ממעללי ההפרטה ברמלה

מצב
הנושא נעול.
ממעללי ההפרטה ברמלה

ממעללי ההפרטה ברמלה
נמצורף הלינק לכתבה מה"ארץ" האוטובוסים ברמלה הופרטו והערבים הולכים ברגל ראש העיר רמלה: "זה לא תפקיד של העירייה לדאוג לתחבורה. אין מה לעשות, אם קו לא רווחי סוגרים אותו" מאת רותי סיני אלפיים התושבים בשכונת גן חק"ל התרגלו לחיו ללא אוטובוסים. "תופסים טרמפים, מבקשים טובות מהמעטים שיש להם איזו מכונית ישנה, ואם אין ברירה נוסעים בספיישל, שיכול לעלות 40 שקל הלוך וחזור", אומר סלאח אבו-ריאש, תושב ופעיל בשכונה, הלומד משפטים. המצב בשכונה הערבית השנייה ברמלה, ג'ואריש, השוכנת בקצה הדרום-מערבי של העיר, אינו טוב יותר. כל מקומות העבודה, בית ספר התיכון ושירותים חיוניים אחרים נמצאים מחוץ לשכונה. תלמידי התיכון הולכים ברגל כמה קילומטרים לשכונת "קרית דן" ושם עולים על אוטובוס. פעם הגיע לשכונה קו אוטובוס של אגד, אבל מאז שחברת "סופרבוס" זכתה במכרז של משרד התחבורה להפעיל את קווי האוטובוס בעיר, בשלוש השנים האחרונות, אין תחבורה ציבורית ל-3,000 תושבי ג'ואריש. התחנה הקרובה ביותר נמצאת במרחק שני קילומטרים, בשכונת "בנה ביתך". בגן חק"ל לא היתה אף פעם תחבורה ציבורית וגם כיום אין. בתחילת אוגוסט פנתה "האגודה לזכויות האזרח" בעניין בעיית התחבורה בשכונות אלה לראש העיר, יואל לביא, ואל המפקחת על התעבורה במחוז תל אביב של משרד התחבורה. במכתב ציין עורך הדין, עאוני בנא, שהאחריות להסדרת תחבורה סדירה וזמינה בתחומי העיר מוטלת באופן משותף על שניהם. "זכויותיהם של תושבי רמלה הערבים לניידות ולנגישות לא צריכות להיפגע בשל מגוריהם בשכונות ערביות", כתב בנא. "השכונות הערביות ברמלה סובלות זה עשרות שנים מאפליה באספקת שירותים עירוניים וציבוריים... אין ספק כי העדר תחבורה ציבורית אל ומן השכונות מוסיף עוד נדבך חמור לניתוקן ולהזנחתן של השכונות הערביות". בנא העלה טיעון נוסף במכתבו. "במציאות שבה תושבי העיר היהודים נהנים מתחבורה ציבורית והשירות נמנע מתושביה הערבים, עוברת העירייה על החוק בכך שהיא מפלה לרעה חלק מתושבי העיר באספקת שירותים", כתב. באשר למפקח על התעבורה, לא רק שהוא מופקד על קיומה של תחבורה ציבורית נאותה ושוויונית, הוא רשאי להורות למפעיל התחבורה היכן להפעיל קווים, באיזו תדירות, היכן למקם תחנות ועוד, הוסיף בנא. אבל ראש העיר של רמלה, יואל לביא, אינו מסכים עם טענות האגודה. "זה לא תפקיד של העירייה לדאוג לתחבורה. אין מה לעשות. ככה זה כשמחליטים בממשלה על יזמות פרטית ושוק פרטי. אם קו לא רווחי - סוגרים אותו", הוא אומר. אחד הכשלים בהפרטה מתנגדי הפרטתם של שירותים ציבוריים סבורים שהמצב ברמלה הוא דוגמה טובה לאחד הכשלים הבולטים בהפרטת התחבורה הציבורית. הם מצביעים על האירוניה שנוצרה - הממשלה מעודדת הפרטה כדי ליצור תחרות ובכך לשפר את השירות לתושבים. אבל בכך שהיא מעניקה זכיון בכל עיר או בכל קבוצת ערים שכנות למפעיל פרטי אחד בלבד ויוצרת מונופול מקומי. חברת "סופרבוס" דוחה את הטענה ש"אין עם מי לדבר" ואומרת שהיא דווקא קשובה לצרכי התושבים. בין הקווים שנכללו במכרז בו זכתה נכלל גם קו מספר 3 לשכונת ג'ואריש, אומר המנכ"ל, אלי בליליוס. אבל ריבוי של "חאפרים", המפעילים מכוניות טרנזיט בשכונה, הביא למיעוט נוסעים, להפסדים ולהפסקת הקו, באישור משרד התחבורה. עם זאת, החברה מוכנה לחדש את הקו לתקופת ניסיון, בתיאום עם ועד השכונה, כדי לעשות מאמץ לספק תחבורה ציבורית לתושבים. משרד התחבורה מגבה את עמדת "סופרבוס" לגבי הפסקת פעילות הקו. עם זאת, בעקבות רפורמה בענף מוניות השירות שהחלה באחרונה, מאפשר המשרד לתת שירות בשכונת ג'ואריש, באמצעות מוניות שירות שמחיריהן נמוכים ותחת פיקוח, אומרים במשרד.
 
ולמה מטרופולין לא פועלת בדימונה?

ממעללי ההפרטה ברמלה
נמצורף הלינק לכתבה מה"ארץ" האוטובוסים ברמלה הופרטו והערבים הולכים ברגל ראש העיר רמלה: "זה לא תפקיד של העירייה לדאוג לתחבורה. אין מה לעשות, אם קו לא רווחי סוגרים אותו" מאת רותי סיני אלפיים התושבים בשכונת גן חק"ל התרגלו לחיו ללא אוטובוסים. "תופסים טרמפים, מבקשים טובות מהמעטים שיש להם איזו מכונית ישנה, ואם אין ברירה נוסעים בספיישל, שיכול לעלות 40 שקל הלוך וחזור", אומר סלאח אבו-ריאש, תושב ופעיל בשכונה, הלומד משפטים. המצב בשכונה הערבית השנייה ברמלה, ג'ואריש, השוכנת בקצה הדרום-מערבי של העיר, אינו טוב יותר. כל מקומות העבודה, בית ספר התיכון ושירותים חיוניים אחרים נמצאים מחוץ לשכונה. תלמידי התיכון הולכים ברגל כמה קילומטרים לשכונת "קרית דן" ושם עולים על אוטובוס. פעם הגיע לשכונה קו אוטובוס של אגד, אבל מאז שחברת "סופרבוס" זכתה במכרז של משרד התחבורה להפעיל את קווי האוטובוס בעיר, בשלוש השנים האחרונות, אין תחבורה ציבורית ל-3,000 תושבי ג'ואריש. התחנה הקרובה ביותר נמצאת במרחק שני קילומטרים, בשכונת "בנה ביתך". בגן חק"ל לא היתה אף פעם תחבורה ציבורית וגם כיום אין. בתחילת אוגוסט פנתה "האגודה לזכויות האזרח" בעניין בעיית התחבורה בשכונות אלה לראש העיר, יואל לביא, ואל המפקחת על התעבורה במחוז תל אביב של משרד התחבורה. במכתב ציין עורך הדין, עאוני בנא, שהאחריות להסדרת תחבורה סדירה וזמינה בתחומי העיר מוטלת באופן משותף על שניהם. "זכויותיהם של תושבי רמלה הערבים לניידות ולנגישות לא צריכות להיפגע בשל מגוריהם בשכונות ערביות", כתב בנא. "השכונות הערביות ברמלה סובלות זה עשרות שנים מאפליה באספקת שירותים עירוניים וציבוריים... אין ספק כי העדר תחבורה ציבורית אל ומן השכונות מוסיף עוד נדבך חמור לניתוקן ולהזנחתן של השכונות הערביות". בנא העלה טיעון נוסף במכתבו. "במציאות שבה תושבי העיר היהודים נהנים מתחבורה ציבורית והשירות נמנע מתושביה הערבים, עוברת העירייה על החוק בכך שהיא מפלה לרעה חלק מתושבי העיר באספקת שירותים", כתב. באשר למפקח על התעבורה, לא רק שהוא מופקד על קיומה של תחבורה ציבורית נאותה ושוויונית, הוא רשאי להורות למפעיל התחבורה היכן להפעיל קווים, באיזו תדירות, היכן למקם תחנות ועוד, הוסיף בנא. אבל ראש העיר של רמלה, יואל לביא, אינו מסכים עם טענות האגודה. "זה לא תפקיד של העירייה לדאוג לתחבורה. אין מה לעשות. ככה זה כשמחליטים בממשלה על יזמות פרטית ושוק פרטי. אם קו לא רווחי - סוגרים אותו", הוא אומר. אחד הכשלים בהפרטה מתנגדי הפרטתם של שירותים ציבוריים סבורים שהמצב ברמלה הוא דוגמה טובה לאחד הכשלים הבולטים בהפרטת התחבורה הציבורית. הם מצביעים על האירוניה שנוצרה - הממשלה מעודדת הפרטה כדי ליצור תחרות ובכך לשפר את השירות לתושבים. אבל בכך שהיא מעניקה זכיון בכל עיר או בכל קבוצת ערים שכנות למפעיל פרטי אחד בלבד ויוצרת מונופול מקומי. חברת "סופרבוס" דוחה את הטענה ש"אין עם מי לדבר" ואומרת שהיא דווקא קשובה לצרכי התושבים. בין הקווים שנכללו במכרז בו זכתה נכלל גם קו מספר 3 לשכונת ג'ואריש, אומר המנכ"ל, אלי בליליוס. אבל ריבוי של "חאפרים", המפעילים מכוניות טרנזיט בשכונה, הביא למיעוט נוסעים, להפסדים ולהפסקת הקו, באישור משרד התחבורה. עם זאת, החברה מוכנה לחדש את הקו לתקופת ניסיון, בתיאום עם ועד השכונה, כדי לעשות מאמץ לספק תחבורה ציבורית לתושבים. משרד התחבורה מגבה את עמדת "סופרבוס" לגבי הפסקת פעילות הקו. עם זאת, בעקבות רפורמה בענף מוניות השירות שהחלה באחרונה, מאפשר המשרד לתת שירות בשכונת ג'ואריש, באמצעות מוניות שירות שמחיריהן נמוכים ותחת פיקוח, אומרים במשרד.
ולמה מטרופולין לא פועלת בדימונה?
מתפרסם היום, 12.8.2005, בעמ' 24 של "מן הנגב" מרשת "מעריב". והנה השוואה מעניינת: מערד לב"ש (45 ק"מ) - 14.80 ש"ח מדימונה לב"ש (40 ק"מ) - 9.80 ש"ח לפני ההפרטה (אחריה כ-7 ש"ח). פי-2 מחיר עבור תוספת של 12.5% מרחק! נ.ב: פנייתי לאגד בעניין אתר האינטרנט נענתה, וקווים 550,552 יוחזרו בקרוב. בעניין אי ההתאמה בין המסלול המוצהר למסלול בפועל, אני אצטרך לתפוס את אגד על חם.
 

אוהד11

New member
עד היום טרם הבנתי מדוע יש צורך בכל

ולמה מטרופולין לא פועלת בדימונה?
מתפרסם היום, 12.8.2005, בעמ' 24 של "מן הנגב" מרשת "מעריב". והנה השוואה מעניינת: מערד לב"ש (45 ק"מ) - 14.80 ש"ח מדימונה לב"ש (40 ק"מ) - 9.80 ש"ח לפני ההפרטה (אחריה כ-7 ש"ח). פי-2 מחיר עבור תוספת של 12.5% מרחק! נ.ב: פנייתי לאגד בעניין אתר האינטרנט נענתה, וקווים 550,552 יוחזרו בקרוב. בעניין אי ההתאמה בין המסלול המוצהר למסלול בפועל, אני אצטרך לתפוס את אגד על חם.
עד היום טרם הבנתי מדוע יש צורך בכל
המנגנון הזה של מכרזים. אם משרד התחבורה מחליט שבאזור מסויים יש צורך בתחרות שיאפשר לכל מי שמעוניין לקבל רשיון ולהפעיל את הקווים, בין אם זו אגד או דן או כל חברה אחרת. מדוע צריך לקבוע מכרזים עם דמי זכיון ומנגנון שלם שאינו מוכיח את עצמו ואוסרים על החברות הקיימות לפעול, ומדוע צריך לחייב את כל המשתתפים ליטול חלק בכל מכרז, בין אם הוא מעוניין בכך ובין אם לא. ומדוע הרפורמה מופעלת רק באזורים מסויימים ולא בכולם ? כל הרפורמה הזו יוצאת עקומה !
 
כל הכבוד,

עד היום טרם הבנתי מדוע יש צורך בכל
המנגנון הזה של מכרזים. אם משרד התחבורה מחליט שבאזור מסויים יש צורך בתחרות שיאפשר לכל מי שמעוניין לקבל רשיון ולהפעיל את הקווים, בין אם זו אגד או דן או כל חברה אחרת. מדוע צריך לקבוע מכרזים עם דמי זכיון ומנגנון שלם שאינו מוכיח את עצמו ואוסרים על החברות הקיימות לפעול, ומדוע צריך לחייב את כל המשתתפים ליטול חלק בכל מכרז, בין אם הוא מעוניין בכך ובין אם לא. ומדוע הרפורמה מופעלת רק באזורים מסויימים ולא בכולם ? כל הרפורמה הזו יוצאת עקומה !
כל הכבוד,
עדיף תחבורה עקומה מפיטורים מיותרים. אפשר להשיג תחבורה טובה בלי פיטורים והורדת משכורות, יש למדינה כסף, ויש למדינה אפשרות, פשוט יותר קל לזרוק את הכל סתם. בבאר שבע מאז ההפרטה בקושי יש אוטובוסים. כבר עדיף לשלוח לוטו, לזכות, לקנות מכונית ולנסוע בעצמך, ככה בטוח תגיע יותר מהר מאוטובוס.
 
כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה

כל הכבוד,
עדיף תחבורה עקומה מפיטורים מיותרים. אפשר להשיג תחבורה טובה בלי פיטורים והורדת משכורות, יש למדינה כסף, ויש למדינה אפשרות, פשוט יותר קל לזרוק את הכל סתם. בבאר שבע מאז ההפרטה בקושי יש אוטובוסים. כבר עדיף לשלוח לוטו, לזכות, לקנות מכונית ולנסוע בעצמך, ככה בטוח תגיע יותר מהר מאוטובוס.
כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה
שותפה בזכייה סופה חרא שירות... ראה באר שבע.. ראה קו 51 בגוש דן שזה ממש ביזיון... ראה רמת הליכלוך באוטובוסים שלהם... אפילו חברות צעירות בארץ כמו קונקס עקפו את הקואופרטיב של דן... אני מחכה כל כך לתחתית של תל אביב כדי לא להזדקק בכלל לדן
 
חבוב אתה עוד תתגעגע

כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה
שותפה בזכייה סופה חרא שירות... ראה באר שבע.. ראה קו 51 בגוש דן שזה ממש ביזיון... ראה רמת הליכלוך באוטובוסים שלהם... אפילו חברות צעירות בארץ כמו קונקס עקפו את הקואופרטיב של דן... אני מחכה כל כך לתחתית של תל אביב כדי לא להזדקק בכלל לדן
חבוב אתה עוד תתגעגע
לדן ולליכלוך שלו,הלוואי וכל אוטובוס של חברה פרטית שיוצא ב4:45 בבוקר לעבודה הי נראה מבריק כך מבפנים.
 
שבי,

כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה
שותפה בזכייה סופה חרא שירות... ראה באר שבע.. ראה קו 51 בגוש דן שזה ממש ביזיון... ראה רמת הליכלוך באוטובוסים שלהם... אפילו חברות צעירות בארץ כמו קונקס עקפו את הקואופרטיב של דן... אני מחכה כל כך לתחתית של תל אביב כדי לא להזדקק בכלל לדן
שבי,
בוא נעזוב רגע את דן, מתי בפעם האחרונה נסעת במטרודן
 
לפני חודש וחצי...

שבי,
בוא נעזוב רגע את דן, מתי בפעם האחרונה נסעת במטרודן
לפני חודש וחצי...
אבל עזוב את זה יש לי בבאר שבע משפחה שפשוט לא נוסעים באוטובוסים יותר כי אין להם כח לחכות כל כך הרבה זמן לאוטובוס הם עושים תורניות על האוטו..
 

OMER G17

New member
מה..פעם ראשונה שאני שומע תלונות על

לפני חודש וחצי...
אבל עזוב את זה יש לי בבאר שבע משפחה שפשוט לא נוסעים באוטובוסים יותר כי אין להם כח לחכות כל כך הרבה זמן לאוטובוס הם עושים תורניות על האוטו..
מה..פעם ראשונה שאני שומע תלונות על
מטרודן...כאילו תלונות על היחס לעובדים כולנו שמענו...אבל מבחינת לו"ז ורמת שירות...פעם ראשונה
 

fireman

New member
אני נוסע לפחות 10 פעמים בשבוע

לפני חודש וחצי...
אבל עזוב את זה יש לי בבאר שבע משפחה שפשוט לא נוסעים באוטובוסים יותר כי אין להם כח לחכות כל כך הרבה זמן לאוטובוס הם עושים תורניות על האוטו..
אני נוסע לפחות 10 פעמים בשבוע
ומשאיר את האוטו בחניה.....ואני לא מחכה לאוטובוס יותר מ5-7 דקות שאני חושב שזה זמן סביר בהחלט! באיזה קו הם נוסעים?
 

oshri5917

New member
שבי איני יודע על מבה אתה מדבר

כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה
שותפה בזכייה סופה חרא שירות... ראה באר שבע.. ראה קו 51 בגוש דן שזה ממש ביזיון... ראה רמת הליכלוך באוטובוסים שלהם... אפילו חברות צעירות בארץ כמו קונקס עקפו את הקואופרטיב של דן... אני מחכה כל כך לתחתית של תל אביב כדי לא להזדקק בכלל לדן
שבי איני יודע על מבה אתה מדבר
אני בתור תושב רמת גן משתמש הרבה בקווי דן 51 60 65 61 70 באיזור שאני גר וגם בקווים 17 63 אני נוסע לעיתים קרובות לדן יש אחלה אוטובוסים והם נקיים מאוד הצפיפות באוטובוסים נובעת מכך שמודל 86 87 89 וחלק משנתון 90 לא בשירות
 

846

Active member
נקיון? כל אוטובוס יוצא לעבודה בבוקר

כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה
שותפה בזכייה סופה חרא שירות... ראה באר שבע.. ראה קו 51 בגוש דן שזה ממש ביזיון... ראה רמת הליכלוך באוטובוסים שלהם... אפילו חברות צעירות בארץ כמו קונקס עקפו את הקואופרטיב של דן... אני מחכה כל כך לתחתית של תל אביב כדי לא להזדקק בכלל לדן
נקיון? כל אוטובוס יוצא לעבודה בבוקר
כשהוא נקי אבל ה"ישראלי המכוער" דואג ללכלך אותו תוך שעה! תאמין לי ואני מנוסה מספיק! לאף נוסע לא אכפת ואת כל הזבל שבעולם זורקים על הריצפה או מניחים על המושבים והכי גרוע: מדביקים מסטיקים על הריפודים!!!! זאת "התרבות" הישראלית....
 

amitasafzabida

New member
כן כן שמתי לב לזה.

נקיון? כל אוטובוס יוצא לעבודה בבוקר
כשהוא נקי אבל ה"ישראלי המכוער" דואג ללכלך אותו תוך שעה! תאמין לי ואני מנוסה מספיק! לאף נוסע לא אכפת ואת כל הזבל שבעולם זורקים על הריצפה או מניחים על המושבים והכי גרוע: מדביקים מסטיקים על הריפודים!!!! זאת "התרבות" הישראלית....
כן כן שמתי לב לזה.
למי שלמשל נופל איזה כוס שתיה שהוא גמר, הוא לא ירים, היא תשאר שם. או אם נופלת לו שקית במבה גמורה, שתשאר שם. אני פשוט לא מבין איך הם מעיזים להדביעק מסטיקים על הריפודים והכסאות, הם לא נגעלים מזה?!?!? אף אחד א יושב לידם? כאילו, אני לא מבין. אה ובכל יום מורידים את המסטיקים? או שהם נשארים עד ההשבתה?
 
רחיצה יסודית כולל הורדת מסטיקים

כן כן שמתי לב לזה.
למי שלמשל נופל איזה כוס שתיה שהוא גמר, הוא לא ירים, היא תשאר שם. או אם נופלת לו שקית במבה גמורה, שתשאר שם. אני פשוט לא מבין איך הם מעיזים להדביעק מסטיקים על הריפודים והכסאות, הם לא נגעלים מזה?!?!? אף אחד א יושב לידם? כאילו, אני לא מבין. אה ובכל יום מורידים את המסטיקים? או שהם נשארים עד ההשבתה?
רחיצה יסודית כולל הורדת מסטיקים
נשעית כל כמה שבועות. יש צוות רחיצה שעובר כל שבוע בחניון אחר (לפעמים מספר שבועות בחניון אחד, תלוי בגודלו) ומנקה בצורה מאוד יסודית כל אוטובוס שנמצא בחניון.
 

amitasafzabida

New member
וואו!

רחיצה יסודית כולל הורדת מסטיקים
נשעית כל כמה שבועות. יש צוות רחיצה שעובר כל שבוע בחניון אחר (לפעמים מספר שבועות בחניון אחד, תלוי בגודלו) ומנקה בצורה מאוד יסודית כל אוטובוס שנמצא בחניון.
וואו!
אז מה הקטע, כל חודש יש על האוטובוס מסטיקים חדשים?
 

9108701

New member
שבי אתה לא צודק

כל הפרטה שתהיה שחברת דן תהיה
שותפה בזכייה סופה חרא שירות... ראה באר שבע.. ראה קו 51 בגוש דן שזה ממש ביזיון... ראה רמת הליכלוך באוטובוסים שלהם... אפילו חברות צעירות בארץ כמו קונקס עקפו את הקואופרטיב של דן... אני מחכה כל כך לתחתית של תל אביב כדי לא להזדקק בכלל לדן
שבי אתה לא צודק
בוא תסע איתי יום אחד או עם רמי אולי תבין את מי אנו מסיעים המכונות עוברות כל יום שטיפה ובמסופים יש טיאטוי כל טור דרך אגב אם לא תיסע בדן לא נצטער
 
נדמה לי שאייל או אנדי העלו

שבי אתה לא צודק
בוא תסע איתי יום אחד או עם רמי אולי תבין את מי אנו מסיעים המכונות עוברות כל יום שטיפה ובמסופים יש טיאטוי כל טור דרך אגב אם לא תיסע בדן לא נצטער
נדמה לי שאייל או אנדי העלו
בעבר אוטובוס דן שזה עתה הושבת והראו את איך שהוא נראה מבפנים,האוטו הי מצוחצח כאילו מוכן ליום עבודה.
 

amitasafzabida

New member
מה זה טיאוטי?

שבי אתה לא צודק
בוא תסע איתי יום אחד או עם רמי אולי תבין את מי אנו מסיעים המכונות עוברות כל יום שטיפה ובמסופים יש טיאטוי כל טור דרך אגב אם לא תיסע בדן לא נצטער
מה זה טיאוטי?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה