Popular Mechanics ורכבות

מצב
הנושא נעול.
Popular Mechanics ורכבות

Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.
 
על מונופולים וניזקיהם

Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.
על מונופולים וניזקיהם
החוברת עולה 52 ש"ח... כשהצצתי במחיר המוטבע עליה ראיתי שהיא עולה בארה"ב 4 דולרים. כמה זה 4 ירוקים? כ 18 ש"ח... וזה כולל גם את מחיר ההפצה והרווח של הקימעונאי וההובלה. אז מה המסקנה? כל התירוצים של מדינה רחוקה וכו וכו בטלים בששים כי גם אם אזמין מחנות ספרים אי שם בוירג'יניה ואבקש ממנו לשלוח לי בדואר אויר זה יעלה פחות. והיבואן כאן מייבא בכמויות ולכן ההובלה בטח זולה יותר. זה פשוט מחפיר. לכן אני שמח שצצות להן רשתות מתחרות. ככה גם עם בזק בשיחות לחו"ל שעלו הון עד שבאו ברק ואחיותיה. אני זוכר שבבזק אמרו שהם לא יוזילו את המחיר כי הם נותנים איכות...בולשיט. הם מיד הורידו את המחיר. ומי זוכר את פלפון? ומי סובל היום מיבואן שמייבא סכיני גילוח נפוצים במחיר כפול כי הוא בעצם מונופוול? ואותו דבר עם התח"ץ. מונופול זה רע...
 

NL260

New member
המונופול העיקרי בתח"ץ זה משרד

על מונופולים וניזקיהם
החוברת עולה 52 ש"ח... כשהצצתי במחיר המוטבע עליה ראיתי שהיא עולה בארה"ב 4 דולרים. כמה זה 4 ירוקים? כ 18 ש"ח... וזה כולל גם את מחיר ההפצה והרווח של הקימעונאי וההובלה. אז מה המסקנה? כל התירוצים של מדינה רחוקה וכו וכו בטלים בששים כי גם אם אזמין מחנות ספרים אי שם בוירג'יניה ואבקש ממנו לשלוח לי בדואר אויר זה יעלה פחות. והיבואן כאן מייבא בכמויות ולכן ההובלה בטח זולה יותר. זה פשוט מחפיר. לכן אני שמח שצצות להן רשתות מתחרות. ככה גם עם בזק בשיחות לחו"ל שעלו הון עד שבאו ברק ואחיותיה. אני זוכר שבבזק אמרו שהם לא יוזילו את המחיר כי הם נותנים איכות...בולשיט. הם מיד הורידו את המחיר. ומי זוכר את פלפון? ומי סובל היום מיבואן שמייבא סכיני גילוח נפוצים במחיר כפול כי הוא בעצם מונופוול? ואותו דבר עם התח"ץ. מונופול זה רע...
המונופול העיקרי בתח"ץ זה משרד
התחבורה והעומד בראשו מר שיטרית הם קובעים את מחירי הנסיעה הם מאשרים את זמני הנסיעה הם מאשרים את מסלולי הנסיעה הם קובעים באיזה איזור תעבוד חברת האוטובוסים הנבחרת הם כמעט קובעים הכל להפריט את מונופול משרד התחבורה
 
אתה חדש פה ברוך הבא.

המונופול העיקרי בתח"ץ זה משרד
התחבורה והעומד בראשו מר שיטרית הם קובעים את מחירי הנסיעה הם מאשרים את זמני הנסיעה הם מאשרים את מסלולי הנסיעה הם קובעים באיזה איזור תעבוד חברת האוטובוסים הנבחרת הם כמעט קובעים הכל להפריט את מונופול משרד התחבורה
אתה חדש פה ברוך הבא.
 

kobiz99

New member
ככה גם עם ההשכלה הגבוהה

על מונופולים וניזקיהם
החוברת עולה 52 ש"ח... כשהצצתי במחיר המוטבע עליה ראיתי שהיא עולה בארה"ב 4 דולרים. כמה זה 4 ירוקים? כ 18 ש"ח... וזה כולל גם את מחיר ההפצה והרווח של הקימעונאי וההובלה. אז מה המסקנה? כל התירוצים של מדינה רחוקה וכו וכו בטלים בששים כי גם אם אזמין מחנות ספרים אי שם בוירג'יניה ואבקש ממנו לשלוח לי בדואר אויר זה יעלה פחות. והיבואן כאן מייבא בכמויות ולכן ההובלה בטח זולה יותר. זה פשוט מחפיר. לכן אני שמח שצצות להן רשתות מתחרות. ככה גם עם בזק בשיחות לחו"ל שעלו הון עד שבאו ברק ואחיותיה. אני זוכר שבבזק אמרו שהם לא יוזילו את המחיר כי הם נותנים איכות...בולשיט. הם מיד הורידו את המחיר. ומי זוכר את פלפון? ומי סובל היום מיבואן שמייבא סכיני גילוח נפוצים במחיר כפול כי הוא בעצם מונופוול? ואותו דבר עם התח"ץ. מונופול זה רע...
ככה גם עם ההשכלה הגבוהה
בגלל התחרות הפרועה רפ הכניסה יורד ורמת ההשכלה יורדת
 

Golf Bravo

New member
תודה על ההפניה

Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.
תודה על ההפניה
ניפוח המחירים של סטימצקי מדהים עוד יותר לאור העובדה כי מנוי שנתי ל - Popular Mechanics בארה"ב עולה דולר אחד בודד לחודש! 12$ ל-12 גיליונות... לאור זאת, אני משוכנע שסטימצקי לא משלמים את המחיר שבו נמכר גיליון בודד בדוכנים. אכן נראה גיליון מרתק, אולם לאור הפקעת המחירים הזו, לא הרגשתי רע בקריאת המאמר באינטרנט (למזלי, יש לי גישה למקור הזה, ונדמה לי שגם לך...). אכן מאמר מרתק ומומלץ. היקף תנועת הרכבות בארה"ב היום הוא מדהים, כמעט בלתי נתפס. בהתאם למאמר, בכל זמן נתון נעות על המסילות בארה"ב יותר מ- 2,000 רכבות המשתייכות לחברות הגדולות בלבד... אוניות מכולות ענקיות,המגיעות לארה"ב ממערב ואינן יכולות לחצות (בגלל גודלן) את תעלת פנמה, פורקות מכולות בנמלי האוקינוס השקט בכמויות בלתי נתפסות. המכולות הללו נשלחות לפנים היבשת ומזרחה ברכבות מכולות, בכל קרון שתי קומות של מכולות, ואורכן הרגיל של הרכבות הללו הוא מעל 2 ק"מ האחת... גם כך, הרכבות בארה"ב מתקשות לעמוד בעומס. כל זה כמובן דורש שינוי ויעול המערכת המסילתית. המאמר עוסק בתכניות ליעול המערכת, הן ברמת יעול כח הקטרים והן ברמה המערכתית. כמו כן בשיפור הבטיחות ומרחק הבלימה של רכבות. נתון מעניין שלמדתי מן הכתבה הוא שהפעלת בלמי אויר בקרונות הוא תהליך איטי (דבר התורם כמובן למרחקי הבלימה הגדולים של רכבות ארוכות). לוקח בערך שניה לכל קרון להגיב להפעלת הבלם ע"י הנהג. כך שאם יש רכבת של 150 קרונות (דבר לא נדיר בארה"ב) יקח יותר משתי דקות מן הרגע שהנהג מפעיל את הבלם ועד שהבלמים בקרון האחרון מופעלים, בינתיים המסה האדירה הזו נבלמת ע"י הבלמים של הקרונות שלפניה. קיימת היום מערכת אלקטרונית המפעילה את בלמי האויר בכל הקרונות בו-זמנית, אלא שהדבר דורש כמובן שינויים בכל הקרונות. בהחלט מאמר מרתק ומומלץ. תודה בני שהפנית את תשומת ליבי למאמר הזה.
 

mucool2

New member
יוצא לי לראות רכבות כאלה מדי פעם

תודה על ההפניה
ניפוח המחירים של סטימצקי מדהים עוד יותר לאור העובדה כי מנוי שנתי ל - Popular Mechanics בארה"ב עולה דולר אחד בודד לחודש! 12$ ל-12 גיליונות... לאור זאת, אני משוכנע שסטימצקי לא משלמים את המחיר שבו נמכר גיליון בודד בדוכנים. אכן נראה גיליון מרתק, אולם לאור הפקעת המחירים הזו, לא הרגשתי רע בקריאת המאמר באינטרנט (למזלי, יש לי גישה למקור הזה, ונדמה לי שגם לך...). אכן מאמר מרתק ומומלץ. היקף תנועת הרכבות בארה"ב היום הוא מדהים, כמעט בלתי נתפס. בהתאם למאמר, בכל זמן נתון נעות על המסילות בארה"ב יותר מ- 2,000 רכבות המשתייכות לחברות הגדולות בלבד... אוניות מכולות ענקיות,המגיעות לארה"ב ממערב ואינן יכולות לחצות (בגלל גודלן) את תעלת פנמה, פורקות מכולות בנמלי האוקינוס השקט בכמויות בלתי נתפסות. המכולות הללו נשלחות לפנים היבשת ומזרחה ברכבות מכולות, בכל קרון שתי קומות של מכולות, ואורכן הרגיל של הרכבות הללו הוא מעל 2 ק"מ האחת... גם כך, הרכבות בארה"ב מתקשות לעמוד בעומס. כל זה כמובן דורש שינוי ויעול המערכת המסילתית. המאמר עוסק בתכניות ליעול המערכת, הן ברמת יעול כח הקטרים והן ברמה המערכתית. כמו כן בשיפור הבטיחות ומרחק הבלימה של רכבות. נתון מעניין שלמדתי מן הכתבה הוא שהפעלת בלמי אויר בקרונות הוא תהליך איטי (דבר התורם כמובן למרחקי הבלימה הגדולים של רכבות ארוכות). לוקח בערך שניה לכל קרון להגיב להפעלת הבלם ע"י הנהג. כך שאם יש רכבת של 150 קרונות (דבר לא נדיר בארה"ב) יקח יותר משתי דקות מן הרגע שהנהג מפעיל את הבלם ועד שהבלמים בקרון האחרון מופעלים, בינתיים המסה האדירה הזו נבלמת ע"י הבלמים של הקרונות שלפניה. קיימת היום מערכת אלקטרונית המפעילה את בלמי האויר בכל הקרונות בו-זמנית, אלא שהדבר דורש כמובן שינויים בכל הקרונות. בהחלט מאמר מרתק ומומלץ. תודה בני שהפנית את תשומת ליבי למאמר הזה.
יוצא לי לראות רכבות כאלה מדי פעם
ובעיקר לשמוע אותן...
 

fireman

New member
מה שכנראה פספסת

תודה על ההפניה
ניפוח המחירים של סטימצקי מדהים עוד יותר לאור העובדה כי מנוי שנתי ל - Popular Mechanics בארה"ב עולה דולר אחד בודד לחודש! 12$ ל-12 גיליונות... לאור זאת, אני משוכנע שסטימצקי לא משלמים את המחיר שבו נמכר גיליון בודד בדוכנים. אכן נראה גיליון מרתק, אולם לאור הפקעת המחירים הזו, לא הרגשתי רע בקריאת המאמר באינטרנט (למזלי, יש לי גישה למקור הזה, ונדמה לי שגם לך...). אכן מאמר מרתק ומומלץ. היקף תנועת הרכבות בארה"ב היום הוא מדהים, כמעט בלתי נתפס. בהתאם למאמר, בכל זמן נתון נעות על המסילות בארה"ב יותר מ- 2,000 רכבות המשתייכות לחברות הגדולות בלבד... אוניות מכולות ענקיות,המגיעות לארה"ב ממערב ואינן יכולות לחצות (בגלל גודלן) את תעלת פנמה, פורקות מכולות בנמלי האוקינוס השקט בכמויות בלתי נתפסות. המכולות הללו נשלחות לפנים היבשת ומזרחה ברכבות מכולות, בכל קרון שתי קומות של מכולות, ואורכן הרגיל של הרכבות הללו הוא מעל 2 ק"מ האחת... גם כך, הרכבות בארה"ב מתקשות לעמוד בעומס. כל זה כמובן דורש שינוי ויעול המערכת המסילתית. המאמר עוסק בתכניות ליעול המערכת, הן ברמת יעול כח הקטרים והן ברמה המערכתית. כמו כן בשיפור הבטיחות ומרחק הבלימה של רכבות. נתון מעניין שלמדתי מן הכתבה הוא שהפעלת בלמי אויר בקרונות הוא תהליך איטי (דבר התורם כמובן למרחקי הבלימה הגדולים של רכבות ארוכות). לוקח בערך שניה לכל קרון להגיב להפעלת הבלם ע"י הנהג. כך שאם יש רכבת של 150 קרונות (דבר לא נדיר בארה"ב) יקח יותר משתי דקות מן הרגע שהנהג מפעיל את הבלם ועד שהבלמים בקרון האחרון מופעלים, בינתיים המסה האדירה הזו נבלמת ע"י הבלמים של הקרונות שלפניה. קיימת היום מערכת אלקטרונית המפעילה את בלמי האויר בכל הקרונות בו-זמנית, אלא שהדבר דורש כמובן שינויים בכל הקרונות. בהחלט מאמר מרתק ומומלץ. תודה בני שהפנית את תשומת ליבי למאמר הזה.
מה שכנראה פספסת
זה את העובדה שהם לוקחים 15$ על כל משלוח. מסקנה, עדיף לקנות בסטימצקי. ניסיתי לעשות מנוי גם דרך אמאזון, בלתי אפשרי.
 

Golf Bravo

New member
אכן פיספסתי אבל..עדיין זול מסטימצקי

מה שכנראה פספסת
זה את העובדה שהם לוקחים 15$ על כל משלוח. מסקנה, עדיף לקנות בסטימצקי. ניסיתי לעשות מנוי גם דרך אמאזון, בלתי אפשרי.
אכן פיספסתי אבל..עדיין זול מסטימצקי
התוספת של 15$ היא עבור משלוח של 12 חוברות, כך שמנוי שנתי הוא 27$ סה"כ. שזה 2.25$ לחוברת, שזה קצת יותר מ- 10 ש"ח לחוברת... יותר זול מעיתון ערב של סופשבוע.
 

mucool2

New member
ואם כבר הזכרת עיתונים...

אכן פיספסתי אבל..עדיין זול מסטימצקי
התוספת של 15$ היא עבור משלוח של 12 חוברות, כך שמנוי שנתי הוא 27$ סה"כ. שזה 2.25$ לחוברת, שזה קצת יותר מ- 10 ש"ח לחוברת... יותר זול מעיתון ערב של סופשבוע.
ואם כבר הזכרת עיתונים...
גם מחירי העיתונים היומיים בארה"ב הם בערך חצי מבארץ (50 סנט ביום רגיל, $1 ביום ראשון).
 

fireman

New member
כנראה בעיתונים בLA

ואם כבר הזכרת עיתונים...
גם מחירי העיתונים היומיים בארה"ב הם בערך חצי מבארץ (50 סנט ביום רגיל, $1 ביום ראשון).
כנראה בעיתונים בLA
יש פחות זבל מבעיתונים פה אז משלמים פחות... ככל שיש יותר זבל בעיתונים משלמים יותר..... מזכיר לי את עיתון "כל הנגב" של סופ"ש....18 עמודים ראשונים פרסומות ועוד יש להם את החוצפה לקחת עליו 4.5 ש"ח
 

fireman

New member
גולף ידידי....

אכן פיספסתי אבל..עדיין זול מסטימצקי
התוספת של 15$ היא עבור משלוח של 12 חוברות, כך שמנוי שנתי הוא 27$ סה"כ. שזה 2.25$ לחוברת, שזה קצת יותר מ- 10 ש"ח לחוברת... יותר זול מעיתון ערב של סופשבוע.
גולף ידידי....
15$ לכל משלוח!!!!!!!!! ז"א על כל גליון 15$ משלוח! (זה מה שאני הבנתי בכל אופן)
 

fireman

New member
אם זה המחיר, אני מזמין עכשיו

לא, לא הבנת טוב. 15$ לכל החבילה
אם זה המחיר, אני מזמין עכשיו
משום מה אני הבנתי למדובר על דמי משלוח לכל חוברת. לשלם 16$ לחוברת זה "קצת" יותר ממה שהיא עולה בארץ.
 
הקפצה

Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.
הקפצה
לעת ערב (ונראה אם יצליח...)
 

fireman

New member
בני לצערי אני לא מצליח לקרוא את

Popular Mechanics ורכבות
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא.
בני לצערי אני לא מצליח לקרוא את
כל מה שכתבת מאחר והעמוד נשבר... שכחת ללחוץ על אנטר מידי פעם?
 
הנה גרסה מתוקנת....

בני לצערי אני לא מצליח לקרוא את
כל מה שכתבת מאחר והעמוד נשבר... שכחת ללחוץ על אנטר מידי פעם?
הנה גרסה מתוקנת....
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא
 

fireman

New member
תודה רבה!

הנה גרסה מתוקנת....
פופיולר מכניק'ס הינו כתב עת אמריקאי שמטפל בטכניקה בצורה פופולרית יותר מעמיתו "פופויולר סיאאנס". בחוברת האחרונה שנמצאת עכשיו בחנויות סטיממצקי יש פרק נרחב, כולל תמונת שער על רכבות וחידושיהן, בעיקר רכבות מטען אמריקאיות. לפרק הזה התוודעתי בעקבות סיקור שנתן ד"ר יצחק נוי בתכניתו על כתבי עת מדעיים בשבת בבוקר (מומלץ!!!). ובכן, החידושים הם מדהימים. הרכבות החדשות מופעלות בעזרת מחשב ומונחות על ידי GPS. כאשר חברה שולחת 2000 רכבות ביום, כל ניהול התנועה נעשה באמצעות מערכות חדישות כשסימנס מובילה בתחום. הלווין גם מאתר רכבות עבור מרכז הבקרה כך שבכל זמון נתון יש מידע על כל רכבת. הרכבות גם חייבות לעמוד בתקני איכות הסביבה וזיהום אויר כפי שנקבעו על ידי הממשל האמריקאי. הרכבות גם בטוחות יותר כי לכל קרון נשלח אות אלקטרוני המפעיל מערכת בלימה אלקטרונית עצמאית. חסל סדר צינור האויר הארוך ארוך... הכתבה סוקרת את מפעל GE שמפתח קטרים היברידיים שישאבו אנרגיה מכח הבלימה שלהם. זה לא הקטר ההיברידי הראשון שכן בקנדה פותח קטר עיתוק בעל עוצמה נמוכה. GE מפתחת קטר הברידי בן 4400 כ"ס... רכבות המשא ארוכות יותר ובעלות כושר נשיאה רב יותר ואורכן מגיע לכ 2 ק"מ ויותר כאשר הקונטיינרים בשתי קומות.... זה יאפשר להתחרות בתעלת פנמה בהובלות מחוף אל חוף. זה רק על קצה המזלג. יש גם צילומים מרהיבים. בקשר למחיר וכו', במסר הבא
תודה רבה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה