הפגנה היום נגד "אור ירוק"

מצב
הנושא נעול.
הפגנה היום נגד "אור ירוק"

הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps
 
כל הכבוד על הפעילות ../images/Emo24.gif

הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps
כל הכבוד על הפעילות

צריך עוד הרבה פעילים שילחמו נגד תאונות הדרכים
 

ה ו מ ר

New member
המשיכו כך../images/Emo70.gif

הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps
המשיכו כך

סוף לכבישים לעשירים, סוף לתחבורה לעשירים בלבד
 

קובי לו

New member
סתם קשקוש !

הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps
סתם קשקוש !
דו"ח שיינין, וראיתי במו עייני ראיונות עם יעקב שיינין בטלויזיה ושמעתי במו אוזני ראיונות עמו ברדיו, ממליץ להוזיל את מחיר המכוניות הפרטיות אך בעת ובעונה אחת להעלות את מחיר הדלק. וזו מתוך מטרה שהמכוניות שיהיו בידי הציבור יהיו חכמות יותר, חסכוניות יותר ובטיחותיות יותר (מכוניות חדשות וחדישות הן אכן כל אלו) אבל הציבור יסע בהן כמה שפחות את נסיעות היוממות. בדיוק כמו במערב אירופה ובאזור ניו-יורק, וושינגטון, בולטימור ובוסטון. במקומות הללו יש לאנשים יותר מכוניות פר נפש אך את מרבית הנסיעות לעבודה ובחזרה עושים בתח"ץ (רכבות תחתיות, חשמליות/רכבות קלות, אוטובוסים או ברכיבה באופניים). במפורש רש רש יעקב שיינין בעד תח"ץ. שמעתי אותו אומר זאת מספר פעמים. ברגע שהדלק יהיה יקר יותר מרבית הציבור יבחר לסוע לעבודה וחזרה בתח"ץ. פרייבט לכל פועל היא סיסמא סוציאליסטית שהחל בה שמעון פרס עוד בתחילת שנות ה-60, לידיעתך ולידיעת עומרסי, שרק מקשקשים כאן סיסמאות סוציאליסטיות ריקות מכל תוכן. במערב אירופה וכן בערים הענקיות בצפון מזרח ארה"ב רמת המינוע פר נפש הרבה יותר גבוהה מבישראל ובכל זאת גם כמות משתמשי התח"ץ פר נפש גבוהה מזו שבישראל. אין שום סתירה בין עידוד רכישת מכוניות חדשות וחדישות לבין עידוד נסיעה בתח"ץ, אפשר לעשות גם וגם. בני הספל, היכן אתה שתעזור לי (אתה טוב בהתמודדות עם הטיעונים הדמגוגים שהועלו פה) ???
 

ה ו מ ר

New member
קשקשקשקשקשקשקשששטויות!

סתם קשקוש !
דו"ח שיינין, וראיתי במו עייני ראיונות עם יעקב שיינין בטלויזיה ושמעתי במו אוזני ראיונות עמו ברדיו, ממליץ להוזיל את מחיר המכוניות הפרטיות אך בעת ובעונה אחת להעלות את מחיר הדלק. וזו מתוך מטרה שהמכוניות שיהיו בידי הציבור יהיו חכמות יותר, חסכוניות יותר ובטיחותיות יותר (מכוניות חדשות וחדישות הן אכן כל אלו) אבל הציבור יסע בהן כמה שפחות את נסיעות היוממות. בדיוק כמו במערב אירופה ובאזור ניו-יורק, וושינגטון, בולטימור ובוסטון. במקומות הללו יש לאנשים יותר מכוניות פר נפש אך את מרבית הנסיעות לעבודה ובחזרה עושים בתח"ץ (רכבות תחתיות, חשמליות/רכבות קלות, אוטובוסים או ברכיבה באופניים). במפורש רש רש יעקב שיינין בעד תח"ץ. שמעתי אותו אומר זאת מספר פעמים. ברגע שהדלק יהיה יקר יותר מרבית הציבור יבחר לסוע לעבודה וחזרה בתח"ץ. פרייבט לכל פועל היא סיסמא סוציאליסטית שהחל בה שמעון פרס עוד בתחילת שנות ה-60, לידיעתך ולידיעת עומרסי, שרק מקשקשים כאן סיסמאות סוציאליסטיות ריקות מכל תוכן. במערב אירופה וכן בערים הענקיות בצפון מזרח ארה"ב רמת המינוע פר נפש הרבה יותר גבוהה מבישראל ובכל זאת גם כמות משתמשי התח"ץ פר נפש גבוהה מזו שבישראל. אין שום סתירה בין עידוד רכישת מכוניות חדשות וחדישות לבין עידוד נסיעה בתח"ץ, אפשר לעשות גם וגם. בני הספל, היכן אתה שתעזור לי (אתה טוב בהתמודדות עם הטיעונים הדמגוגים שהועלו פה) ???
קשקשקשקשקשקשקשששטויות!
לבורים הקפיטליסטים. לגבי אירופה - קילומטרז' כביש/מכונית גבוהה פי כמה מבישראל. תחבורה ציבורית מסילתית וכבישית נפוצה יותר ויעילה יותר מבישראל. התפישה לפיה אדם חייב שתהייה לו מכונית בכדי שיוכל לנוע ממקום למקום מקבעת שכבות שלמות באוכלוסיה (לא אתה, יענקל'ה, לך יש רכב מהעבודה). הפרטת התחבורה הציבורית, הקטנת המיסוי על כלי-רכב פרטיים והפיכתם לזולים תגרום עד מהרה לארצנו להראות כמו לוס-אנג'לס, בה למי שאין מכונית אין אפשרות כלל לנוע ממקום למקום. איו סתירה בין נסיעה ברכב פרטי לבין נסיעה בתח"צ. יש סתירה בין נסיעה ברכב פרטי בכבישים פרטיים לבעלי ממון והוזלת המכוניות הפרטיות לבין הוספת שירותי תח"צ. אתה, יענקל'ה, שמצדד בהפרטה מתקשה להבין כי ללא מסה שתצרוך תחבורה ציבורית אין טעם בהפעלתה. במדינה קטנה כמו שלנו הסטת המסה מתחבורה ציבורית לפרטית תחרוץ את גורל השנייה. אם כך, תמשיך לצעוק "הפרטה! הפרטה!", ותתמוך בתח"צ, העניין הוא שבהעדר מסה שתשתמש בתח"צ אין לה זכות קיום. נסיעה חינם בתח"צ תוריד משמעותית את תאונות הדרכים ותוריד את העומס מהדרכים, תגדיל את זמינות התח"צ למשתמשיה, ואתה יענקל'ה, המשך לנוע ברכבך הפרטי לעבודה ובחזרה, שלם מיסים לרוב כי יש לך מאיפה לשלם ואל תדרוש ממי שאין להם לעמוד באותו המקום כמוך. זה לא עובד.
 
אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.

קשקשקשקשקשקשקשששטויות!
לבורים הקפיטליסטים. לגבי אירופה - קילומטרז' כביש/מכונית גבוהה פי כמה מבישראל. תחבורה ציבורית מסילתית וכבישית נפוצה יותר ויעילה יותר מבישראל. התפישה לפיה אדם חייב שתהייה לו מכונית בכדי שיוכל לנוע ממקום למקום מקבעת שכבות שלמות באוכלוסיה (לא אתה, יענקל'ה, לך יש רכב מהעבודה). הפרטת התחבורה הציבורית, הקטנת המיסוי על כלי-רכב פרטיים והפיכתם לזולים תגרום עד מהרה לארצנו להראות כמו לוס-אנג'לס, בה למי שאין מכונית אין אפשרות כלל לנוע ממקום למקום. איו סתירה בין נסיעה ברכב פרטי לבין נסיעה בתח"צ. יש סתירה בין נסיעה ברכב פרטי בכבישים פרטיים לבעלי ממון והוזלת המכוניות הפרטיות לבין הוספת שירותי תח"צ. אתה, יענקל'ה, שמצדד בהפרטה מתקשה להבין כי ללא מסה שתצרוך תחבורה ציבורית אין טעם בהפעלתה. במדינה קטנה כמו שלנו הסטת המסה מתחבורה ציבורית לפרטית תחרוץ את גורל השנייה. אם כך, תמשיך לצעוק "הפרטה! הפרטה!", ותתמוך בתח"צ, העניין הוא שבהעדר מסה שתשתמש בתח"צ אין לה זכות קיום. נסיעה חינם בתח"צ תוריד משמעותית את תאונות הדרכים ותוריד את העומס מהדרכים, תגדיל את זמינות התח"צ למשתמשיה, ואתה יענקל'ה, המשך לנוע ברכבך הפרטי לעבודה ובחזרה, שלם מיסים לרוב כי יש לך מאיפה לשלם ואל תדרוש ממי שאין להם לעמוד באותו המקום כמוך. זה לא עובד.
אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.
הגלובליזציה, הקפיטליזם וכו וכו אבל נוסע ביאמאהא ומשתמש במחשב מתוצרת הפועלים המסכנים בסין וכו וכו. ואני שואל אותך, מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? מה הקשר בין רכב פרטי וכבישים לתח"ץ? תתפלא על השאלה אבל הם לא סותרים אחד את השני כי מכונית פרטית נותנת לי חופש תנועה שזו אחת מאושיות הקיום. מה אתה רוצה? שבעולם האידיאלי שלך לא יהיו מכוניות? שניסע בחמורים? זה המצב הנתון ומה ששינין מנסה לעשות הוא לאזן בין הדברים שקיימים ממילא ולראות איך אנחנו מפיקים מהמצב הקיים את המירב. כי אם תכפיל למשל את המיסים על רכב (או אופנוע יאמאהא) אז העשירים שאתה כל כך אוהב ימשיכו לנסוע בו אבל הכסף שיגיע לטובת המשימות של "אור ירוק" לא יהיה בנמצא כי בסך הכל הכמות הכללית של המיסים תרד. היום המכוניות בטוחות יותר, מזהמות פחות ובכלל, שהירוקים למיניהם יפעלו נגד תחנות כח ומפעלים פטרוכימיים שמזהמים יותר ופי כמה... ובעניני המסה שאתה מתהדר בהם, שבעקבותיה יהיה הכל טוב, אז בארצנו ובכל העולם לא הצליחו להגיע לזה וגם בערים שיש בהם תחבורה ציבורית כמו שאתה אוהב, גם יש מכוניות ופקקים. אז אם כבר אז כבר, לתת לכולם לחיות בשלום זה לצד זה ולא במקום זה. ולמען הגילוי הנאות, יש לי מכונית משנת 2005 ואני נוסע ברכבת לעבודה. אני קפיטליסט אבל שכיר, מצדד בגלובליזציה וחבר שנים רבות בגרינפיס כי אני חושב שמה שצריך לעשות זה לפעול נגד התאגידים הגדולים שמזהמים ולא נגד כל מוישה וזוכמר שמעונינים לנסוע לחותנת ביום ששי בערב או לנכדים בשבת כי לכך בדיוק מתכוון שיינין (לנסוע לעבודה בתח"ץ ובפנאי ברכב בטוח).
 

קובי לו

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo24.gif אה מעחייע (או אה מחייה)

אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.
הגלובליזציה, הקפיטליזם וכו וכו אבל נוסע ביאמאהא ומשתמש במחשב מתוצרת הפועלים המסכנים בסין וכו וכו. ואני שואל אותך, מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? מה הקשר בין רכב פרטי וכבישים לתח"ץ? תתפלא על השאלה אבל הם לא סותרים אחד את השני כי מכונית פרטית נותנת לי חופש תנועה שזו אחת מאושיות הקיום. מה אתה רוצה? שבעולם האידיאלי שלך לא יהיו מכוניות? שניסע בחמורים? זה המצב הנתון ומה ששינין מנסה לעשות הוא לאזן בין הדברים שקיימים ממילא ולראות איך אנחנו מפיקים מהמצב הקיים את המירב. כי אם תכפיל למשל את המיסים על רכב (או אופנוע יאמאהא) אז העשירים שאתה כל כך אוהב ימשיכו לנסוע בו אבל הכסף שיגיע לטובת המשימות של "אור ירוק" לא יהיה בנמצא כי בסך הכל הכמות הכללית של המיסים תרד. היום המכוניות בטוחות יותר, מזהמות פחות ובכלל, שהירוקים למיניהם יפעלו נגד תחנות כח ומפעלים פטרוכימיים שמזהמים יותר ופי כמה... ובעניני המסה שאתה מתהדר בהם, שבעקבותיה יהיה הכל טוב, אז בארצנו ובכל העולם לא הצליחו להגיע לזה וגם בערים שיש בהם תחבורה ציבורית כמו שאתה אוהב, גם יש מכוניות ופקקים. אז אם כבר אז כבר, לתת לכולם לחיות בשלום זה לצד זה ולא במקום זה. ולמען הגילוי הנאות, יש לי מכונית משנת 2005 ואני נוסע ברכבת לעבודה. אני קפיטליסט אבל שכיר, מצדד בגלובליזציה וחבר שנים רבות בגרינפיס כי אני חושב שמה שצריך לעשות זה לפעול נגד התאגידים הגדולים שמזהמים ולא נגד כל מוישה וזוכמר שמעונינים לנסוע לחותנת ביום ששי בערב או לנכדים בשבת כי לכך בדיוק מתכוון שיינין (לנסוע לעבודה בתח"ץ ובפנאי ברכב בטוח).
אה מעחייע (או אה מחייה)
סוף סוף דברי טעם.
 

down under

New member
בני הספל, מיום ליום אני מתרשם

אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.
הגלובליזציה, הקפיטליזם וכו וכו אבל נוסע ביאמאהא ומשתמש במחשב מתוצרת הפועלים המסכנים בסין וכו וכו. ואני שואל אותך, מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? מה הקשר בין רכב פרטי וכבישים לתח"ץ? תתפלא על השאלה אבל הם לא סותרים אחד את השני כי מכונית פרטית נותנת לי חופש תנועה שזו אחת מאושיות הקיום. מה אתה רוצה? שבעולם האידיאלי שלך לא יהיו מכוניות? שניסע בחמורים? זה המצב הנתון ומה ששינין מנסה לעשות הוא לאזן בין הדברים שקיימים ממילא ולראות איך אנחנו מפיקים מהמצב הקיים את המירב. כי אם תכפיל למשל את המיסים על רכב (או אופנוע יאמאהא) אז העשירים שאתה כל כך אוהב ימשיכו לנסוע בו אבל הכסף שיגיע לטובת המשימות של "אור ירוק" לא יהיה בנמצא כי בסך הכל הכמות הכללית של המיסים תרד. היום המכוניות בטוחות יותר, מזהמות פחות ובכלל, שהירוקים למיניהם יפעלו נגד תחנות כח ומפעלים פטרוכימיים שמזהמים יותר ופי כמה... ובעניני המסה שאתה מתהדר בהם, שבעקבותיה יהיה הכל טוב, אז בארצנו ובכל העולם לא הצליחו להגיע לזה וגם בערים שיש בהם תחבורה ציבורית כמו שאתה אוהב, גם יש מכוניות ופקקים. אז אם כבר אז כבר, לתת לכולם לחיות בשלום זה לצד זה ולא במקום זה. ולמען הגילוי הנאות, יש לי מכונית משנת 2005 ואני נוסע ברכבת לעבודה. אני קפיטליסט אבל שכיר, מצדד בגלובליזציה וחבר שנים רבות בגרינפיס כי אני חושב שמה שצריך לעשות זה לפעול נגד התאגידים הגדולים שמזהמים ולא נגד כל מוישה וזוכמר שמעונינים לנסוע לחותנת ביום ששי בערב או לנכדים בשבת כי לכך בדיוק מתכוון שיינין (לנסוע לעבודה בתח"ץ ובפנאי ברכב בטוח).
בני הספל, מיום ליום אני מתרשם
ממך יותר ויותר. אתה אדם מעמיק, לא ממהר לכתוב קלישאות ולא מנבל את פיו או מתלהם. כל הכבוד. הן בהבט הצורני (תרבות דיבור וכו') והן בהבט התוכני (מסכים לחלוטין עם דבריך). האמת הסכמתי גם עם קובי אך הוא שפתו בוטה קמעה. לא יותר מדי אך הוא על הגבול של בין הטעם הטוב לטעם הרע.
 

krause

New member
מה רע לנסוע בחמורים?אפשר לקבל

אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.
הגלובליזציה, הקפיטליזם וכו וכו אבל נוסע ביאמאהא ומשתמש במחשב מתוצרת הפועלים המסכנים בסין וכו וכו. ואני שואל אותך, מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? מה הקשר בין רכב פרטי וכבישים לתח"ץ? תתפלא על השאלה אבל הם לא סותרים אחד את השני כי מכונית פרטית נותנת לי חופש תנועה שזו אחת מאושיות הקיום. מה אתה רוצה? שבעולם האידיאלי שלך לא יהיו מכוניות? שניסע בחמורים? זה המצב הנתון ומה ששינין מנסה לעשות הוא לאזן בין הדברים שקיימים ממילא ולראות איך אנחנו מפיקים מהמצב הקיים את המירב. כי אם תכפיל למשל את המיסים על רכב (או אופנוע יאמאהא) אז העשירים שאתה כל כך אוהב ימשיכו לנסוע בו אבל הכסף שיגיע לטובת המשימות של "אור ירוק" לא יהיה בנמצא כי בסך הכל הכמות הכללית של המיסים תרד. היום המכוניות בטוחות יותר, מזהמות פחות ובכלל, שהירוקים למיניהם יפעלו נגד תחנות כח ומפעלים פטרוכימיים שמזהמים יותר ופי כמה... ובעניני המסה שאתה מתהדר בהם, שבעקבותיה יהיה הכל טוב, אז בארצנו ובכל העולם לא הצליחו להגיע לזה וגם בערים שיש בהם תחבורה ציבורית כמו שאתה אוהב, גם יש מכוניות ופקקים. אז אם כבר אז כבר, לתת לכולם לחיות בשלום זה לצד זה ולא במקום זה. ולמען הגילוי הנאות, יש לי מכונית משנת 2005 ואני נוסע ברכבת לעבודה. אני קפיטליסט אבל שכיר, מצדד בגלובליזציה וחבר שנים רבות בגרינפיס כי אני חושב שמה שצריך לעשות זה לפעול נגד התאגידים הגדולים שמזהמים ולא נגד כל מוישה וזוכמר שמעונינים לנסוע לחותנת ביום ששי בערב או לנכדים בשבת כי לכך בדיוק מתכוון שיינין (לנסוע לעבודה בתח"ץ ובפנאי ברכב בטוח).
מה רע לנסוע בחמורים?אפשר לקבל
הוצאות אחזקה.
 
איזון בין תחבורה ציבורית לפרטית

אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.
הגלובליזציה, הקפיטליזם וכו וכו אבל נוסע ביאמאהא ומשתמש במחשב מתוצרת הפועלים המסכנים בסין וכו וכו. ואני שואל אותך, מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? מה הקשר בין רכב פרטי וכבישים לתח"ץ? תתפלא על השאלה אבל הם לא סותרים אחד את השני כי מכונית פרטית נותנת לי חופש תנועה שזו אחת מאושיות הקיום. מה אתה רוצה? שבעולם האידיאלי שלך לא יהיו מכוניות? שניסע בחמורים? זה המצב הנתון ומה ששינין מנסה לעשות הוא לאזן בין הדברים שקיימים ממילא ולראות איך אנחנו מפיקים מהמצב הקיים את המירב. כי אם תכפיל למשל את המיסים על רכב (או אופנוע יאמאהא) אז העשירים שאתה כל כך אוהב ימשיכו לנסוע בו אבל הכסף שיגיע לטובת המשימות של "אור ירוק" לא יהיה בנמצא כי בסך הכל הכמות הכללית של המיסים תרד. היום המכוניות בטוחות יותר, מזהמות פחות ובכלל, שהירוקים למיניהם יפעלו נגד תחנות כח ומפעלים פטרוכימיים שמזהמים יותר ופי כמה... ובעניני המסה שאתה מתהדר בהם, שבעקבותיה יהיה הכל טוב, אז בארצנו ובכל העולם לא הצליחו להגיע לזה וגם בערים שיש בהם תחבורה ציבורית כמו שאתה אוהב, גם יש מכוניות ופקקים. אז אם כבר אז כבר, לתת לכולם לחיות בשלום זה לצד זה ולא במקום זה. ולמען הגילוי הנאות, יש לי מכונית משנת 2005 ואני נוסע ברכבת לעבודה. אני קפיטליסט אבל שכיר, מצדד בגלובליזציה וחבר שנים רבות בגרינפיס כי אני חושב שמה שצריך לעשות זה לפעול נגד התאגידים הגדולים שמזהמים ולא נגד כל מוישה וזוכמר שמעונינים לנסוע לחותנת ביום ששי בערב או לנכדים בשבת כי לכך בדיוק מתכוון שיינין (לנסוע לעבודה בתח"ץ ובפנאי ברכב בטוח).
איזון בין תחבורה ציבורית לפרטית
ישנה דרך לאזן בין תחבורה ציבורית לחחבורה פרטית שאינה מקבלת את הכבוד המגיע לה - תחבורת ציבורית בסגנון כלי רכב פרטיים באמצעות מיניבוסים, ג'יטניס, מוניות, ריקשות וכדומה. דיון מעניין מלווה בתמונות מוחשיות מופיע בקישור הבא: http://www.notes.co.il/pnina/12227.asp
 

ה ו מ ר

New member
אני לא נגד צריכה

אז אני מבין, הומר שאתה נגד הגלובלי.
הגלובליזציה, הקפיטליזם וכו וכו אבל נוסע ביאמאהא ומשתמש במחשב מתוצרת הפועלים המסכנים בסין וכו וכו. ואני שואל אותך, מה עניין שמיטה לתשמישי מיטה? מה הקשר בין רכב פרטי וכבישים לתח"ץ? תתפלא על השאלה אבל הם לא סותרים אחד את השני כי מכונית פרטית נותנת לי חופש תנועה שזו אחת מאושיות הקיום. מה אתה רוצה? שבעולם האידיאלי שלך לא יהיו מכוניות? שניסע בחמורים? זה המצב הנתון ומה ששינין מנסה לעשות הוא לאזן בין הדברים שקיימים ממילא ולראות איך אנחנו מפיקים מהמצב הקיים את המירב. כי אם תכפיל למשל את המיסים על רכב (או אופנוע יאמאהא) אז העשירים שאתה כל כך אוהב ימשיכו לנסוע בו אבל הכסף שיגיע לטובת המשימות של "אור ירוק" לא יהיה בנמצא כי בסך הכל הכמות הכללית של המיסים תרד. היום המכוניות בטוחות יותר, מזהמות פחות ובכלל, שהירוקים למיניהם יפעלו נגד תחנות כח ומפעלים פטרוכימיים שמזהמים יותר ופי כמה... ובעניני המסה שאתה מתהדר בהם, שבעקבותיה יהיה הכל טוב, אז בארצנו ובכל העולם לא הצליחו להגיע לזה וגם בערים שיש בהם תחבורה ציבורית כמו שאתה אוהב, גם יש מכוניות ופקקים. אז אם כבר אז כבר, לתת לכולם לחיות בשלום זה לצד זה ולא במקום זה. ולמען הגילוי הנאות, יש לי מכונית משנת 2005 ואני נוסע ברכבת לעבודה. אני קפיטליסט אבל שכיר, מצדד בגלובליזציה וחבר שנים רבות בגרינפיס כי אני חושב שמה שצריך לעשות זה לפעול נגד התאגידים הגדולים שמזהמים ולא נגד כל מוישה וזוכמר שמעונינים לנסוע לחותנת ביום ששי בערב או לנכדים בשבת כי לכך בדיוק מתכוון שיינין (לנסוע לעבודה בתח"ץ ובפנאי ברכב בטוח).
אני לא נגד צריכה
אני נגד התנערות מוסדות השלטון מהצורך לאפשר קיום חיים אזרחיים גם למעוטי יכולת וסתם אזרחים מהשורה. הטענה מחולקת לשניים - האחת, נגד מתן הטבות גורפות לשכבות מבוססות ובעלות יכולת בכל מקרה. השנייה, נגד הצפת מערכת הכבישים בישראל במכוניות (חדשות... בטוחות... ) וביטול כדאיות מערכת התח"צ כליל (מערכת שגם כך לא כדאית באופן ישיר). הוזלת המכוניות והעלאת מחירי הדלק משרת את בעלי ההון. מחד את אלה המסוגלים לרכוש מכונית ומאידך את כל מספקי השירותים המשלימים. אין באפשרות זו בכדי להטיב עם אלה שלא מסוגלים מלכתחילה לרכוש רכב. וכי כמה תהייה ההוזלה על רכב משפחתי בקיזוז מסי קנייה, ונניח בשיעור 50%? רכב שעולה 120,000 ש"ח יעלה 90,000 ש"ח בערך. הנחה בשיעור דומה לרכב "מנהלים" שעולה 240,000 ש"ח, הנחת המחיר עליו תהייה 60,000 ש"ח. הנחה זהה בשיעורה בשני המקרים אך לא-שווה בחשבון הפרטי. אינני נגד עושר או צריכה, אני נגד העמקת הפערים בין השכבות.
 
בוא אענה גם לזה

אני לא נגד צריכה
אני נגד התנערות מוסדות השלטון מהצורך לאפשר קיום חיים אזרחיים גם למעוטי יכולת וסתם אזרחים מהשורה. הטענה מחולקת לשניים - האחת, נגד מתן הטבות גורפות לשכבות מבוססות ובעלות יכולת בכל מקרה. השנייה, נגד הצפת מערכת הכבישים בישראל במכוניות (חדשות... בטוחות... ) וביטול כדאיות מערכת התח"צ כליל (מערכת שגם כך לא כדאית באופן ישיר). הוזלת המכוניות והעלאת מחירי הדלק משרת את בעלי ההון. מחד את אלה המסוגלים לרכוש מכונית ומאידך את כל מספקי השירותים המשלימים. אין באפשרות זו בכדי להטיב עם אלה שלא מסוגלים מלכתחילה לרכוש רכב. וכי כמה תהייה ההוזלה על רכב משפחתי בקיזוז מסי קנייה, ונניח בשיעור 50%? רכב שעולה 120,000 ש"ח יעלה 90,000 ש"ח בערך. הנחה בשיעור דומה לרכב "מנהלים" שעולה 240,000 ש"ח, הנחת המחיר עליו תהייה 60,000 ש"ח. הנחה זהה בשיעורה בשני המקרים אך לא-שווה בחשבון הפרטי. אינני נגד עושר או צריכה, אני נגד העמקת הפערים בין השכבות.
בוא אענה גם לזה
שוב אתה מערבב שני דברים שלא קשורים. השלטון כלל לא מתנער מחובתו לספק תח"ץ למעוטי יכולת. אתה נורא נגד הפרטת התח"ץ אבל זו משרתת בדיוק את המטרה שלך ושל כולנו, הוזלת מחירים ושירות טוב יותר.והכסף ששופכים על הרכבת הוא כלום..נאדא..הא? ובקשר להטבות כביכול לשכבות מבוססות שיש לי הכבוד והעונג להימנות עליהן ונקראות גם מעמד הביניים: ובכן השכבות האלה משלמות הכי הרבה מיסים..שכחת? כלומר שאני משלם את השירותים שניתנים גם לך, העני המרוד. תאמר לי איפה יש לי זכות יתר? (ותצא מהדמגוגיה)?: בזה שישוו אולי את המיסוי לרכב בארץ למיסוי באירופה? (בחלום הלילה...). לזה שאשלם פחות מחמישים אחוז מיסים ושאר ירקות? אל תשכח דבר נוסף: הורדת מיסים משמעותית על מכוניות תאפשר גם לשכבות החלשות יותר לרכוש רכב משומש סביר במחיר שפוי, כי ההוזלה תגרור את כל השוק. אז מה יש לנו: "הטבות גורפות" לשכבות מבוססות שמשלמות מיסים מטורפים ונושאות על גבן את השכבות החלשות. ודבר נוסף" אתלך
 

Azazel

New member
כאב ראש אדיר. ../images/Emo128.gif

הפגנה היום נגד "אור ירוק"
-הודעה לעיתונות- "אור ירוק" מקדמת תחבורה מסוכנת היום, יום רביעי 14.12.05, בשעה 18:30, תיערך בפתיחת כנס "אור ירוק", מול בניין סמולרש באונ' ת"א, הפגנה של פעילי "תנועת חיים" ו"מגמה ירוקה", במחאה על כך שאנשי "אור ירוק" מקדמים (מטעמים כלכליים אישיים) תחבורה פרטית-מסוכנת במקום תחבורה ציבורית-בטוחה. כל מומחה לתחבורה מכיר את המשוואה הזו: יותר כבישים = יותר מכוניות = יותר תאונות. כלומר, ככל שהמדינה משקיעה יותר בכבישים, הציבור תלוי יותר בתחבורה פרטית, מספר המכוניות גדל וכך גם מספר התאונות. מדיניות עידוד התחבורה הפרטית על חשבון תחבורה בטוחה (תחבורה ציבורית, בעיקר רכבות) הוא הגורם הבסיסי והעיקרי לתאונות הדרכים בישראל. בממוצע, תחבורה ציבורית בטוחה פי חמש עד עשר יותר מרכב פרטי (ביחס למס' נוסעים ומרחק הנסיעה הכולל). נסיעה ברכבת בטוחה פי 20 עד 25 מנסיעה ברכב פרטי. עמותת אור ירוק טוענת שהיא מעוניינת להפחית את מספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, אך מקדמת את דו"ח שיינין, התומך בסלילת כבישים והורדת מיסוי על כלי רכב. "אור ירוק", כמו גם דו"ח שיינין, אינם מקדמים כלל (וגם אינם מתייחסים כמעט) לתחבורה ציבורית. דוח שיינין מדבר על העלאת מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל ב50% בתוך 10 שנים. יעקב שיינין הוא יועץ למשקיעים בתחום הרכב והדלק. "התוכנית למאבק בתאונות הדרכים" של "אור ירוק", עליה חתמו מיליון אזרחים (בלי לדעת על מה הם חותמים) קוראת להפקיד בפועל את "הרשות לבטיחות בדרכים" בידי ראשי אור ירוק, להטיל מס על הציבור שיגדיל את תקציב הרשות לבטיחות בדרכים פי 3 (ל- 550 מיליון שקל בשנה), ולעודד תחבורה מסוכנת. בין ראשי "אור ירוק" נמצאים אישים שונים בעלי עניין אישי רב ושליטה במדיניות ותקציב הרשות לבטיחות בדרכים ובקידום תחבורת הרכב הפרטי, כמו יהודה וילק, מנכ"ל "דרך ארץ" - זכיינית כביש חוצה ישראל. אמיר פסטר, מגמה ירוקה, תא אוניברסיטת תל אביב: "השקעת המדינה בתחבורה מסוכנת, המגבירה את תאונות הדרכים, נגרמת ע"י אינטרסים צרים של גורמים מסחריים כגון תעשיות הרכב, היבואנים, חברות הדלק וחברות סלילת הכבישים. אור ירוק מחוברת לאינטרסים אלו ומקדמת אותם, ולא בהכרח לטובת הציבור" עובדות: • כ-500 אנשים מתים וכ-40,000 אלף נפצעים בתאונות דרכים בישראל בכל שנה. • בישראל מעולם לא היתה תאונת דרכים שנגרמה על ידי רכבת – תאונות הדרכים נגרמו ע"י רכבים פרטיים, ומיעוטם על ידי אוטובוסים. המקרים הבודדים שבהם רכבת היתה מעורבת בתאונה נגרמו ע" רכב פרטי. • אם כל התחבורה הציבורית בארץ תהיה חינם, העלות לכך תהיה 3.8 מיליארד ש"ח בשנה. תושבי המדינה, בעיקר האוכלוסיות החלשות, יחסכו כך אחוז ניכר מהוצאותיהם ואיכות חייהם תעלה. תחבורה ציבורית היא מדיניות תחבורה טובה גם להפחתת זיהום האוייר ובעיות הפקקים והחנייה. • השבוע החליטה המדינה להשקיע 19 מיליארד שקלים נוספים בסלילת כבישים. • באנגליה בתקופת תאצ'ר, תנועת המונים הצליחה לעצור פרויקטים מסוכנים כמו אלה שמציעה "אור ירוק" (השקעה בתחבורה מסוכנת במקום תחבורה בטוחה, השקעה בכבישים במקום ברכבות). בישראל, הקמפיין הגדול והממושך ביותר נגד תאונות דרכים היה הקמפיין נגד "חוצה ישראל" – פרויקט שהמנכ"ל שלו הוא יהודה וילק, מראשי (מועצת) "אור ירוק", המארגן את כנסי "אור ירוק". יהודה וילק מ"אור ירוק" ניצח את הפעילים נגד תאונות דרכים, ואת המחיר על כך שילמו ועוד ישלמו בחייהם אנשים רבים. לפרטים נוספים: שי דוידוביץ', "תנועת חיים": 052-8573190 [email protected] למצגת בנושא: www.meshanim.com/t.pps
כאב ראש אדיר.

הם לא יריבו. המדינה זקוקה גם למערכת כבישים חזקה ( שלנו לוקה בחסר בהחלט ), וגם מערכת תשתיות מסילתיות מצוינת ( שלנו על הפנים). תגידו שאתם שונאים מכוניות כי הן צורכות דלק פחמימני, ששריפתו גורמת לאפקט חממה. זה נכון. אל תנסו לרתום נושא אחד לנושא שני. תקדמו כל נושא בזכות עצמו. אפילו שאני מסכים איתכם - אני מרגיש שמשקרים לי ואני שונא את זה.
 

אוהד11

New member
בעקבות כנס העמותה - כדאי לקרוא

כאב ראש אדיר.

הם לא יריבו. המדינה זקוקה גם למערכת כבישים חזקה ( שלנו לוקה בחסר בהחלט ), וגם מערכת תשתיות מסילתיות מצוינת ( שלנו על הפנים). תגידו שאתם שונאים מכוניות כי הן צורכות דלק פחמימני, ששריפתו גורמת לאפקט חממה. זה נכון. אל תנסו לרתום נושא אחד לנושא שני. תקדמו כל נושא בזכות עצמו. אפילו שאני מסכים איתכם - אני מרגיש שמשקרים לי ואני שונא את זה.
בעקבות כנס העמותה - כדאי לקרוא
כתבה שפורסמה ב- YNET
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה