שאלה על רכבות ?

מצב
הנושא נעול.

gen1

New member
שאלה על רכבות ?

שאלה על רכבות ?
שלום! יש מערכים ישנים הפועלים על קו נהריה נתב"ג (ואולי עוד ) שיש להם קרון כח ,למה לא להשתמש בקטר ישן שהמערכת שלו תשמש כספק הכח (במקום קרון הכח) אבל יתרונו שיש לו תא נהג ואז רכבת זו תהפוך להיות רכבת מודו
 

idos2

New member
לא הבנתי מה היתרון פה?

שאלה על רכבות ?
שלום! יש מערכים ישנים הפועלים על קו נהריה נתב"ג (ואולי עוד ) שיש להם קרון כח ,למה לא להשתמש בקטר ישן שהמערכת שלו תשמש כספק הכח (במקום קרון הכח) אבל יתרונו שיש לו תא נהג ואז רכבת זו תהפוך להיות רכבת מודו
לא הבנתי מה היתרון פה?
נניח וטכנית זה אפשרי, בזבזת 2 קטרים במקום 1, מה הרווחת פה? מה בדיוק יש לך לעשות עם קרונות הכח האלה?
 
קטר בתור קרון כח וניהוג

שאלה על רכבות ?
שלום! יש מערכים ישנים הפועלים על קו נהריה נתב"ג (ואולי עוד ) שיש להם קרון כח ,למה לא להשתמש בקטר ישן שהמערכת שלו תשמש כספק הכח (במקום קרון הכח) אבל יתרונו שיש לו תא נהג ואז רכבת זו תהפוך להיות רכבת מודו
קטר בתור קרון כח וניהוג
הרעיון נחמד ומעניין, אבל דורש השקעה רבה שהרכבת לא תשוש לבצעה בקרונות וקטרים ישנים בעלי תוחלת חיים צפויה קצרה. שני העניינים העיקריים שידרשו השקעה הם חיווט הקרונות הישנים כולם (ולפחות כל אלו שישתתפו) כך שיוכלו להעביר פקודות מהקטר הישן אל הקטר המניע החדש והתקנת שנאים ובקריפ בקטר הישן שיאפשרו לו לספק את הזרם במתח הדרוש במהלך כל הנסיעה (בנוסף לחיבורים המתאימים, כמובן). גם אז, עדיין יש את ה-'השקעה' שבויתור על נכס קיים ועובד, נכס שיש לו עדיין ערך ושווי (כלומר, קרונות הכח הקיימים). פתרון יצירתי אחר שיושם בעולם הוא התקנה של תא ניהוג מאולתר בקרונות לצורך הסבתם לקרונות ניהוג. שוב, רעיון נחמד ואף ישים, אבל כנראה של כדאי כלכלית, אפילו אם יתקינו בקרונות ובקטרים מערכת של שליטה אלחוטית (מהסוג הקיים בעולם כבר למעלה מעשור) ויחסכו את חיווט כל קרונות 'הביניים'.
 

gen1

New member
היתרון החשוב הוא חסכון דלק ושע"מ

קטר בתור קרון כח וניהוג
הרעיון נחמד ומעניין, אבל דורש השקעה רבה שהרכבת לא תשוש לבצעה בקרונות וקטרים ישנים בעלי תוחלת חיים צפויה קצרה. שני העניינים העיקריים שידרשו השקעה הם חיווט הקרונות הישנים כולם (ולפחות כל אלו שישתתפו) כך שיוכלו להעביר פקודות מהקטר הישן אל הקטר המניע החדש והתקנת שנאים ובקריפ בקטר הישן שיאפשרו לו לספק את הזרם במתח הדרוש במהלך כל הנסיעה (בנוסף לחיבורים המתאימים, כמובן). גם אז, עדיין יש את ה-'השקעה' שבויתור על נכס קיים ועובד, נכס שיש לו עדיין ערך ושווי (כלומר, קרונות הכח הקיימים). פתרון יצירתי אחר שיושם בעולם הוא התקנה של תא ניהוג מאולתר בקרונות לצורך הסבתם לקרונות ניהוג. שוב, רעיון נחמד ואף ישים, אבל כנראה של כדאי כלכלית, אפילו אם יתקינו בקרונות ובקטרים מערכת של שליטה אלחוטית (מהסוג הקיים בעולם כבר למעלה מעשור) ויחסכו את חיווט כל קרונות 'הביניים'.
היתרון החשוב הוא חסכון דלק ושע"מ
שלום! החסכון הוא כמובן דלק ושע"מ(שעות מנוע) בכל פעם שהקטר הגיע לקצה קו וצריך לשנות מיקום ,באשר לכדאיות כלכלית ברור שעתיד המערכים האלה הוא פרמטר חשוב
 

idos2

New member
לא נראה לי שזה מה שיפיל את ר"י

היתרון החשוב הוא חסכון דלק ושע"מ
שלום! החסכון הוא כמובן דלק ושע"מ(שעות מנוע) בכל פעם שהקטר הגיע לקצה קו וצריך לשנות מיקום ,באשר לכדאיות כלכלית ברור שעתיד המערכים האלה הוא פרמטר חשוב
לא נראה לי שזה מה שיפיל את ר"י
זה בדיוק 5 דקות (או אפילו פחות) לחייג קטר. כלכלית מה שאתה מציע בטוח לא משתלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה