הקשר הכלכלי
יש הגיון כלכלי / מסחרי / ציבורי לחבר את דימונה למדינת ישראל ע"י קו רכבת מהיר ובטוח יחסית (ביחס לנסיעת / נהיגת כביש), שנקווה כולנו שתוך כמה שנים נוכל אולי להגיע בקו ת"א דימונה תוך 60-70 דקות לכיוון ולכך יש יתרונות עצומים לחיסול הקשיים של דימונה בהשתלבות הכלכלית / חברתית / תעסוקתית במדינת ישראל (המכונה גם מדינת חדרה - גדרה). טירת הכרמל משולבת כיום במדינת ישראל, אין לה בעיית ניתוק כמו בדימונה, טירה מבחינה גאוגרפית פיסית (להבדיל ממוניציפלית) הינה שכונה בתוך הכרך של חיפה. כפי שכתבתי למעלה, אין הגיון כלכלי להשקיע בחיבור מסילתי חדש עבור טירת הכרמל, היות ויש מאות קדימויות כלכליות יותר בהיבט הציבורי. את כל הקשר בין טירה לחיפה בטווח של השעות 09:00 עד 14:00 מחזיקים 6 טרנספורטרים של מוניות עמל, גם הם נוסעים בד"כ מלאים באוויר, והקווקזים שנוהגים בהם בוכים שאין נוסעים ואין פרנסה, אז מה בדיוק ההגיון הכלכלי בחיבור מסילתי מיוחד וחדש ??? לי ההגיון בחיבור מסילתי + תחנה עבור טירה (בנק' הזמן הנוכחית) לא ברור