טעינת חופשי יומי

טעינת חופשי יומי

הטענךי ערך צבור לפני שלושה ימים על מנת שאוכל להשצמש ברב קו לשם הגעה לעבודה. רציתי בבוקר (שעה 6) להטעין חופשי יומי והנהג סירב בטענה שאי אפשר ךהטעין חופשי יומי מערך צבור אלא רק דרך האפליקציה. הוא הוריד לי נסיעה רגילה (בלי המשך) בפועל א י מפסיד כך כ40 שח כל יום! האם הנהג הטעה אותי? אין אפשרות להטעין חופשי יומי לפי ערך צבור במעמד עלייה לאוטובוס?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יתרת ערך צבור הינו ערך לשימוש בנסיעות בודדות בלבד, ומקנה

הנחה לפי פרופיל הנוסע. היתרה אינה שקלים, אין כפל הנחות. כך זה מאז ומעולם מאז שהערך צבור הושק, למרות שממשקים למיניהם (מכונות טעינה, אפליקציות וקבלות תיקוף בחלק מהמפעילים) מתייחסים ליתרה כאל שקלים בסימול ₪. הדבר אינו כך ויש להבדיל מחיר רכישה לבין סכום הטעינה ליתרה ולבין שימוש ביתרה זו. אם הפרופיל הוא רגיל, וטוענים ₪30, מקבלים 37.50 יתרה. בתיקוף נניח 5.90 מיתרה זו, היתרה יורדת ל-31.60 מה שאומר שבפועל הנסיעה הבודדת עולה ₪4.72 ולכן לא ניתן להמיר יתרת ערך צבור לחוזה אחר - אין כפל הנחות. אם יש צורך בשימוש בחוזה סוג אחר כלשהו (כאשר חוזה חופשי מקנה אפשרות נסיעה כמה שרוצים בכל האזור/ים שבו החוזה תקף כל עוד החוזה בתוקף), יש לטעונו בתשלום נפרד בעד טעינת חוזה בקוד החוזה המתאים. כך שהנהג צודק, ומשום שאין יותר תשלום וטעינות אצל נהגים, יש להשתמש באמצעי טעינת רב-קו אחרים, כאשר שימוש באפליקציה בטלפון עם NFC הוא המועדף ביותר.
 

Ccyclist

Well-known member
ערך צבור אינו כסף רגיל ולכן אי אפשר לשלם בו.

אם אתה מטעין ₪100 ויש לך פרופיל רגיל אתה מקבל "₪120" ערך צבור או למעשה 120 ע"צ 20%. זה אומר שעל נסיעה בערך צבור שהמחיר שלה "₪6" אתה משלם למעשה ₪5. ההחלטה לגלם את ההנחה בשלושה סוגי ערך צבור שונים (תוספת 20% לרגיל, 50% לפרופילים סטודנטיאלים, 100% לאוכלוסייה ותיקה) יוצרת למעשה 3 סוגי מטבע מקביל ולכן אי אפשר להשתמש בערך צבור כדי לקנות כרטיס תקופתי שהמחיר שלו נקוב בשקלים כי אין מנגנון להמיר חזרה. &nbsp ₪100 יתנו 120 ע"צ 20%, 150 ע"צ 50% ו 200 ע"צ 100%. בלי מנגנון המרה אי אפשר לחשב מה חופשי יומי של ₪25 צריך לעלות ביחידות הע"צ השונות ( 30 ע"צ 20%, 37.5 ע"צ 50%, 50 ע"צ 100 אם לא היתה הנחת 50% לאזרחים ותיקים). מסיבה זו אי אפשר לשלם על כרטיסים תקופתיים עם ערך צבור אלא צריך לשלם עליהם בנפרד בשקלים. &nbsp הערך הצבור נועד לתשלום עבור נסיעות בודדות וההנחה נועדה להוזיל אותן בהשוואה לשימוש במזומן. אם כרטיס יומי / שבועי / חודשי משתלם לך יותר אז קנה אותו במקום להשתמש בערך צבור. מה שטוב בערך הצבור שטענת הוא שאין לו תאריך פקיעה ואם יש לך נסיעה מזדמנת הוא יכסה אותה בעתיד.
 
אז מה עושים אם אין טעינה באוטובוס?

יש אפשרות להטעין × חופשי יומי מראש ולאקטב ביום שבו משתמשים? אין לי אן אף סי בפלאפון. יש אפשרות לקבל את הכסף שהטענךי בחזרה? שכן טענתי אותו לשם חופשי יומי בלבד. אם אין אפשרות להשתמש בו לשם חופשי יומי, נסיעה באוטובוז אינה משתלמת לי. יש פתרונות אחרים?
 

Ccyclist

Well-known member
יש מערך שלם של מכונות הטענה בחנויות

הנה הלינק של מכונות הטעינה, שנקראות כספונט : &nbsp https://ravkavonline.co.il/he/casponet/how-to-reload-ravkav-in-casponet &nbsp יש שם הסבר ולינק למיקומים של המכונות ברחבי הארץ. &nbsp בנוסף אתה יכול להטעין גם מכל סמארטפון שאפליקציית הרב קו מותקנת עליו כך שאם יש לך חברים שמשתמשים באפליקציה הם יכולים לבצע את ההטענה עבורך אם הרב קו שלך והסמארטפון שלהם נמצאים באותו המקום. &nbsp ניתן לטעון כרטיס יומי עד שבוע או לעיתים 10 יום מראש. צריך לקרוא את האזורים בכרטיס המוצע (שנקרא "חוזה") כדי להיות בטוח שזה החוזה הנכון אך אני בטוח שהפורום ישמח לומר לך איזה חוזה מכסה את האזור(ים) שאתה נוסע בהם.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא ממליץ על טעינה בכספונט, כי בהרבה מקרים הוא מציע רק חידוש

חוזים שהיו בכרטיס ומספר חוזים מקומיים לאזור, אשר יכולים להיות לא מה שהנוסע צריך http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183004147/ http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183260817/ בבתי עסקים מאוישים ובכל אמצעי אחר ניתן לרכש כל חוזה אשר ניתן למצוא בחיפוש חוזים ברב-קו אונליין &nbsp אם אין סמארטפון עם NFC, אז ניתן כאמור לרכש קורא כרטיסים, לטעון בבתי עסקים או להשתמש בהזמנות טעינה עם הצורך למימוש טעינה - הזמנות כן ניתן לממש בכל כספונט קרוב ללא קשר באיזה חוזים הכספונט יציע בטעינה מזדמנת ללא ביצוע הזמנת טעינה מראש.
 

Ccyclist

Well-known member
אז זה מה שקרה לי במכשיר בנתב"ג?

לפני שנתיים כשקניתי רב קו אנונימי בעמדה הנסתרת בנתב"ג קניתי את הכרטיס עצמו מהפקידה בעמדה וחשבתי שאוכל להטעין את החוזה (שבועי גוש דן מורחב 142) במכונה שליד העמדה. ניסיתי פעמיים ולמרות שמצאתי את החוזה הנכון התהליך פשוט לא עבד אז בסוף ביקשתי מהפקידה להטעין. &nbsp באפליקציה לא היו לי בעיות להטעין 2 חוזים שמעולם לא היו לי בכרטיס.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בנתב"ג מכשיר של מפעיל, במקרה הזה קווים, ללא קשר לכספונט

אבל אכן, במכונות של מפעילים גם יש בעיות זמינות ומבחר חוזים ויתר מכך גם בעיות קבלת כרטיסי אשראי בהנפקות חו"ל http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184903948/ &nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ניתן לרכוש חוזה בבתי עסקים נתמכים, או להזמין חוזה עם מימוש

(רישום לכרטיס) דרך הכספונט או בית עסק או אפליקציה, או לרכוש קורא כרטיסים ולטעון את הכרטיס במחשב האישי בבית. ניתן לרכוש חוזה ולבחור תאריך תחילת תוקף במעמד הרכישה, אם זה בבית עסק עם קופאי, יש לציין שהחוזה לא להיום ולציין יום התחלת תוקף. לא ניתן לרכוש חוזה תקופתי עם יום פתוח עם תאריך לא נקוב. אם הרכישה מתבצעת בעמדת מכונת טעינה ששייכת למפעיל תחבורה, אז ברובן לא ניתן לבחור תאריך, כך שהחוזה לאותו יום. &nbsp לבצע ביטול והחזר כספי אפשר, אבל זה חתיכת בירוקרטיה, אשר מצריכה אי שימוש בחוזה במשך שלושה ימים וגם הגעה למרכז שירות על הקו של המפעיל אשר דרכו החוזה נרכש (והם ככל הנראה סגורים כי קורונה) - ושלא באמצעות תיקוף אותו החוזה שרוצים לבטל. כמו כן לכרטיס אנונימי אין שירות, יש רק העברת חוזים לכרטיס אישי. לערך צבור אין תוקף, ניתן ועדיף פשוט לשמור אותו לנסיעות מזדמנות אל ומחוץ לאזורים של חוזה תקופתי טעון. אין בעיה לרשום על אותו כרטיס גם ערך צבור וגם חוזה אחר כלשהו, ישומש החוזה המועדף אם תקף עבור הנסיעה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הגילום של תוספת לפרופיל רגיל הוא 25%, לזכאי/סטטדנט 50%, ו-

לסטודנט מורחב/נוער/ותיק 100%, כלומר מגלמים הנחות פרופיל של 20%, 33% ו-50% בהתאם. נ.ב.: כדי לא להגיד דברים בפעם הביליון אתן קישור https://en.wikivoyage.org/wiki/Public_transit_in_Israel#Stored_value שבו המנגנון כפי שכתבתי בבלון ה-nutshell אמור להיות מספיק מובן. ₪100 טעינה נותנים 125 ערך צבור רגיל, 150 סטודנט/זכאי, ו-200 סטודנט מורחב/נוער/ותיק. דויין בעבר כאן על "מנגנון המרה" שבו היה אולי ניתן לשלם על חופשי (לשם הדוגמא יומי ב-₪13.5) על ידי 16.875 ערך צבור רגיל, 20.25 זכאי/סטודנט ו-27 סטודנט מורחב/נוער/ותיק. אבל זה בעייתי. גם בגלל שביתרת ערך צבור לא ניתן לנקב מאיות אחרי הנקודה, וגם בגלל שנוסעים יחשבו שגונבים להם כסף, כי שכחו שהנחת הפרופיל כבר התקבלה, אחרת נושא השרשור לא היה נשאל כלל (בפעם ה... הפסקתי לספור מזמן).
 
קונים התקן פרטי ב5שקלים

ומטעינים בבית מה שרוצים ומתי שרוצים וגם לתאריכים עתידיים. ** לפני כמה חודשים הצטרכתי לצאת בהתראה קצרה בבוקר אז בחמש הטענתי יומי וב5וחצי כבר הייתי בנסיעה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
טוען בבית עסק עם טעינת רב-קו או בדואר או בבודדים ממכונות

האוטומטיות של מפעילים
 

נתנאל531

Well-known member
לא ריאלי בפריפריה ב-6 בבוקר

ולא למי שאיבד את הרב-קו שלו ונמצא בסביבה בלתי-מוכרת. גם לא למי שהרב-קו שלו לא תקין מסיבה כזו או אחרת וצריך להגיע לעמדת שירות שלא באמצעות רכב פרטי
 

Ccyclist

Well-known member
בימינו אפשר לקנות כרטיס אשראי בדואר

(גילוי נאות: יש לי מניות בויזה ומאסטרקארד) &nbsp יש תחום שלם של כרטיסי אשראי (למעשה - דביט כי הם לא מספקים אשראי) בטעינה מראש. בישראל וספרד הם קיימים בדואר, בבריטניה אפשר לרכוש אותם גם בחנויות עיתונים. הרעיון הוא שמטעינים מזומן על הכרטיס ואז הוא יותר בטוח מאחזקת כסף מזומן. השתמשתי בכרטיס כזה בביקור בארץ כדי להגביל את ההוצאות לתקציב שקבעתי לביקור, שמעתי שיש הורים שמשתמשים בכרטיסים כאלו לדמי כיס, הדואר הספרדי טוען ששימוש בכרטיס כאמצעי תשלום ברשת מגן מגניבת מספר הכרטיס האמיתי שמחובר לחשבון הבנק.
 

נתנאל531

Well-known member
נסיעה בין חיפה לתל אביב לא צריכה לעבור דרך עפולה

ולא צריך תותח בשביל להרוג זבוב. זה צריך להיות פשוט, או שזה פשוט לא יהיה
 

Ccyclist

Well-known member
למקרה חירום? הנפקת חוב בהצגת ת.ז.

אתה מנסה לבנות קייס של המקרה הגרוע ביותר, בלי סמארטפון, כרטיס אשראי ואחרי אובדן רב קו. ברגע שהתקבלה ההחלטה שהנהגים לא יתעסקו עם מזומן האופציה הפשוטה של קניית כרטיס נייר חד פעמי באוטובוס לא קיימת. &nbsp במקרה קיצון כזה נשאר רק להנפיק חוב על בסיס תעודה מזהה. &nbsp יש מספר שיטות אחרות בלי פרישת מערך מכונות תשלום יקר אבל הן תלוייות באחזקת כרטיס או בקיומם של בתי עסק. &nbsp באיטליה יש שיטה שכרטיסי אוטובוס נמכרים בקיוסקים וחנויות טבק. המערכת לא חייבת להחזיק מערך מכונות או משרדי כרטיסים משלה והנהגים אינם מתעסקים במזומן. הבעיה שזה לא הכי ברור לתיירים. &nbsp בלונדון אפשר להגדיר לאויסטר שיטעין סכום מסויים מהבנק כל פעם שהערך הצבור נופל מתחת ל £5. אני חושב שאפשר להגיע גם ליתרה שלילית קטנה במקרים של שימוש הוגן ואז השער בתחתית אומר לבעל הכרטיס להטעין אותו. בימינו אפשר גם להשתמש באפליקציה ככרטיס וירטואלי. ברב קו מזוהה עם ת.ז. וכתובת אינני חושב שצריכה להיות בעיה להגיע ליתרה שלילית של ₪50-₪100. &nbsp בקשר לכרטיס אשראי נטען כפתרון- נגמר העידן שהבנק קובע אם תוכל לקבל כרטיס. ₪20 וכל אדם בוגר יכול לקנות ברשת, להוציא כסף מכספומט במקום להסתובב עם ערימת שטרות או לשלם במכשיר תשלום בחנות.
 

נתנאל531

Well-known member
למה לעבוד פשוט אם אפשר להסתבך

במקום להמציא בירוקרטיות חדשות ומסובכות, תאפש לנהג למכור כרטיס חד-פעמי ולטעון ערך צבור בסכומים עגולים, פשוט וקל. לא צריך לקדש את המלחמה במזומן
 
למעלה