שאלה בקשר לתחנת בית יהושע

מצב
הנושא נעול.

ra1978

New member
שאלה בקשר לתחנת בית יהושע

שאלה בקשר לתחנת בית יהושע
לפני חודשיים בערך הייתה כתבה בה תושבי בית יהושע צריכים לשלם בשביל לעבור לצד השני של המושבה בגלל תחנת הרכבת העומדת באמצע הדרך. שאלתי היא לא עקבתי כ"כ מאז הפרשה האם יש חדש בעניין? האם נמצא פיתרון לתושבי בית יהושע? אתם יודעים אני מתכוון יש פיתרון שהם יוכלו לעבור לצד השני בלי לשלם? (לא עקבתי בכלל מאז הכתבה מה קורה איתם)
 

muki123

New member
התקדמות אין

שאלה בקשר לתחנת בית יהושע
לפני חודשיים בערך הייתה כתבה בה תושבי בית יהושע צריכים לשלם בשביל לעבור לצד השני של המושבה בגלל תחנת הרכבת העומדת באמצע הדרך. שאלתי היא לא עקבתי כ"כ מאז הפרשה האם יש חדש בעניין? האם נמצא פיתרון לתושבי בית יהושע? אתם יודעים אני מתכוון יש פיתרון שהם יוכלו לעבור לצד השני בלי לשלם? (לא עקבתי בכלל מאז הכתבה מה קורה איתם)
התקדמות אין
אבל הפרטים פשוט לא נכונים כי כל היישוב נמצא בצד אחד של הפסים. בצד השני \ו דרך הגישה לנתניה וגם תחנת הדלק והמרכז המסחרי המלווה לה.
 

קובי לו

New member
שניכם טועים.

התקדמות אין
אבל הפרטים פשוט לא נכונים כי כל היישוב נמצא בצד אחד של הפסים. בצד השני \ו דרך הגישה לנתניה וגם תחנת הדלק והמרכז המסחרי המלווה לה.
שניכם טועים.
הטעות של פותח השרשור היא שהמושב בית יהושע לא נמצא משני צדי התחנה אלא רק מצד אחד. הטעות שלך היא שכן יש משהו עם אינטרס ציבורי בצד השני של התחנה. והדבר הוא מוניות שירות לאיזור התעשיה של נתניה דרום, המוניות נמצאות במגרש החניה המערבי של תחנת בית יהושע. מי שגר במרחק הליכה סביר מהרכבת, וזה כמעט כל תושבי המושב, נוח להם ללכת ולתפוס מונית מהצד השני של התחנה. אבל, רכבת ישראל לא מאפשרת להם לחצות את התחנה. פשוט כי היא לא מתאמצת למצוא פתרון הגון, הגיוני, סביר ואנושי למצב.
 

muki123

New member
אם זה המצב

שניכם טועים.
הטעות של פותח השרשור היא שהמושב בית יהושע לא נמצא משני צדי התחנה אלא רק מצד אחד. הטעות שלך היא שכן יש משהו עם אינטרס ציבורי בצד השני של התחנה. והדבר הוא מוניות שירות לאיזור התעשיה של נתניה דרום, המוניות נמצאות במגרש החניה המערבי של תחנת בית יהושע. מי שגר במרחק הליכה סביר מהרכבת, וזה כמעט כל תושבי המושב, נוח להם ללכת ולתפוס מונית מהצד השני של התחנה. אבל, רכבת ישראל לא מאפשרת להם לחצות את התחנה. פשוט כי היא לא מתאמצת למצוא פתרון הגון, הגיוני, סביר ואנושי למצב.
אם זה המצב
אז אינני רואה מדוע צריך לספק לתושבים פתרון נסעתי המון פעמים בתחנה זו וגם לצד של המושב מגיעות מוניות ומחכות "לטרוף" נוסעים שזה עתה יצאו מהרכבת. אני מאמין שתשוב בית יהושע יצטרך גג 5 דקות על מנת לתפוס מונית בצד המושב (הצד המזרחי). חוץ מזה שהמושב מבוסס מאוד ואני מסופק כמה תושבים באמת משתמשים במונית..
 

קובי לו

New member
תתפלא, אבל כן יש אנשים מהמושב

אם זה המצב
אז אינני רואה מדוע צריך לספק לתושבים פתרון נסעתי המון פעמים בתחנה זו וגם לצד של המושב מגיעות מוניות ומחכות "לטרוף" נוסעים שזה עתה יצאו מהרכבת. אני מאמין שתשוב בית יהושע יצטרך גג 5 דקות על מנת לתפוס מונית בצד המושב (הצד המזרחי). חוץ מזה שהמושב מבוסס מאוד ואני מסופק כמה תושבים באמת משתמשים במונית..
תתפלא, אבל כן יש אנשים מהמושב
שנסעו במוניות השירות לאזור התעשיה הצמוד לאיקיאה. היו כמה כאלו ואפילו בגללם עשו על זה ב-ynet כתבה. מספיק שיש אדם אחד שכזה, והסיבה שהוא רוצה לחצות את התחנה מצד לצד היא גם הגיונית, גם לגיטימית, גם לגאלית וגם תומכת תח"צית (לא שזה צריך לשנות אבל בשביל הפורום הוספתי) לכן על רשויות הרכבת לספק לו פתרון הגיוני (ושיהיה גם הגון ומעשי). נקודה. רות סוף !
 

idos2

New member
סליחה

תתפלא, אבל כן יש אנשים מהמושב
שנסעו במוניות השירות לאזור התעשיה הצמוד לאיקיאה. היו כמה כאלו ואפילו בגללם עשו על זה ב-ynet כתבה. מספיק שיש אדם אחד שכזה, והסיבה שהוא רוצה לחצות את התחנה מצד לצד היא גם הגיונית, גם לגיטימית, גם לגאלית וגם תומכת תח"צית (לא שזה צריך לשנות אבל בשביל הפורום הוספתי) לכן על רשויות הרכבת לספק לו פתרון הגיוני (ושיהיה גם הגון ומעשי). נקודה. רות סוף !
סליחה
אבל למה הוא צריך לעבור דווקא דרך תחנת הרכבת? יש מפגש כביש/מסילה לא רחוק מהתחנה הוא יכול לחצות שם. עם כל הכבוד לזה שבזכות התחנה יש בצד השני מוניות שירות, אני לא חושב שרכבת ישראל צריכה למצוא פתרונות לאזרחים שרוצים לחצות.
 

muki123

New member
../images/Emo45.gif

סליחה
אבל למה הוא צריך לעבור דווקא דרך תחנת הרכבת? יש מפגש כביש/מסילה לא רחוק מהתחנה הוא יכול לחצות שם. עם כל הכבוד לזה שבזכות התחנה יש בצד השני מוניות שירות, אני לא חושב שרכבת ישראל צריכה למצוא פתרונות לאזרחים שרוצים לחצות.
 

Shark Alarm

New member
אז מה לגבי מתחם הבורסה../images/Emo35.gif ../images/Emo26.gif

סליחה
אבל למה הוא צריך לעבור דווקא דרך תחנת הרכבת? יש מפגש כביש/מסילה לא רחוק מהתחנה הוא יכול לחצות שם. עם כל הכבוד לזה שבזכות התחנה יש בצד השני מוניות שירות, אני לא חושב שרכבת ישראל צריכה למצוא פתרונות לאזרחים שרוצים לחצות.
אז מה לגבי מתחם הבורסה

למה שהרכבת תממן להם את המעבר לקווי "אגד" ו"דן" במסוף ארלוזרוב/2000
 

idos2

New member
כאן, לפי מה שהבנתי

אז מה לגבי מתחם הבורסה

למה שהרכבת תממן להם את המעבר לקווי "אגד" ו"דן" במסוף ארלוזרוב/2000
כאן, לפי מה שהבנתי
ממה שכתבו כאן בעבר בפורום השתתפו יחד עם רכבת ישראל גם עיריית רמת גן ועוד מישהו בעלות המימון של הגשר או משהו כזה ולכן היא מאפשרת מעבר.
 

Shark Alarm

New member
אולי כי היה צורך בבניית גשר ../images/Emo26.gif

כאן, לפי מה שהבנתי
ממה שכתבו כאן בעבר בפורום השתתפו יחד עם רכבת ישראל גם עיריית רמת גן ועוד מישהו בעלות המימון של הגשר או משהו כזה ולכן היא מאפשרת מעבר.
אולי כי היה צורך בבניית גשר

אבל כאן אין צורך בבניה של גשר.. יש את מבנה התחנה עצמו.
 
גשר הבורסה בתחנת תל אביב מרכז

אז מה לגבי מתחם הבורסה

למה שהרכבת תממן להם את המעבר לקווי "אגד" ו"דן" במסוף ארלוזרוב/2000
גשר הבורסה בתחנת תל אביב מרכז
ההבדל בין תחנת תל אביב מרכז לתחנת בית יהושע הוא שתחנת בית יהושע (המורחבת והמשודרגת) נבנתה על-ידי ובשביל רכבת ישראל, בעוד שגשר הבורסה הסמוך לתחנת תל אביב מרכז מומן בחלקו על-ידי עיריית רמת-גן, שדרשה בגלל זה מהרכבת מתן מעבר חופשי על גביו לציבור הרחב. בתחנת חיפה חוף הכרמל המצב דומה לזה שבתל אביב, אבל לא לגמרי - בעת הקמת התחנה התעקשה העירייה על מתן מעבר חופשי לתושבים מתחת למסילה, ולכן רכבת ישראל הוסיפה (אולי בעזרת מימון מהעירייה??) מעבר תת-קרקעי נוסף, נפרד. כשזה נסגר עכשיו בשביל העבודות להקמת הפיקוד החדש, לא היתה לרכבת ישראל ברירה אלא להנפיק כרטיסי מעבר חופשיים, בשביל לעמוד בהתחייבות לעירייה. למרות כל הנתונים לעיל, דעתי היא שרכבת ישראל אכן צריכה להנפיק כרטיסי מעבר באותן תחנות בהן זה עשוי להיות רלוונטי - בית יהושע, נתניה וכיו"ב. את כל הסיכונים הכלכליים ניתן לצמצם מאוד באמצעים שקיימים כבר היום - הגבלת תוקפו של הכרטיס והשגחה בשערי הכרטוס.
 

קובי לו

New member
מי אתה שתגיד למן דהוא היכן לעבור ?

סליחה
אבל למה הוא צריך לעבור דווקא דרך תחנת הרכבת? יש מפגש כביש/מסילה לא רחוק מהתחנה הוא יכול לחצות שם. עם כל הכבוד לזה שבזכות התחנה יש בצד השני מוניות שירות, אני לא חושב שרכבת ישראל צריכה למצוא פתרונות לאזרחים שרוצים לחצות.
מי אתה שתגיד למן דהוא היכן לעבור ?
שנית, מפגש הכביש מסילה הוא כ-1 ק"מ דרומית לתחנה ככה שזה מאריך את הדרך בלפחות 20 דקות הליכה, שכן אז צריך לחזור למגרש החניה הצמוד לתחנת הרכבת. מה, לכל הרוחות, הבעיה בלהנפיק כרטיסי מעבר ???
 

hck

New member
יש בעיה "קטנה"

מי אתה שתגיד למן דהוא היכן לעבור ?
שנית, מפגש הכביש מסילה הוא כ-1 ק"מ דרומית לתחנה ככה שזה מאריך את הדרך בלפחות 20 דקות הליכה, שכן אז צריך לחזור למגרש החניה הצמוד לתחנת הרכבת. מה, לכל הרוחות, הבעיה בלהנפיק כרטיסי מעבר ???
יש בעיה "קטנה"
שלא חסרים אנשים שמנצלים את זה לנסיעה חינם ברכבת (עד שתופסים אותם, ואז נהיה קצת רעש ובסוף הם שמלמים מחיר רגיל). בכל אופן, מוניות השירות בחיים לא היו מגיעות לאיזור הזה אילולא הייתה תחנת רכבת. דבר נוסף, למה אכפת לכולם דווקא מתושבי בית יהושע?? ישנם עשרות חקלאים שמסילת הרכבת יושבת להם כמו אצבע בגרון ומאריכה להם את הדרך ב20 דקות נסיעה! ישנם גם הרבה מטיילים שתקועים בטיול שלהם בצד X של המסילה בגלל שאין מספיק מקומות מעבר בטוחים לצד Y. הצעה שלי: לאפשר מעבר של התושבים עם כרטיסי מעבר כמו בגשר הבורסה (למרות העלות הכספית הכרוכה בהנפקתם) כמחווה טובה לתושבי האיזור, עד (ואני מקווה שזה לא יקרה) שיתפס תושב האיזור מנצל את זה לנסיון נסיעה חינם ברכבת.
 

mucool2

New member
הפתרון פשוט

יש בעיה "קטנה"
שלא חסרים אנשים שמנצלים את זה לנסיעה חינם ברכבת (עד שתופסים אותם, ואז נהיה קצת רעש ובסוף הם שמלמים מחיר רגיל). בכל אופן, מוניות השירות בחיים לא היו מגיעות לאיזור הזה אילולא הייתה תחנת רכבת. דבר נוסף, למה אכפת לכולם דווקא מתושבי בית יהושע?? ישנם עשרות חקלאים שמסילת הרכבת יושבת להם כמו אצבע בגרון ומאריכה להם את הדרך ב20 דקות נסיעה! ישנם גם הרבה מטיילים שתקועים בטיול שלהם בצד X של המסילה בגלל שאין מספיק מקומות מעבר בטוחים לצד Y. הצעה שלי: לאפשר מעבר של התושבים עם כרטיסי מעבר כמו בגשר הבורסה (למרות העלות הכספית הכרוכה בהנפקתם) כמחווה טובה לתושבי האיזור, עד (ואני מקווה שזה לא יקרה) שיתפס תושב האיזור מנצל את זה לנסיון נסיעה חינם ברכבת.
הפתרון פשוט
(וחן מלינג כבר התייחס לזה) - הגבלת זמן על כרטיס המעבר. כמו שכרטיס מתל אביב להרצליה לא מאפשר נסיעה לנהריה, כך כרטיס מעבר לא יאפשר נסיעה ויוגבל למספר דקות קטן (שזה מספיק זמן כדי לחצות תחנת רכבת).
 

קובי לו

New member
כרטיס המעבר בגשר הבורסה

הפתרון פשוט
(וחן מלינג כבר התייחס לזה) - הגבלת זמן על כרטיס המעבר. כמו שכרטיס מתל אביב להרצליה לא מאפשר נסיעה לנהריה, כך כרטיס מעבר לא יאפשר נסיעה ויוגבל למספר דקות קטן (שזה מספיק זמן כדי לחצות תחנת רכבת).
כרטיס המעבר בגשר הבורסה
הוא כבר מוגבל בזמן. אין לי מושג איך זה בחיפה חוף הכרמל.
 

hck

New member
זה לא הפתרון (גורם הזמן)

הפתרון פשוט
(וחן מלינג כבר התייחס לזה) - הגבלת זמן על כרטיס המעבר. כמו שכרטיס מתל אביב להרצליה לא מאפשר נסיעה לנהריה, כך כרטיס מעבר לא יאפשר נסיעה ויוגבל למספר דקות קטן (שזה מספיק זמן כדי לחצות תחנת רכבת).
זה לא הפתרון (גורם הזמן)
מכיון שגם ללא הגבלת זמן כרטיס המעבר החום לא מאפשר יציאה בתחנות אחרות (לפי מיטב ידיעתי). הנקודה היא שאותו אחד שמנסה לנסוע בחינם כבר עלה לרכבת בעזרת כרטיס המעבר, ואז קורה אחד משני הדברים: או שהוא הצליח לנצל את המערכת ולזכות בנסיעה חינם, או שהוא נתפס ע"י הפקח או הדייל ואז לאחר דין ודברים הוא ישלם כרטיס נסיעה רגיל.
 

mucool2

New member
אבל ככה אפשר לרמות גם בלי כרטיס

זה לא הפתרון (גורם הזמן)
מכיון שגם ללא הגבלת זמן כרטיס המעבר החום לא מאפשר יציאה בתחנות אחרות (לפי מיטב ידיעתי). הנקודה היא שאותו אחד שמנסה לנסוע בחינם כבר עלה לרכבת בעזרת כרטיס המעבר, ואז קורה אחד משני הדברים: או שהוא הצליח לנצל את המערכת ולזכות בנסיעה חינם, או שהוא נתפס ע"י הפקח או הדייל ואז לאחר דין ודברים הוא ישלם כרטיס נסיעה רגיל.
אבל ככה אפשר לרמות גם בלי כרטיס
מעבר (ונתתי את הדוגמה של קניית כרטיס להרצליה ונסיעה לנהריה), אז מה זה משנה?? הגבלת הזמן כן חשובה כי היא מונעת את האפשרות "לטייל" ברכבת הלוך ושוב.
 

Golf Bravo

New member
כרטיס חום!

יש בעיה "קטנה"
שלא חסרים אנשים שמנצלים את זה לנסיעה חינם ברכבת (עד שתופסים אותם, ואז נהיה קצת רעש ובסוף הם שמלמים מחיר רגיל). בכל אופן, מוניות השירות בחיים לא היו מגיעות לאיזור הזה אילולא הייתה תחנת רכבת. דבר נוסף, למה אכפת לכולם דווקא מתושבי בית יהושע?? ישנם עשרות חקלאים שמסילת הרכבת יושבת להם כמו אצבע בגרון ומאריכה להם את הדרך ב20 דקות נסיעה! ישנם גם הרבה מטיילים שתקועים בטיול שלהם בצד X של המסילה בגלל שאין מספיק מקומות מעבר בטוחים לצד Y. הצעה שלי: לאפשר מעבר של התושבים עם כרטיסי מעבר כמו בגשר הבורסה (למרות העלות הכספית הכרוכה בהנפקתם) כמחווה טובה לתושבי האיזור, עד (ואני מקווה שזה לא יקרה) שיתפס תושב האיזור מנצל את זה לנסיון נסיעה חינם ברכבת.
כרטיס חום!
בגשר הבורסה הפתרון עוד פשוט יותר. כרטיס המעבר המונפק מן המכונה הוא בצבע חום (ולא כחול כמו כרטיסי הנסיעה). חוץ מעוורי צבעים מוחלטים, איש לא יכול להתבלבל. מדוע לא יכולים להכניס את האפשרות הזו לאוטומט הכרטיסים בבית יהושע?
 

kobiz99

New member
GB במימונו השתתפה עירית רמת גן

כרטיס חום!
בגשר הבורסה הפתרון עוד פשוט יותר. כרטיס המעבר המונפק מן המכונה הוא בצבע חום (ולא כחול כמו כרטיסי הנסיעה). חוץ מעוורי צבעים מוחלטים, איש לא יכול להתבלבל. מדוע לא יכולים להכניס את האפשרות הזו לאוטומט הכרטיסים בבית יהושע?
GB במימונו השתתפה עירית רמת גן
 

idos2

New member
בגדול זה לא בעיה

מי אתה שתגיד למן דהוא היכן לעבור ?
שנית, מפגש הכביש מסילה הוא כ-1 ק"מ דרומית לתחנה ככה שזה מאריך את הדרך בלפחות 20 דקות הליכה, שכן אז צריך לחזור למגרש החניה הצמוד לתחנת הרכבת. מה, לכל הרוחות, הבעיה בלהנפיק כרטיסי מעבר ???
בגדול זה לא בעיה
יש את עניין עלות ההנפקה הסמלית של כל כרטיס אבל שוב - אני לא רואה שום סיבה למה רכבת ישראל צריכה לדאוג לפתרונות, למה שלא תקום עיריית נתניה ותקים שם גשר מעל למסילות? או מעבר תת קרקעי? בדיוק כמו שתושב הרוצה לחצות את מסילת הרכבת בכל נקודה אחרת צריך ללכת לנקודת המפגש הקרובה (או לעבור בצורה בלתי חוקית כמובן), כך גם כאן בדיוק אותו דבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה