טירת הכרמל

מצב
הנושא נעול.
טירת הכרמל

טירת הכרמל
באתר של ר"י וגם בתמ"א 23 יש איזכור לשלוחת רכבת לטירת הכרמל . האם יש לכם מידע אם אכן מתוכנן ולמתי.
 

Image of me

New member
לא לתקופה הקרובה.

טירת הכרמל
באתר של ר"י וגם בתמ"א 23 יש איזכור לשלוחת רכבת לטירת הכרמל . האם יש לכם מידע אם אכן מתוכנן ולמתי.
לא לתקופה הקרובה.
טירת כרמל נכללת בתכנית המערכת להסעת המונים בחיפה, לדעתי יבנו בחיפה מערכת כזאת לפני שיבנו רכבת לטירת כרמל.
 

mrngin

New member
רכבת לטירה ??

טירת הכרמל
באתר של ר"י וגם בתמ"א 23 יש איזכור לשלוחת רכבת לטירת הכרמל . האם יש לכם מידע אם אכן מתוכנן ולמתי.
רכבת לטירה ??
בתור חיפאי שעבד בטירה בארבע השנים האחרונות לא זיהיתי שום בעיה תעבורתית בקשר חיפה - טירה - חיפה (וגם לא בנתיב ההפוך) אחרי פתיחת "הכביש המהיר" מצומת מת"מ לצומת טירה צפון אין שום בעיה (למעט פתיחתו של קטע הכביש הנדון שהיתה באיחור של 15 שנה וסלילתו נמשכה 4 שנים במקום חודש וחצי בכל מדינה מערבית ממוצעת ומטה). אני בטוח שיש במדינה לפחות 500 בעיות תחבורתיות קשות יותר. דוגמה אחת במרחק של 5 ק"מ מטירה היא פתרון בעיית מרכז חורב שבשעה אחת בבוקר עוברות (מנסות לעבור) בו פי 3 יותר מכוניות ממספר כל תושבי טירה מגיל 0 ועד 120.
 

raminec

New member
מה הקשר?

רכבת לטירה ??
בתור חיפאי שעבד בטירה בארבע השנים האחרונות לא זיהיתי שום בעיה תעבורתית בקשר חיפה - טירה - חיפה (וגם לא בנתיב ההפוך) אחרי פתיחת "הכביש המהיר" מצומת מת"מ לצומת טירה צפון אין שום בעיה (למעט פתיחתו של קטע הכביש הנדון שהיתה באיחור של 15 שנה וסלילתו נמשכה 4 שנים במקום חודש וחצי בכל מדינה מערבית ממוצעת ומטה). אני בטוח שיש במדינה לפחות 500 בעיות תחבורתיות קשות יותר. דוגמה אחת במרחק של 5 ק"מ מטירה היא פתרון בעיית מרכז חורב שבשעה אחת בבוקר עוברות (מנסות לעבור) בו פי 3 יותר מכוניות ממספר כל תושבי טירה מגיל 0 ועד 120.
מה הקשר?
למה צריכה להיות בעיה תחבורתית לטירה כדי שאלו יזכו בתחנת רכבת? גם לדימונה לא זכורה לי בעיה תחבורתית. לא צריך לחכות שזו תגיע על מנת לפתח מסילת רכבת. אלטרנטיבה מסילתית תתרום לכל תושבי העיר. מנסיון של הרבה ערים אחרות בארץ שגילו את יתרונות הרכבת.
 

mrngin

New member
הקשר הכלכלי

מה הקשר?
למה צריכה להיות בעיה תחבורתית לטירה כדי שאלו יזכו בתחנת רכבת? גם לדימונה לא זכורה לי בעיה תחבורתית. לא צריך לחכות שזו תגיע על מנת לפתח מסילת רכבת. אלטרנטיבה מסילתית תתרום לכל תושבי העיר. מנסיון של הרבה ערים אחרות בארץ שגילו את יתרונות הרכבת.
הקשר הכלכלי
יש הגיון כלכלי / מסחרי / ציבורי לחבר את דימונה למדינת ישראל ע"י קו רכבת מהיר ובטוח יחסית (ביחס לנסיעת / נהיגת כביש), שנקווה כולנו שתוך כמה שנים נוכל אולי להגיע בקו ת"א דימונה תוך 60-70 דקות לכיוון ולכך יש יתרונות עצומים לחיסול הקשיים של דימונה בהשתלבות הכלכלית / חברתית / תעסוקתית במדינת ישראל (המכונה גם מדינת חדרה - גדרה). טירת הכרמל משולבת כיום במדינת ישראל, אין לה בעיית ניתוק כמו בדימונה, טירה מבחינה גאוגרפית פיסית (להבדיל ממוניציפלית) הינה שכונה בתוך הכרך של חיפה. כפי שכתבתי למעלה, אין הגיון כלכלי להשקיע בחיבור מסילתי חדש עבור טירת הכרמל, היות ויש מאות קדימויות כלכליות יותר בהיבט הציבורי. את כל הקשר בין טירה לחיפה בטווח של השעות 09:00 עד 14:00 מחזיקים 6 טרנספורטרים של מוניות עמל, גם הם נוסעים בד"כ מלאים באוויר, והקווקזים שנוהגים בהם בוכים שאין נוסעים ואין פרנסה, אז מה בדיוק ההגיון הכלכלי בחיבור מסילתי מיוחד וחדש ??? לי ההגיון בחיבור מסילתי + תחנה עבור טירה (בנק' הזמן הנוכחית) לא ברור
 

Image of me

New member
שכחת שיש גם אוטובוס כל 10 דקות

הקשר הכלכלי
יש הגיון כלכלי / מסחרי / ציבורי לחבר את דימונה למדינת ישראל ע"י קו רכבת מהיר ובטוח יחסית (ביחס לנסיעת / נהיגת כביש), שנקווה כולנו שתוך כמה שנים נוכל אולי להגיע בקו ת"א דימונה תוך 60-70 דקות לכיוון ולכך יש יתרונות עצומים לחיסול הקשיים של דימונה בהשתלבות הכלכלית / חברתית / תעסוקתית במדינת ישראל (המכונה גם מדינת חדרה - גדרה). טירת הכרמל משולבת כיום במדינת ישראל, אין לה בעיית ניתוק כמו בדימונה, טירה מבחינה גאוגרפית פיסית (להבדיל ממוניציפלית) הינה שכונה בתוך הכרך של חיפה. כפי שכתבתי למעלה, אין הגיון כלכלי להשקיע בחיבור מסילתי חדש עבור טירת הכרמל, היות ויש מאות קדימויות כלכליות יותר בהיבט הציבורי. את כל הקשר בין טירה לחיפה בטווח של השעות 09:00 עד 14:00 מחזיקים 6 טרנספורטרים של מוניות עמל, גם הם נוסעים בד"כ מלאים באוויר, והקווקזים שנוהגים בהם בוכים שאין נוסעים ואין פרנסה, אז מה בדיוק ההגיון הכלכלי בחיבור מסילתי מיוחד וחדש ??? לי ההגיון בחיבור מסילתי + תחנה עבור טירה (בנק' הזמן הנוכחית) לא ברור
שכחת שיש גם אוטובוס כל 10 דקות
מין כלי רכב שולי כזה בנוסף לטרנספורטרים... וחוץ מזה, את קו המוניות לטירת כרמל לא מפעילות מוניות עמל אלא מוניות החלוץ. (אגב, אני מסכים שרכבת לטירה לא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות)
 
יותר מזה

רכבת לטירה ??
בתור חיפאי שעבד בטירה בארבע השנים האחרונות לא זיהיתי שום בעיה תעבורתית בקשר חיפה - טירה - חיפה (וגם לא בנתיב ההפוך) אחרי פתיחת "הכביש המהיר" מצומת מת"מ לצומת טירה צפון אין שום בעיה (למעט פתיחתו של קטע הכביש הנדון שהיתה באיחור של 15 שנה וסלילתו נמשכה 4 שנים במקום חודש וחצי בכל מדינה מערבית ממוצעת ומטה). אני בטוח שיש במדינה לפחות 500 בעיות תחבורתיות קשות יותר. דוגמה אחת במרחק של 5 ק"מ מטירה היא פתרון בעיית מרכז חורב שבשעה אחת בבוקר עוברות (מנסות לעבור) בו פי 3 יותר מכוניות ממספר כל תושבי טירה מגיל 0 ועד 120.
יותר מזה
על-פי התוכניות של "יפה-נוף" טירת-הכרמל אמורה להיות מחוברת לחיפה באמצעות הרכבת הקלה (במהרה בימינו אמן), ולכן חיבור מסילתי רגיל יהיה מיותר, מהרבה סיבות: מחיר, תדירות, נגישות ומעברים.
 

OMER G17

New member
אמורה להיות לשם רכבת קלה וכנראה לא

טירת הכרמל
באתר של ר"י וגם בתמ"א 23 יש איזכור לשלוחת רכבת לטירת הכרמל . האם יש לכם מידע אם אכן מתוכנן ולמתי.
אמורה להיות לשם רכבת קלה וכנראה לא
תהיה בסוף כי בחיפה הוחלט על חלופה של פילאס (האוטובוס הגדול וההיברידי) במקום רכבת קלה
 

mister K

New member
הצגה יפה בשביל יום התח"צ.

אמורה להיות לשם רכבת קלה וכנראה לא
תהיה בסוף כי בחיפה הוחלט על חלופה של פילאס (האוטובוס הגדול וההיברידי) במקום רכבת קלה
הצגה יפה בשביל יום התח"צ.
לא יהיה שום פיליאס בחיפה. הפיליאס אולי טוב להולנד, אבל הוא לא מתאים לחיפה ולישראל בכלל.
 

mister K

New member
ארוך ומסורבל מדי!

ארוך ומסורבל מדי!
בארץ אין צורך באוטובוסי ענק כאלה ובטח שלא בחיפה. מה גם שבכבישי ישראל המצויינים ירגישו כל בור הכי קטן בכביש. באשר להנעה ההיברידית, היא לא פחות נקייה מתקן יורו 4 ובטח שלא מתקן יורו 5 שנכנס עכשיו לשימוש באירופה.
 

mrngin

New member
../images/Emo104.gifחיפה |חמס- תחבורה פנים עירונית

אמורה להיות לשם רכבת קלה וכנראה לא
תהיה בסוף כי בחיפה הוחלט על חלופה של פילאס (האוטובוס הגדול וההיברידי) במקום רכבת קלה
חיפה |חמס- תחבורה פנים עירונית
בגלל המבנה הטופוגרפי לדעתי הפתרון התחבורתי צריך להיות בכיוון של קווים שכונתיים קצרים מעגליים בתדירויות גבוהות / גבוהות מאד ע"י טרנזיטים / מידיבוסים - והכל עד לנק' וויסות שכונתית. בין נק הוויסות השכונתיות ינועו מידיבוסים / אוטובוסים / מפרקיות כתלות בעומס ובצרכים. כמובן שכרטיס הנסיעה יהיה משולב וישולם פעם אחת, בתקווה שרוב הנוסעים ינועו עם "חודשי חופשי" או סידור דומה. יש לזכור כי העיר בנויה על מס' שלוחות הרריות, השכונות לעיתים מרוחקות גאוגרפיות זו מזו והטופוגרפיה קשה (כמעט בכל קנה מידה). כיום אגד ביצע צעד גדול לקראת כיוון כזה של פיתרון עם תפעול מרכזית חוף הכרמל, מרכזית המפרץ (ואולי גם מרכזית בת גלים שאינני יודע בדיוק את הסטטוס שלה). אשמח לקרוא הארות והערות.
 

mister K

New member
בהחלט רעיון טוב!

חיפה |חמס- תחבורה פנים עירונית
בגלל המבנה הטופוגרפי לדעתי הפתרון התחבורתי צריך להיות בכיוון של קווים שכונתיים קצרים מעגליים בתדירויות גבוהות / גבוהות מאד ע"י טרנזיטים / מידיבוסים - והכל עד לנק' וויסות שכונתית. בין נק הוויסות השכונתיות ינועו מידיבוסים / אוטובוסים / מפרקיות כתלות בעומס ובצרכים. כמובן שכרטיס הנסיעה יהיה משולב וישולם פעם אחת, בתקווה שרוב הנוסעים ינועו עם "חודשי חופשי" או סידור דומה. יש לזכור כי העיר בנויה על מס' שלוחות הרריות, השכונות לעיתים מרוחקות גאוגרפיות זו מזו והטופוגרפיה קשה (כמעט בכל קנה מידה). כיום אגד ביצע צעד גדול לקראת כיוון כזה של פיתרון עם תפעול מרכזית חוף הכרמל, מרכזית המפרץ (ואולי גם מרכזית בת גלים שאינני יודע בדיוק את הסטטוס שלה). אשמח לקרוא הארות והערות.
בהחלט רעיון טוב!
למעשה הוא כבר מיושם בחלקו בשכונות הכרמל שבהן נוסעים קווים שכונתיים כמו 27, 29, 38 ו-39 שמגיעים עד מרכז חורב. לא ידוע לי אם קיים כרטיס מעבר בקווים האלה. בחיפה צריך לדעתי להכניס מפרקיות NG לקווים עורקיים ספיציפיים כמו 15, 16, 19, 28, 37 וכו', וכן בקריות לקווים כמו 62, 63, 57 ולקווים פרבריים כמו למשל 271 לנהריה.
 

Image of me

New member
אין כרטיסי המשך במרכז חורב. ../images/Emo31.gif

בהחלט רעיון טוב!
למעשה הוא כבר מיושם בחלקו בשכונות הכרמל שבהן נוסעים קווים שכונתיים כמו 27, 29, 38 ו-39 שמגיעים עד מרכז חורב. לא ידוע לי אם קיים כרטיס מעבר בקווים האלה. בחיפה צריך לדעתי להכניס מפרקיות NG לקווים עורקיים ספיציפיים כמו 15, 16, 19, 28, 37 וכו', וכן בקריות לקווים כמו 62, 63, 57 ולקווים פרבריים כמו למשל 271 לנהריה.
אין כרטיסי המשך במרכז חורב.

בעייתי להכניס מפרקיות לחיפה, משום שהן לא יכולות להיכנס לרציפים של מרכזית המפרץ.
 

mister K

New member
חבל מאוד שאין שם כרטיסי המשך

אין כרטיסי המשך במרכז חורב.

בעייתי להכניס מפרקיות לחיפה, משום שהן לא יכולות להיכנס לרציפים של מרכזית המפרץ.
חבל מאוד שאין שם כרטיסי המשך
באשר למפרקיות, כשתיבנה (במהרה בימינו) התחנה החדשה במפרץ, צריך לתכנן אותה מראש כדי שתהיה נגישה למפרקיות ולהחזיר אותן לקווים שבהם הן עבדו בחיפה (להביא NG חדשות כמובן).
 
יש כבר תוכנית כזאת

חיפה |חמס- תחבורה פנים עירונית
בגלל המבנה הטופוגרפי לדעתי הפתרון התחבורתי צריך להיות בכיוון של קווים שכונתיים קצרים מעגליים בתדירויות גבוהות / גבוהות מאד ע"י טרנזיטים / מידיבוסים - והכל עד לנק' וויסות שכונתית. בין נק הוויסות השכונתיות ינועו מידיבוסים / אוטובוסים / מפרקיות כתלות בעומס ובצרכים. כמובן שכרטיס הנסיעה יהיה משולב וישולם פעם אחת, בתקווה שרוב הנוסעים ינועו עם "חודשי חופשי" או סידור דומה. יש לזכור כי העיר בנויה על מס' שלוחות הרריות, השכונות לעיתים מרוחקות גאוגרפיות זו מזו והטופוגרפיה קשה (כמעט בכל קנה מידה). כיום אגד ביצע צעד גדול לקראת כיוון כזה של פיתרון עם תפעול מרכזית חוף הכרמל, מרכזית המפרץ (ואולי גם מרכזית בת גלים שאינני יודע בדיוק את הסטטוס שלה). אשמח לקרוא הארות והערות.
יש כבר תוכנית כזאת
של חברת יפה נוף בשיתוף עם אגד. אני מפנה אותך לארכיון הפורום יש שם סריקה של חוברת שהופקה לרגל יום התח"צ האחרון ומפרטת את עיקרי התוכנית. רק תלחץ על הכחול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה