כתבה חזקה של צביקה בורג

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
מלכתחילה טענתי שכביש 6 בצורה שבה

כתבה חזקה של צביקה בורג
ב-Ynet.
מלכתחילה טענתי שכביש 6 בצורה שבה
הוא יצא אל הפועל הינו חלם אחד גדול. מדוע להבטיח רשת בטחון כה נדיבה ? אם הזכיין אינו יכול לתמחר כמו שצריך זו בעייתו, ואל יגידו לי שכך לא יגיעו זכיינים. חובתה של המדינה לדאוג לתשתיות ולא להשליך את יהבה על בעלי הון שמעוניינים להגדיל את חשבון הבנק שלהם. אבל, כרגיל, במשרדי האוצר והתחבורה, כמו גם במשרדי אחרים, יושבים פקידים, שמשום מה סבורים, כי הם יודעים יותר טוב מכולם
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
אך תן את הדעת

דמגוג
לא שאין צדק בחלק מדבריו, אבל לומר ש"רכבת ישראל קורסת" זה אולי wishful thinking של הכותב.
אך תן את הדעת
אילו רכבת ישראל, שלא בניהול ובעלות המדינה ,בתימחור של המדינה ובתחרות חופשית נוסח התחרות שהכניסו לאגד ודן, תוכל להתקיים ללא סובסידיות? .
 

alantan

New member
גם רכב פרטי ואוטובוסים זוכים לסבסוד

אך תן את הדעת
אילו רכבת ישראל, שלא בניהול ובעלות המדינה ,בתימחור של המדינה ובתחרות חופשית נוסח התחרות שהכניסו לאגד ודן, תוכל להתקיים ללא סובסידיות? .
גם רכב פרטי ואוטובוסים זוכים לסבסוד
כבישים שנסללים לשימוש חופשי ללא אגרה הם צורה אחרת של סובסידיה. כך שגם את המסילות של רכבת ישראל הממשלה צריכה לסלול על חשבון התקציב. אומנם יש אגרת רכב ומס על הדלק אבל בכלל לא בטוח שסכומים אלה משתווים לסכומי העתק שמושקעים כל שנה בסלילה חדשה ותחזוקה של כבישים עירוניים ובינעירוניים.
 

mucool2

New member
לצערי אתה טועה

גם רכב פרטי ואוטובוסים זוכים לסבסוד
כבישים שנסללים לשימוש חופשי ללא אגרה הם צורה אחרת של סובסידיה. כך שגם את המסילות של רכבת ישראל הממשלה צריכה לסלול על חשבון התקציב. אומנם יש אגרת רכב ומס על הדלק אבל בכלל לא בטוח שסכומים אלה משתווים לסכומי העתק שמושקעים כל שנה בסלילה חדשה ותחזוקה של כבישים עירוניים ובינעירוניים.
לצערי אתה טועה
ההוצאות על תשתיות בארץ עדיין קטנות מאוד ביחס לשאר העולם כאחוז מהתמ"ג. המיסוי על רכב בארץ, לעומת זאת, הוא מהגבוהים. ההכנסה ממסים על רכב/דלק היא כ-20 מיליארד שקל בשנה ו יותר. "סכומי העתק" המושקעים כל שנה בסלילה ותחזוקה של כבישים הם מיליארדים בודדים. המדינה זקוקה נואשות לשיפור התשתיות (מסילות רכבת וכבישים) שהוזנחו במשך שנים. איפה משקיעים זה כבר סיפור אחר. שתי הדוגמאות שצביקה בורג מביא (איילון מזרח והמשך איילון צפון) לא תוקצבו עדין, אבל בכתבה מתקבל הרושם כאילו לשם כל הכסף הולך. פשוט דמגוגיה. ואני מסכים אתך שסלילת מסילות ברזל היא באחריות המדינה, כמו שלא מצפים ש"אגד" יסלול כבישים או אפילו מת"צים.
 

alantan

New member
האם כללת את כל הכבישים העירוניים

לצערי אתה טועה
ההוצאות על תשתיות בארץ עדיין קטנות מאוד ביחס לשאר העולם כאחוז מהתמ"ג. המיסוי על רכב בארץ, לעומת זאת, הוא מהגבוהים. ההכנסה ממסים על רכב/דלק היא כ-20 מיליארד שקל בשנה ו יותר. "סכומי העתק" המושקעים כל שנה בסלילה ותחזוקה של כבישים הם מיליארדים בודדים. המדינה זקוקה נואשות לשיפור התשתיות (מסילות רכבת וכבישים) שהוזנחו במשך שנים. איפה משקיעים זה כבר סיפור אחר. שתי הדוגמאות שצביקה בורג מביא (איילון מזרח והמשך איילון צפון) לא תוקצבו עדין, אבל בכתבה מתקבל הרושם כאילו לשם כל הכסף הולך. פשוט דמגוגיה. ואני מסכים אתך שסלילת מסילות ברזל היא באחריות המדינה, כמו שלא מצפים ש"אגד" יסלול כבישים או אפילו מת"צים.
האם כללת את כל הכבישים העירוניים
שמתוקצבים על ידי רשויות מקומיות (ורק לפעמים עם השתתפות משרד התחבורה)? יכול להיות שבארץ המצב הוא כזה (לא בדקתי - ולכן גם כתבתי שאני לא יודע), אבל בחלקים גדולים של העולם המערבי (בריטניה, ארצות הברית), הכבישים זוכים לסבסוד לא מבוטל.
 

mucool2

New member
לא יודע מה ההוצאה הכוללת

האם כללת את כל הכבישים העירוניים
שמתוקצבים על ידי רשויות מקומיות (ורק לפעמים עם השתתפות משרד התחבורה)? יכול להיות שבארץ המצב הוא כזה (לא בדקתי - ולכן גם כתבתי שאני לא יודע), אבל בחלקים גדולים של העולם המערבי (בריטניה, ארצות הברית), הכבישים זוכים לסבסוד לא מבוטל.
לא יודע מה ההוצאה הכוללת
על כבישים עירוניים, אבל מהתוצאה אני מסיק שלא יותר מדי... הגירעון התשתיתי של ישראל הוא עובדה ידועה (והוא הוחמר בשנתיים האחרונות שבהן מע"צ כמעט לא תפקדה).
 

Azazel

New member
../images/Emo41.gifעוד כתבת תשתיות בYNET.

כתבה חזקה של צביקה בורג
ב-Ynet.
עוד כתבת תשתיות בYNET.
הפינה לשיפוטכם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה