Popular Mechanics ורכבות
Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.
Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.