שאלה של בור: האם יש לרכבות כאן בארץ

מצב
הנושא נעול.

0 8 9

New member
שאלה של בור: האם יש לרכבות כאן בארץ

שאלה של בור: האם יש לרכבות כאן בארץ
הילוכים חוץ מקדימה ואחורה?
 
הממ....

שאלה של בור: האם יש לרכבות כאן בארץ
הילוכים חוץ מקדימה ואחורה?
הממ....
זה שאלה קצת גדולה, מה שאני כן אכתוב לך כרגע מפאת חוסר זמני, הוא שלמערכי ה IC3 יש תמסורת מכנית, ממש כמו ברכבך הפרטי, אפשר להרגיש במהלך ההאצה שהמנועים ממש מעבירים הילוכים בדילוג קליל. לגבי קטרי הדיזל-חשמל הקיימים בארץ, נכתב פה בעבר סיקור ריציני אודותם, נדמה לי ע"י חן מלינג. נשה לבצע חיפוש.
 
*נסה ,../images/Emo52.gif

הממ....
זה שאלה קצת גדולה, מה שאני כן אכתוב לך כרגע מפאת חוסר זמני, הוא שלמערכי ה IC3 יש תמסורת מכנית, ממש כמו ברכבך הפרטי, אפשר להרגיש במהלך ההאצה שהמנועים ממש מעבירים הילוכים בדילוג קליל. לגבי קטרי הדיזל-חשמל הקיימים בארץ, נכתב פה בעבר סיקור ריציני אודותם, נדמה לי ע"י חן מלינג. נשה לבצע חיפוש.
*נסה ,
 

0 8 9

New member
הרכב שלי. הוא בלי הילוכים, ואפילו

הממ....
זה שאלה קצת גדולה, מה שאני כן אכתוב לך כרגע מפאת חוסר זמני, הוא שלמערכי ה IC3 יש תמסורת מכנית, ממש כמו ברכבך הפרטי, אפשר להרגיש במהלך ההאצה שהמנועים ממש מעבירים הילוכים בדילוג קליל. לגבי קטרי הדיזל-חשמל הקיימים בארץ, נכתב פה בעבר סיקור ריציני אודותם, נדמה לי ע"י חן מלינג. נשה לבצע חיפוש.
הרכב שלי. הוא בלי הילוכים, ואפילו
גלגלים אין לו: <: למה אני שאלתי את זה? למה שברכבות בארץ, אחרי שגומרים נסיעה בצד אחד. עוברים לצד השני, מתיישבים. ונוסעים לכיוון השני: והרי אין כמה הילוכים ברוורס. גם לא במכונית:
 

JayZed

New member
רכבת יכולה לנוע לשני הכיוונים כי

הרכב שלי. הוא בלי הילוכים, ואפילו
גלגלים אין לו: <: למה אני שאלתי את זה? למה שברכבות בארץ, אחרי שגומרים נסיעה בצד אחד. עוברים לצד השני, מתיישבים. ונוסעים לכיוון השני: והרי אין כמה הילוכים ברוורס. גם לא במכונית:
רכבת יכולה לנוע לשני הכיוונים כי
היא בנויה להפעלה דו כיוונית - זה לא כמו "רוורס" באוטו, שזה רק הילוך אחד לצורך נסיעות קצרות מאד לאחור. רכבת, כאשר משנים את כיוון הנסיעה, הופכת את המומנט הסיבובי המועבר לגלגלים, יש לה את היכולת לנוע לשני הכוונים בצורה שווה לגמרי, אין לה "קדימה ואחורה", יש פשוט שני כיווני הפעלה שווים. תיבת ההילוכים קיימת רק בסוג אחד של רכבות בארץ: קרונועי IC3, שבהם יש תיבת הילוכים הידראולית בעלת מספר הילוכים שמעבירים את המומנט של מנועי הדיזל ישירות לחוגונים. תייבה זו בנוייה כך שהיא מתפקדת בצורה שווה לחלוטין בשני כיווני הנסיעה (יש מתקן נוסף לת"ה הנקרא REVERSER שהופך את המומנט הסיבובי לאחר ת"ה, לפני החיבור אל החוגון).
 

JayZed

New member
התמסורת ב-IC3 היא הידראולית, לא

הממ....
זה שאלה קצת גדולה, מה שאני כן אכתוב לך כרגע מפאת חוסר זמני, הוא שלמערכי ה IC3 יש תמסורת מכנית, ממש כמו ברכבך הפרטי, אפשר להרגיש במהלך ההאצה שהמנועים ממש מעבירים הילוכים בדילוג קליל. לגבי קטרי הדיזל-חשמל הקיימים בארץ, נכתב פה בעבר סיקור ריציני אודותם, נדמה לי ע"י חן מלינג. נשה לבצע חיפוש.
התמסורת ב-IC3 היא הידראולית, לא
מכאנית. תמסורת מכאנית יש רק לקטרי העיתוק הקטנים ביותר. לקטרים הגוררים/דוחפים מערכי קרונות בארץ אין תיבת הילוכים כי תמסורתם חשמלית - מנוע הדיזל הוא רק גנרטור שמייצר חשמל עבור המנועים החשמליים המניעים את הרכבת. המנועים החשמליים לא זקוקים להילוכים ומעבירים את המומנט הסיבובי ישירות לצירים.
 

luckydude

Active member
למרבית הרכבות גרורות קטר...

שאלה של בור: האם יש לרכבות כאן בארץ
הילוכים חוץ מקדימה ואחורה?
למרבית הרכבות גרורות קטר...
המנוע שמניע את הגלגלים הוא חשמלי (משהו כמו במערבל מזון או מאוורר למשל, אבל הרבה יותר חזק ומתוכם) ולכן זה עניין פשוט יחסית להפוך את כיוון הנסיעה בלחיצת כפתור.
 

david80

Member
בוא נעשה קצת סדר:

למרבית הרכבות גרורות קטר...
המנוע שמניע את הגלגלים הוא חשמלי (משהו כמו במערבל מזון או מאוורר למשל, אבל הרבה יותר חזק ומתוכם) ולכן זה עניין פשוט יחסית להפוך את כיוון הנסיעה בלחיצת כפתור.
בוא נעשה קצת סדר:
כל הרכבות גרורות הקטר בארץ מופעלות ע"י קטר דיזל-חשמלי. בקטר דיזל חשמלי אין כלל חיבור מכני בין מנוע הדיזל לגלגלי הקטר, אלא חיבור חשמלי, ז"א מנוע הדיזל מחובר מכנית לאלטרנטור (גנרטור) המפיק חשמל עבור מנועים חשמליים המחוברים לגלגלי הקטר. בעצם אפשר לומר שכל הקטרים בארץ הם קטרים חשמליים עם תחנת כוח מובנה!
 

luckydude

Active member
כן, זה מה שאמרתי

בוא נעשה קצת סדר:
כל הרכבות גרורות הקטר בארץ מופעלות ע"י קטר דיזל-חשמלי. בקטר דיזל חשמלי אין כלל חיבור מכני בין מנוע הדיזל לגלגלי הקטר, אלא חיבור חשמלי, ז"א מנוע הדיזל מחובר מכנית לאלטרנטור (גנרטור) המפיק חשמל עבור מנועים חשמליים המחוברים לגלגלי הקטר. בעצם אפשר לומר שכל הקטרים בארץ הם קטרים חשמליים עם תחנת כוח מובנה!
כן, זה מה שאמרתי
מנוע חשמל זה מה שמניע את הגלגלים ולכן זה פשוט להחליף את כיוון הנסיעה.
 

A r i e T

New member
שים לב לתמונה הבאה:

שאלה של בור: האם יש לרכבות כאן בארץ
הילוכים חוץ מקדימה ואחורה?
שים לב לתמונה הבאה:
(צולם ע"י אורי בתחנת אשקלון - תפעולית) הנה לוח השעונים של מכונת הידוק ('מבטשה'). מבט חטוף על התיבה שמתחת ללוח מראה שאולי לכלי הזה אין הילוך אחורי, אבל בהחלט יש לו 3 הילוכים קדמיים והילוך סרק.
 

0 8 9

New member
אין לי מחשב, ולא יכול לראות. אבל

שים לב לתמונה הבאה:
(צולם ע"י אורי בתחנת אשקלון - תפעולית) הנה לוח השעונים של מכונת הידוק ('מבטשה'). מבט חטוף על התיבה שמתחת ללוח מראה שאולי לכלי הזה אין הילוך אחורי, אבל בהחלט יש לו 3 הילוכים קדמיים והילוך סרק.
אין לי מחשב, ולא יכול לראות. אבל
איך הוא נוסע לכיוון השני חוץ מלעבור לתא הניהוג השני? הרי אם נוסעים לצד השני, אז זה כמו רוורס בצד הראשון (דוגמא. מאשדוד לנהריה, זה נקרא ישר. עכשיו כשהוא חוזר מנהריה לאשדוד, הנהג עובר לתא הניהוג השני, ונוסע, ואז זה נקרא למעשה. רוורס, ואין יותר מהילוך אחד של רוורס)? מה זה סרק ברכבת? זה כמו הניוטרל במכונית?
 

A r i e T

New member
ואני חשבתי לעצמי

אין לי מחשב, ולא יכול לראות. אבל
איך הוא נוסע לכיוון השני חוץ מלעבור לתא הניהוג השני? הרי אם נוסעים לצד השני, אז זה כמו רוורס בצד הראשון (דוגמא. מאשדוד לנהריה, זה נקרא ישר. עכשיו כשהוא חוזר מנהריה לאשדוד, הנהג עובר לתא הניהוג השני, ונוסע, ואז זה נקרא למעשה. רוורס, ואין יותר מהילוך אחד של רוורס)? מה זה סרק ברכבת? זה כמו הניוטרל במכונית?
ואני חשבתי לעצמי
מה יקרה אם נשים 2 נהגים בשני תאי הניהוג של מבטשה או של קטר ספרדי, ונגיד להם לנוע קדימה בעת ובעונה אחת... נשמע קצת בעייתי, לא
 
אולי בכל תא יש ידית עם שלושה

שים לב לתמונה הבאה:
(צולם ע"י אורי בתחנת אשקלון - תפעולית) הנה לוח השעונים של מכונת הידוק ('מבטשה'). מבט חטוף על התיבה שמתחת ללוח מראה שאולי לכלי הזה אין הילוך אחורי, אבל בהחלט יש לו 3 הילוכים קדמיים והילוך סרק.
אולי בכל תא יש ידית עם שלושה
הילוכים קדימה (לכיוון אליו התא פונה) והילוך אחד אחורי מטעמי בטיחות
 

0 8 9

New member
אפשר לומר שההילוך האחורי הוא אחד מה

אולי בכל תא יש ידית עם שלושה
הילוכים קדימה (לכיוון אליו התא פונה) והילוך אחד אחורי מטעמי בטיחות
אפשר לומר שההילוך האחורי הוא אחד מה
הילוכים של קדימה בצד השני!?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה