל מקרה לגופו. חלק מהחברות עומדות בתנאי המכרז טוב יותר וחלק פחות. חלקן נותן שירות טוב יותר וחלקן פחות. מה שברור הוא שהרפורמה הייתה דרושה כבר מלפני זמן רב ואין שום ברירה אלא לבצע אותה כאן ועכשיו. מבחינתי אין פה שאלה של האם צריך להוציא את הקווים למכרז, אלא רק איך לבצע את זה תוך פגיעה מינימלית בנוסעים והפקת השיפורים הגדולים ביותר האפשריים לשירות הלקוחות. העובדה שמשרד התחבורה גובה כסף עבור הפעלת הזכיון במקומות מסויימים הוא תעודת עניות לאופן הלקוי בו מתבצעת הרפורמה. זו עדות חותכת לחוסר ההבנה של כל מה שעומד מאחורי תחבורה ציבורית בעולם. תחבורה ציבורית היא אמצעי תחבורה לחסרי יכולת, לא לשכבות החזקות. גבית תגמולים היא סוג של מס על עניים. בנוסף, הוזלת תח"צ עשויה לעודד נוסעים לעבור מרכבם הפרטי שורף הבנזין שמתייקר בקצב רצחני לתחבורה ציבורית שהיא ידידותית יותר לסביבה הרבה מעבר לאיכות האוויר.
נכון בהחלט

זה מדהים עד כמה אני מסכים עם מה שאתה כותב. לא יכולתי לכתוב את זה טוב יותר!!
 
כל כך נכון

נכון, אבל
זה לא מצב תקין שחברה פרטית מסויימת מקבלת אישור להפעיל תחבורה ציבורית ללא מכרז. בכל תחום אחר בארץ חברה שתקבל זכיון מהממשלה למשהו ללא מכרז תחטוף מליון וחצי בג"צים והזכיון שלה יבוטל חיש קל. בתח"צ משום מה נתקענו עם העוול ההיסטורי. אתם נגד מכרזים? אין בעיה. מדינת ישראל תקים חברה לאומית לתחבורה ציבורית שתרכוש אוטובוסים ותתפעל את הקווים. מתנות כמו אלו שדן ואגד קיבלו הן מנוגדות לכל מנהל תקין במדינה מערבית שהיא. הבעיה שנוצרה היא שקשה מאוד להציב לאגד/דן תנאים להפעלת האוטובוסים כאשר אין בכלל אלטרנטיבות. מה אפשר לעשות להם אם הם המפעילים היחידים של תח"צ בכל מקרה? אין למשרד התחבורה שום "שוט" עליהן למעט קנסות כספיים. ברגע שכל אשכול יוצא למכרז, ניתן להציב תנאים לקבלת האשכול. חברה שתכשל בהפעלת האשכול תפסל במכרז הבא על האשכול. יוצרים פה מציאות חדשה לחלוטין שמאפשרת למשרד התחבורה לבצע שינויים משמעותיים בהתנהלות כל התח"צ בארץ. אם הביצוע הוא טוב או רע, כל מקרה לגופו. חלק מהחברות עומדות בתנאי המכרז טוב יותר וחלק פחות. חלקן נותן שירות טוב יותר וחלקן פחות. מה שברור הוא שהרפורמה הייתה דרושה כבר מלפני זמן רב ואין שום ברירה אלא לבצע אותה כאן ועכשיו. מבחינתי אין פה שאלה של האם צריך להוציא את הקווים למכרז, אלא רק איך לבצע את זה תוך פגיעה מינימלית בנוסעים והפקת השיפורים הגדולים ביותר האפשריים לשירות הלקוחות. העובדה שמשרד התחבורה גובה כסף עבור הפעלת הזכיון במקומות מסויימים הוא תעודת עניות לאופן הלקוי בו מתבצעת הרפורמה. זו עדות חותכת לחוסר ההבנה של כל מה שעומד מאחורי תחבורה ציבורית בעולם. תחבורה ציבורית היא אמצעי תחבורה לחסרי יכולת, לא לשכבות החזקות. גבית תגמולים היא סוג של מס על עניים. בנוסף, הוזלת תח"צ עשויה לעודד נוסעים לעבור מרכבם הפרטי שורף הבנזין שמתייקר בקצב רצחני לתחבורה ציבורית שהיא ידידותית יותר לסביבה הרבה מעבר לאיכות האוויר.
כל כך נכון
 

rocar

New member
שימו לב, אני התכוונתי שבנוסף

האם יש מונפולים וקרטלים בענף התח"צ
וההסעות? שימו לב: (ואני מתייחס כרגע לחברות הפרטיות) יש לנו את חברת נצרת שמפעילה תח"צ בגליל ובנצרת עילית, והיא הבעלים של נתיב אקספרס ושותפה בקווים. יש לנו את הורן את ליבוביץ שהיא הבעלים של ביתר תור ושותפה בקווים. ויש גם אחד בשם יענקל'ה שחר שהוא: שותף בשחר-צח, תור-גל וקווים. האם מישהו יכול לזכות במיכרז תח"צ כולשהו או להציע מחיר תחרותי להסעות פרטיות או טיולים? אם כל החברות קשורות אחת לשניה, אין תחרות, יש תאום מחירים להסעות הפרטיות וכמובן שכל מיכרזי התח"צ מובטחים, הרי כל החברות שייכות לאותם בעלים... נכון שגם לאגד ולדן יש חברות פרטיות אך הקשר והזיקה בינהן הם ברורים וקל יותר לפקח ולבדוק מה קורה בחברות הללו! האם מישהו ידע למשל שיש קשר בין תור-גל להורן את ליבוביץ'? אף אחד....
שימו לב, אני התכוונתי שבנוסף
לריכוזיות בתח"צ, יש גם ריכוזיות בכל ענף ההסעות כששלושה או ארבעה גופים ואנשים שולטים גם בשוק ההסעות, מיכרזים להסעת עובדים וכו'... ובקשר לאגד ודן: מה לעשות? אגד ודן קיימות עשרות שנים עוד לפני קום המדינה ואת הזכויות להפעלת התח"צ בישראל הן רכשו ב"דם" תרתי משמע! כיום השתנו הכללים וכולם מחויבים להם. ובקשר לזיקה בין החברות השונות: מספיק שאתה רואה מדבקות של אגד+ או אגד אישי או יונייטד טורס ואתה יודע שזה אגד או דן אם אתה רואה תור-גל, אתה לא יודע שזה שחר-צח וגם קווים וגם הורן את ליבוביץ' וכו'.... זאת היתה הכוונה.
 

אוהד11

New member
על אגד ודן צריך להוסיף גם את עפיפי

שימו לב, אני התכוונתי שבנוסף
לריכוזיות בתח"צ, יש גם ריכוזיות בכל ענף ההסעות כששלושה או ארבעה גופים ואנשים שולטים גם בשוק ההסעות, מיכרזים להסעת עובדים וכו'... ובקשר לאגד ודן: מה לעשות? אגד ודן קיימות עשרות שנים עוד לפני קום המדינה ואת הזכויות להפעלת התח"צ בישראל הן רכשו ב"דם" תרתי משמע! כיום השתנו הכללים וכולם מחויבים להם. ובקשר לזיקה בין החברות השונות: מספיק שאתה רואה מדבקות של אגד+ או אגד אישי או יונייטד טורס ואתה יודע שזה אגד או דן אם אתה רואה תור-גל, אתה לא יודע שזה שחר-צח וגם קווים וגם הורן את ליבוביץ' וכו'.... זאת היתה הכוונה.
על אגד ודן צריך להוסיף גם את עפיפי
שהפעיל קווי תחב"צ בנצרת מאז קום המדינה, ואולי אף לפני כן. מאז הוא הוסיף את שרותי התחב"צ בנצרת-נצרת עילית ואת נתיב אקספרס. למעשה, חוק חובת המכרזים והחלטת הממשלה מחייבים לפרסם מכרז גם לגבי חברת עפיפי. לגבי הפעלת הרפורמה - במקום לתת למספר גופים להתחרות נותנים למונופול אזורי לפעול וגובים ממנו אתנן. בפועל, משרד התחבורה אינו אוכף את תנאי המכרז והתוצאות הן כפי שרואים לגבי מספר חברות
 

rocar

New member
אתם לא מתייחסים ל"פואנטה" שלי!

על אגד ודן צריך להוסיף גם את עפיפי
שהפעיל קווי תחב"צ בנצרת מאז קום המדינה, ואולי אף לפני כן. מאז הוא הוסיף את שרותי התחב"צ בנצרת-נצרת עילית ואת נתיב אקספרס. למעשה, חוק חובת המכרזים והחלטת הממשלה מחייבים לפרסם מכרז גם לגבי חברת עפיפי. לגבי הפעלת הרפורמה - במקום לתת למספר גופים להתחרות נותנים למונופול אזורי לפעול וגובים ממנו אתנן. בפועל, משרד התחבורה אינו אוכף את תנאי המכרז והתוצאות הן כפי שרואים לגבי מספר חברות
אתם לא מתייחסים ל"פואנטה" שלי!
גם שוק ההסעות הפרטיות והטיולים "נישלט" ע"י מס' מצומצם של גורמים... זהו לדעתי מצב חמור ביותר ולא משאיר הרבה ברירות לחברות הקטנות שנאלצות לעבוד במחירי הפסד, לשלם משכורות מינימליות ולחסוך כמה שיותר בתחזוקה של האוטובוסים. אל תשכחו שיש גם "זיקה" גדולה לאחד היצרנים כלומר גם מחיר הרכישה של אוטובוס חדש נישלט ע"י החברות הגדולות. מין הסתם זה יוצר "עיוות" במיקרה של הצעה למיכרז הסעות פרטי (לא רק תח"צ) שעלות רכישת אוטובוס חדש צריכה להלקח בחשבון. ובעצם גם תח"צ.... אם ל"קווים" יש שליטה על מחירי הוולבו והפיאט אף חברה חדשה לא יכולה לקנו אותם במחיר שיאפשר לה להציע הצעה תחרותית למיכרז... ואלוי זאת אחת הסיבות שקווים זכתה כבר במיכרז שלישי ברציפות???
 

rocar

New member
לקנו=לקנות אלוי=אולי... חג שמח !

אתם לא מתייחסים ל"פואנטה" שלי!
גם שוק ההסעות הפרטיות והטיולים "נישלט" ע"י מס' מצומצם של גורמים... זהו לדעתי מצב חמור ביותר ולא משאיר הרבה ברירות לחברות הקטנות שנאלצות לעבוד במחירי הפסד, לשלם משכורות מינימליות ולחסוך כמה שיותר בתחזוקה של האוטובוסים. אל תשכחו שיש גם "זיקה" גדולה לאחד היצרנים כלומר גם מחיר הרכישה של אוטובוס חדש נישלט ע"י החברות הגדולות. מין הסתם זה יוצר "עיוות" במיקרה של הצעה למיכרז הסעות פרטי (לא רק תח"צ) שעלות רכישת אוטובוס חדש צריכה להלקח בחשבון. ובעצם גם תח"צ.... אם ל"קווים" יש שליטה על מחירי הוולבו והפיאט אף חברה חדשה לא יכולה לקנו אותם במחיר שיאפשר לה להציע הצעה תחרותית למיכרז... ואלוי זאת אחת הסיבות שקווים זכתה כבר במיכרז שלישי ברציפות???
לקנו=לקנות אלוי=אולי... חג שמח !
 

rocar

New member
אין לך גם שום דרך לדעת חוץ משיחות

יתכן שיש יותר משמץ של אמת בדבריך על
שוק ההסעות הפרטי. עדיין לא נחשף הפאזל של החברות "והחתונות" ביניהן
אין לך גם שום דרך לדעת חוץ משיחות
עם נהגים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה