שכח מזה, לא יהיו כאן אוטובוסים
מונעי גז. ראשית נתחיל בעובדה שגם אין טעם, מכיוון שרמת הפליטה בתקן יורו 4, המחייב אוטובוסים שמיוצרים החל משנה זו, נמוכה יותר מזו של מנועי הגז CNG (הרוב המוחלט של מנועי האוטובוסים על גז). שנית, לפני כשנתיים חברת דן הזמינה 20 אוטובוסים ממונעי גז CNG מחברת מ.א.ן הגרמנית, אך המשרד לביטחון פנים לא אישר את הרכישה. לא עזרו גם חוות דעת של מומחים מהטכניון, שקבעו שבלוני הגז אינם מסוכנים, גם בעת פיצוץ, חס וחלילה. אי לכך ההזמנה בוטלה. ההחלטה לא השתנתה, ואני מעריך שגם לא תשתנה. לראיה - אוטובוס הפיליאס ההיברידי (גז+חשמל) שנוסה בארץ במשך חמישה חודשים ושתוכל למצוא תמונות שלו משלשום בפורום לא ייובא לארץ (במידה ואכן ייובא) עם מנוע גז, אלא מנוע דיזל, כלומר הוא יפעל על סולר וחשמל. והפיליאס עובד בכלל על LPG (גפ"מ).