אוטובוס על גז

מצב
הנושא נעול.

doron1955

New member
אוטובוס על גז

אוטובוס על גז
אוסטרליה מלבורן חלק נכבד מהאוטובוסים נוסעים על גז די מדהים לשמוע אוטובוס עובר על פני בשקט מופלא בקרוב אצלינו
 
שכח מזה, לא יהיו כאן אוטובוסים

אוטובוס על גז
אוסטרליה מלבורן חלק נכבד מהאוטובוסים נוסעים על גז די מדהים לשמוע אוטובוס עובר על פני בשקט מופלא בקרוב אצלינו
שכח מזה, לא יהיו כאן אוטובוסים
מונעי גז. ראשית נתחיל בעובדה שגם אין טעם, מכיוון שרמת הפליטה בתקן יורו 4, המחייב אוטובוסים שמיוצרים החל משנה זו, נמוכה יותר מזו של מנועי הגז CNG (הרוב המוחלט של מנועי האוטובוסים על גז). שנית, לפני כשנתיים חברת דן הזמינה 20 אוטובוסים ממונעי גז CNG מחברת מ.א.ן הגרמנית, אך המשרד לביטחון פנים לא אישר את הרכישה. לא עזרו גם חוות דעת של מומחים מהטכניון, שקבעו שבלוני הגז אינם מסוכנים, גם בעת פיצוץ, חס וחלילה. אי לכך ההזמנה בוטלה. ההחלטה לא השתנתה, ואני מעריך שגם לא תשתנה. לראיה - אוטובוס הפיליאס ההיברידי (גז+חשמל) שנוסה בארץ במשך חמישה חודשים ושתוכל למצוא תמונות שלו משלשום בפורום לא ייובא לארץ (במידה ואכן ייובא) עם מנוע גז, אלא מנוע דיזל, כלומר הוא יפעל על סולר וחשמל. והפיליאס עובד בכלל על LPG (גפ"מ).
 
מוזר שמשרד לבטחון פנים דחה

שכח מזה, לא יהיו כאן אוטובוסים
מונעי גז. ראשית נתחיל בעובדה שגם אין טעם, מכיוון שרמת הפליטה בתקן יורו 4, המחייב אוטובוסים שמיוצרים החל משנה זו, נמוכה יותר מזו של מנועי הגז CNG (הרוב המוחלט של מנועי האוטובוסים על גז). שנית, לפני כשנתיים חברת דן הזמינה 20 אוטובוסים ממונעי גז CNG מחברת מ.א.ן הגרמנית, אך המשרד לביטחון פנים לא אישר את הרכישה. לא עזרו גם חוות דעת של מומחים מהטכניון, שקבעו שבלוני הגז אינם מסוכנים, גם בעת פיצוץ, חס וחלילה. אי לכך ההזמנה בוטלה. ההחלטה לא השתנתה, ואני מעריך שגם לא תשתנה. לראיה - אוטובוס הפיליאס ההיברידי (גז+חשמל) שנוסה בארץ במשך חמישה חודשים ושתוכל למצוא תמונות שלו משלשום בפורום לא ייובא לארץ (במידה ואכן ייובא) עם מנוע גז, אלא מנוע דיזל, כלומר הוא יפעל על סולר וחשמל. והפיליאס עובד בכלל על LPG (גפ"מ).
מוזר שמשרד לבטחון פנים דחה
זאת. מאיזה סיבות? דווקא שעשיו מתפתח כל התחום של הגז הטבעי ומעבר מכוניות פרטיות לגז טבעי...
 

levikon

New member
כי באוטובוס יש לך קצת יותר סיכוי

מוזר שמשרד לבטחון פנים דחה
זאת. מאיזה סיבות? דווקא שעשיו מתפתח כל התחום של הגז הטבעי ומעבר מכוניות פרטיות לגז טבעי...
כי באוטובוס יש לך קצת יותר סיכוי
לפיגוע פיצוץ ע"י מחבל מאשר ברכב פרטי. וגם יותר נפגעים. אני גם מבין את משרד הבטחון. כולם יכולים להגיד שהבלונים בטוחים, ואין מה לדאוג, ואפילו אם יהיה פיצוץ הבלון לא יתפוצץ. אבל, אף אחד לא מבטיח שהמערכת על האוטובוס תעבור השגחה כה קפדנית. אף אחד לא מבטיח צילומי רנטגן תקופתיים כדי לבדוק את עמידות המכל. בקיצור, אין ממש צורך בכך. שיעשו הסבה לתחנות כוח לפעולה על גז. זה יהה עדיף.
 
../images/Emo45.gif

כי באוטובוס יש לך קצת יותר סיכוי
לפיגוע פיצוץ ע"י מחבל מאשר ברכב פרטי. וגם יותר נפגעים. אני גם מבין את משרד הבטחון. כולם יכולים להגיד שהבלונים בטוחים, ואין מה לדאוג, ואפילו אם יהיה פיצוץ הבלון לא יתפוצץ. אבל, אף אחד לא מבטיח שהמערכת על האוטובוס תעבור השגחה כה קפדנית. אף אחד לא מבטיח צילומי רנטגן תקופתיים כדי לבדוק את עמידות המכל. בקיצור, אין ממש צורך בכך. שיעשו הסבה לתחנות כוח לפעולה על גז. זה יהה עדיף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה